abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52409434
Hey hallo,

Heeft iemand wel eens een ECG laten maken?
Ik moet morgenvroeg naar het ziekenhuis voor een ECG en een bloedtest omdat ik nogal wat klachten heb.

Afgelopen zaterdag heb ik pijn op de borst gekregen en 's avonds kwam daar een "lamme arm" bij.
's Nachts in bed heb ik van de ellende wakker gelegen tot een uur of 5 ofzo en ergens along the way kwam er ineens een olifant op mn zitten en kreeg ik compleet geen lucht meer en kon me niet meer bewegen. Tevens bekroop me een unheimlich gefuhl (of hoe zeggen die duitsers dat ook alweer?) over heel mn lichaam.

Hoelang dat klotebeest bleef zitten weet ik niet... 1 seconde, 5, misschien 10 of 20? Wellicht een minuut? Ik heb werkelijk geen idee, maar voor mn gevoel duurde het iig best lang.

Nouja, daarna uiteindelijk toch in slaap gevallen, met nog steeds het zweet overal staan, kramp in mn kaken en een lamme linkerarm. Gelukkig werd ik 's ochtends nog wakker

Na het weekend heb ik elke dag last ervan gehad, maar die olifant is niet meer geweest.
Gisteravond tijdens het wekelijkse kaartavondje met de mannen hebben die mij toch maar over gehaald om als de sodemieter naar de huisarts te gaan.

Nouja, dat gedaan vanavond om 6 uur en die keek nogal bedenkelijk bij mijn verhaal en ik moest meteen morgenvroeg een ECG laten maken en bloed prikken. Met de uitslag van die ECG moet ik morgenvroeg meteen weer naar hem toe en volgende week wil hij me sowieso op spreekuur zien met de bloeduitslag erbij.

Ik ben niet zo vlug nerveus ofzo, maar op dit moment begin ik hem toch een beetje te knijpen.

Is in te schatten hoe erg zoiets is aan de hand van mijn verhaal? Heeft iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt?

Ik denk dat ik alleen maar af kan wachten en dan vanuit morgen verder kijken hoe of wat of niet?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_52409542
Nee, het is niet in te schatten, zeker niet op basis van dit verhaal via internet.

Het kan een paniekaanval zijn geweest, maar het zou ook acuut coronair syndroom kunnen zijn geweest. Alle reden dus om het laatste uit te sluiten.
Daarnaast zijn er nog andere diagnoses die minder waarschijnlijk zijn, maar ook kunnen.

Succes morgen.. Een ECG is in een paar minuten gemaakt, en bloed prikken is ook zo gebeurd.
pi_52409566
Die lamme arm en druk op de borst heb ik overigens nog steeds
vosss is de naam,
pi_52409580
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:52 schreef vosss het volgende:
Hey hallo,

Heeft iemand wel eens een ECG laten maken?
Ik moet morgenvroeg naar het ziekenhuis voor een ECG en een bloedtest omdat ik nogal wat klachten heb.

/knip knip/
Joh, je bent nog niet dood, dus dan zie je morgen wel weer verder toch? Klinkt in ieder geval als een typisch geval van hartinfarct... maar goed... ik ben geen dokter, dus ik lul ook maar wat. Kan natuurlijk ook gewoon stress zijn.

En je nou niet te druk maken, want als je echt wat aan je hart hebt, dan is die stress ook niet goed.

Wat moeten we trouwens draaien op je begrafenis?

[ Bericht 49% gewijzigd door Mylene op 27-08-2007 16:06:36 (niet de hele tekst quoten) ]
...
pi_52409595
quote:
Wat moeten we trouwens draaien op je begrafenis?
Bob Marley - Three little birds
vosss is de naam,
pi_52409652
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:56 schreef vosss het volgende:
Die lamme arm en druk op de borst heb ik overigens nog steeds
Als je nu klachten hebt die er vanmiddag niet waren, moet je de dienstdoende huisarts bellen, of 112.
pi_52409670
For the record: ik ben 30, rook een pakje gaullies per dag, drink teveel, sport niet en eet gezond.
Dat laatste doe ik voornamelijk om het roken, zuipen en niet sporten een beetje te compenseren zegmaar
vosss is de naam,
pi_52409713
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:59 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Als je nu klachten hebt die er vanmiddag niet waren, moet je de dienstdoende huisarts bellen, of 112.
Die klachten waren er vanmiddag ook.
Mocht die olifant weer langs komen dan hoop ik dat ik het overleef en dan bel ik dan wel 112.
Ik heb dan ook meteen het papiertje van de huisarts nodig waar ik codetaal iets op staat gekriebeld, dus dan kunnen ze meteen zien wat er wellicht aan scheelt
vosss is de naam,
  donderdag 16 augustus 2007 @ 00:01:54 #9
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52409724
Ik heb twee jaar terug een 24-uurs ECG gehad, een hart-echo en een "hartfilmpje". Het doet niet pijn in ieder geval.

Ik snap niet dat iemand anders je moest overhalen om naar de dokter te gaan, ik had waarschijnlijk 112 gebeld. Mijn klachten waren veel minder erg.

