abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52427165
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:58 schreef Jerruh het volgende:
schijnbaar zijn het allemaal mannetjes die trots zijn op het feit dat ze 1+1 = 2 kunnen zeggen en de rest van hun leermateriaal verfoeien. Ik snap niet waarom mensen zo nonchalant of agressief tegen leraren doen... moeilijke tijd gehad op school ofzo?
Nah... integendeel zelfs.

Waar het me nu om gaat, is dat in verhouding met hun capaciteiten, vind ik zo'n exorbitante salaris - uiteraard door ons bekostigd - en zoveel vakantiedagen nogal onterecht. Maar dat die cryptocommunist daarna doodleuk beweert dat leraren zéér gewild zijn in het bedrijfsleven, is ronduit lachwekkend ...
  donderdag 16 augustus 2007 @ 17:04:21 #27
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_52427232
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:43 schreef dasWausmaus het volgende:
Those who can do, those who can't teach !

Die lui (leraren) snappen zo weinig van hoe het er in de echte wereld er aan toe gaat dat ze het echt niet volhouden in het bedrijfsleven. (uitzonderingen zijn er natuurlijk wel)
Those who engelse spreekwoorden not so good rememberen....
pi_52427254
Jij denkt dat ze een simpel baantje hebben. Dacht ik ook, totdat mijn zus lerares werd.
Nu is ze behalve in de zomervakantie de hele dag bezig. Nakijken, rapporten, vergaderingen, leerlingen met problemen, extra activiteiten, iedere dag les voorbereiden.
Mijn zus is iedere dag van half 8 tot 5 uur weg, want als de kinderen weg zijn moeten de leraren nog door he. En als ze thuis komen, moet ze dat bovenstaande lijstje nog doen.

En wat denk je van de verantwoordelijkheid die ze hebben

En het salaris mag inderdaad omhoog, vanaf het moment dat je begint tot je pensioen neemt je salaris amper toe

Maarja, jij kan het natuurlijk allemaal wel he, want jij bent geweldig
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 16 augustus 2007 @ 17:05:45 #29
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_52427268
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 17:02 schreef PaxRome het volgende:

[..]

Nah... integendeel zelfs.

Waar het me nu om gaat, is dat in verhouding met hun capaciteiten, vind ik zo'n exorbitante salaris - uiteraard door ons bekostigd - en zoveel vakantiedagen nogal onterecht. Maar dat die cryptocommunist daarna doodleuk beweert dat leraren zéér gewild zijn in het bedrijfsleven, is ronduit lachwekkend ...
mjwa, ik denk dat het een slechte motivatie is om als leraar alleen maar te kijken naar hoeveel je verdient en dat in je beroepsuitvoering terug te laten komen. dus daarin geef ik je zeker gelijk . Maar waar vroeger nog respect was voor het vak en de leraar, is dat nu steeds meer aan het verdwijnen. zowel van de kant van de leerlingen als de kant van de ouders, die in veel gevallen streberiger zijn dan hun kinderen en dat ook duidelijk laten merken.
put
your
clothes
on!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')