Als de starter er het meest bij is gebaat gaan alle starters in eens een huis kopen. Gaan de prijzen alsnog omhoogquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:20 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer ze nou eerst eens de belastingvoordelen afschaffen of zo aanpassen dat de starter er het meeste bij gebaat is...
Maar nee, waarom zouden ze....
Daarom moeten ze het belastingvoordeel aan gaan passen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:27 schreef Sjummie het volgende:
[..]
Als de starter er het meest bij is gebaat gaan alle starters in eens een huis kopen. Gaan de prijzen alsnog omhoog
Ik vind sparen voor een huis nog kanslozer dan schijten op de stoep van de buren. Heb je een ton in je kontzak en dat steek je in een huis. 'Joa, zo'n huis stijgt altijd in waarde hequote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:40 schreef Nlx het volgende:
Wat is er mis met sparen???
Tegenwoordig wil iedereen tussen de 18 en 35 jaar maar gelijk een huis kopen, en als puntje bij paaltje komt hebben ze nog geen EUR 10.000 zelf op zak.
Onbesnappelijk.
En dat is nu juist de reden dat de prijzen zo hoog zijn: Hebben we het niet? Maakt niet uit, lenen we het wel! En dat dachten talloze voorgangers ook al...
En dan nog klagen ook....![]()
Yep, spaarlamp: Beter voor grof geld lenen kost het je vast niet zoveel als met eigen geld he...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:48 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik vind sparen voor een huis nog kanslozer dan schijten op de stoep van de buren. Heb je een ton in je kontzak en dat steek je in een huis. 'Joa, zo'n huis stijgt altijd in waarde he'.
Eensch, en dat met duur geleend geld...quote:Serieus, als de boel om je heen verpauperd dan zit jij met je strakke botox smoeltje op de bank in een huis wat geen flikker waard is. Dag geld![]()
Lijkt me in jouw geval ERG verstandigquote:Ik zuip het wel op![]()
De meesten met een koophuis kunnen het alleen maar betalen dankzij de HRA. Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens dat je ook best zelf wat geld kan meebrengen maar in de huidige markt kan je daar niet tegen op sparen. En waarom zou je als je 25 ofzo bent geen huis mogen kopen, het is een goede investering voor later.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:40 schreef Nlx het volgende:
Tegenwoordig wil iedereen tussen de 18 en 35 jaar maar gelijk een huis kopen, en als puntje bij paaltje komt hebben ze nog geen EUR 10.000 zelf op zak.
Onbesnappelijk.
En dat is nu juist de reden dat de prijzen zo hoog zijn: Hebben we het niet? Maakt niet uit, lenen we het wel! En dat dachten talloze voorgangers ook al...
Dude, als je over je hele leven bekijkt waar je op kan bezuinigen en wat een mensch aan loze zaken koopt, dan koop je aan het einde van de rit een hele wijk.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:55 schreef Nlx het volgende:
[..]
Yep, spaarlamp: Beter voor grof geld lenen kost het je vast niet zoveel als met eigen geld he...![]()
[..]
Eensch, en dat met duur geleend geld...
[..]
Lijkt me in jouw geval erg verstandig![]()
Dat is dus mijn belangrijkste punt: Mensen lenen maar raak, omdat ze dat 'mogen'. Denk zelf eens na, meer vraag ik niet.quote:De meesten met een koophuis kunnen het alleen maar betalen dankzij de HRA.
Ik ben het met je eens dat het er niet makkelijker op geworden is, maar waarom ziet iedereen het als een 'recht' om op je 25e een woning te kunnen kopen?quote:Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens dat je ook best zelf wat geld kan meebrengen maar in de huidige markt kan je daar niet tegen op sparen.
Je mag wat mij betreft zelfs een Ferrari of wat dan ook kopen op je 25e, of het verstandig is om meer geld te lenen dan je kunt verantwoorden is een tweede.quote:En waarom zou je als je 25 ofzo bent geen huis mogen kopen, het is een goede investering voor later.
Dat is dus mijn belangrijkste punt: Mensen lenen maar raak, omdat ze dat 'mogen'. Denk zelf eens na, meer vraag ik niet.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:06 schreef Nlx het volgende:
[quoteDe meesten met een koophuis kunnen het alleen maar betalen dankzij de HRA.
Mutsquote:[Dude
Dat was de vraag niet. Het ging erom dat TS het abnormaal vond dat hij niet zomaar een woning kon kopen. En dat het is inderdaad niet normaal om een woning te kunnen kopen. Punt.quote:, als je over je hele leven bekijkt waar je op kan bezuinigen en wat een mensch aan loze zaken koopt, dan koop je aan het einde van de rit een hele wijk.
Ik hoop dat je binnenkort daarmee begint, vooralsnog lijk je me een gefrustreerd typje.quote:Je leeft fucking 1 keer.
Grapjas...quote:Jammer dat dat geld kost. Maar hey, ik heb wel lol gehad ipv piepen dat je weer niet op vakantie kan gaan omdat je zonodig moet sparen voor je vinex-woning
Nee, maar dan heb je het wel over bedrijven die de HRA meenemen in hun berekening..quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:08 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer je naar een goede zaak gaat zal jij nooit meer kunnen lenen dan je kan betalen.
En dan heb ik het niet over de hypotheker enzo.
jij woont nog thuis zeker ?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:40 schreef Nlx het volgende:
Onbesnappelijk.
Je hebt werkelijk geen ideequote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:10 schreef Nlx het volgende:
[..]
Muts
[..]
Dat was de vraag niet. Het ging erom dat TS het abnormaal vond dat hij niet zomaar een woning kon kopen. En dat het is inderdaad niet normaal om een woning te kunnen kopen. Punt.
[..]
Ik hoop dat je binnenkort daarmee begint, vooralsnog lijk je me een gefrustreerd typje.
[..]
Grapjas...(Ik heb alles gedaan waar jij s'nachts van droomt...
, en nog veel meer...)
ietsjes onder modaalquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:40 schreef GambitRS2 het volgende:
wat is een keurig salaris? Ik hoef niet het precieze bedrag te weten, maar geef eens een indicatie?
kon je die term nog niet ?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:22 schreef Kreupelhout het volgende:
![]()
10 punten voor het woord "doorspuugwoning"!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |