Ja, maar dat is het probleem. Met windows heb ik vaak het idee dat ik tegen het OS aan het vechten ben om iets gedaan te krijgen. Bij de Mac is het allemaal gewoon .. simpel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Hoezo, als jij niet van computers "houdt" dan maakt het je toch geen reet uit of je nou op windows of macos draait? Zolang het maar doet wat je wilt, en dat doet het beiden.

Het gros van de Apple-gebruikers weet niet gigantisch veel van computers, maar wil wel graag out-of-the-box hun muziek & foto's kunnen beheren, een home-video maken of een website in elkaar draaien.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Hoezo, als jij niet van computers "houdt" dan maakt het je toch geen reet uit of je nou op windows of macos draait? Zolang het maar doet wat je wilt, en dat doet het beiden.

AppleCare is inderdaad voornamelijk het afkopen van gezeur.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:17 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Tja, is leuk dat Apple dat beweerd maar het consumentenrecht zegt toch echt iets anders.
Mensen die betalen voor extra garantie waar ze toch al recht op hebben

+ Telefonisch support + Software support + 3 jaar garantie.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:34 schreef Henno het volgende:
[..]
AppleCare is inderdaad voornamelijk het afkopen van gezeur.

Ga jij lekker bij de rechter je gelijk halen voor die garantie dan? Het is altijd zo makkelijk om dit soort dingen op internet te roepen, maar wat als het kapot gaat?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:17 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Tja, is leuk dat Apple dat beweerd maar het consumentenrecht zegt toch echt iets anders.
Mensen die betalen voor extra garantie waar ze toch al recht op hebben

En hoeveel kost je dit? Wel even optellen bij de aanschafprijs, eerlijk vergelijkenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
+ Telefonisch support + Software support + 3 jaar garantie.

Bij een Mac heb je dat toch niet nodig?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]

De aanschafprijs van mijn Macbook was 1350 euro, AppleCare kocht ik voor 269 euro. Al schijnt dat goedkoper te kunnen als je het in een ander land koopt (het is wereldwijd geldig).quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
En hoeveel kost je dit? Wel even optellen bij de aanschafprijs, eerlijk vergelijken
Het is eigenlijk meer iets voor verse switchers. Als ze even iets niet weten, dan kunnen ze het gratis 0800 nummer bellen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:43 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Bij een Mac heb je dat toch niet nodig?Kind kan de was doen en ze gaan bijna nooit kapot.

Het maakt m'n zusje blijkbaar wel uit, want ze wil Windows nu niet eens meer gebruiken als ze bijvoorbeeld een film gaat bewerken die ze met d'r DV camera heeft opgenomen en op DVD wil zetten, gecombineerd met misschien wat foto's uit d'r library. Met iMovie, iPhoto en iDVD gaat dat in een handomdraai, dat zou d'r in Windows veel meer moeite kosten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:53 schreef Repeat het volgende:
[..]

Dat doet XP met powerpoint ook hoorquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of als ze een presentatie gaat maken en daarvoor bronnen van internet wil quoten. Je kunt bijvoorbeeld in Mac OS X tekst selecteren in je browser en direct naar je presentatieprogramma slepen zonder tussenstap, een functie waar ze veel gebruik van maakt. Maar Keynote vindt ze sowieso veel beter dan PowerPoint.

De laatste keer dat een bedrijf me met de "maar 1 jaar garantie" smoes wilde wegsturen was een e-mail met verwijzing naar de juiste artikelen in het consumentenrecht al voldoende.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ga jij lekker bij de rechter je gelijk halen voor die garantie dan? Het is altijd zo makkelijk om dit soort dingen op internet te roepen, maar wat als het kapot gaat?

Wat ik tijdens m'n afstuderen e.d. erg handig vond is dat een Mac veel meer informatie over files opslaat dan Windows. Bijvoorbeeld van een gedownload bestand is opgeslagen waarvandaan je 'm gedownload hebt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat doet XP met powerpoint ook hoor

Dan is dat mooi gelopen, maar wat als ze dat niet doen. Is je volgende mailtje dan "see you in court" ? Voor de garantie van je laptop, zoiets is toch een grote stap hoor...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:10 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
De laatste keer dat een bedrijf me met de "maar 1 jaar garantie" smoes wilde wegsturen was een e-mail met verwijzing naar de juiste artikelen in het consumentenrecht al voldoende.

ff bij de rechtswinkel binnenlopen ? Ik neem aan dat er wel iets van een geschillencommissie of ombudsman is o.i.d.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:15 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dan is dat mooi gelopen, maar wat als ze dat niet doen. Is je volgende mailtje dan "see you in court" ? Voor de garantie van je laptop, zoiets is toch een grote stap hoor...

Dat bedoelde ik ook zo ongeveer.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:18 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ja, maar dat is het probleem. Met windows heb ik vaak het idee dat ik tegen het OS aan het vechten ben om iets gedaan te krijgen. Bij de Mac is het allemaal gewoon .. simpel.

rechtsbijstandverzekering.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ga jij lekker bij de rechter je gelijk halen voor die garantie dan? Het is altijd zo makkelijk om dit soort dingen op internet te roepen, maar wat als het kapot gaat?

Apple care: d'r was iets stuk, ze kwamen 'm halen. Ze brachten hem na een week gemaakt weer terug. Was ik toch blij dat ik Apple care had!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
rechtsbijstandverzekering.
Stuk goedkoper dan applecare.

Stel ik heb een fotobewerking programma openstaan.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat doet XP met powerpoint ook hoor

Daar heb je binnen 2 jaar ook recht op zonder applecare. Dat is de discussiequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Apple care: d'r was iets stuk, ze kwamen 'm halen. Ze brachten hem na een week gemaakt weer terug. Was ik toch blij dat ik Apple care had!

Wat, dat ophalen en terugbrengen??quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar heb je binnen 2 jaar ook recht op zonder applecare. Dat is de discussie

Telefoon-support en software-support, ok da's inderdaad een extra service. Maar 3 jaar garantie is een redelijke termijn voor een computer en heb je dus altijd recht op, ongeacht wat je leverancier je probeert wijs te maken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]

Ik wil zelf wel even naar de winkel rijden om 269 euro te besparen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:44 schreef conleche het volgende:
[..]
Wat, dat ophalen en terugbrengen??

Nou de mijne staat in Amsterdam, dus dat gaat ook nog wel, (daar zit ook geen apple care op) maar degene waar de applecare op zit staat in Belgie en dat is een uur van de dichtsbijzijnde applestore. Time is money, wat mij beteft.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wil zelf wel even naar de winkel rijden om 269 euro te besparen.

Leuk, maar dat is de dicussie niet. Het gaat erom dat apple net zo verplicht is om 2 jaar garantie op zijn produkten te leveren als anderen. En applecare is een verzekering, die kan ik ook bij een dixons afsluiten voor een acer laptop om maar eens wat te noemen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Nou de mijne staat in Amsterdam, dus dat gaat ook nog wel, (daar zit ook geen apple care op) maar degene waar de applecare op zit staat in Belgie en dat is een uur van de dichtsbijzijnde applestore. Time is money, wat mij beteft.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |