abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:39:12 #1
187600 JunkStyle_MusicAddict
We zinge met ze alle: Lalalala
pi_52438187
Heb je dat ook wel eens dan zit je een tekenfilm te kijken,,Hebben ze de stem van een van de "helden"Verandert..
Dat is zó klote..

Wat vind jij de meest lelijke verandering in een tekenfilm die je ooit hebt meegemaakt?

Shout it Out Loud!
Ik zeg maarzo, geef jezelf een compliment,
een ander krijgt het
z'n strot niet uit
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2007 @ 23:40:32 #2
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_52438247
TS begint!
:')
pi_52438254
vertalen en nasyncroniseren...
"Software is like sex - it's better when it's free" Linus Tovalds
pi_52438265
Samson..

Al is dat geen tekenfilm..
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:42:02 #5
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52438297
Cartman. Die hebben ze ergens in Seizoen 5 geloof ik veranderd
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2007 @ 23:42:32 #6
pi_52438317
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:40 schreef kevin85 het volgende:
Samson..

Al is dat geen tekenfilm..
oja, mijn god... de vertrouwde stem van danny verbiest waar ik zo gehecht aan was als kind, die nu word verkankert door dezelfde klootzak die "big" van "big en betsy" doet

niet om aan te horen, mijn nostalgie wat doe je
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2007 @ 23:43:19 #7
pi_52438340
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:42 schreef Biogarde het volgende:
Cartman. Die hebben ze ergens in Seizoen 5 geloof ik veranderd
hé? de stem van cartman word toch gewoon door matt/trey gedaan?
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:59:33 #8
pi_52438780
Jaa of die stem van die Pokémon Kat..(Hoe de fuck schrijf je die naam-anyway) Die pratende bedoel k..
een ander krijgt het
z'n strot niet uit
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:59:52 #9
17061 mvt
blame Canada
pi_52438787
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

hé? de stem van cartman word toch gewoon door matt/trey gedaan?
even snel een seizoen 1&2 ep erbij gepakt en eentje uit seizon 10, hij is anders.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_52438817
Joan
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:02:11 #11
pi_52438834
Maikel
een ander krijgt het
z'n strot niet uit
pi_52438858
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:02 schreef JunkStyle_MusicAddict het volgende:
Maikel
Neuken
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_52438871
De orginele Spons BoB stem is in het engels minder schel dan hier..
ik wordt soms nuts van dat geschreeuw van spons bob op tv.

Maar ik vind sponsbobje wel erg leuk!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:03:52 #14
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_52438879
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:59 schreef JunkStyle_MusicAddict het volgende:
Jaa of die stem van die Pokémon Kat..(Hoe de fuck schrijf je die naam-anyway) Die pratende bedoel k..
Meowth! !
It's about being boss, not being the boss...
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:03:53 #15
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52438882
-edit-

Verkeerde topik
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:05:21 #16
pi_52438922
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:03 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Neuken
Morge
een ander krijgt het
z'n strot niet uit
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:06:19 #17
pi_52438948
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:03 schreef T3rr0r het volgende:

[..]

Meowth! !
Thankxz You're Great
een ander krijgt het
z'n strot niet uit
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:06:43 #18
3185 Adelante
To let it go now
pi_52438957
Dagobert Duck had in de latere Ducktales afleveringen ook opeens een andere stem
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:08:04 #19
pi_52439000
Ik Merk dat dit een punt is dat iedereen aan het hart gaat..
I
een ander krijgt het
z'n strot niet uit
pi_52439039
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:06 schreef Adelante het volgende:
Dagobert Duck had in de latere Ducktales afleveringen ook opeens een andere stem
Maar die man was toen toch ook overleden toch.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:14:59 #21
pi_52439193
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:09 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Maar die man was toen toch ook overleden toch.
Dat valt me van je tegen
Kdacht dat als iemand dat zou weten,,JIj het wel zou zijn Niet dus..
een ander krijgt het
z'n strot niet uit
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:20:27 #22
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_52439303
Calimero
FCT
pi_52439336
Tekenfilms
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:24:28 #24
pi_52439397
Heee Wat?? TEKENFILMS ZIJN HIP,,i'm diggin them:D
een ander krijgt het
z'n strot niet uit
pi_52439485
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:24 schreef JunkStyle_MusicAddict het volgende:
Heee Wat?? TEKENFILMS ZIJN HIP,,i'm diggin them:D
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:30:02 #26
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52439516
Ik vond het zwaar kut dat ze Vegeta's stem hadden veranderd na de eerste saga.
Hij sprak kakarot toen nog tof uit, daarna had hij zon schele stem.

