abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52412264
Waarom moeten nederlanders altijd overal een mening over hebben....
pi_52412381
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 01:57 schreef Italo het volgende:
Waarom moeten nederlanders altijd overal een mening over hebben....

Als we dat niet hebben gaat een of andere bijna Belg klagen dat we laf zijn.
Zie je, we worden gewoon gedwongen
pi_52412441
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 02:05 schreef TheThirdMark het volgende:
Zie je, we worden gewoon gedwongen
Precies, en onder druk presteren nederlanders niet en kramen we maar halfbakken onzin uit! Including myself

Maar het is wel een typisch nederlands trekje om overal een mening over te moeten hebben..
  donderdag 16 augustus 2007 @ 08:24:19 #54
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52413764
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Zucht ... Chemtrailing is inmiddels geen zweverig gedoe meer en is gewoon keiharde realiteit. Er is allang en breed toegegeven (USA, UK en Duitsland) dat er gesproeid wordt. UIteraard uit naam van experimenten.
Dat keiharde realiteit gedeelte valt best mee als er geen duidelijke argumenten voor en zat tegen zijn Of je moet ondertussen meer weten? Dan zien we het vast wel in het chemtrail topic langskomen.
quote:
Je weet wat voor lekkere troep er in de lucht hing in NY. En het WHO heeft 3 dagen na ramp lucht goed gekuurd.
Er is serieus wat mis in de hoofden van het WHO.
Wat voorn troep was dat allemaal dan?
quote:
Als je een beetje hebt ingelezen hier. weetje dat er flink geexperimenteerd is tijdens de Vietnam-oorlog.
Er is massief gechemtrailed boven Irak. En nu lees ik net op een reactie op een andere post van my http://disgruntled.gnn.tv/threads/2685/CHEMTRAILS ook tijdens de Korea oorlog is er gesproeid.

Dus. er kan wel geconcludeerd worden dat het hand in hand gaat. Oorlog en Chemtrailing.
Hmm grappig Pas zei je nog dat het niet uitmaakte waar het neerkwam zodat het geen probleem is dat het niet te voorspellen is waar zoiets neer gaat komen. Nu beweer je dat er wel gericht gesproeid zou worden. Dat klopt niet he
Oh en over dat inlezen, al nagedacht over dat statica boek?
quote:
Misschien ook niet geheel onbekend in middels is er een oorlog op onszelf gericht. En dus ook daar dient gechemtraild te worden. Iedereen is een terrorist tenzij tegendeel. Tjee wat een foute connectie verzin ik net te plekke. Maar het erg is, het zal me niet verbazen dat er zo gedacht wordt door heren.

En dan nog wat. Afgelopen week stond er een chemtrail verhaal in de REVU (issue met Jannes op de voorkant). Daar had men het over chemtrialing in combo met Aliens.
Vind jij de Revu onder de serieuze media vallen dan?

Overigens ben ik het met je eens dat Amerika echt niet zo glorieus is als ze zelf soms lijken te denken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 16 augustus 2007 @ 08:58:50 #55
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_52416781
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 08:24 schreef ATuin-hek het volgende:
Wat voorn troep was dat allemaal dan?
EPA's Lies after 9/11 will kill more than the attack itself
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_52420388
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:58 schreef Lambiekje het volgende:

Ik ben het hier zóó mee eens. Nederland is niet misschien het lafste volk het is het lafste volk. Onwetende intelectuele boerenhufters wonen hier en een zeldzaamheid hier en daar uitgesloten. Het lafst vind ik nog wel dat de media geen maar dan ook geen kritische stukken plaatst, wat voor kritisch moet doorgaan is allemaal zo oppervlakkig. Zodat het volk dom wordt gehouden terwijl zij denkt van ik wordt goed en gebalanceerd geinformeerd(door de Volkskrant of iets dergelijks) Als er maar ook een stuk geplaatst wordt over 911/irak/Chemtrails dan wordt extreem lacherig en zielig gedaan. Ik schaam me kapot om Nederlander te zijn.

Het is toch van de zotten dat er zo openlijk grof met ons wordt omgegaan. Zonder dat we (in het algemeen) het zien. Dan bestempel ik mezelf maar als aluhoedje die beter is geinformeerd dan een domgehouden Volkskrant lezer die zichzelf geinformeerd voelt.
Als ik artikels op Zapruder wil lezen ga ik daar wel naar toe.
Hoe kom jij aan deze wijsheid? Vooral over dat stukje Nederlandse lafheid. Hoeveel vergelijkings materiaal heb je? Heb je gewoond in Frankrijk? Belgie? Duitsland? etc. etc. etc.
Dat de mens tegenwoordig in het westen wordt opgevoed als een gecertificeerd watje, daar ben ik het mee eens trouwens. Maar ik zie niet echt zo 1 2 3 waarom wij Nederlanders het lafste volk zouden zijn. Wat dacht je van het o zo neutrale Zwitserland? Die lijken me een stuk laffer, als een Zwitser niet weet dat z'n geld op de bank naast een paar staafjes goud van 50 jaar geleden liggen mag je mij wegbrengen. Of kijk eens naar de Engelsen en hun 'binnenlandse terrorisme', die reacties getuigen ook van een grove lafheid.
En er wordt volgens mij niet alleen lacherig gedaan in Nederland over 9-11, chemtrails of Irak, dat wordt toch overal waar je komt met een korrel zout genomen. Vooral bij de al wat oudere generatie, ik zie het aan m'n ouders die rond de 50 zijn. Die geloven het allemaal wel, die hebben de Koude Oorlog nog meegemaakt en veel erger zou het niet kunnen worden, toch? Dat soort opvattingen, dat is logisch als je ouder bent en al veel meer heb meegemaakt.

Al met al vind ik de gemiddelde Nederlander aardig geinformeerd over zulk soort zaken, niet slechter als inwoners van een willekeurig ander westers land denk ik.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 13:35:51 #58
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_52420990
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:12 schreef Beezz het volgende:

[..]

Als ik artikels op Zapruder wil lezen ga ik daar wel naar toe.
Hoe kom jij aan deze wijsheid? Vooral over dat stukje Nederlandse lafheid. Hoeveel vergelijkings materiaal heb je? Heb je gewoond in Frankrijk? Belgie? Duitsland? etc. etc. etc.
Dat de mens tegenwoordig in het westen wordt opgevoed als een gecertificeerd watje, daar ben ik het mee eens trouwens. Maar ik zie niet echt zo 1 2 3 waarom wij Nederlanders het lafste volk zouden zijn. Wat dacht je van het o zo neutrale Zwitserland? Die lijken me een stuk laffer, als een Zwitser niet weet dat z'n geld op de bank naast een paar staafjes goud van 50 jaar geleden liggen mag je mij wegbrengen. Of kijk eens naar de Engelsen en hun 'binnenlandse terrorisme', die reacties getuigen ook van een grove lafheid.
En er wordt volgens mij niet alleen lacherig gedaan in Nederland over 9-11, chemtrails of Irak, dat wordt toch overal waar je komt met een korrel zout genomen. Vooral bij de al wat oudere generatie, ik zie het aan m'n ouders die rond de 50 zijn. Die geloven het allemaal wel, die hebben de Koude Oorlog nog meegemaakt en veel erger zou het niet kunnen worden, toch? Dat soort opvattingen, dat is logisch als je ouder bent en al veel meer heb meegemaakt.

