quote:Op donderdag 16 augustus 2007 01:57 schreef Italo het volgende:
Waarom moeten nederlanders altijd overal een mening over hebben....
Precies, en onder druk presteren nederlanders niet en kramen we maar halfbakken onzin uit! Including myselfquote:Op donderdag 16 augustus 2007 02:05 schreef TheThirdMark het volgende:
Zie je, we worden gewoon gedwongen
Dat keiharde realiteit gedeelte valt best mee als er geen duidelijke argumenten voor en zat tegen zijnquote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Zucht ... Chemtrailing is inmiddels geen zweverig gedoe meer en is gewoon keiharde realiteit. Er is allang en breed toegegeven (USA, UK en Duitsland) dat er gesproeid wordt. UIteraard uit naam van experimenten.
Wat voorn troep was dat allemaal dan?quote:Je weet wat voor lekkere troep er in de lucht hing in NY. En het WHO heeft 3 dagen na ramp lucht goed gekuurd.
Er is serieus wat mis in de hoofden van het WHO.
Hmm grappigquote:Als je een beetje hebt ingelezen hier. weetje dat er flink geexperimenteerd is tijdens de Vietnam-oorlog.
Er is massief gechemtrailed boven Irak. En nu lees ik net op een reactie op een andere post van my http://disgruntled.gnn.tv/threads/2685/CHEMTRAILS ook tijdens de Korea oorlog is er gesproeid.
Dus. er kan wel geconcludeerd worden dat het hand in hand gaat. Oorlog en Chemtrailing.
Vind jij de Revu onder de serieuze media vallen dan?quote:Misschien ook niet geheel onbekend in middels is er een oorlog op onszelf gericht. En dus ook daar dient gechemtraild te worden. Iedereen is een terrorist tenzij tegendeel. Tjee wat een foute connectie verzin ik net te plekke. Maar het erg is, het zal me niet verbazen dat er zo gedacht wordt door heren.
En dan nog wat. Afgelopen week stond er een chemtrail verhaal in de REVU (issue met Jannes op de voorkant). Daar had men het over chemtrialing in combo met Aliens.
EPA's Lies after 9/11 will kill more than the attack itselfquote:Op donderdag 16 augustus 2007 08:24 schreef ATuin-hek het volgende:
Wat voorn troep was dat allemaal dan?
Als ik artikels op Zapruder wil lezen ga ik daar wel naar toe.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:58 schreef Lambiekje het volgende:
Ik ben het hier zóó mee eens. Nederland is niet misschien het lafste volk het is het lafste volk. Onwetende intelectuele boerenhufters wonen hier en een zeldzaamheid hier en daar uitgesloten. Het lafst vind ik nog wel dat de media geen maar dan ook geen kritische stukken plaatst, wat voor kritisch moet doorgaan is allemaal zo oppervlakkig. Zodat het volk dom wordt gehouden terwijl zij denkt van ik wordt goed en gebalanceerd geinformeerd(door de Volkskrant of iets dergelijks) Als er maar ook een stuk geplaatst wordt over 911/irak/Chemtrails dan wordt extreem lacherig en zielig gedaan. Ik schaam me kapot om Nederlander te zijn.
Het is toch van de zotten dat er zo openlijk grof met ons wordt omgegaan. Zonder dat we (in het algemeen) het zien. Dan bestempel ik mezelf maar als aluhoedje die beter is geinformeerd dan een domgehouden Volkskrant lezer die zichzelf geinformeerd voelt.
Punt is nu juist men DENKT dat hij aardig geinformeerd is. het is inweze verre van dat. Daar gaat de discussie oa over, niet dat we letterlijk het lafste volk zijn. En dat zoals je aangeeft de 50+ haalt ze schouders op. Een daar gaat de strekking van het artikel ook over. Dat men z'n eten maar heeft en naar Dancing on Ice kan kijken. Boeit het verder dat Afrika wegrot of iets dergelijks.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:12 schreef Beezz het volgende:
[..]
Als ik artikels op Zapruder wil lezen ga ik daar wel naar toe.
Hoe kom jij aan deze wijsheid? Vooral over dat stukje Nederlandse lafheid. Hoeveel vergelijkings materiaal heb je? Heb je gewoond in Frankrijk? Belgie? Duitsland? etc. etc. etc.
Dat de mens tegenwoordig in het westen wordt opgevoed als een gecertificeerd watje, daar ben ik het mee eens trouwens. Maar ik zie niet echt zo 1 2 3 waarom wij Nederlanders het lafste volk zouden zijn. Wat dacht je van het o zo neutrale Zwitserland? Die lijken me een stuk laffer, als een Zwitser niet weet dat z'n geld op de bank naast een paar staafjes goud van 50 jaar geleden liggen mag je mij wegbrengen. Of kijk eens naar de Engelsen en hun 'binnenlandse terrorisme', die reacties getuigen ook van een grove lafheid.
En er wordt volgens mij niet alleen lacherig gedaan in Nederland over 9-11, chemtrails of Irak, dat wordt toch overal waar je komt met een korrel zout genomen. Vooral bij de al wat oudere generatie, ik zie het aan m'n ouders die rond de 50 zijn. Die geloven het allemaal wel, die hebben de Koude Oorlog nog meegemaakt en veel erger zou het niet kunnen worden, toch? Dat soort opvattingen, dat is logisch als je ouder bent en al veel meer heb meegemaakt.
Al met al vind ik de gemiddelde Nederlander aardig geinformeerd over zulk soort zaken, niet slechter als inwoners van een willekeurig ander westers land denk ik.
Dankje. Als ik wat meer tijd heb zal ik dat eens gaan lezenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:08 schreef Resonancer het volgende:
[..]
EPA's Lies after 9/11 will kill more than the attack itself
Tsja, als je zelf vragen van anderen blijft negeren moet je niet gaan zeuren dat er geen discussie isquote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Punt is nu juist men DENKT dat hij aardig geinformeerd is. het is inweze verre van dat. Daar gaat de discussie oa over, niet dat we letterlijk het lafste volk zijn. En dat zoals je aangeeft de 50+ haalt ze schouders op. Een daar gaat de strekking van het artikel ook over. Dat men z'n eten maar heeft en naar Dancing on Ice kan kijken. Boeit het verder dat Afrika wegrot of iets dergelijks.
Ik heb zo'n idee dat de meeste niet door hebben dat als er een stelling wordt gedropt dat je er niet meteen 100% achter hoeft te staan. Proefballonnen is zeker een onbekend begrip.
Resonancer heeft volgens mij wel door dat er proefballonnen worden losgelaten hier (vaak gestart door mij) en komt zelfs met erg interessante reacties.
Ik vind het jammer dat er zelfs in deze groep Brave New World overdreven kinderachtig en niet begrijpend gereageerd wordt. Een echt interessant (serieus) discussie over een vaag onderwerp heb ik nog niet gezien hier. Meestal wordt het opgeleukt met reacties van een tuinhek en een calvobbes. Dat vind ik jammer.
Volgens mij leef jij op 'n andere planeet als waar ik op leef. Het onderzoek naar de de Nlse deelname m.b.t Irak werd zelfs in verkiezingsprogramma's genoemd.He mijnheer BOS?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:12 schreef Beezz het volgende:
En er wordt volgens mij niet alleen lacherig gedaan in Nederland over 9-11, chemtrails of Irak, dat wordt toch overal waar je komt met een korrel zout genomen.
"N aantal ouderen die ik ken hebben de "warme" oorlog nog meegemaakt. Hun motto is i.d.d meestal "dom deurdoen" , en leggen ze zich erbij neer. Maar zij zijn zich er wel degelijk van bewust wie de oorzaak zijn van al die oorlogen. Zoals mijn Duitse Oma zei : Das Großkapital. Brechtel, Farben e.d.quote:Vooral bij de al wat oudere generatie, ik zie het aan m'n ouders die rond de 50 zijn. Die geloven het allemaal wel, die hebben de Koude Oorlog nog meegemaakt en veel erger zou het niet kunnen worden, toch?
Ik denk dat alle westerse landen slecht geinformeerd worden. Gelukkig is er het WWW.quote:Al met al vind ik de gemiddelde Nederlander aardig geinformeerd over zulk soort zaken, niet slechter als inwoners van een willekeurig ander westers land denk ik.
Dat is waar. Maar welke sites verkondigen enigszins betrouwbare informatie ...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:14 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Volgens mij leef jij op 'n andere planeet als waar ik op leef. Het onderzoek naar de de Nlse deelname m.b.t Irak werd zelfs in verkiezingsprogramma's genoemd.He mijnheer BOS?![]()
[..]
"N aantal ouderen die ik ken hebben de "warme" oorlog nog meegemaakt. Hun motto is i.d.d meestal "dom deurdoen" , en leggen ze zich erbij neer. Maar zij zijn zich er wel degelijk van bewust wie de oorzaak zijn van al die oorlogen. Zoals mijn Duitse Oma zei : Das Großkapital. Brechtel, Farben e.d.
Het maakt haar verdrietig en boos dat de wereld na WW2 in principe precies hetzelfde is gebleven.
[..]
Ik denk dat alle westerse landen slecht geinformeerd worden. Gelukkig is er het WWW.
Dat laatste daar stuit ik ook op bij collega's/kennissen die denken kritisch te denken en aardig wereldbeeld te hebben. Maar verschuilen zich achter de krant. Dit is nu precies waarom de WO2 gebeuren kon. De gewone man wilde het niet zien. Nu ziet de gros weer niet dat er op grote schaal besodemietering plaats vind.quote:Je zou ook kunnen zeggen dat als ze dan zo aardig geinformeerd zijn en blijven stemmen (het machtsmiddel in 'n democratie) op dezelfde hufters (o.a. Jeepee) die verantwoordeljk zijn voor deze situatie dat ze dan egoistisch zijn. Ik denk n.a.v gesprekken die ik voer dat mensen i.h.a. wel degelijk slecht geinformeerd zijn. Sommigen willen het niet weten (lafheid), en sommigen hebben gewoon nooit bij bepaalde zaken stilgestaan of gingen er blind vanuit dat de NOS/ Volksverlakkerijkrant dat wel zou melden als het echt zo was.
zelfs Volkskrantbaas Broertjes heb ik horen zeggen: "als het waar was, zou het wel in de NY Times staan"...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 01:35 schreef DarkMinded het volgende:
[..]
Ik vind het ook absurd dat de meeste mensen het gewoon niet WILLEN geloven, altijd maar de reactie: als het echt zo was dan zou het wel in het nieuws komen, of de eeuwige dooddoener: als het ongezond was dan zouden ze dat wel zeggen (ze=overheid), dat geld voor veel meer dingen zoals umts, magnetron enzovoort. Mensen willen het gewoon niet weten, zo lijkt het.
Heb je dat nou tegen mij of gooi je dat gewoon algemeen in de groep? Anders ga ik er niet op in.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik heb zo'n idee dat de meeste niet door hebben dat als er een stelling wordt gedropt dat je er niet meteen 100% achter hoeft te staan. Proefballonnen is zeker een onbekend begrip.
Resonancer heeft volgens mij wel door dat er proefballonnen worden losgelaten hier (vaak gestart door mij) en komt zelfs met erg interessante reacties.
Ik vind het jammer dat er zelfs in deze groep Brave New World overdreven kinderachtig en niet begrijpend gereageerd wordt. Een echt interessant (serieus) discussie over een vaag onderwerp heb ik nog niet gezien hier. Meestal wordt het opgeleukt met reacties van een tuinhek en een calvobbes. Dat vind ik jammer.
Dus volgens jou wordt er wel serieus over de Nederlandse deelname aan de Irak oorlog, of uberhaupt de Irak oorlog in Nederland gepraat? En de PvdA heeft toch toen zij in de regering kwam meteen het Irak debacel en alle vragen die zij hadden de vuilnisbak ingegooid?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:14 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Volgens mij leef jij op 'n andere planeet als waar ik op leef. Het onderzoek naar de de Nlse deelname m.b.t Irak werd zelfs in verkiezingsprogramma's genoemd.He mijnheer BOS?![]()
[..]
Afrika zou inderdaad een florissante eenheidsstaat worden zodra men jouw visie op de hartverscheurende AIDSproblematiek ter harte nam.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:35 schreef Lambiekje het volgende:
Boeit het verder dat Afrika wegrot of iets dergelijks.