Nog een nominatie komt uit het spel Dynasty warriors, na dynasty warriors 3 hebben ze sima yi veranderd, en dat neem ik koei best wel kwalijk :/
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_52439609
Pino, hoewel Sesamstraat natuurlijk ook geen tekenfilm is (duh).
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:37:42 #28
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_52442487
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:30 schreef BaajGuardian het volgende:

Nog een nominatie komt uit het spel Dynasty warriors, na dynasty warriors 3 hebben ze sima yi veranderd, en dat neem ik koei best wel kwalijk :/
Goku ook btw, maar dat was idd best wel irritant.
Ze hebben op een gegeven moment in beast wars ook veel van die stemmen zitten veranderen, wat best een domper was...
maar ik kijk tegenwoordig nauwelijks tekenfilms/computerachtige animaties meer aangezien ze meestal bagger zijn, dus ik heb er gelukkig niet al te veel last van
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
pi_52442975
Eek the cat!!

Van Engels naar Nederlands Die stem was echter super, maakte de tekenfilm helemaal af, gaan ze die stem veranderen Was in een periode dat een heleboel tekenfilms werden gesynchroniseerd naar het Nederlands.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:27:10 #30
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52443050
Die stem van Pino is geloof ik een aantal jaar geleden veranderd.

En Samson schijnt een nieuwe stem te hebben die heb ik nog niet gehoord

Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:08:35 #31
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_52451716
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:30 schreef BaajGuardian het volgende:
Dat was ook toen ze hier over gingen op de Europese versie (ik noem het maar even zo, het is iig een andere versie dan de originele dub). Rond de cell saga's gingen ze over bij cartoon network(?). Nog steeds in het engels maar dan andere stemmen, de tekst werd ook nog net iets meer gekuist. Terwijl er al een hoop geknipt is in bepaalde episodes, sommige missen gewoon hele stukken, andere waren correcter gepoetst niet al te veel bloed enzo. Ik was eindelijk gewend hoe vegeta sprak in de na die eerste saga veranderen ze het weer. Om over dat overdreven politiek correcte geneuzel maar te zwijgen.
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:27 schreef Razor21 het volgende:
Die stem van Pino is geloof ik een aantal jaar geleden veranderd.

En Samson schijnt een nieuwe stem te hebben die heb ik nog niet gehoord

Heel die vogel ziet er anders uit met die gekleurde kringen om zijn ogen en die pluimen op zijn kop.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:21:58 #32
160596 Doemijdiemaar
Ja, vind ik ook!
pi_52453937
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:03 schreef zhe-devilll het volgende:

De orginele Spons BoB stem is in het engels minder schel dan hier..
ik wordt soms nuts van dat geschreeuw van spons bob op tv.

Maar ik vind sponsbobje wel erg leuk!
Helaas vindt m'n broertje sponsbob wel helemaal geweldig.
Those who try to be different, are all the same.
pi_52455057
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:08 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Dat was ook toen ze hier over gingen op de Europese versie (ik noem het maar even zo, het is iig een andere versie dan de originele dub). Rond de cell saga's gingen ze over bij cartoon network(?). Nog steeds in het engels maar dan andere stemmen, de tekst werd ook nog net iets meer gekuist. Terwijl er al een hoop geknipt is in bepaalde episodes, sommige missen gewoon hele stukken, andere waren correcter gepoetst niet al te veel bloed enzo. Ik was eindelijk gewend hoe vegeta sprak in de na die eerste saga veranderen ze het weer. Om over dat overdreven politiek correcte geneuzel maar te zwijgen.
[..]

Heel die vogel ziet er anders uit met die gekleurde kringen om zijn ogen en die pluimen op zijn kop.
de hele db serie in het japans downloaden , en de ondertitels er ff bij zoeken
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_52455171
ik vind dit stoer:

pi_52456766
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:08 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Die stemmen waren al veel eerder veranderd hoor, tijdens de Namek saga al.

