Inderdaad, in gebreke stellen, en houd het zakelijk (onpersoonlijk, dus geen zielige verhalen bij vermelden).quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:48 schreef Meneermax het volgende:
Ok, morgen had die 10% er moeten staan en kan ik ze dus in gebreke stellen. Is het gezien hun zogenaamd zielige verhaal raadzaam om bij de ingebrekestelling ook de specifieke verwijtbare punten te benoemen? Dus: je wist dit eerder, hebt eerder aangegeven dat er geen probleem was etc etc?
agressieve houding van je brengt je nergens. Voor die mensen zal het kopen van een huis en de daarmee gemoeide problemen ook allemaal nieuw zijn. Misschien zijn ze niet tot in de puntjes geinformeerd over hun rechten en plichten en handelden ze allemaal ter goede trouw. Probeer je tenminste in te leven in hun situatie en hou die aggresieve houding bij jequote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:42 schreef Meneermax het volgende:
Echt, ik word steeds pissiger, heb echt de neiging om even bij dat zaakje daar langs te rijden zometeen.
Dat is inderdaad nog maar de vraagquote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:56 schreef sanger het volgende:
De vraag is natuurlijk of ze ooit nog terug zullen komen naar NL of dat ze onvindbaar in Turkije blijven.
Zou jij niet even pissig worden als blijkt dat jij ineens een paar maanden langer iets van 800 kwijt bent omdat de kopers van je huis, ondanks alle berichten, het toch niet kopen?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:51 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
agressieve houding van je brengt je nergens. Voor die mensen zal het kopen van een huis en de daarmee gemoeide problemen ook allemaal nieuw zijn. Misschien zijn ze niet tot in de puntjes geinformeerd over hun rechten en plichten en handelden ze allemaal ter goede trouw. Probeer je tenminste in te leven in hun situatie en hou die aggresieve houding bij je![]()
800? 1200 (600 pp), plus alletwee de lasten van ons nieuwe huis.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Zou jij niet even pissig worden als blijkt dat jij ineens een paar maanden langer iets van 800 kwijt bent omdat de kopers van je huis, ondanks alle berichten, het toch niet kopen?
Pissig worden ja,quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Zou jij niet even pissig worden als blijkt dat jij ineens een paar maanden langer iets van 800 kwijt bent omdat de kopers van je huis, ondanks alle berichten, het toch niet kopen?
Hij is toch niet geweest. Ik kan me indenken dat je die gedachte/behoefte wel even krijgt. Ik ben dan ook wel een beetje impulsiefquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:07 schreef GateWayX het volgende:
[..]
Pissig worden ja, bij desbetreffende personen langsgaan wat ongetwijfeld tot een verhitte discussie gaat leiden, nee.
Mocht er een eventuele rechtzaak volgen dan maakt zo'n incident je positie niet bepaald sterker.
Lijkt mij niet zo moeilijk. Misschien zijn er Fok!ers met ervaring. Misschien mis ik ergens iets. Ja, ik heb een goede makelaar maar dit gaat om veel geld en dit is niet iets wat iedere makelaar elke dag meemaakt. Ja, ik heb rechtsbijstand en zelf ook wel een min of meer juridische achtergrond. Wet en regelgeving is één ding. De interpretatie van feiten door een rechter wat anders. Juist daarom vraag ik hier naar ervaringen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:08 schreef RonaldV het volgende:
Waarom stel je al deze vragen hier? Als je een makelaar hebt ingehuurd om dit werk voor je op te knappen, laat hem dat dan ook doen. En als hij het niet doet: stel HEM in gebreke. Elke Makelaar o.g. hoort dit af te kunnen handelen.
Dat kan ik me voorstellen !quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:12 schreef Meneermax het volgende:
[..]
En misschien is het ook wel lekker om hier effe mijn hart te luchten?
500-1000??? Da's 1 maand schade.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:57 schreef HarryP het volgende:
Je huis weer in de verkoop zetten.
Aangezien de kopers door overmacht, sterfgeval en een fout van iemand anders niet tijdig gebruik hebben kunnen maken van de ontbindende voorwaarde denk ik niet dat een rechter heel gevoelig zal zijn voor jouw argumenten. Het is immers maar 1 dagje te laat.
Kijk of je nog een reëel bedrag kan claimen voor de extra kosten die je hebt. (makelaar een brief laten schrijven) bij de kopers +/- 500 tot 1000 euro. 10% wordt zelfs door een rechter nauwelijks toegekend, vaak alleen de werkelijke kosten die je als verkoper hebt..
Dan had je toch weer een tolk in moeten huren. Wel lache als je die dan ook weer op hun kan verhalen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:06 schreef Meneermax het volgende:
Ik heb inmiddels contact met rechtsbijstand. Ik heb hen verzocht om uit te zoeken of er geen mogelijkheid is om snel meer zekerheid te verkrijgen, bijvoorbeeld door middel van een voorlopige voorziening, juist om te voorkomen dat ze straks op hun gemakkie de zaak kunnen verpatsen enzo. Spoedeisend belang is wel te verdedigen lijkt mij gezien de schade die wij hierdoor gaan lijden, de dubbele lasten, blablabla.
Ben inmiddels ook wel weer een beetje afgekoeld. Langsgaan heeft inderdaad geen zin (overigens zou ik ze echt niet op de bek slaan of zo, maar wel even flink de waarheid zeggen)
Alleen jammer dat er in het contract niets over overmacht vermeld wordtquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:57 schreef HarryP het volgende:
Je huis weer in de verkoop zetten.
Aangezien de kopers door overmacht, sterfgeval en een fout van iemand anders niet tijdig gebruik hebben kunnen maken van de ontbindende voorwaarde denk ik niet dat een rechter heel gevoelig zal zijn voor jouw argumenten. Het is immers maar 1 dagje te laat.
TS moet gewoon voet bij stuk houden. 10% of gerechtelijke procedure. Contract is contract.quote:Kijk of je nog een reëel bedrag kan claimen voor de extra kosten die je hebt. (makelaar een brief laten schrijven) bij de kopers +/- 500 tot 1000 euro. 10% wordt zelfs door een rechter nauwelijks toegekend, vaak alleen de werkelijke kosten die je als verkoper hebt..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |