abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52434131
ff frust kwijt ..

we wonen nu al wat jaren in een typische doorspuugwoning bouwjaar ca '82 in een typische volksbuurt. bevalt ons niet echt hier
zoeken nu al een hele tijd naar een koopwoning, nou

verder dan kijken zal het wel niet komen ook
denk je een keurige baan te hebben met een "keurig" salaris, vriendin werkt ook nog wat ...
krijgen we niet eens genoeg hypotheek om dit huis te kunnen kopen (puur ter vergelijking, zit hier ook koop tussen)

die theoretische hypotheekberekeningen (koopprijs niet totale hypotheek) die je altijd op sites tegenkomt, komt 20.000 lager uit dan de gemiddeld koopprijs hier in de straat.
de netto maandlast is daarbij ook nog eens hoger dan de huur nu is + je moet vaak nog een levensverzekering aflsuiten.

Laat staan dat soort huis wat we zoeken, komen we minstes 50.000 tot 75.000 te kort (en dan nog is't zoeken in een hooiberg)

de nederlandse huizenmarkt
hypotheken
banken
geld
buren
economie
Anarcho Individualist
pi_52434181
relaties

maar helaas wel nodig om een huis te kopen...
Ehm... ok
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 augustus 2007 @ 21:19:00 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52434212
De huizenprijzen in Nederland zijn ook veel te hoog. Iedereen houdt het ook in stand. Hopelijk dalen de huizenprijzen over een tijdje iets, zodat huizen weer betaalbaar worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 augustus 2007 @ 21:20:07 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_52434239
Wanneer ze nou eerst eens de belastingvoordelen afschaffen of zo aanpassen dat de starter er het meeste bij gebaat is...
Maar nee, waarom zouden ze....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_52434416
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:20 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer ze nou eerst eens de belastingvoordelen afschaffen of zo aanpassen dat de starter er het meeste bij gebaat is...
Maar nee, waarom zouden ze....
Als de starter er het meest bij is gebaat gaan alle starters in eens een huis kopen. Gaan de prijzen alsnog omhoog
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 augustus 2007 @ 21:28:34 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_52434451
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:27 schreef Sjummie het volgende:

[..]

Als de starter er het meest bij is gebaat gaan alle starters in eens een huis kopen. Gaan de prijzen alsnog omhoog
Daarom moeten ze het belastingvoordeel aan gaan passen.
Diegene die het niet nodig hebben krijgen het niet, simpel.
Je kan het ook helemaal afschaffen, maar dan stort de markt echt in.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_52434716
wat is een keurig salaris? Ik hoef niet het precieze bedrag te weten, maar geef eens een indicatie?
pi_52434726
Wat is er mis met sparen???

Tegenwoordig wil iedereen tussen de 18 en 35 jaar maar gelijk een huis kopen, en als puntje bij paaltje komt hebben ze nog geen EUR 10.000 zelf op zak.

Onbesnappelijk.

En dat is nu juist de reden dat de prijzen zo hoog zijn: Hebben we het niet? Maakt niet uit, lenen we het wel! En dat dachten talloze voorgangers ook al...

En dan nog klagen ook....
  donderdag 16 augustus 2007 @ 21:48:31 #9
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52434898
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:40 schreef Nlx het volgende:

Tegenwoordig wil iedereen tussen de 18 en 35 jaar maar gelijk een huis kopen, en als puntje bij paaltje komt hebben ze nog geen EUR 10.000 zelf op zak.

Onbesnappelijk.

En dat is nu juist de reden dat de prijzen zo hoog zijn: Hebben we het niet? Maakt niet uit, lenen we het wel! En dat dachten talloze voorgangers ook al...

Ik vind sparen voor een huis nog kanslozer dan schijten op de stoep van de buren. Heb je een ton in je kontzak en dat steek je in een huis. 'Joa, zo'n huis stijgt altijd in waarde he '.

Serieus, als de boel om je heen verpauperd dan zit jij met je strakke botox smoeltje op de bank in een huis wat geen flikker waard is. Dag geld

Ik zuip het wel op
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 21:51:01 #10
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52434954
Gewoon lekker lenen. Zo houden we de economie draaiende

Je hele leven sparen om het uiteindelijk in een bodemloze put (lees; huis) te pompen
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_52435071
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:48 schreef Biogarde het volgende:
[..]

