Sparen is onmogelijk. Stel de huizenprijzen stijgen (bescheiden) met 5% per jaar. Zelfs een huisje van 200.000 euri's wordt dan ieder jaar 10.000 euro (22.000 gulden) duurder. Daar kun jij nooit tegenop sparen! En het jaar daarop moet je al weer 10,500 euro opzij leggen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:51 schreef Biogarde het volgende:
Gewoon lekker lenen. Zo houden we de economie draaiende[afbeelding]
Je hele leven sparen om het uiteindelijk in een bodemloze put (lees; huis) te pompen![]()
Ja, maar de laatste 15 jaar wel in mijn eigen huis.quote:
Van mij mag het.quote:we hebben trouwens GEEN leningen en GEEN schulden
ik ben begin 30 en wil nou wel eens in een 'goede' buurt wonen ipv al die pauperbuurten die huur zijn, mag dat ?
Zit je rond hetzelfde bedrag als ik. En wat is dan het probleem? Zoals je aangeeft zitten je boodschappen er al bij in. Als jullie met zijn 2'en nog geen 1300,- p/mnd op kunnen brengen kun je daar de maatschappij wel de schuld van geven, maar of dat realistisch is....quote:wat denk je zelf eigenlijk wat een beetje huishouding voor 2 man kost tegenwoordig
wij hebben alleen al ca. 1300 netto aan vaste lasten (huur, gas, water, elektra, tel, tv, boodschappen, dat soort zaken)
Gaat mij er nog meer om dat er hier mensen zijn die kopen afkeuren, en tegelijkertijd meer huur betalen per maand voor een soortgelijk huis en dan maar denken dat ze schuldenvrij zijn. Newsflash: Je hebt als je huurt ook een schuld voor de komende 60 jaar. Je huur niet betalen betekent namelijk op straat staan, net als bij kopen van een huis. (Met dat verschil dat als je huurt je na 60 jaar nog geen cent van jezelf hebt opgebouwd)quote:(ben het trouwens met je eens dat er VEEL TE VEEL geleend wordt voor elk wissewasje, alleen in ons geval dus niet en het liefst koop ik een huis gewoon in een keer zoals alles, heb je't geld niet kun je't niet kopen.. gaat alleen n beetje moelijk met huizen hé)
wie zegt dat we dat niet kunnen opbrengenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:11 schreef Nlx het volgende:
Zit je rond hetzelfde bedrag als ik. En wat is dan het probleem? Zoals je aangeeft zitten je boodschappen er al bij in. Als jullie met zijn 2'en nog geen 1300,- p/mnd op kunnen brengen kun je daar de maatschappij wel de schuld van geven, maar of dat realistisch is....
[..]
een van de domste uitspraken die je maar kan bedenkenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:15 schreef draaijer het volgende:
Harder werken dude....
wat uiteindelijk een stuk minder is als die bodemloze put die huur heetquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:51 schreef Biogarde het volgende:
Gewoon lekker lenen. Zo houden we de economie draaiende[afbeelding]
Je hele leven sparen om het uiteindelijk in een bodemloze put (lees; huis) te pompen![]()
De overdrachtsbelasting is denk ik de boosdoener.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:04 schreef Wombcat het volgende:
Ja, huizen zijn idd belachelijk duur in NL.
HRA zou afgetopt moeten worden, in combinatie met afschaffen overdrachtsbelasting.
Als zij misschien iets meer werkt dan 'wat', wordt je budget vanzelf iets ruimer.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:16 schreef Losha het volgende:
vriendin werkt ook nog wat ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |