Ik weet eigenlijk niet of het om te klagen of om te lachen is, maar voor het eerst in mijn leven heb ik eens mijn digitale foto's laten afdrukken.
Ik zorgvuldig kijken op de site: 10x15 max resolutie 1180 bij 1770, dat is duidelijk, toen naar het bestandsformaat, heerlijk, ze kunnen wel 6 soorten bestandsformaten aan gecomprimeerd of niet.
Ik zorgvuldig alle foto's aangepast maar de max resolutie, en alles gesaved als Tiff, dit om Compressie verschijnselen uit de weg te gaan, in totaal 730 MB aan foto's (120).
Doorsturen via de Software van de site, Ging best lekker snel en wachten op de afdrukken
![]()
Vandaag is het de dag, ik de foto's ophalen en vol verwachting kijk ik naar het resultaat:)
![]()
Blokjes, en nogal grof ook bij alle 120 foto's.
Naar de verkoop miep toe, manager was natuurlijk aan het eten en zo maar die zag ook in dat de foto's niet klopten.
Natuurlijk de verhalen of ik wel goed had doorgestuurd en zo of dat ze met een telefoon waren gemaakt
Ja, sorry, maar het is mijn werk en ik weet echt wel wat ik doe.
Even naar de indexprint gekeken, dat zag er prima uit alleen stond er bij de foto nummers de term JPG.
En daar gaat mij een lichtje branden, Ik had alles gestuurd als Tiff en die dozen aan de printer kennen alleen het formaat jpg dus hebben ze de indexprint als foto afgedrukt.
Kennis van zaken is dus 0 daar, over 5 dagen weer een kans op goede foto's of een lachbui.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.