Ik irriteer mij trouwens meer aan die 20 personen die de hele nederlandse synchronisatie van tekenfilms zo monotoom laten klinken.
pi_52461140
Die Japanse stemmen van Dragonball Z klinken niet, de Amerikaanse zijn veel beter. Maar... ik dacht eerst dat Frieza een vrouw was, aan die stem te horen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:42:16 #37
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_52462263
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Die stemmen waren al veel eerder veranderd hoor, tijdens de Namek saga al.

Ik irriteer mij trouwens meer aan die 20 personen die de hele nederlandse synchronisatie van tekenfilms zo monotoom laten klinken.
Ik heb het niet over die verandering, want dat was idd het geval, dat is de eerste verandering in de originele Amerikaanse versie.

Ik heb het over de versie die hier in Europa werd uitgezonden, de eerste helft was de Amerikaanse versie (met de verandering in de namek saga). Ergens rond de cell saga of android saga had iemand besloten om de stemmen opnieuw in te spreken van alle karakters. Ik kan mij dat nog heel goed herinneren, deze was iig in Nederland te zien toen het nog op cartoon network (of was het toenmalige Yourin?). Enfin, ik weet dat het een andere versie was omdat ik in die tijd episodes van het internet downloadde zo'n zes jaar geleden. Deze downloads waren allemaal van de originele US versie en weken af van de versie die toen hier op tv kwam.

De Nederlandse nasynchronisaties zijn meestal om te huilen idd, ik weet niet of het 20 mensen zijn die de Nederlandse nasynchronisatie doen, in mijn oren lijkt het net alsof het er 10 zijn oid...
MaxiTitan City
pi_52473316
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:42 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Ik heb het niet over die verandering, want dat was idd het geval, dat is de eerste verandering in de originele Amerikaanse versie.

Ik heb het over de versie die hier in Europa werd uitgezonden, de eerste helft was de Amerikaanse versie (met de verandering in de namek saga). Ergens rond de cell saga of android saga had iemand besloten om de stemmen opnieuw in te spreken van alle karakters. Ik kan mij dat nog heel goed herinneren, deze was iig in Nederland te zien toen het nog op cartoon network (of was het toenmalige Yourin?). Enfin, ik weet dat het een andere versie was omdat ik in die tijd episodes van het internet downloadde zo'n zes jaar geleden. Deze downloads waren allemaal van de originele US versie en weken af van de versie die toen hier op tv kwam.

De Nederlandse nasynchronisaties zijn meestal om te huilen idd, ik weet niet of het 20 mensen zijn die de Nederlandse nasynchronisatie doen, in mijn oren lijkt het net alsof het er 10 zijn oid...
ff van wiki gehaald.
quote:
Until 2001, other English speaking countries including the UK, Canada, Australia and Republic of Ireland received FUNimation's English version of Dragon Ball Z, both the Saban and In-house incarnations. This changed when Episode 108 aired in the UK (also in The Netherlands); the English Dub switched to a version produced in Canada. This version regained the original voice cast by the Ocean Group instead of the FUNimation actors. This version began airing in Canada in the autumn of 2001 from Episode 168, and ran through to the end of the series. It used FUNimation's own videotracks and its scripts, albeit with some changes. This version used music recycled from the Mega Man and Monster Rancher cartoons, as well as a few original pieces for the series by Jon Mitchell, Tom Keenlyside and David Iris. This version suffered from low production values and a rushed schedule. Many voices did not stay consistent through the series, and by the end few remained from the original 1996 cast.
en het kan zijn dat die gedownloade versies idd afwijken aangezien er meerdere DVD versies (waaronder ongecensureerde) van verschenen zijn.
  zondag 19 augustus 2007 @ 14:25:19 #39
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_52499937
Even een snelle samenvatting van een tekenfilmverslaafde [ik dus]:

* De stem van Spongebob in de NL versie is vreselijk. De vertalingen zijn godverdomme het allerergste. Zit je de NL versie te kijken, heb je de Engelse tekst, die ze dan fijn naar Nederlandse vertaling om moeten zetten.
* De humor en het idee gaan dus eigenlijk door een nasynchronisatie verloren. TOTAAAAAL!
* De stem van Boots de aap uit Dora [die gozer doet ook de stem van Billy uit the Grim adventures of Billy and Mandy] is echt zo strontvervelend. Vooral als die gozer lacht krijg ik echt zin om zijn nek uit te wringen.
*Cartoon network is echt zo kut geworden door het nasynchroniseren [THANK GOD HEBBEN WE OOK NOG BOOMERANG, die de tekenfilms in het engels uitzenden met als optie Nederlandse ondertiteling] Moet je je echt voorstellen dat als je een tekenfilm zit te kijken op CN, en je kijkt er nog één dan denk je ook echt: Dit komt me bekend voor
* Waarom grote bedrijven er voor kiezen ook bioscoopfilms in het Nederlands uit te laten komen is me een raadsel. Als grootste "verraad" noem ik maar even het recent uitgekomen The Simpsons Movie. For fuck sake, daar hebben mensen toch ondertiteling voor uitgevonden? Zijn die kinderfilms nog steeds niet af van het Peppi en Kokki gezeik Engelse titels naar Nederlandse titels over te zetten. Zeg nou zelf: Klinkt zoiets als Lady and the Tramp nou niet mooier als het platvloerse 'Lady en de Vagebond? =
*Welke mensen hebben hier zin om een petitie op te starten zodat Nickelodeon in de avonduren de originele versies weer uitzend te reviven?
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
  zondag 19 augustus 2007 @ 14:32:17 #40
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52500136
Die stem van Freeza die verandert werd in Dragonball Z
pi_52500362
Bij totally spies veranderde die stem van clover na een paar dozijn afleveringen in een ongeintreseerde schelle stem.
  zondag 19 augustus 2007 @ 14:45:51 #42
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52500431
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 14:25 schreef Sigmund666 het volgende:

*Welke mensen hebben hier zin om een petitie op te starten zodat Nickelodeon in de avonduren de originele versies weer uitzend te reviven?
Nee joh gek! Straks leren die kinderen ineens engels!
  zondag 19 augustus 2007 @ 15:10:33 #43
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_52501039
quote:
*knip*

* De stem van Boots de aap uit Dora [die gozer doet ook de stem van Billy uit the Grim adventures of Billy and Mandy] is echt zo strontvervelend. Vooral als die gozer lacht krijg ik echt zin om zijn nek uit te wringen.

*knip*
Die gast mogen ze van mij de mond afplakken met ducktape en opsluiten in de bezemkast voor de rest van zijn carrière. Serieus wat een irritante stem heeft die gast, niet normaal, zo zeikerig. Je zou hem idd een klap willen verkopen om aan te geven dat hij heel snel normaal moet gaan praten of anders beter zijn mond kan houden.
MaxiTitan City
  zondag 19 augustus 2007 @ 15:13:21 #44
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_52501116
quote:

* De stem van Spongebob in de NL versie is vreselijk. De vertalingen zijn godverdomme het allerergste. Zit je de NL versie te kijken, heb je de Engelse tekst, die ze dan fijn naar Nederlandse vertaling om moeten zetten.
* De humor en het idee gaan dus eigenlijk door een nasynchronisatie verloren. TOTAAAAAL!
*Cartoon network is echt zo kut geworden door het nasynchroniseren [THANK GOD HEBBEN WE OOK NOG BOOMERANG, die de tekenfilms in het engels uitzenden met als optie Nederlandse ondertiteling] Moet je je echt voorstellen dat als je een tekenfilm zit te kijken op CN, en je kijkt er nog één dan denk je ook echt: Dit komt me bekend voor
* Waarom grote bedrijven er voor kiezen ook bioscoopfilms in het Nederlands uit te laten komen is me een raadsel. Als grootste "verraad" noem ik maar even het recent uitgekomen The Simpsons Movie. For fuck sake, daar hebben mensen toch ondertiteling voor uitgevonden? Zijn die kinderfilms nog steeds niet af van het Peppi en Kokki gezeik Engelse titels naar Nederlandse titels over te zetten. Zeg nou zelf: Klinkt zoiets als Lady and the Tramp nou niet mooier als het platvloerse 'Lady en de Vagebond? =
Aan de ene kant loopt men te kankeren over de verengelsing in de nederlandse taal , aan de andere kant verdwijnt de humor uit bepaalde series als je ze synchroniseerd, ik vind dat je bepaalde series gericht op de jongere(peuters en kleuters) generatie best in het nederlands kan na synchroniseren, als je spongebob graag in het engels wil zien dan kan je de DVD aanschaffen of anders via het internet via bepaalde wegen er wel aan komen, films worden in NLD altijd in de engelse als in de gesynchroniseerde versies gedraaid, kortom keuze genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')