Al met al vind ik de gemiddelde Nederlander aardig geinformeerd over zulk soort zaken, niet slechter als inwoners van een willekeurig ander westers land denk ik.
Punt is nu juist men DENKT dat hij aardig geinformeerd is. het is inweze verre van dat. Daar gaat de discussie oa over, niet dat we letterlijk het lafste volk zijn. En dat zoals je aangeeft de 50+ haalt ze schouders op. Een daar gaat de strekking van het artikel ook over. Dat men z'n eten maar heeft en naar Dancing on Ice kan kijken. Boeit het verder dat Afrika wegrot of iets dergelijks.

Ik heb zo'n idee dat de meeste niet door hebben dat als er een stelling wordt gedropt dat je er niet meteen 100% achter hoeft te staan. Proefballonnen is zeker een onbekend begrip.

Resonancer heeft volgens mij wel door dat er proefballonnen worden losgelaten hier (vaak gestart door mij) en komt zelfs met erg interessante reacties.

Ik vind het jammer dat er zelfs in deze groep Brave New World overdreven kinderachtig en niet begrijpend gereageerd wordt. Een echt interessant (serieus) discussie over een vaag onderwerp heb ik nog niet gezien hier. Meestal wordt het opgeleukt met reacties van een tuinhek en een calvobbes. Dat vind ik jammer.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 13:50:28 #59
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52421405
quote:
Dankje. Als ik wat meer tijd heb zal ik dat eens gaan lezen
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 16 augustus 2007 @ 13:51:53 #60
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52421443
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Punt is nu juist men DENKT dat hij aardig geinformeerd is. het is inweze verre van dat. Daar gaat de discussie oa over, niet dat we letterlijk het lafste volk zijn. En dat zoals je aangeeft de 50+ haalt ze schouders op. Een daar gaat de strekking van het artikel ook over. Dat men z'n eten maar heeft en naar Dancing on Ice kan kijken. Boeit het verder dat Afrika wegrot of iets dergelijks.

Ik heb zo'n idee dat de meeste niet door hebben dat als er een stelling wordt gedropt dat je er niet meteen 100% achter hoeft te staan. Proefballonnen is zeker een onbekend begrip.

Resonancer heeft volgens mij wel door dat er proefballonnen worden losgelaten hier (vaak gestart door mij) en komt zelfs met erg interessante reacties.

Ik vind het jammer dat er zelfs in deze groep Brave New World overdreven kinderachtig en niet begrijpend gereageerd wordt. Een echt interessant (serieus) discussie over een vaag onderwerp heb ik nog niet gezien hier. Meestal wordt het opgeleukt met reacties van een tuinhek en een calvobbes. Dat vind ik jammer.
Tsja, als je zelf vragen van anderen blijft negeren moet je niet gaan zeuren dat er geen discussie is
Onikaan ni ov dovah
pi_52423780
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:12 schreef Beezz het volgende:

En er wordt volgens mij niet alleen lacherig gedaan in Nederland over 9-11, chemtrails of Irak, dat wordt toch overal waar je komt met een korrel zout genomen.
Volgens mij leef jij op 'n andere planeet als waar ik op leef. Het onderzoek naar de de Nlse deelname m.b.t Irak werd zelfs in verkiezingsprogramma's genoemd.He mijnheer BOS?
quote:
Vooral bij de al wat oudere generatie, ik zie het aan m'n ouders die rond de 50 zijn. Die geloven het allemaal wel, die hebben de Koude Oorlog nog meegemaakt en veel erger zou het niet kunnen worden, toch?
"N aantal ouderen die ik ken hebben de "warme" oorlog nog meegemaakt. Hun motto is i.d.d meestal "dom deurdoen" , en leggen ze zich erbij neer. Maar zij zijn zich er wel degelijk van bewust wie de oorzaak zijn van al die oorlogen. Zoals mijn Duitse Oma zei : Das Großkapital. Brechtel, Farben e.d.
Het maakt haar verdrietig en boos dat de wereld na WW2 in principe precies hetzelfde is gebleven.
quote:
Ik denk dat alle westerse landen slecht geinformeerd worden. Gelukkig is er het WWW.

Je zou ook kunnen zeggen dat als ze dan zo aardig geinformeerd zijn en blijven stemmen (het machtsmiddel in 'n democratie) op dezelfde hufters (o.a. Jeepee) die verantwoordeljk zijn voor deze situatie dat ze dan egoistisch zijn. Ik denk n.a.v gesprekken die ik voer dat mensen i.h.a. wel degelijk slecht geinformeerd zijn. Sommigen willen het niet weten (lafheid), en sommigen hebben gewoon nooit bij bepaalde zaken stilgestaan of gingen er blind vanuit dat de NOS/ Volksverlakkerijkrant dat wel zou melden als het echt zo was.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 19:41:53 #62
52357 Lambiekje
pi_52431541
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:14 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Volgens mij leef jij op 'n andere planeet als waar ik op leef. Het onderzoek naar de de Nlse deelname m.b.t Irak werd zelfs in verkiezingsprogramma's genoemd.He mijnheer BOS?
[..]

"N aantal ouderen die ik ken hebben de "warme" oorlog nog meegemaakt. Hun motto is i.d.d meestal "dom deurdoen" , en leggen ze zich erbij neer. Maar zij zijn zich er wel degelijk van bewust wie de oorzaak zijn van al die oorlogen. Zoals mijn Duitse Oma zei : Das Großkapital. Brechtel, Farben e.d.
Het maakt haar verdrietig en boos dat de wereld na WW2 in principe precies hetzelfde is gebleven.
[..]

Ik denk dat alle westerse landen slecht geinformeerd worden. Gelukkig is er het WWW.
Dat is waar. Maar welke sites verkondigen enigszins betrouwbare informatie ...

Kijk een debunk site prima. maar het geloofwaardigheid imo is ver te zoeken als z'n site site X zegt dit, en dat is fout en dat is fout. En als er dan ook nog eens in de naamgeving screw of debunk staat. Nou dan is het troep.

Volgens mij snapt het gros hier niet dat krant nog al eenzijdig informatie verschaft. Maar omdat ik ea de krant nogal aanvallen. Is meteen alles onwaar. Zaken die er niet te doen dat neem ik voor waar aan wat er in de krant wordt gemeld.

Waar ik dus echt niet bij kan is dat er geen enkele journalist een echt goed stuk schrijft over het echt eaids verhaal, chemtrailing of wat voor ranzigge rotzooi in de voedselindustrie wordt gehanteerd. Of wat er nu echt aan de hand is met het global warming. Of rare installaties als HAARP. Journalisten moeten toch ook stuiten op dat soort websites.
Ze zien toch ook wat voor issues er besproken wordt op fora. Nu er geen serieuze letter over dit soort zaken geplaatst worden ben ik van mening dat er een soort van scepter zwaait. Het lijkt er op dat er een afspraak is binnen de kranten-kliek. Geen serieuze issues. Plaats maar een leuk verhaal over Paris Hilton. Ik ben er eens op gaan letten maar sinds ergens januari staat mevrouw er dagelijks in (met foto). Zo ook vandaag weer. Dat dit gebeurt geeft wel aan hoe triest de berichtgeving is.
quote:
Je zou ook kunnen zeggen dat als ze dan zo aardig geinformeerd zijn en blijven stemmen (het machtsmiddel in 'n democratie) op dezelfde hufters (o.a. Jeepee) die verantwoordeljk zijn voor deze situatie dat ze dan egoistisch zijn. Ik denk n.a.v gesprekken die ik voer dat mensen i.h.a. wel degelijk slecht geinformeerd zijn. Sommigen willen het niet weten (lafheid), en sommigen hebben gewoon nooit bij bepaalde zaken stilgestaan of gingen er blind vanuit dat de NOS/ Volksverlakkerijkrant dat wel zou melden als het echt zo was.
Dat laatste daar stuit ik ook op bij collega's/kennissen die denken kritisch te denken en aardig wereldbeeld te hebben. Maar verschuilen zich achter de krant. Dit is nu precies waarom de WO2 gebeuren kon. De gewone man wilde het niet zien. Nu ziet de gros weer niet dat er op grote schaal besodemietering plaats vind.

Ik weet dat ik vaak dingen deponeer alszijnde waar en nog al zwartwit. Maar mijn bedoeling is dan om discussie aan te zwengelen. Zoals de OP dat is toch een harstikke mooi discussiepunt. Maar nee het moet weer op de man en ik ben halfbelg. Maar gelukkig zijn er ook inhoudelijk sterke reacties.

Maar helaas weet de goed geinformeerde fokker altijd weer beter.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:00:01 #63
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_52435204
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 01:35 schreef DarkMinded het volgende:

[..]

Ik vind het ook absurd dat de meeste mensen het gewoon niet WILLEN geloven, altijd maar de reactie: als het echt zo was dan zou het wel in het nieuws komen, of de eeuwige dooddoener: als het ongezond was dan zouden ze dat wel zeggen (ze=overheid), dat geld voor veel meer dingen zoals umts, magnetron enzovoort. Mensen willen het gewoon niet weten, zo lijkt het.
zelfs Volkskrantbaas Broertjes heb ik horen zeggen: "als het waar was, zou het wel in de NY Times staan"...

of mensen het willen weten..? een groot deel niet...
toch denk ik wel 'ns: wat zou er gebeuren als je een nationale TV-frequntie koopt, en 24/7 de volgende 3 MUST-SEE topfilms uitzendt..

Zeitgeist
911 Press for Truth
The Corporation
Huig
pi_52436039
quote:

[..]

Heb je dat nou tegen mij of gooi je dat gewoon algemeen in de groep? Anders ga ik er niet op in.
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:14 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]
Dus volgens jou wordt er wel serieus over de Nederlandse deelname aan de Irak oorlog, of uberhaupt de Irak oorlog in Nederland gepraat? En de PvdA heeft toch toen zij in de regering kwam meteen het Irak debacel en alle vragen die zij hadden de vuilnisbak ingegooid?
Voor de rest zeggen we eigenlijk hetzelfde. Dat jij de mensen slecht geinformeerd vindt kan ik me wel in vinden, maar zoals ik al zei lijkt me dat niet slechter als mensen in bijv. Spanje.

Ik vraag me trouwens af hoe niet westerse landen, zoals in Zuid-Amerika en het Midden-Oosten hierin geinformeerd zijn. Die zijn een stuk minder geindoctrineerd door de westerse propaganda machine. Alhoewel ze daar zelf ook natuurlijk wat van kunnen.
pi_52436235
quote:

Boeit het verder dat Afrika wegrot of iets dergelijks.
Afrika zou inderdaad een florissante eenheidsstaat worden zodra men jouw visie op de hartverscheurende AIDSproblematiek ter harte nam.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_52468271
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:00 schreef Orwell het volgende:

[..]

zelfs Volkskrantbaas Broertjes heb ik horen zeggen: "als het waar was, zou het wel in de NY Times staan"...

of mensen het willen weten..? een groot deel niet...
toch denk ik wel 'ns: wat zou er gebeuren als je een nationale TV-frequntie koopt, en 24/7 de volgende 3 MUST-SEE topfilms uitzendt..

Zeitgeist
911 Press for Truth
The Corporation
Geweldig lijkt me dat, zo een zender. Zodat heel nederland misschien even stopt met consumeren en misschien - al is het maar heel even- wakker word geschudt.

Verder vind ik het beschamend dat volkskrantbaas Broertjes zoiets zegt, het spreekt boekdelen over de geloofwaardigheidvan zijn eigen krant denk ik dan.
pi_52468493
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:43 schreef DarkMinded het volgende:
het spreekt boekdelen over de geloofwaardigheidvan zijn eigen krant denk ik dan.
De precieze woorden van Broertjes:

"Dat is echt heel moeilijk. Als de New York Times het niet lukt - die zitten er boven op. Die zijn zeer dedicated voor dit soort kwesties. Die hebben een onderzoeksafdeling van tientallen journalisten. Wij hebben een onderzoeksafdeling van vier mensen.''

Een kleine moeite, om zoiets even te controleren, maar natuurlijk overbodig wanneer men tegen de consumptiemaatschappij is.
pi_52473719
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 01:35 schreef DarkMinded het volgende:

[..]

Ik vind het ook absurd dat de meeste mensen het gewoon niet WILLEN geloven, altijd maar de reactie: als het echt zo was dan zou het wel in het nieuws komen, of de eeuwige dooddoener: als het ongezond was dan zouden ze dat wel zeggen (ze=overheid), dat geld voor veel meer dingen zoals umts, magnetron enzovoort. Mensen willen het gewoon niet weten, zo lijkt het.
Nee, het is omgekeerd. Jullie geloven er juist in, OMDAT de overheden het steeds ontkennen en negeren. De basis voor iedere conspiracy theory.
pi_52475059
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:14 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Nee, het is omgekeerd. Jullie geloven er juist in, OMDAT de overheden het steeds ontkennen en negeren. De basis voor iedere conspiracy theory.
Het ?

Zo'n het ? : http://www.commondreams.org/headlines03/0823-03.htm

Waren het maar alleen de overheden, dan was het nog te overzien.

Nog zo'n het ?
http://www.mindfully.org/Nucs/2006/DU-Europe-Moret26feb06.htm

En zo zijn er nog 1000en v.b.en.

[ Bericht 35% gewijzigd door Resonancer op 18-08-2007 12:29:18 ]
Eisenhower1961.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:35:33 #70
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_52480849
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:11:44 #71
52357 Lambiekje
pi_52484134
quote:
Is het niet wat te open om men zelf de juiste links aan te laten klikken op Google.

In meeste gevallen als je probeert de ogen te openen van andere wordt het wel weer dichtgemept door een Calvobbes, Goolguy of A-tuinhek

De meeste hier zijn al slachtoffer van het MKUltra project heb ik z'n idee. Het werpt wel z'n vruchten af. Gros is zo mak als een lammetje qua kennis wat voorgeschoteld wordt door de volkskrant/tv

Heb jy nog een mening over de TS?
pi_52484333
quote:
M'n reactie was eigenlijk uit interesse, aangezien Lambiekje kennelijk bepaalde theorien kent die alle conspiracy theorien weet te overstijgen, of misschien heb ik dat verkeerd geintepreteerd.
De meest vergaande conspiracy theory die ik bijv. ken, geeft aan dat we ons op een gevangenis planeet bevinden en o.a. door de death-birth cycle hier gehouden worden.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:37:12 #73
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52484752
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 20:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Is het niet wat te open om men zelf de juiste links aan te laten klikken op Google.

In meeste gevallen als je probeert de ogen te openen van andere wordt het wel weer dichtgemept door een Calvobbes, Goolguy of A-tuinhek

De meeste hier zijn al slachtoffer van het MKUltra project heb ik z'n idee. Het werpt wel z'n vruchten af. Gros is zo mak als een lammetje qua kennis wat voorgeschoteld wordt door de volkskrant/tv

Oe waar ben ik het slachtoffer van? Lijkt me tof om te weten.
Voor de duidelijkheid, ik lees geen volkskrant en kijk niet bijzonder veel tv.
Onikaan ni ov dovah
  zondag 19 augustus 2007 @ 11:34:29 #74
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_52495870
quote:
Neu ik denk dat je links klikkend en verschillende sites lezend jezelf juist beter informeert dan dat je links voorgeschoteld krijgt door users die je een bepaalde mening willen geven en dat onderbouwen met links, op die manier kan je informatie namelijk ook sturen, door jezelf te dwingen meer dan alleen dat te lezen kom je misschien wel eens op het idee dat er toch meer speelt dan dat je in de reguliere media voorgeschoteld krijgt.
Het was ff zoeken maar ik heb hem gevonden:
quote:
The character of the
freedom of this press was described by a remark of John Swainton, the then
publisher of the powerful New York Times at a banquet: “There is no free press.
You my dear friends know that and I know this as well. Not one of you would
dare to honestly and openly state your opinion. The trade of a publicist is much
more to destroy the truth, in reality to lie and to twist, to slander and to cuddle
at the feet of Mammon… We are tools in bondage to the financial powers… We
are nothing but intellectual prostitutes.”
bron
quote:
sceptici zijn goed, ook voor users die wel geloven in conspiracy verhalen, een ontnuchterende kijk kan je ook doen beseffen dat sommige zaken wel erg ver doordraven, tegengas is altijd goed, het maakt je scherper.
quote:
Maak van Volkskrant maar 'de krant' de Telegraaf is natuurlijk een voorbeeld van 'het volk naar de bek schrijven' maar het NRC, ook wel een intellectuele krant genoemd, is imo net zo erg alleen dan voor een ander deel van de bevolking, de waarheid is een fenomeen wat geen kranten verkoopt, nieuws wat lekker weg leest wel, ongeacht het niveau waarop het gebracht wordt.
quote:
Niet persoonlijk, wel dat ik vaak t gevoel heb dat je je iets teveel mee laat slepen door alle conspiracies die in omloop zijn, ik maak me zelf redelijk zorgen als ik er weer een tijdje induik, maar probeer toch ook gewoon mn leven te leiden in plaats van me gek te denken over 'de grote boze buitenwereld' waar ik niet 1,2,3 wat aan kan doen

[ Bericht 14% gewijzigd door YuckFou op 19-08-2007 11:51:59 ]
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_52495893
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:23 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Het ?

Zo'n het ? : http://www.commondreams.org/headlines03/0823-03.htm

Waren het maar alleen de overheden, dan was het nog te overzien.

Nog zo'n het ?
http://www.mindfully.org/Nucs/2006/DU-Europe-Moret26feb06.htm

En zo zijn er nog 1000en v.b.en.
Alleen maar links naar mensen die óók in die complottheorieen geloven.
  zondag 19 augustus 2007 @ 13:18:31 #76
52357 Lambiekje
pi_52497844
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 11:34 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Neu ik denk dat je links klikkend en verschillende sites lezend jezelf juist beter informeert dan dat je links voorgeschoteld krijgt door users die je een bepaalde mening willen geven en dat onderbouwen met links, op die manier kan je informatie namelijk ook sturen, door jezelf te dwingen meer dan alleen dat te lezen kom je misschien wel eens op het idee dat er toch meer speelt dan dat je in de reguliere media voorgeschoteld krijgt.
Het was ff zoeken maar ik heb hem gevonden:
[..]

[..]

sceptici zijn goed, ook voor users die wel geloven in conspiracy verhalen, een ontnuchterende kijk kan je ook doen beseffen dat sommige zaken wel erg ver doordraven, tegengas is altijd goed, het maakt je scherper.
[..]

Maak van Volkskrant maar 'de krant' de Telegraaf is natuurlijk een voorbeeld van 'het volk naar de bek schrijven' maar het NRC, ook wel een intellectuele krant genoemd, is imo net zo erg alleen dan voor een ander deel van de bevolking, de waarheid is een fenomeen wat geen kranten verkoopt, nieuws wat lekker weg leest wel, ongeacht het niveau waarop het gebracht wordt.
[..]
Er kan toch ook een evenwicht worden gevonden van lekker weglezen en confronterende artikelen. De laatste tijd verschuift de boel wel heel erg naar entertainment (het lekker weglezen). Als de volkskrant ook al Paris Hilton nieuws gaat verkondigen.
quote:
Niet persoonlijk, wel dat ik vaak t gevoel heb dat je je iets teveel mee laat slepen door alle conspiracies die in omloop zijn, ik maak me zelf redelijk zorgen als ik er weer een tijdje induik, maar probeer toch ook gewoon mn leven te leiden in plaats van me gek te denken over 'de grote boze buitenwereld' waar ik niet 1,2,3 wat aan kan doen
Misschien laat ik me teveel meeslepen.
Ik word er zo iebelig van dat mensen zich zo gemakkelijk met pure onzinverhalen laten opschepen door onze overheden. Napraterij in de volkskrant wat de boel nog een keer versterkt. Niets maar dan ook niets wordt van 2 kanten benaderd.
Als er dan tegengeluiden worden gegeven en dat vervolgend de gros van de mensen hun schouders ophaalt en weer verder gaat spelen met z'n Wii. Daar word ik gewoon eeen beetje agressief van.

Aan de andere kant ik heb het wel redelijk goed. Ik heb een eigen huis. Kan leuk films kijken op mn installatie. Ik kan eten wat ik wil. Een vaste baan om het allemaal draaiende te houden.

Maar ik krijg steeds meer de neiging van laat de wereld maar verroten. Ik hoef niets te doen laat onze kinderen het maar oplossen ik leef toch niet lang genoeg meer op echt in een 84-regime te zitten. Kan mij het bommen dat Afrika verrekt van het honger. Kan mij het schelen dat de hoofddoeken overhoop worden geknalt. Als ik me eten maar heb en ik me films kan kijken. Laat de westerling hun gezichtsveld maar flink vertroubled raken door al dat stront van de overheid en aanverwante instellingen als de farma en voedselindustrie. Wordt maar slaaf van de overheid. Laat je maar ziektes aanpraten door gezondheidzorg.
Zo ben ik niet ik, ik wil dat het goed gaat. Kijk wat voor mooie planeet we hebben. Maar door een stel doorgedraaide mongolen aan het roer wordt dat moois in een raptemp omzeep geholpen.
Ik probeer de oogkleppen van de medemens te ontdoen. Maar ik heb sterk de indruk dat niet gewenst is. De fullrange is too much voor hun ogen. De werkelijkheid is te naar.

Als kind werd ik al op m'n vingers getikt dat je respect moet hebben voor de autoriteit. Kijk de juf of meester of ouderen heb ik nog wel enig respect (al moet ik wel zeggen dat bejaarden in de tram nogal brutaal zijn). Maar voor politici, ambetenaren, minister en ander aanhangsels heb ik totale disrespect. Al vanaf een jaar of 6.
Denk dat het gewoon zo is om dat ik niet kan begrijpen waarom er zo gelogen moet worden over zulke belangerijke zaken. Nu met internet kan ik een beetje doorgronden hoe en wat. Met de kranten is het allemaal maar zo oppervlakkig Daar kon ik als kind geen antwoorden vinden gewoon geen goed materiaal beschikbaar en daarbij een nog te beperkt referentieakader.

Het grooste euvel is het referentiekader, dat is gewoon te beperkt van een gemiddeld persoon. De leugens die gemaakt worden door autoriteiten kan niet ontkracht worden met aangeleverde feiten en constateringen van andere invalshoeken. Het kan gewoon niet goed geplaatst worden, het gaat buiten de kaders en raakt men in de war.
Als je wel de mogelijkheid hebt om buiten de kaders van het algemeen aanvaarde te stappen word je meteen beticht van je bent een fantast, je bent niet goed snik, je ziet spoken en je draagt een alu-hoedje. Zo jammer
pi_52498266
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 13:18 schreef Lambiekje het volgende:

Zo ben ik niet ik, ik wil dat het goed gaat. Kijk wat voor mooie planeet we hebben. Maar door een stel doorgedraaide mongolen aan het roer wordt dat moois in een raptemp omzeep geholpen.
Ik probeer de oogkleppen van de medemens te ontdoen. Maar ik heb sterk de indruk dat niet gewenst is. De fullrange is too much voor hun ogen. De werkelijkheid is te naar.
Dan ga je ervan uit dat wat jij wil (jouw versie van een mooie wereld) ook is wat de rest van ons wil. Misschien wil ik wel dat Afrika verhongert, of dat alles tussen Griekenland en India zichzelf opblaast. immers minder concurentie voor mij (voedsel, ruimte, problemen), en kebab kunnen kaaskopen nu ook wel maken...
quote:
Maar voor politici, ambetenaren, minister en ander aanhangsels heb ik totale disrespect. Al vanaf een jaar of 6.
Mijns inziens is dat gewoon een probleem met authoriteit ansich. Wat nu als een persoon met dezelfde denkbeelden als jij de politiek in gaat, krijg je er dan meteen een hekel aan, alleen maar omdat hij nu minister o.i.d. is?
quote:
Denk dat het gewoon zo is om dat ik niet kan begrijpen waarom er zo gelogen moet worden over zulke belangerijke zaken. Nu met internet kan ik een beetje doorgronden hoe en wat. Met de kranten is het allemaal maar zo oppervlakkig.
Wat maakt internet betrouwbaar en kranten onbetrouwbaar? Het is dat op internet je dingen vind die gelijk zijn aan jouw denkbeelden, maar dat maakt ze niet betrouwbaarder. Een alternatieve kijk op de wereldzaken is niet per definitie de juiste, soms heeft "de media" gelijk....
Informatie op het net is zo mogelijk nog onbetrouwbaarder dan de kranten, aangezien de controle op internet nog minder is (iedereen kan echt van alles plaatsen). Ik denk niet dat het anders is dan met kranten, radio of TV.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_52499230
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 11:36 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Alleen maar links naar mensen die óók in die complottheorieen geloven.
Uhm, ik dacht vnl links naar mensen aantoonbaar die het slachtoffer zijn van de overheid.
Doug Rokke b.v., was onderdeel van dit "complot " maar besloot er niet aan mee te werken. Volgens mij heb je inhoudelijk totaal geen benul van waar het over gaat, anders kan ik je opm niet verklaren. Ik schrijf complot tussen haakjes odat er m.b.t DU geen sprake is van 'n comlot. Alles gebeurt eigenlijk open en bloot, tís dat de media er bijna geen aandact aan besteed. Dus mb.t verarmd uranium vind ik de term geloven absoluut niet van toepassing.

