abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52407718
Wil in Amsterdam wonen. Dus ik kamers zoeken. Nu al 2 maanden bezig maar nog steeds niks tegen een redelijke prijs gevonden. Dan zijn er van die websites waar je kamers kan zoeken maar daar moet je 1 euro per reactie betalen, ik gereageerd op diverse kamers. Niemand heeft iets terug gemaild, dus ik heb diverse euro's door de wc gespoeld. En dan te bedenken dat er in Amsterdam overal kantoren leeg staan waar niks mee gebeurd.

En ik ga niet voor 400+ euro per maand op 8 vierkante meter wonen

Woningnood
pi_52407773
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:06 schreef -Beer- het volgende:
Wil in Amsterdam wonen. [knip] niks tegen een redelijke prijs gevonden.
Daar ligt het probleem, die twee zijn onverenigbaar.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_52407874
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het is toch kansloos dat een stad met meerdere hogere opleiding niet de capaciteit heeft om studenten te huisvesten tegen een redelijke prijs
pi_52407879
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik zoek wat in enschede, daar is ook geen tyf meer te vinden terwijl enschede nog wel bekend staat om goedkope en ruime huurwoningen voor studenten.

En ik ga niet op <12 m2 zitten van meer dan 30 min van de UT zonder internet voor ¤ 250+
pi_52407996
Ik ga wel gewoon wat kraken ofzo. En nee dan maak ik er geen tiefes bende van zoals in de meeste kraakpanden. Maar gewoon netjes en schoon houden. Blijven weinig andere keuzes over.
pi_52408100
Of zet gewoon een caravan op het dak van elk Amsterdams huis in de binnenstad.
pi_52408183
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:13 schreef -Beer- het volgende:
Ik ga wel gewoon wat kraken ofzo. En nee dan maak ik er geen tiefes bende van zoals in de meeste kraakpanden. Maar gewoon netjes en schoon houden. Blijven weinig andere keuzes over.
Anti-kraak-wonen geen optie?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_52408396
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Anti-kraak-wonen geen optie?
Daar staan ook wachtlijsten van 2 jaar voor.

Of een tent in het vondelpark als protest ofzo
pi_52408473
ze hebben toch die containers en die boot in Amsterdam, speciaal voor studenten .. kun je daar niet tussen komen. Er is vast een wachtlijst maar je wacht nu ook al 2 maanden.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:29:45 #10
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_52408596
AL twee maanden aan het zoeken?
De MTV generatie denkt echt dat de wereldproblemen in een tijdspanne van de gemiddelde videoclip zijn opgelost
Je bent gewoon te laat begonnen met zoeken en nu zit je in de moeilijkste periode van het jaar: de komst van de nieuwe lading groene studenten.
Uithuilen en over een half jaar nog eens kijken hoe de vlag er voor hangt.
pi_52408689
Je kan bij mij wonen.
Moet je wel elke dag de eten koken.
Huis schoonmaken
Mijn auto en motor poetsen.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:38:07 #12
166742 falloutboy
Famous, Not Just a Fall Out
pi_52408897
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:32 schreef Elixabete het volgende:
Je kan bij mij wonen.
Moet je wel elke dag de eten koken.
Huis schoonmaken
Mijn auto en motor poetsen.
Mag in ook in goede buurt woon jij?
Achmed ook willen die goede meisje dat koken voor kan hem
Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary.
pi_52408958
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:38 schreef falloutboy het volgende:

[..]

Mag in ook in goede buurt woon jij?
Achmed ook willen die goede meisje dat koken voor kan hem
ik nemen niet buitenlanders in huis mijn.
pi_52409032
Je wil zeker in het centrum zitten zoals alle andere provincialen.
pi_52409642
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:42 schreef GlazenKaak het volgende:
Je wil zeker in het centrum zitten zoals alle andere provincialen.
Nee. Het zou leuk zijn, maar west bij de kinkerstraat is ook prima. Bovendien zit ik al wel gewoon 6 jaar in Amsterdam op school.
pi_52409785
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:29 schreef Liopleurodon het volgende:
AL twee maanden aan het zoeken?
De MTV generatie denkt echt dat de wereldproblemen in een tijdspanne van de gemiddelde videoclip zijn opgelost
Je bent gewoon te laat begonnen met zoeken en nu zit je in de moeilijkste periode van het jaar: de komst van de nieuwe lading groene studenten.
Uithuilen en over een half jaar nog eens kijken hoe de vlag er voor hangt.
Ja ik ben inderdaad te laat. Ik was hiervoor 6 maanden op reis, dus ben eigenlijk net terug. Maar dat maakt het niet minder vervelend.

Was MTV trouwens niet veel populairder en nieuwer toen jij 20 was? Zo rond het jaar 1991 begon dat toch heel gaaf te worden al die videoclipjes. Ik zelf kijk amper tv.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 07:36:15 #17
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_52413418
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:03 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Ja ik ben inderdaad te laat. Ik was hiervoor 6 maanden op reis, dus ben eigenlijk net terug. Maar dat maakt het niet minder vervelend.

Was MTV trouwens niet veel populairder en nieuwer toen jij 20 was? Zo rond het jaar 1991 begon dat toch heel gaaf te worden al die videoclipjes. Ik zelf kijk amper tv.
6 Maanden op reis, doe je goed. Waar ben je allemaal geweest?
Geen idee van de populariteit van Mtv toen en nu. Ik kijk er nog steeds niet naar. Geen enkel tv programma eigenlijk. De 'Mtv generatie' is wat mij betreft iedereen van na 1980. Toen ik tiener was, was dit er nog niet... (het is toch een tienerzender? )

Woningnood is vervelend, ja.
[opa-modus]
Vroeger, toen hadden wij pas woningnood!
Tijdens mijn eerste open dag aan de -toen nog R- UU kregen wij het advies om ons alvast in te schrijven voor een kamer. Dan hoefde je niet zolang te wachten mocht je inderdaad voor Utrecht kiezen. Dat was in VWO5...
Om nog maar niet te spreken over de wachtlijst voor een starterswoning/flatje. Aan het begin van je studie inschrijven, dan hoef je na afloop van je studie nog maar een jaar of twee in je studentenkamertje te blijven wonen. Op dat gebied is er nog niet veel veranderd
Een beetje het idee van de DDR destijds: zodra het kind geboren was meteen op de wachtlijst voor een Trabant. Tegen de tijd dat het kind 18 was, was de auto klaar...
[/opa-modus]
pi_52414018
Er zijn studenten woningen genoeg in omgeving Amsterdam. Maar die zijn allemaal al weggegeven aan studenten die eerder waren dan jij. Wie het eerst komt, het eerst maalt. Zelf ben ik een jaar van te voren al gaan zoeken naar een kamer in Amsterdam.

Om ook nog even wat constructiefs toe te voegen. Woon je toevallig ver uit de buurt? Dan kun je aanspraak maken op een voorrangsregeling bij DUWO. Ik kom zelf uit Zeeland, dus ik had mijn kamer praktisch voor het uitkiezen. Als dat niks wordt, dan kun je ook eens proberen een containerwoning te bemachtigen. Goedkoop, en groter dan gemiddeld.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_52486696
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:59 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Nee. Het zou leuk zijn, maar west bij de kinkerstraat is ook prima. Bovendien zit ik al wel gewoon 6 jaar in Amsterdam op school.
Lol oud-west ook prima, ja duh, daar zouden maar wat veel mensen willen wonen.
Er is heus wel wat te vinden in Osdorp/Zuid-Oost/Noord, ga daar maar eerst loeren ouwe.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:59:46 #20
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_52486745
Word lid.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')