Geweldig lijkt me dat, zo een zender. Zodat heel nederland misschien even stopt met consumeren en misschien - al is het maar heel even- wakker word geschudt.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:00 schreef Orwell het volgende:
[..]
zelfs Volkskrantbaas Broertjes heb ik horen zeggen: "als het waar was, zou het wel in de NY Times staan"...
of mensen het willen weten..? een groot deel niet...
toch denk ik wel 'ns: wat zou er gebeuren als je een nationale TV-frequntie koopt, en 24/7 de volgende 3 MUST-SEE topfilms uitzendt..
Zeitgeist
911 Press for Truth
The Corporation
De precieze woorden van Broertjes:quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:43 schreef DarkMinded het volgende:
het spreekt boekdelen over de geloofwaardigheidvan zijn eigen krant denk ik dan.
Nee, het is omgekeerd. Jullie geloven er juist in, OMDAT de overheden het steeds ontkennen en negeren. De basis voor iedere conspiracy theory.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 01:35 schreef DarkMinded het volgende:
[..]
Ik vind het ook absurd dat de meeste mensen het gewoon niet WILLEN geloven, altijd maar de reactie: als het echt zo was dan zou het wel in het nieuws komen, of de eeuwige dooddoener: als het ongezond was dan zouden ze dat wel zeggen (ze=overheid), dat geld voor veel meer dingen zoals umts, magnetron enzovoort. Mensen willen het gewoon niet weten, zo lijkt het.
Het ?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:14 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Nee, het is omgekeerd. Jullie geloven er juist in, OMDAT de overheden het steeds ontkennen en negeren. De basis voor iedere conspiracy theory.
Is het niet wat te open om men zelf de juiste links aan te laten klikken op Google.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:35 schreef YuckFou het volgende:
[..]
the Franklin case
HAARP
MK Ultra
homeland security
bohemian grove
open your eyes![]()
M'n reactie was eigenlijk uit interesse, aangezien Lambiekje kennelijk bepaalde theorien kent die alle conspiracy theorien weet te overstijgen, of misschien heb ik dat verkeerd geintepreteerd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:35 schreef YuckFou het volgende:
[..]
the Franklin case
HAARP
MK Ultra
homeland security
bohemian grove
open your eyes![]()
Oe waar ben ik het slachtoffer van?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Is het niet wat te open om men zelf de juiste links aan te laten klikken op Google.
In meeste gevallen als je probeert de ogen te openen van andere wordt het wel weer dichtgemept door een Calvobbes, Goolguy of A-tuinhek
De meeste hier zijn al slachtoffer van het MKUltra project heb ik z'n idee. Het werpt wel z'n vruchten af. Gros is zo mak als een lammetje qua kennis wat voorgeschoteld wordt door de volkskrant/tv
Heb jy nog een mening over de TS?
Neu ik denk dat je links klikkend en verschillende sites lezend jezelf juist beter informeert dan dat je links voorgeschoteld krijgt door users die je een bepaalde mening willen geven en dat onderbouwen met links, op die manier kan je informatie namelijk ook sturen, door jezelf te dwingen meer dan alleen dat te lezen kom je misschien wel eens op het idee dat er toch meer speelt dan dat je in de reguliere media voorgeschoteld krijgt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:11 schreef Lambiekje het volgende:
Is het niet wat te open om men zelf de juiste links aan te laten klikken op Google.
quote:The character of the
freedom of this press was described by a remark of John Swainton, the then
publisher of the powerful New York Times at a banquet: “There is no free press.
You my dear friends know that and I know this as well. Not one of you would
dare to honestly and openly state your opinion. The trade of a publicist is much
more to destroy the truth, in reality to lie and to twist, to slander and to cuddle
at the feet of Mammon… We are tools in bondage to the financial powers… We
are nothing but intellectual prostitutes.”