En m.bt. de rol van de EPA inzake 9-11 durf ik precies hetzelfde te zeggen.
en als je er ook maar iets vanaf zou weten zou je weten dat het echt niet alleen door zgn. obscure bronnen wordt beweerd:

http://www.cbsnews.com/st(...)nal/main567489.shtml
http://www.cnsnews.com/Vi(...)%5CNAT20060206a.html

[ Bericht 7% gewijzigd door Resonancer op 19-08-2007 14:14:49 ]
Eisenhower1961.
  zondag 19 augustus 2007 @ 14:18:43 #79
52357 Lambiekje
pi_52499658
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 13:34 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dan ga je ervan uit dat wat jij wil (jouw versie van een mooie wereld) ook is wat de rest van ons wil. Misschien wil ik wel dat Afrika verhongert, of dat alles tussen Griekenland en India zichzelf opblaast. immers minder concurentie voor mij (voedsel, ruimte, problemen), en kebab kunnen kaaskopen nu ook wel maken...
Daar zeg je wat ... meeste kan het ook verrotten.
quote:
[..]

Mijns inziens is dat gewoon een probleem met authoriteit ansich. Wat nu als een persoon met dezelfde denkbeelden als jij de politiek in gaat, krijg je er dan meteen een hekel aan, alleen maar omdat hij nu minister o.i.d. is?
[..]
Ik ga twijfel aan het geestelijk vermogen van z'n persoon.
quote:
Wat maakt internet betrouwbaar en kranten onbetrouwbaar? Het is dat op internet je dingen vind die gelijk zijn aan jouw denkbeelden, maar dat maakt ze niet betrouwbaarder. Een alternatieve kijk op de wereldzaken is niet per definitie de juiste, soms heeft "de media" gelijk....
Informatie op het net is zo mogelijk nog onbetrouwbaarder dan de kranten, aangezien de controle op internet nog minder is (iedereen kan echt van alles plaatsen). Ik denk niet dat het anders is dan met kranten, radio of TV.
de reguliere media is een naprater. Niets vernieuwends niets controversieel. Het is propaganda.
Sportuitslagen en Britney Spears neem ik nog voor waaraan uit de krant. Al het andere niet. Al wordt ik wel moe van het gelul met doping dit doping dat. Sport begint al niet leuk meer te worden.

Ik weet niet of je het weet maar online krantenberichten worden gemanipuleert tot in het oneindige en dan heb ik het niet over een dt verbetering. Geschiedvervalssing noem ik dat. BBC heeft er een handje van. Er zijn websites die nieuwsberichtwijzigingen laat zien.

Als een artikel op vol met verwijzingen naar overheidspagina's met tegenargument artikelen vind ik het een geloofwaardiger verhaal dan een janboerenlul bij de Volkskrant die volgens een regime moet handelen. En niets mag nagetrokken of het wel juist is wat Reuters aanbiedt. Gewoon zonder enige verificatie zo hupsakee de krant in.
Nee kranten hebben afgedaan. Wie of wat controleert kranten precies. Overheden over niet te veel narigheid verkondigd wordt. Er is een trendt dat er moedwillig van uit de overheid onzin verhalen gepublisheerd worden. Hoe geweldig ze wel niet zijn. Zonder dat ze het echt weten dansen de minister naar de pijpen van de ongrijpbare multinationals of hebben juist een dikke vinger in het geheel.

Nee internet is de enige mogelijkheid om jezelf echt te verrijken. Een boek is er geen mogelijkheid om ook van een sceptische kant er naar te kijken. Dus internet is de enige mogelijkheid al begint daar ook al haarscheuren te onstaan.

Al wordt langzamerhand ook het internet beperkt. Zonder dat jy en ik het weten wordt het internet (via Google/Yahoo) beperkt. Een amerikaan kan nu al geen gevoelige info over Irak opzoeken terwijl een Australier het zonder problemen kan. China was een mooie leerschool voor de zoekmachines om goed politiek te kunnen filteren.

Ik ben van mening dat het internet aan het aftakelen is. Het omslagpunt is van het moment dat Napster is onderuit gehaald. Vanaf dat moment gingen ook breezahsletjes, buurvrouwen en tokkies het internet op. Achterlijke websites van dit is mijn hond websites. Inmiddels is het helemaal niet meer zo vrijblijvend in middels heeft de overheid zegenschap over het geheel. YouTube en VideoGoogle is leuk maar ze halen zonder pardon (waar geen copyrights opzit) controversiele docus ervan af. Wat overblijft zijn randebielen die gek doen voor de webcam en funniest home videos. En natuurlijk de propageerende rotzooi van overheden. Er zijn gevallen bekend dat Google 911 docus ervan afhaalt en prompt staat het binnen uur er weer op. Wordt het er weer vanaf gehaald. Wordt het in 10voud geupload en uiteindelijk gaat men maar knoeien met kijkcijfers. Nee waarom zou Google zo iets doen. Denk dat er een klootzak van de overheid aan de telefoonzit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 19-08-2007 14:24:19 ]
pi_52499820
quote:
Een boek is er geen mogelijkheid om ook van een sceptische kant er naar te kijken.
Wat bedoel je?
  zondag 19 augustus 2007 @ 14:26:51 #81
52357 Lambiekje
pi_52499989
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 14:22 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Je kan wel een boek als Crossing the Rubicon lezen maar dan moet je als nog het internet op bepaalde zaken te verifieren. Tenzij je natuurlijk alles wat de schrijver op schrijft op de letter geloofd.
pi_52500099
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 14:18 schreef Lambiekje het volgende:
Ik ga twijfel aan het geestelijk vermogen van z'n persoon.
[..]
Dus iemand die via de politiek probeert de wereld te verbeteren is niet goed bij zijn hoofd? Dat snap ik niet. Je opent topic na topic over hoe slecht we het wel niet hebben, hoe dom we allen zijn en hoe erg we gecontroleerd worden door een kleine groep mensen, maar als iemand via de politiek er wat tegen wil doen, twijfel je aan zijn geestelijke vermogens?
quote:
Heel verhaal
Ff je verhaal weggehaald om deze post niet ellenlang te maken...

Ik lees uit je verhaal dat jij van mening bent dat de media (boeken, TV, radio en kranten) onder strikte controle staat van (een deel van) de overheid. Dat men alleen nieuws publiceerd welke "goedgekeurd" is door die controlerende groep. Tsja, Ik ben van mening dat dat niet het geval is, maar ben het wel met je eens dat het gemelde nieuws niet van bijzonder hoog niveau is. Echter dat is altijd al zo geweest en onderhevig aan marktwerking. (de mens wil geen ellende, men wil roddels en zich eteer voelen ten opzichte van anderen, vandaar al het celebritynieuws.
Of de krant onder toezicht staat van de regering kunnen we lang over discusiëren, daar komen we toch niet uit.

Maar ik denk wel dat je internet overschat. Juist omdat iedereen maar kan uploaden wat hij of zij wil, kun je bijna niet meer vergelijken. Het wegblijven van overheidbemoeienis garandeert geen betrouwbaarheid. Er kunnen tal van andere redenen zijn waarom video's verweijderd worden, zonder meteen terug te grijpen naar de overheidsklootzak aan de telefoon.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_52500112
Verwijst de schrijver niet naar andere boeken?
  zondag 19 augustus 2007 @ 14:40:15 #84
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52500306
quote:
Ik weet niet of je het weet maar online krantenberichten worden gemanipuleert tot in het oneindige en dan heb ik het niet over een dt verbetering. Geschiedvervalssing noem ik dat. BBC heeft er een handje van. Er zijn websites die nieuwsberichtwijzigingen laat zien.
Die redenatie gaat niet op. Je gaat er dan van uit dat die websites betrouwbaar zijn om te bewijzen dat de berichtgeving dat niet is. Dat kan je evengoed de andere kant op nemen.
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 14:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je kan wel een boek als Crossing the Rubicon lezen maar dan moet je als nog het internet op bepaalde zaken te verifieren. Tenzij je natuurlijk alles wat de schrijver op schrijft op de letter geloofd.
Hoe wil je dat dan op internet verifiëren als je internet ondertussen ook niet meer betrouwbaar vind?
Onikaan ni ov dovah
pi_52500999
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 14:30 schreef The_stranger het volgende:
Of de krant onder toezicht staat van de regering kunnen we lang over discusiëren, daar komen we toch niet uit.
Maar je zou de mening van anderen die ermee temaken hebben gehad wel mee kunnen wegen, de censuur hoeft ook niet alleen door de regering te worden toegepast. Ik denk dat het vnl het bedrijfsleven is dat zich hieraan schuldig maakt. En bedrijfsleven/regering is dusdanig met elkaar verweven dat het onderscheid vervaagt.
quote:
John McCain during debate of the Telecommunications Act in the U.S. Senate, who stated that "You will not see this story on any television or hear it on any radio broadcast because it directly affects them.".
http://en.wikipedia.org/wiki/Corporate_censorship

The CDC and IOM base their defense of Thimerosal on these flimsy studies, their own formidable reputations, and their faith that journalists won’t take the time to critically read the science.
http://www.fairness.com/resources/category?node=11
Dat laatste is niet per definitie censuur, maar lapzwanzerij, iets dat journalisten natuurlijk altijd kunnen aanvoeren als tegenargument. Het was geen bewust gemaakt fout. Praktijk die goed lijkt te werken. (9-11)

Dat er censuur/manipulatie plaatsvind ljjkt me onmogelijk te ontkrachten.
http://www.serendipity.li/cda.html
quote:
"The Central Intelligence Agency owns everyone of any significance in the major media."
--William Colby, former CIA Director, quoted by Dave Mcgowan, Derailing Democracy

"There is quite an incredible spread of relationships. You don’t need to manipulate Time magazine, for example, because there are [Central Intelligence] Agency people at the management level."
--William B. Bader, former CIA intelligence officer, briefing members of the Senate Intelligence Committee. The CIA and the Media, by Carl Bernstein
http://mtracy9.tripod.com/cia_media.htm
Ik weet het gaat hier vnl over de States, maar gezien de berichtgeving hier zal het mij weinig verbazen als er hier soortgelijke praktijken plaatsvinden, maar dat is 'n mening.

[ Bericht 2% gewijzigd door Resonancer op 19-08-2007 15:14:41 ]
Eisenhower1961.
pi_52501134
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 15:08 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Maar je zou de mening van anderen die ermee temaken hebben gehad wel mee kunnen wegen, de censuur hoeft ook niet alleen door de regering te worden toegepast. Ik denk dat het vnl het bedrijfsleven is dat zich hieraan schuldig maakt. En bedrijfsleven/regering is dusdanig met elkaar verweven dat het onderscheid vervaagt.
[..]

Dat er censuur/manipulatie plaatsvind ljjkt me onmogelijk te ontkrachten.
http://www.serendipity.li/cda.html
[..]

Ik weet het gaat hier vnl over de States, maar gezien de berichtgeving hier zal het mij weinig verbazen als er hier soortgelijke praktijken plaatsvinden, maar dat is 'n mening.
Dat een krant (of welke vorm van media dan ook) onderhevig is aan invloeden, staat vast. Een redacteur, eigenaar, journalist geeft er altijd, hoe klein dan ook, zijn eigen draai aan. Elke laag kan beslissen of er nieuws wordt gepubliceerd, of wordt tegengehouden.

Maar dat staat mijlenver van een controlerende overheid. En het is leuk dat je een linkje geeft wat aantoont dat de CIA in het management zit van time, maar wie zegt me dat die link niet is gecensureerd? Dat bedoel ik met eeuwig over door lullen, elke vorm van informatie, dus ook dat van internet afkomt, is gekleurd door de schrijver en mogelijk onnavolgbaar verdraaid.
C. Sagan
pi_52501302
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 15:14 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat een krant (of welke vorm van media dan ook) onderhevig is aan invloeden, staat vast. Een redacteur, eigenaar, journalist geeft er altijd, hoe klein dan ook, zijn eigen draai aan. Elke laag kan beslissen of er nieuws wordt gepubliceerd, of wordt tegengehouden.

Maar dat staat mijlenver van een controlerende overheid. En het is leuk dat je een linkje geeft wat aantoont dat de CIA in het management zit van time, maar wie zegt me dat die link niet is gecensureerd? Dat bedoel ik met eeuwig over door lullen, elke vorm van informatie, dus ook dat van internet afkomt, is gekleurd door de schrijver en mogelijk onnavolgbaar verdraaid.
Nogmaals het gaat imo niet alleen om 'n overheid,sterker.. het gaat imo vnl om het bedrijfsleven.
En aangezien de overheid.....etc... zoals ik hierboven al schreef.
Wat geloof je dan nog wel...
.gov. ? Nee
N rapprt geschreven door n rechtbank ? Nee
'n face 2 face gesprek met n overlevende van 9-11 ? Nee
N docu als Outfoxed ?

Dan heeft eigenlijk geen enkele discussie of info overdracht nog zin.
Eisenhower1961.
pi_52501418
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 15:21 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dan heeft eigenlijk geen enkele discussie of info overdracht nog zin.
Als je het ver voert, komt het inderdaad hier op neer.

Maar waar het mee begon, was dat lambiekje vond dat alle media onderhevig was aan censuur, maar je wel informatie van het net kon plukken. Mijns inziens is dat net zo hevig aan censuur. Plus dat iedereen zijn verhaal kwijt kan, wat de deur wijd opengooit voor hele hoeveelheden onzin, welke, omdat het afwijkt van de "geaccepteerde" informatie, meteen voor waar wordt aangezien.
Want de "geaccepteerde" informatie is immers hevig aan censuur onderworpen, dus per definitie onjuist. Dan moet een tegengesteld verhaal wel juist zijn...
C. Sagan
pi_52501490
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 15:25 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Maar waar het mee begon, was dat lambiekje vond dat alle media onderhevig was aan censuur, maar je wel informatie van het net kon plukken. Mijns inziens is dat net zo hevig aan censuur. Plus dat iedereen zijn verhaal kwijt kan, wat de deur wijd opengooit voor hele hoeveelheden onzin, welke, omdat het afwijkt van de "geaccepteerde" informatie, meteen voor waar wordt aangezien.
Want de "geaccepteerde" informatie is immers hevig aan censuur onderworpen, dus per definitie onjuist. Dan moet een tegengesteld verhaal wel juist zijn...
Ik snap wat je bedoelt. Hopelijk oordeel ik zelf niet zo.
Eisenhower1961.
  zondag 19 augustus 2007 @ 18:56:56 #90
52357 Lambiekje
pi_52507052
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 15:25 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Niet alles van wat de overheid verkondigd is onzin. Je moet alleen goed bepalen voor jezelf wat accepteer ik voor waar. Als complotgelover zou je dan helemaal niets meer voor waar mogen aan nemen van een krant.

Maar decenia lang desinformerend nieuws verkregen te hebben is lastig om nog dingen goed te filteren op waarheid. Voor mezelf zijn een hoop verworven waarheden op tocht komen te staan en hoop overboord sinds 911.
pi_52507078
Maar waarom zou je de informatie uit een boek alleen op Internet kunnen controleren? Het kan natuurlijk lastig zijn wanneer de schrijver verwijst naar een boek dat niet voorhanden is in de bibliotheek, maar je zult toch wel iets kunnen nagaan in gedrukte media?
  zondag 19 augustus 2007 @ 19:00:26 #92
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_52507101
Maar Lambiekje, als ik het goed begrijp pik je her en der dingen er uit die je wel aanstaan en die aansluiten bij wat jij gelooft/wilt geloven en de rest is desinformatie of onwaar?
Yeasayer - Wait for the Summer
  zondag 19 augustus 2007 @ 19:25:33 #93
52357 Lambiekje
pi_52507648
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 19:00 schreef Burghardt het volgende:
Maar Lambiekje, als ik het goed begrijp pik je her en der dingen er uit die je wel aanstaan en die aansluiten bij wat jij gelooft/wilt geloven en de rest is desinformatie of onwaar?
Als aanvulling/vervanging op de geaccepteerde waarheid waar er zaken ontbreken of verdraaid is.

Maar even voor de duidelijk er wordt meer desinformatie verspreid dan je lief is.
  zondag 19 augustus 2007 @ 19:30:08 #94
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_52507740
Maar bij nieuwsberichten en krantenberichten ontbreken er altijd zaken, heeft simpelweg met tijd/ruimte te maken. Ik betwijfel of ze je bij bijvoorbeeld de NOS proberen voor te liegen.

Daarnaast zijn er genoeg programma's op tv die wat verder op zaken in gaan, Tegenlicht, Zembla etc.
Yeasayer - Wait for the Summer
  zondag 19 augustus 2007 @ 20:02:32 #95
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_52508566
haha wat een gejank!

Matig stuk.
  zondag 19 augustus 2007 @ 20:49:24 #96
52357 Lambiekje
pi_52509905
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 19:30 schreef Burghardt het volgende:
Maar bij nieuwsberichten en krantenberichten ontbreken er altijd zaken, heeft simpelweg met tijd/ruimte te maken. Ik betwijfel of ze je bij bijvoorbeeld de NOS proberen voor te liegen.

Daarnaast zijn er genoeg programma's op tv die wat verder op zaken in gaan, Tegenlicht, Zembla etc.
Ja dat dacht ik ook maar toen vorig jaar dat walgelijk slecht 911 docu was gemaakt door Zembla is dat ook lekgeprikt
pi_52509987
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook maar toen vorig jaar dat walgelijk slecht 911 docu was gemaakt door Zembla is dat ook lekgeprikt
Je kunt een heel programma toch niet affakkelen op basis van 1 docu? Net zoals een voetballer een slechte dag heeft, kan zembla ook een slechte docu produceren, dat beteken niet dat alle andere docu's ook meteen slecht en gelogen zijn...
C. Sagan
pi_52510090
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:52 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je kunt een heel programma toch niet affakkelen op basis van 1 docu? Net zoals een voetballer een slechte dag heeft, kan zembla ook een slechte docu produceren, dat beteken niet dat alle andere docu's ook meteen slecht en gelogen zijn...
Vraag vooral waarom die documentaire in zijn oog zo slecht was.
  zondag 19 augustus 2007 @ 21:24:11 #99
52357 Lambiekje
pi_52511016
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:55 schreef Apropos het volgende:

[..]

Vraag vooral waarom die documentaire in zijn oog zo slecht was.
Een stel kneuzen van TNO zouden het even bedachten hebben hoe wtc ingestort is. Hoe zieilig. Ik ben vorige jaar naar die lezing in de jaarbeurs geweest de kneuzen waren daar ook. Maar wisten niets helemaal niets. Alleen wat CNN inweze heeft verkondigd en wat de rest van wereld heeft gezien. Zo kan ik het ook.

Ik ben bang dat Zembla wel dieper wilde maar dat er van hoger hand een halt is toegeroepen.

Nee ik zit in dubio over BBC. Kijk ze kunnen pracht docus maken als Power of Nightmares of een mooie natuur docu als Planet Earth. Maar vervolgens gaan ze een docu maken over 911 en verloochen ze hun eigen PoN.
Ook is aan licht gekomen dat BBC heeft meegewerkt om het 911 toneel tot een goe slotstuk te maken alleen hebben ze gigantische gefaald met de timing van bepaalde items. En dan de reactie op het feit dat ze nog al vroegtiijdig waren.
Heel dubieus

Docu's van bekende en gerenomeerde TV-stations is ook niet (meer) te vetrouwen. Tenzij het natuurlijke geen politieke lading heeft.
  zondag 19 augustus 2007 @ 21:25:59 #100
52357 Lambiekje
pi_52511090
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:52 schreef The_stranger het volgende:

[..]

politiek beladen onderwerpen zijn wel slecht. Daar zal je nooit een fair verhaal te horen krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')