Ik vind sparen voor een huis nog kanslozer dan schijten op de stoep van de buren. Heb je een ton in je kontzak en dat steek je in een huis. 'Joa, zo'n huis stijgt altijd in waarde he '.
Yep, spaarlamp: Beter voor grof geld lenen kost het je vast niet zoveel als met eigen geld he...
quote:
Serieus, als de boel om je heen verpauperd dan zit jij met je strakke botox smoeltje op de bank in een huis wat geen flikker waard is. Dag geld
Eensch, en dat met duur geleend geld...
quote:
Ik zuip het wel op
Lijkt me in jouw geval ERG verstandig
pi_52435170
Ik klaag even met je mee. Het is inderdaad belachelijk dat je voor een bedrag van een half miljoen ouderwetse guldens niet meer dan een pijpenla in een achterbuurt kunt kopen. (Even afhankelijk van in welke regio je zoekt, en nee, Groningen trekt me niet echt) Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt, er valt gewoon niet tegen op te verdienen.

Het is tegenwoordig al bijna onmogelijk om als eenverdiener een huis te kopen, en door de maar steeds stijgende prijzen hebben tweeverdieners dit probleem nu ook. En de overheid doet niets wat echt zoden aan de dijk zet, de startersleningen enz zijn alleen interessant iets koopt wat niet duurder is dan 150k, daar heb je dus helemaal niets voor.
quote:

Onbesnappelijk.

De meesten met een koophuis kunnen het alleen maar betalen dankzij de HRA. Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens dat je ook best zelf wat geld kan meebrengen maar in de huidige markt kan je daar niet tegen op sparen. En waarom zou je als je 25 ofzo bent geen huis mogen kopen, het is een goede investering voor later.

Verder is huren ook geen alternatief, wachttijden van +10 jaar voor je iets leuks hebt.
Van mij mag de hele zooi in elkaar klappen
Er zit een haar in mijn glas
  donderdag 16 augustus 2007 @ 21:59:48 #13
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52435193
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:55 schreef Nlx het volgende:

[..]

Yep, spaarlamp: Beter voor grof geld lenen kost het je vast niet zoveel als met eigen geld he...
[..]

Eensch, en dat met duur geleend geld...
[..]

Lijkt me in jouw geval erg verstandig
Dude, als je over je hele leven bekijkt waar je op kan bezuinigen en wat een mensch aan loze zaken koopt, dan koop je aan het einde van de rit een hele wijk.

Je leeft fucking 1 keer. Jammer dat dat geld kost. Maar hey, ik heb wel lol gehad ipv piepen dat je weer niet op vakantie kan gaan omdat je zonodig moet sparen voor je vinex-woning
pi_52435365
quote:
De meesten met een koophuis kunnen het alleen maar betalen dankzij de HRA.
Dat is dus mijn belangrijkste punt: Mensen lenen maar raak, omdat ze dat 'mogen'. Denk zelf eens na, meer vraag ik niet.
quote:
Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens dat je ook best zelf wat geld kan meebrengen maar in de huidige markt kan je daar niet tegen op sparen.
Ik ben het met je eens dat het er niet makkelijker op geworden is, maar waarom ziet iedereen het als een 'recht' om op je 25e een woning te kunnen kopen?
quote:
En waarom zou je als je 25 ofzo bent geen huis mogen kopen, het is een goede investering voor later.
Je mag wat mij betreft zelfs een Ferrari of wat dan ook kopen op je 25e, of het verstandig is om meer geld te lenen dan je kunt verantwoorden is een tweede.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nlx op 16-08-2007 22:11:29 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 augustus 2007 @ 22:08:23 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_52435428
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:06 schreef Nlx het volgende:
[quoteDe meesten met een koophuis kunnen het alleen maar betalen dankzij de HRA.
Dat is dus mijn belangrijkste punt: Mensen lenen maar raak, omdat ze dat 'mogen'. Denk zelf eens na, meer vraag ik niet.
[..]

Ik ben het met je eens dat het er niet makkelijker op geworden is, maar waarom ziet iedereen het als een 'recht' om op je 25e een woning te kunnen kopen?
[..]

Je mag wat mij betreft zelfs een Ferrari of wat dan ook kopen op je 25e, of het verstandig is om meer geld te lenen dan je kunt verantwoorden is een tweede.

[/quote]

Wanneer je naar een goede zaak gaat zal jij nooit meer kunnen lenen dan je kan betalen.
En dan heb ik het niet over de hypotheker enzo.
pi_52435494
quote:
[Dude
Muts
quote:
, als je over je hele leven bekijkt waar je op kan bezuinigen en wat een mensch aan loze zaken koopt, dan koop je aan het einde van de rit een hele wijk.
Dat was de vraag niet. Het ging erom dat TS het abnormaal vond dat hij niet zomaar een woning kon kopen. En dat het is inderdaad niet normaal om een woning te kunnen kopen. Punt.
quote:
Je leeft fucking 1 keer.
Ik hoop dat je binnenkort daarmee begint, vooralsnog lijk je me een gefrustreerd typje.
quote:
Jammer dat dat geld kost. Maar hey, ik heb wel lol gehad ipv piepen dat je weer niet op vakantie kan gaan omdat je zonodig moet sparen voor je vinex-woning
Grapjas... (Ik heb alles gedaan waar jij s'nachts van droomt... , en nog veel meer...)
pi_52435605
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:08 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer je naar een goede zaak gaat zal jij nooit meer kunnen lenen dan je kan betalen.
En dan heb ik het niet over de hypotheker enzo.
Nee, maar dan heb je het wel over bedrijven die de HRA meenemen in hun berekening..

Kom op he... Als mensen een wasmachine kopen zoeken ze alles af, en bij een woning doen ze maar wat!
pi_52437337
quote:

Onbesnappelijk.

jij woont nog thuis zeker ?
we hebben trouwens GEEN leningen en GEEN schulden
ik ben begin 30 en wil nou wel eens in een 'goede' buurt wonen ipv al die pauperbuurten die huur zijn, mag dat ?

wat denk je zelf eigenlijk wat een beetje huishouding voor 2 man kost tegenwoordig ?
wij hebben alleen al ca. 1300 netto aan vaste lasten (huur, gas, water, elektra, tel, tv, boodschappen, dat soort zaken)
en dan leven we nog lang niet zo "luxe" als de meesten tegenwoordig

(ben het trouwens met je eens dat er VEEL TE VEEL geleend wordt voor elk wissewasje, alleen in ons geval dus niet en het liefst koop ik een huis gewoon in een keer zoals alles, heb je't geld niet kun je't niet kopen.. gaat alleen n beetje moelijk met huizen hé)
Anarcho Individualist
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:15:57 #19
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52437438
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:10 schreef Nlx het volgende:

[..]

Muts
[..]

Dat was de vraag niet. Het ging erom dat TS het abnormaal vond dat hij niet zomaar een woning kon kopen. En dat het is inderdaad niet normaal om een woning te kunnen kopen. Punt.
[..]

Ik hoop dat je binnenkort daarmee begint, vooralsnog lijk je me een gefrustreerd typje.

[..]

Grapjas... (Ik heb alles gedaan waar jij s'nachts van droomt... , en nog veel meer...)
Je hebt werkelijk geen idee
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:22:43 #20
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_52437667
10 punten voor het woord "doorspuugwoning"!
pi_52437745
KIWI

-edit-

WAARSCHUWING!

[ Bericht 70% gewijzigd door Biogarde op 16-08-2007 23:32:09 ]
murp: murpmurpmurpmurpmurpmurpmurp
pi_52437973
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:40 schreef GambitRS2 het volgende:
wat is een keurig salaris? Ik hoef niet het precieze bedrag te weten, maar geef eens een indicatie?
ietsjes onder modaal
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:22 schreef Kreupelhout het volgende:
10 punten voor het woord "doorspuugwoning"!
kon je die term nog niet ?

PS. we hebben er weer een, een nacht
kan iemand even KIWI opruimen ?
edit- hobbelhobbel is nog aanwezig, hulde (heb nog nachtmerries van die diaree de vorige week)
Anarcho Individualist
pi_52438902
Ja, huizen zijn idd belachelijk duur in NL.
HRA zou afgetopt moeten worden, in combinatie met afschaffen overdrachtsbelasting.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:10:33 #24
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_52439069
spaargeld in je huis steken!!, steek het dan in de fik, kun je nog lachen tenminste!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:37:27 #25
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_52439660
Wacht een half jaartje en zoek een huis in de VS. Erg goedkoop dadelijk
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')