Sterkte. Hopelijk komt er iets uit waar je wat mee kan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52409747
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Die klachten waren er vanmiddag ook.
Had je dat ook verteld tegen de huisarts?
pi_52409760
quote:
Ik snap niet dat iemand anders je moest overhalen om naar de dokter te gaan, ik had waarschijnlijk 112 gebeld. Mijn klachten waren veel minder erg.
Ja nouja, ik ben gewoon niet zo'n zeur zegmaar. Ik heb zoiets van achja, dat gaat ook wel weer over.

Wat kwam er bij jou uit?
vosss is de naam,
pi_52409766
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:02 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Had je dat ook verteld tegen de huisarts?
Jup
vosss is de naam,
pi_52409820
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:03 schreef vosss het volgende:

[..]

Jup
Dan zal hij wel een bepaalde inschatting hebben gemaakt.

Het risico op hartaanvallen rond de 30 is nihil.
Ik heb het nog nooit meegemaakt op de eerste hulp. Wel veel mensen rond de 20-30 met soortgelijke klachten, meestal op basis van spanning en hyperventilatie.
Maar je weet nooit. Er zijn erfelijke aandoeningen van de vaten en metabolisme die de kans op jonge leeftijd op hartinfarcten aanzienlijk maken. Ooit eens een kerel van 33 gezien die al aan de bypass operaties zit.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 00:07:06 #14
71919 wonderer
pi_52409899
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:03 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja nouja, ik ben gewoon niet zo'n zeur zegmaar. Ik heb zoiets van achja, dat gaat ook wel weer over.

Wat kwam er bij jou uit?
Niks concreets. Waarschijnlijk stress (ik zou zes weken later gaan trouwen ). Heb er nadien ook geen last meer van gehad (onregelmatige hartslag en een gevoel alsof er een vacuum ontstond in mijn borst).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_52409907
Als je het aan je hart hebt kun je maar beter wel even zeuren. Ik zou iig ASAP alles laten uitsluiten, zoals KonnieKipke ook al zegt.
pi_52409922
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:04 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Dan zal hij wel een bepaalde inschatting hebben gemaakt.
Nouja, laat ik het anders stellen (voordat mensen hier gaan roepen dat het ws hyperventilatie was of een paniekaanval etc), ik ben absoluut geen zeikerd en ik heb wel eens een hyperventilatie aanval gehad en dat was toch een pak anders dan dit.

Ik denk dat ik een hartaanval gehad heb afgelopen weekend; daar was niks hyperventilatie aan. Mijn huisarts weet ook dat ik alleen maar kom als er iets goed mis is.

Kun je op zo een ECG ding zien of je onlangs een aanval gehad hebt?
vosss is de naam,
pi_52409943
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja, voor bijna 100% zekerheid.
pi_52409947
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
Als je het aan je hart hebt kun je maar beter wel even zeuren. Ik zou iig ASAP alles laten uitsluiten, zoals KonnieKipke ook al zegt.
Nou dat gebeurd morgen dus
vosss is de naam,
pi_52409957
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:08 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Ja, voor bijna 100% zekerheid.
Ik ben benieuwd. Hoe werkt zoiets precies?
vosss is de naam,
  donderdag 16 augustus 2007 @ 00:10:01 #20
71919 wonderer
pi_52409993
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Je krijgt een zooi plakkers op je borst en rug met draadjes eraan die naar een computer gaan en dan worden er dingen gemeten.
pi_52409994
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja, laat ik het anders stellen (voordat mensen hier gaan roepen dat het ws hyperventilatie was of een paniekaanval etc), ik ben absoluut geen zeikerd en ik heb wel eens een hyperventilatie aanval gehad en dat was toch een pak anders dan dit.

Ik denk dat ik een hartaanval gehad heb afgelopen weekend; daar was niks hyperventilatie aan. Mijn huisarts weet ook dat ik alleen maar kom als er iets goed mis is.

Volgens mij wel, en anders kun je het zeker vaststellen met een bloedtest.
pi_52410038
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:10 schreef wonderer het volgende:

[..]

Je krijgt een zooi plakkers op je borst en rug met draadjes eraan die naar een computer gaan en dan worden er dingen gemeten.
Okay, dus daar merk je eik geen zak van dan, of gaat er nog stroom door die draadjes?
vosss is de naam,
pi_52410043
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Het afgestorven deel van het hart geleidt geen stroom meer en je kan zien in de afleidingen (plakkers van het ECG) waar dat deel zich bevindt, hoe groot het is. Het is te zien als een opspringend ST-segment bij een recent infarct of een (pathologische) Q.

Laat ik het zo zeggen, als ik van mezelf wist dat ik een hartinfarct had doorgemaakt en ik had soortgelijke klachten blijvend van aard, dan zou ik toch wat meer haast hebben...
pi_52410067
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Okay, dus daar merk je eik geen zak van dan, of gaat er nog stroom door die draadjes?
Nee, het zijn louter sensoren en meten de stroom die je eigen hartspier genereert.
pi_52410154
quote:
Laat ik het zo zeggen, als ik van mezelf wist dat ik een hartinfarct had doorgemaakt en ik had soortgelijke klachten blijvend van aard, dan zou ik toch wat meer haast hebben...
Ja nouja, wat is zeker weten. Ik bedoel in dit leven is maar 1 ding zeker en dat is dat we allemaal dood gaan vroeg of laat. Ik denk dat het er 1 was, maar 100% zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet

En we zien het morgen wel. Ik loop al 4 dagen er mee rond dus dan zal het ook best morgen nog kunnen, daar ga ik nu geen 112 voor bellen
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')