Sla ik Brabants Dagblad open, lees ik vervolgens dat er een lerarentekort dreigt in het onderwijs. Ach, dit moet ik al 10 jaar lang aanhoren, maar goed. Lees ik verder, zie ik het volgende staan:
"
De onderwijsbond CNV vindt dat in elk geval de salarissen voor docenten flink omhoog moeten. "Anders zullen steeds meer leraren de overstap naar het bedrijfsleven maken", voorspelt voorzitter Marleen Barth."
LOL
![]()
Het vak leraar heeft de meeste vrije dagen van alle beroepen nota bene. En een eerstegraads leraar verdient op zijn 45ste al ruim 53.000 euro bruto excl. 13e maand en vakantiegeld. Ja, echt wel.
Wat bralt dat mens nou? Wat hebben de leraren dan in het bedrijfsleven te zoeken? Beetje het raad van bestuur zitten onderwijzen hoe je moet spellen, om vervolgens te gaan oreren over de slag bij Nieuwpoort
![]()
.
Godverdomme Marleen, tyf toch op met je huichelachtige geklep dat leraren in het bedrijfsleven zeer gewild zouden zijn, dat men daaro zelfs meer vakantiedagen én hoger salaris te bieden heeft. Praat me er niet van. Wat moet het bedrijfsleven nou in Godsnaam met een Pabo-doos die weet hoe je moet optellen en vermenigvuldigen
![]()
.