abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52432800
Hoi ,

Ik wil in mijn nieuwe appartementje houten jaloezieën haaks onder een schuine kap maken. De bedoeling is dat er eerst een stukje onder het plafond horizontaal komt ( ongeveer 40cm ), daarna onder een hoek van ongeveer 60 graden schuin naar beneden een stuk, en dan weer een stukje verticaal tot aan de vloer ( ongeveer 90cm ). De totale hoogte is ongeveer 2,35 meter en de totale breedte ongeveer 1,35 meter.

Heeft iemand hier ervaring mee, tips of alternatieven die mij kunnen helpen om dit te maken ?

Jaloezieën op maat laten maken is geen optie, heb hier een offerte voor aangevraagd en 1950 euro voor 3 ramen is iets boven mijn budget.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groeten
pi_52436225
Ik snap niet helemaal (Of beter, helemaal niet) hoe die lamellen nu gaan komen. Kun je een schetsje plaatsen?

Ik gok dat je ze gewoon onder een schuine wand wilt hangen waarbij de onderkant breder is als de bovenkant. In dat geval kunnen horizontale lamellen nooit, verticale wel, en die trek je dan altijd open naar de hoge kant.
pi_52437571
Hierbij een fototje van de situatie

ter aanvulling, de jaloezieën voor dit schuine raam hoeven niet omhoog te kunnen en zullen altijd half open staan. Het systeem om het te bedienen hoeft dus niet perse te werken bij dit raam.

[ Bericht 19% gewijzigd door michel2010 op 17-08-2007 08:07:15 ]
pi_52437754
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:19 schreef michel2010 het volgende:
Hierbij een fototje van de situatie

ter aanvulling, de jaloezieën onder dit schuine raam hoeven niet omhoog te kunnen en zullen altijd half open staan. Het systeem om het te bedienen hoeft dus niet perse te werken bij dit raam.

[afbeelding]
Onder het raam heb je de vloer.??????

Enn zoals Marsepein al aangeeft hier kun je alleen maar lamellen welke van rechts naar links open gaan.
pi_52442929
dat zal nietmakkelijk worden, kijk eens bij een decorette. een bouwmarkt heeft dit soort dingen niet denk ik.
Houd rekening met een paar 100 euro voor zo'n jaloezie.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:16:21 #6
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_52446781
Het is dus gewoon een normale raam met afwijkende maat. Je wilt dus geen jaloezië hangend hangen, plafond-dakraam achtig iets.

Als ik 't zo zie is 't gewoon erg gemakkelijk!

Je haalt een pak jaloezië ter breedte van het breedste punt. kijkt wat de hoek is van de raam en tekent de afmetingen van de hoek op erop. Daarna zaag je ze gewoon af aan een kant. Maar voor je dat doet, moet je het touwtje boven de lamel waar je moet beginnen met zagen (daar waar de hoek begint) los maken. Beneden de hoek moet je 't gewoon laten hangen. Het touw wat je los gehaalt hebt, verplaatst je naar het smalste deel van de hoek, zodat je de lamellen ook af kunt zagen en het geheel straks ook nog werkt. Daarna zaag je de lamellen op maat en hangt het geheel op. Eventueel voor de stevigheid kun je het verplaatste touwtje nog langer maken en doortrekken naar de onderste lamellen zodat het draaien straks nog goed werkt zonder dat het onderste gedeelte niet snel of anders meedraait in een stand.

Luxaflex kostten maar een paar tientjes, dus zo zou 't gewoon lukken.

Het je nu wel luxaflex die schuin tegen een plafond moeten hangen, haal je bij Ikea / bouwmaakt van die gordijn roedes met staalkabel (twee torentjes die je op de muur maakt, staalkabel ertussen waaraan je normaal gesproken gordijnen hangt). Die bevestig je aan je plafond aan het begin en einde van de luxaflex. Neemt een boor, gat in de hoeken van de luxaflex, staalkabel erdoorheen en ophangen maar.

As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')