Dat kan prima. Aan boodschappen ben ik wekelijks tussen de 15 en 20 euro kwijt. Daarvoor heb ik genoeg voedsel voor de hele week, inclusief snacks. Maar als je daarnaast ook nog uitgaat, regelmatig kleding koopt, etc. dan wordt het wel krapjes. Zit er in die 150 euro ook de nutsvoorziening inbegrepen? Zo ja, dan red je het niet.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:38 schreef MoneyTalks het volgende:
Dus je denkt van 3 tot 5 euro per dag fatsoenlijk te kunnen leven?![]()
Meer dan prima. Met een halfje brood van 85 cent kan ik met gemakt een week doen, en qua avondeten kom je met drie euro aardig ver. Dat zijn toch al snel twee Aldi diepvriespizza's, drie McKrokets, 90% van een double whopper of een royale turkse pizza.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:38 schreef MoneyTalks het volgende:
Dus je denkt van 3 tot 5 euro per dag fatsoenlijk te kunnen leven?![]()
en je denkt lange tijd op dit voedsel te kunnen leven?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Meer dan prima. Met een halfje brood van 85 cent kan ik met gemakt een week doen, en qua avondeten kom je met drie euro aardig ver. Dat zijn toch al snel twee Aldi diepvriespizza's, drie McKrokets, 90% van een double whopper of een royale turkse pizza.
Daar zijn al zo veel topics over... ff die zoekfunctie gebruiken dus... Zelf had ik als student daar ongeveer ¤220 voor (5 jaar geleden) en dan was ik geen hevig feestbeest wat veel in de kroeg hing...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:36 schreef Geqxon het volgende:
Qua voedsel en huishoudelijke items gok ik zo rond de 100-150 euro per maand nodig te hebben. Onderschat of overschat?
3 euro is echt fokking weinig hoor. geef zelf meestal 6 a 7 euro per dag uit aan eten. maar ik hou dan ook van etenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Meer dan prima. Met een halfje brood van 85 cent kan ik met gemakt een week doen, en qua avondeten kom je met drie euro aardig ver. Dat zijn toch al snel twee Aldi diepvriespizza's, drie McKrokets, 90% van een double whopper of een royale turkse pizza.
niet įlles is noodzakelijk uiteraardquote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:43 schreef mrPanerai het volgende:
in mijn geval.
electriciteit en gas: 90 euro pm
internet + gsm: +_ 50 euro pm
eten: zo'n 200 euro pm
verzekeringen 40 euro pm
schoonmaakprod, vuilzakken, wc-papier, enz. 40 euro per maand
en dan nog wat kleding, uitgaan, roken,.... maar dat bepaal je natuurljik helemaal zelf
dus vergis je niet...je hebt meer nodig dan eten en huishuur.
da's dan ook enkel je avondeten, nooit eens zin in ontbijt of lunch en mss wat te drinken erbijof een kopje koffie of tee?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
In je eentje is 2 - 3 euro idd wel lastig.. vooral omdat je eigelijk weinig kunt kopen toegespitst op 1 persoon.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:47 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
3 euro is echt fokking weinig hoor. geef zelf meestal 6 a 7 euro per dag uit aan eten. maar ik hou dan ook van eten
mmmmmm met een half brood voor een week.............dat kan toch niet..........een half brood voor 1 tot 1,5 dag zul je bedoelen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
ik vraag me echt af wat jij eet?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:53 schreef Schnabbeltje het volgende:
Voor een week:
's morgens
3,00 Muesli
2,00 2 pakken melk van een liter
's middags
0,80 Brood
2,50 Beleg voor een week
Snacks
1,20 Aan snacks
's savonds
3,00 Aardappels/pasta/rijst voor een week
5,00 1 kilo vlees
2,50 Verse groente voor een week
Totaal 20 euro per week.
Als drank kan je thee/water of limonade (siroop) drinken.
dan heb je een leuk leven zeg... ik zou dan eerder gewoon een minder appartement nemen en wat luxer eten.. Maarja.. ik ben zelf wel 250/300 eu aan eten en uitgaan per maand kwijtquote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:53 schreef Schnabbeltje het volgende:
Voor een week:
's morgens
1,50 Muesli voor een week
's middags
0,80 Brood
2,50 Beleg voor een week
Snacks
1,20 Aan snacks
Drank
1,50 Thee/limonadesiroop
's savonds
5,00 1 kilo vlees
Totaal 20 euro per week.
Bedankt, mooi overzichtje. Daar heb ik wat aan, kan ik gelijk alles wat beter incalculeren. Zometeen bij de appie maar even wat prijsjes overnemen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:53 schreef Schnabbeltje het volgende:
Voor een week:
's morgens
's middags
0,80 Brood
2,50 Beleg voor een week
Snacks
1,20 Aan snacks
Drank
1,50 Thee/limonadesiroop
's savonds
5,00 1 kilo vlees
Totaal 20 euro per week.
denk dat je niet bij appie maar bij aldi moet zijn!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
. Zometeen bij de appie maar even wat prijsjes overnemen.
Een kilovlees is meer dan genoeg. Als je een beetje goed zoekt kan je voor 5 euro prima een kilo vlees kopen. Dat mensen 15 euro per kilo biefstuk neemt is, dat moet men zelf weten. Het kan prima.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:56 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
ik vraag me echt af wat jij eet?
5 euro voor vlees per week?
2,5 euro voor een week beleg?
1 brood per week?
Daar waar ik dagelijks tussen de 4 en de 12 uur in mijn appartement zal banjeren, wil ik toch wel een beetje luxe. Iets dat voor mij een hogere prioriteit heeft dan bv. eten of een duur telefoonabbonement. Vandaar.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:00 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
ik zou persoonlijk kiezen voor een wat minder dure luxe kamer/appartement, zodat je wat meer bestedings geld overhoud. je hoeft er alleen maar te slapen en te studeren toch. liever wat minder leefruimte dan een knorrende maag.
Op het avondeten na (daar kan ik 2 dagen mee doen...) eet ik dat bijna al op 1 dagquote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:53 schreef Schnabbeltje het volgende:
Voor een week:
's morgens
's middags
0,80 Brood
2,50 Beleg voor een week
Snacks
1,20 Aan snacks
Drank
1,50 Thee/limonadesiroop
's savonds
5,00 1 kilo vlees
Totaal 20 euro per week.
Ik eet een half brood per dag...quote:Per week eet ik ongeveer 1 hele gesneden brood per week. Desnoods koop je twee zakken, kost je ook maar 80ct extra.
okee, boter doe ik lang mee, maar op mijn brood doe ik kipfilet. 1 pakje per dag = ¤1.70...quote:2,5 euro heb je prima voor een week beleg. Een pak boter gaat meerdere weken mee, dus per saldo scheelt het niet veel. Dan kan je nog een pot goedkope smeerzooi kopen, en eventueel nog een pakje ham.
2 dagen...quote:Mensen letten gewoon niet op wat ze kopen. Als je goed oplet, dan kan je met 20 euro prima een week doorbrengen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |