abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52420724
Ik weet eigenlijk niet of het om te klagen of om te lachen is, maar voor het eerst in mijn leven heb ik eens mijn digitale foto's laten afdrukken.
Ik zorgvuldig kijken op de site: 10x15 max resolutie 1180 bij 1770, dat is duidelijk, toen naar het bestandsformaat, heerlijk, ze kunnen wel 6 soorten bestandsformaten aan gecomprimeerd of niet.
Ik zorgvuldig alle foto's aangepast maar de max resolutie, en alles gesaved als Tiff, dit om Compressie verschijnselen uit de weg te gaan, in totaal 730 MB aan foto's (120).
Doorsturen via de Software van de site, Ging best lekker snel en wachten op de afdrukken
Vandaag is het de dag, ik de foto's ophalen en vol verwachting kijk ik naar het resultaat:)

Blokjes, en nogal grof ook bij alle 120 foto's.
Naar de verkoop miep toe, manager was natuurlijk aan het eten en zo maar die zag ook in dat de foto's niet klopten.
Natuurlijk de verhalen of ik wel goed had doorgestuurd en zo of dat ze met een telefoon waren gemaakt
Ja, sorry, maar het is mijn werk en ik weet echt wel wat ik doe.
Even naar de indexprint gekeken, dat zag er prima uit alleen stond er bij de foto nummers de term JPG.
En daar gaat mij een lichtje branden, Ik had alles gestuurd als Tiff en die dozen aan de printer kennen alleen het formaat jpg dus hebben ze de indexprint als foto afgedrukt.

Kennis van zaken is dus 0 daar, over 5 dagen weer een kans op goede foto's of een lachbui.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 13:54:25 #2
27699 Ravage
thinking about you
pi_52421519
Huh dus ze hebben van de TIFF bestanden een indexprint gemaakt, en die thumbnails vervolgens gebruikt om grote foto's te maken?? Da's wel erg dom (en blijkbaar is het proces nog niet helemaal geautomatiseerd)
i'm not living, i'm just killing time
pi_52421584
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:54 schreef Ravage het volgende:
Huh dus ze hebben van de TIFF bestanden een indexprint gemaakt, en die thumbnails vervolgens gebruikt om grote foto's te maken?? Da's wel erg dom (en blijkbaar is het proces nog niet helemaal geautomatiseerd)
Ja, dat hebben ze, Ik kan geen andere reden bedenken
pi_52423557
De volgende keer dan maar gewoon PNG gebruiken? TIff kent vziw nogal wat dubieuze implementaties.

Overigens, is het niet zo dat er toevallig een thumbnail embedded zit in die TIFF, en dat ze de thumbnail in de TIFF hebben gebruikt? Als de thumbnail 'page 1' is, en de echte foto pas 'page 2' (of omgekeerd) dan kan dat wel eens de oorzaak zijn. Maar het blijft suf
Thus spake the master programmer:
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
pi_52427127
Tiff werkt prima, op de index stond gewoon filenaam.jpg.

Zij hebben dus lopen knoeien, hun kosten hoor
pi_52432566
Gelukkig heb ik mijn eigen printert, is wel iets duurder dan de fotoservice, maar er zitten geen vreemden naar persoonlijke foto's te kijken.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_52432943
dit meen je niet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_52433467
Helaas, ik meen het wel.
Er wordt gewoon iemand achter zo'n printer gezet die geen verstand heeft van bestandsformaten, JPG afbeeldingen maken waarschijnlijk 99.9% van de orders uit dus pakken ze die automatisch.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 augustus 2007 @ 21:21:41 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52434278
Dit is wel heel erg
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 augustus 2007 @ 21:32:18 #10
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_52434540
!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 augustus 2007 @ 21:33:06 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_52434567
Durf het bijna niet te vragen, maar bij welke digi fotoservice wat het?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_52435921
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:33 schreef Netsplitter het volgende:
Durf het bijna niet te vragen, maar bij welke digi fotoservice wat het?
Kruidvat
pi_52586554
Vandaag hun tweede poging, ik hoopvol naad de Kruidvat toe

En natuurlijk dezelfde blokjes, gewoon dezelfde order opnieuw behandeld met het zelfde effect.

Mijn conclusie: als je niet kan omgaan met het Tiff formaat, zeg dan ook niet dat je dit aan kan of maak een filter in je software die aangeeft dat je geen tiff bestanden kan opsturen.
Ook zou een check of een bestand aan minimale eisen voldoet een hoop kosten kunnen besparen want elk gezond verstand snapt dat als je een indexprint groot afdrukt dat deze waardeloos is.

Nu Dirk van den broek eens proberen, daar kosten afdrukken maar 5 cent kan bijna niet fout gaan
pi_52586719
Kruidvat

Nederlander modus aan:
Omdat het lekker goedkoop is, breng ik ze daar heen. Bij het ophalen was de kwaliteit toch kut. Kheb gelijk mijn geld terug gevraagd. Nou, de manager was zo aardig om de foto's kosteloos opnieuw te laten drukken.

Nederlander modus uit.

pi_52586824
Dude als dit jouw werk is, waarom dan bezuinigen op de print? Klinkt niet erg profi in mijn ogen. Als concertfotograaf heb ik veel geld geinvesteerd in goede apparatuur, daarna veel tijd geinvesteerd om met die app goede resultaten te krijgen, en elke keer als ik een foto maak investeer ik daar ook weer tijd in, met het maken ervan, het nabewerken. En dat alles laat ik afdrukken niet bij de beste, maar bij de goedkoopste drukker? Lol.
Om je ellende in de toekomst te voorkomen: http://www.profotonet.nl/ kost wat, maar dan heb je ook wat.
pi_52586833
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:32 schreef Devlinsect het volgende:
Kruidvat

Nederlander modus aan:
Omdat het lekker goedkoop is, breng ik ze daar heen. Bij het ophalen was de kwaliteit toch kut. Kheb gelijk mijn geld terug gevraagd. Nou, de manager was zo aardig om de foto's kosteloos opnieuw te laten drukken.

Nederlander modus uit.

Ik deed het niet omdat het goedkoop was maar omdat ze enkele pagina's met resoluties en formaten erbij hebben staan, en digitale foto's worden zelden of nooit na bewerkt door de afdruk centrale.

En wat is er trouwens vies aan goedkoop, ze behoren nog steeds redelijke resultaten te leveren en anders hoef je niet te betalen.
pi_52586893
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:36 schreef longinus het volgende:

[..]

Ik deed het niet omdat het goedkoop was maar omdat ze enkele pagina's met resoluties en formaten erbij hebben staan, en digitale foto's worden zelden of nooit na bewerkt door de afdruk centrale.

En wat is er trouwens vies aan goedkoop, ze behoren nog steeds redelijke resultaten te leveren en anders hoef je niet te betalen.
Wanneer ik vakantiefoto's, concertfoto's, familiefoto's laat drukken, zal ik niet naar een kruidvat gaan. Ik wil kwaliteit en geen 'redelijke resultaten'.

Goed, je hebt het voor de eerste keer geprobeerd. Dan ga je niet gelijk meer pegels neer tellen voor een paar foto's.
pi_52586962
IDD als ik kwaliteit wil print ik ze zelf of betaal ik wat meer

Ik heb gelukkig een goede printer die echt mooie afdrukken maakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')