bron
sceptici zijn goed, ook voor users die wel geloven in conspiracy verhalen, een ontnuchterende kijk kan je ook doen beseffen dat sommige zaken wel erg ver doordraven, tegengas is altijd goed, het maakt je scherper.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:11 schreef Lambiekje het volgende:
In meeste gevallen als je probeert de ogen te openen van andere wordt het wel weer dichtgemept door een Calvobbes, Goolguy of A-tuinhek
Maak van Volkskrant maar 'de krant' de Telegraaf is natuurlijk een voorbeeld van 'het volk naar de bek schrijven' maar het NRC, ook wel een intellectuele krant genoemd, is imo net zo erg alleen dan voor een ander deel van de bevolking, de waarheid is een fenomeen wat geen kranten verkoopt, nieuws wat lekker weg leest wel, ongeacht het niveau waarop het gebracht wordt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:11 schreef Lambiekje het volgende:
De meeste hier zijn al slachtoffer van het MKUltra project heb ik z'n idee. Het werpt wel z'n vruchten af. Gros is zo mak als een lammetje qua kennis wat voorgeschoteld wordt door de volkskrant/tv
Niet persoonlijk, wel dat ik vaak t gevoel heb dat je je iets teveel mee laat slepen door alle conspiracies die in omloop zijn, ik maak me zelf redelijk zorgen als ik er weer een tijdje induik, maar probeer toch ook gewoon mn leven te leiden in plaats van me gek te denken over 'de grote boze buitenwereld' waar ik niet 1,2,3 wat aan kan doenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:11 schreef Lambiekje het volgende:
Heb jy nog een mening over de TS?
Alleen maar links naar mensen die óók in die complottheorieen geloven.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:23 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Het ?
Zo'n het ? : http://www.commondreams.org/headlines03/0823-03.htm
Waren het maar alleen de overheden, dan was het nog te overzien.
Nog zo'n het ?
http://www.mindfully.org/Nucs/2006/DU-Europe-Moret26feb06.htm
En zo zijn er nog 1000en v.b.en.
Er kan toch ook een evenwicht worden gevonden van lekker weglezen en confronterende artikelen. De laatste tijd verschuift de boel wel heel erg naar entertainment (het lekker weglezen). Als de volkskrant ook al Paris Hilton nieuws gaat verkondigen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 11:34 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Neu ik denk dat je links klikkend en verschillende sites lezend jezelf juist beter informeert dan dat je links voorgeschoteld krijgt door users die je een bepaalde mening willen geven en dat onderbouwen met links, op die manier kan je informatie namelijk ook sturen, door jezelf te dwingen meer dan alleen dat te lezen kom je misschien wel eens op het idee dat er toch meer speelt dan dat je in de reguliere media voorgeschoteld krijgt.
Het was ff zoeken maar ik heb hem gevonden:
[..]
[..]
sceptici zijn goed, ook voor users die wel geloven in conspiracy verhalen, een ontnuchterende kijk kan je ook doen beseffen dat sommige zaken wel erg ver doordraven, tegengas is altijd goed, het maakt je scherper.
[..]
Maak van Volkskrant maar 'de krant' de Telegraaf is natuurlijk een voorbeeld van 'het volk naar de bek schrijven' maar het NRC, ook wel een intellectuele krant genoemd, is imo net zo erg alleen dan voor een ander deel van de bevolking, de waarheid is een fenomeen wat geen kranten verkoopt, nieuws wat lekker weg leest wel, ongeacht het niveau waarop het gebracht wordt.
[..]
Misschien laat ik me teveel meeslepen.quote:Niet persoonlijk, wel dat ik vaak t gevoel heb dat je je iets teveel mee laat slepen door alle conspiracies die in omloop zijn, ik maak me zelf redelijk zorgen als ik er weer een tijdje induik, maar probeer toch ook gewoon mn leven te leiden in plaats van me gek te denken over 'de grote boze buitenwereld' waar ik niet 1,2,3 wat aan kan doen
Dan ga je ervan uit dat wat jij wil (jouw versie van een mooie wereld) ook is wat de rest van ons wil. Misschien wil ik wel dat Afrika verhongert, of dat alles tussen Griekenland en India zichzelf opblaast. immers minder concurentie voor mij (voedsel, ruimte, problemen), en kebab kunnen kaaskopen nu ook wel maken...quote:Op zondag 19 augustus 2007 13:18 schreef Lambiekje het volgende:
Zo ben ik niet ik, ik wil dat het goed gaat. Kijk wat voor mooie planeet we hebben. Maar door een stel doorgedraaide mongolen aan het roer wordt dat moois in een raptemp omzeep geholpen.
Ik probeer de oogkleppen van de medemens te ontdoen. Maar ik heb sterk de indruk dat niet gewenst is. De fullrange is too much voor hun ogen. De werkelijkheid is te naar.
Mijns inziens is dat gewoon een probleem met authoriteit ansich. Wat nu als een persoon met dezelfde denkbeelden als jij de politiek in gaat, krijg je er dan meteen een hekel aan, alleen maar omdat hij nu minister o.i.d. is?quote:Maar voor politici, ambetenaren, minister en ander aanhangsels heb ik totale disrespect. Al vanaf een jaar of 6.
Wat maakt internet betrouwbaar en kranten onbetrouwbaar? Het is dat op internet je dingen vind die gelijk zijn aan jouw denkbeelden, maar dat maakt ze niet betrouwbaarder. Een alternatieve kijk op de wereldzaken is niet per definitie de juiste, soms heeft "de media" gelijk....quote:Denk dat het gewoon zo is om dat ik niet kan begrijpen waarom er zo gelogen moet worden over zulke belangerijke zaken. Nu met internet kan ik een beetje doorgronden hoe en wat. Met de kranten is het allemaal maar zo oppervlakkig.
Uhm, ik dacht vnl links naar mensen aantoonbaar die het slachtoffer zijn van de overheid.quote:Op zondag 19 augustus 2007 11:36 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Alleen maar links naar mensen die óók in die complottheorieen geloven.
Daar zeg je wat ... meeste kan het ook verrotten.quote:Op zondag 19 augustus 2007 13:34 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dan ga je ervan uit dat wat jij wil (jouw versie van een mooie wereld) ook is wat de rest van ons wil. Misschien wil ik wel dat Afrika verhongert, of dat alles tussen Griekenland en India zichzelf opblaast. immers minder concurentie voor mij (voedsel, ruimte, problemen), en kebab kunnen kaaskopen nu ook wel maken...
Ik ga twijfel aan het geestelijk vermogen van z'n persoon.quote:[..]
Mijns inziens is dat gewoon een probleem met authoriteit ansich. Wat nu als een persoon met dezelfde denkbeelden als jij de politiek in gaat, krijg je er dan meteen een hekel aan, alleen maar omdat hij nu minister o.i.d. is?
[..]
de reguliere media is een naprater. Niets vernieuwends niets controversieel. Het is propaganda.quote:Wat maakt internet betrouwbaar en kranten onbetrouwbaar? Het is dat op internet je dingen vind die gelijk zijn aan jouw denkbeelden, maar dat maakt ze niet betrouwbaarder. Een alternatieve kijk op de wereldzaken is niet per definitie de juiste, soms heeft "de media" gelijk....
Informatie op het net is zo mogelijk nog onbetrouwbaarder dan de kranten, aangezien de controle op internet nog minder is (iedereen kan echt van alles plaatsen). Ik denk niet dat het anders is dan met kranten, radio of TV.
Wat bedoel je?quote:Een boek is er geen mogelijkheid om ook van een sceptische kant er naar te kijken.
Je kan wel een boek als Crossing the Rubicon lezen maar dan moet je als nog het internet op bepaalde zaken te verifieren. Tenzij je natuurlijk alles wat de schrijver op schrijft op de letter geloofd.quote:
Dus iemand die via de politiek probeert de wereld te verbeteren is niet goed bij zijn hoofd? Dat snap ik niet. Je opent topic na topic over hoe slecht we het wel niet hebben, hoe dom we allen zijn en hoe erg we gecontroleerd worden door een kleine groep mensen, maar als iemand via de politiek er wat tegen wil doen, twijfel je aan zijn geestelijke vermogens?quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:18 schreef Lambiekje het volgende:
Ik ga twijfel aan het geestelijk vermogen van z'n persoon.
[..]
Ff je verhaal weggehaald om deze post niet ellenlang te maken...quote:Heel verhaal
Die redenatie gaat niet op. Je gaat er dan van uit dat die websites betrouwbaar zijn om te bewijzen dat de berichtgeving dat niet is. Dat kan je evengoed de andere kant op nemen.quote:Ik weet niet of je het weet maar online krantenberichten worden gemanipuleert tot in het oneindige en dan heb ik het niet over een dt verbetering. Geschiedvervalssing noem ik dat. BBC heeft er een handje van. Er zijn websites die nieuwsberichtwijzigingen laat zien.
Hoe wil je dat dan op internet verifiëren als je internet ondertussen ook niet meer betrouwbaar vind?quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je kan wel een boek als Crossing the Rubicon lezen maar dan moet je als nog het internet op bepaalde zaken te verifieren. Tenzij je natuurlijk alles wat de schrijver op schrijft op de letter geloofd.
Maar je zou de mening van anderen die ermee temaken hebben gehad wel mee kunnen wegen, de censuur hoeft ook niet alleen door de regering te worden toegepast. Ik denk dat het vnl het bedrijfsleven is dat zich hieraan schuldig maakt. En bedrijfsleven/regering is dusdanig met elkaar verweven dat het onderscheid vervaagt.quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:30 schreef The_stranger het volgende:
Of de krant onder toezicht staat van de regering kunnen we lang over discusiëren, daar komen we toch niet uit.
Dat laatste is niet per definitie censuur, maar lapzwanzerij, iets dat journalisten natuurlijk altijd kunnen aanvoeren als tegenargument. Het was geen bewust gemaakt fout. Praktijk die goed lijkt te werken. (9-11)quote:John McCain during debate of the Telecommunications Act in the U.S. Senate, who stated that "You will not see this story on any television or hear it on any radio broadcast because it directly affects them.".
http://en.wikipedia.org/wiki/Corporate_censorship
The CDC and IOM base their defense of Thimerosal on these flimsy studies, their own formidable reputations, and their faith that journalists won’t take the time to critically read the science.
http://www.fairness.com/resources/category?node=11
Ik weet het gaat hier vnl over de States, maar gezien de berichtgeving hier zal het mij weinig verbazen als er hier soortgelijke praktijken plaatsvinden, maar dat is 'n mening.quote:"The Central Intelligence Agency owns everyone of any significance in the major media."
--William Colby, former CIA Director, quoted by Dave Mcgowan, Derailing Democracy
"There is quite an incredible spread of relationships. You don’t need to manipulate Time magazine, for example, because there are [Central Intelligence] Agency people at the management level."
--William B. Bader, former CIA intelligence officer, briefing members of the Senate Intelligence Committee. The CIA and the Media, by Carl Bernstein
http://mtracy9.tripod.com/cia_media.htm
Dat een krant (of welke vorm van media dan ook) onderhevig is aan invloeden, staat vast. Een redacteur, eigenaar, journalist geeft er altijd, hoe klein dan ook, zijn eigen draai aan. Elke laag kan beslissen of er nieuws wordt gepubliceerd, of wordt tegengehouden.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:08 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Maar je zou de mening van anderen die ermee temaken hebben gehad wel mee kunnen wegen, de censuur hoeft ook niet alleen door de regering te worden toegepast. Ik denk dat het vnl het bedrijfsleven is dat zich hieraan schuldig maakt. En bedrijfsleven/regering is dusdanig met elkaar verweven dat het onderscheid vervaagt.
[..]
Dat er censuur/manipulatie plaatsvind ljjkt me onmogelijk te ontkrachten.
http://www.serendipity.li/cda.html
[..]
Ik weet het gaat hier vnl over de States, maar gezien de berichtgeving hier zal het mij weinig verbazen als er hier soortgelijke praktijken plaatsvinden, maar dat is 'n mening.
Nogmaals het gaat imo niet alleen om 'n overheid,sterker.. het gaat imo vnl om het bedrijfsleven.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat een krant (of welke vorm van media dan ook) onderhevig is aan invloeden, staat vast. Een redacteur, eigenaar, journalist geeft er altijd, hoe klein dan ook, zijn eigen draai aan. Elke laag kan beslissen of er nieuws wordt gepubliceerd, of wordt tegengehouden.
Maar dat staat mijlenver van een controlerende overheid. En het is leuk dat je een linkje geeft wat aantoont dat de CIA in het management zit van time, maar wie zegt me dat die link niet is gecensureerd? Dat bedoel ik met eeuwig over door lullen, elke vorm van informatie, dus ook dat van internet afkomt, is gekleurd door de schrijver en mogelijk onnavolgbaar verdraaid.
Als je het ver voert, komt het inderdaad hier op neer.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:21 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Dan heeft eigenlijk geen enkele discussie of info overdracht nog zin.
Ik snap wat je bedoelt. Hopelijk oordeel ik zelf niet zo.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:25 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als je het ver voert, komt het inderdaad hier op neer.
Maar waar het mee begon, was dat lambiekje vond dat alle media onderhevig was aan censuur, maar je wel informatie van het net kon plukken. Mijns inziens is dat net zo hevig aan censuur. Plus dat iedereen zijn verhaal kwijt kan, wat de deur wijd opengooit voor hele hoeveelheden onzin, welke, omdat het afwijkt van de "geaccepteerde" informatie, meteen voor waar wordt aangezien.
Want de "geaccepteerde" informatie is immers hevig aan censuur onderworpen, dus per definitie onjuist. Dan moet een tegengesteld verhaal wel juist zijn...
Niet alles van wat de overheid verkondigd is onzin. Je moet alleen goed bepalen voor jezelf wat accepteer ik voor waar. Als complotgelover zou je dan helemaal niets meer voor waar mogen aan nemen van een krant.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:25 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als je het ver voert, komt het inderdaad hier op neer.
Maar waar het mee begon, was dat lambiekje vond dat alle media onderhevig was aan censuur, maar je wel informatie van het net kon plukken. Mijns inziens is dat net zo hevig aan censuur. Plus dat iedereen zijn verhaal kwijt kan, wat de deur wijd opengooit voor hele hoeveelheden onzin, welke, omdat het afwijkt van de "geaccepteerde" informatie, meteen voor waar wordt aangezien.
Want de "geaccepteerde" informatie is immers hevig aan censuur onderworpen, dus per definitie onjuist. Dan moet een tegengesteld verhaal wel juist zijn...
Als aanvulling/vervanging op de geaccepteerde waarheid waar er zaken ontbreken of verdraaid is.quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:00 schreef Burghardt het volgende:
Maar Lambiekje, als ik het goed begrijp pik je her en der dingen er uit die je wel aanstaan en die aansluiten bij wat jij gelooft/wilt geloven en de rest is desinformatie of onwaar?
Ja dat dacht ik ook maar toen vorig jaar dat walgelijk slecht 911 docu was gemaakt door Zembla is dat ook lekgepriktquote:Op zondag 19 augustus 2007 19:30 schreef Burghardt het volgende:
Maar bij nieuwsberichten en krantenberichten ontbreken er altijd zaken, heeft simpelweg met tijd/ruimte te maken. Ik betwijfel of ze je bij bijvoorbeeld de NOS proberen voor te liegen.
Daarnaast zijn er genoeg programma's op tv die wat verder op zaken in gaan, Tegenlicht, Zembla etc.
Je kunt een heel programma toch niet affakkelen op basis van 1 docu? Net zoals een voetballer een slechte dag heeft, kan zembla ook een slechte docu produceren, dat beteken niet dat alle andere docu's ook meteen slecht en gelogen zijn...quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook maar toen vorig jaar dat walgelijk slecht 911 docu was gemaakt door Zembla is dat ook lekgeprikt
Vraag vooral waarom die documentaire in zijn oog zo slecht was.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:52 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je kunt een heel programma toch niet affakkelen op basis van 1 docu? Net zoals een voetballer een slechte dag heeft, kan zembla ook een slechte docu produceren, dat beteken niet dat alle andere docu's ook meteen slecht en gelogen zijn...
quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:55 schreef Apropos het volgende:
[..]
Vraag vooral waarom die documentaire in zijn oog zo slecht was.
politiek beladen onderwerpen zijn wel slecht. Daar zal je nooit een fair verhaal te horen krijgen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:52 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je kunt een heel programma toch niet affakkelen op basis van 1 docu? Net zoals een voetballer een slechte dag heeft, kan zembla ook een slechte docu produceren, dat beteken niet dat alle andere docu's ook meteen slecht en gelogen zijn...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |