abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52378947
Van 14 tot en met 23 septemver staat de Zeeuwse/Vlissingse bioscoop Cine City in het teken van Film by the Sea.

Met dit jaar onder andere:

• Meer dan tachtig nieuwe films beleven hun avant-première tijdens het festival. Een groot aantal van de films is alleen en uniek tijdens het festival in Nederland te zien. Films uit deze categorie strijden mee om de publieksprijs. Waaronder dus de nieuwe film van Bløf: Umoja - Een manier om thuis te komen.
  • Concerten van Bløf, Van Velzen, Christina Branco en Carel Kraayenhof.
  • Gasten: Ben Kingsley, Christine van Broeckhoven (afgelopen zondag in Zomergasten).

30 augustus wordt het hele programma bekend gemaakt en start de kaartverkoop. Nu zijn er al kaartjes te verkrijgen voor enkele avonden waarop concerten plaatsvinden.

Zie ook:
    http://www.filmbythesea.nl
    http://filmbythesea.hyves.nl/
  • pi_52379069
    Hoeveel geld zou onze Ben hiervoor gekregen hebben.
    Graag op anoniem
    pi_52379138
    Hopelijk sowieso de galapremiere van de partij .
    'Cause it's easier to fly
    Than to face another night
    In Southern Sun
    And your love is all around
    pi_52381167
    Ik heb 2 kaartjes voor 17 sept. De avond met Christina Branco. En hopelijk krijg ik nog kaarten voor het gala.
    pi_52408879
    Had graag gegaan, alleen is het net iets te ver uit de buurt.
    Vooral Atonement had ik graag willen zien, Keira schijnt daar zelf ook te komen.
    pi_52894920
    Topic van vorig jaar net tegengekomen: Film by the Sea, het filmfestival van Vlissingen

En het programma van dit jaar staat online. Er staan volgens mij weer hele mooie films tussen....

http://www.filmbythesea.nl/fbts/2007/programma/

pi_52895032
    De openingsfilm van het Film & Literatuurprogramma is dit jaar Atonement, de verfilming van Boetekleed (Atonement) van Ian McEwan.

De film vertelt het verhaal van Briony Tallis. In de zomer van 1935 is de dan 13-jarige Briony getuige van een intiem moment tussen haar oudere zus Cecilia en Robbie, de zoon van een bediende. Zij vat dit verkeerd op en dit misverstand krijgt vreselijke gevolgen. Keira Knightley, James McAvoy en Romola Garai spelen de hoofdrollen in deze film. De regie is in handen van Joe Wright, die eerder Pride & Prejudice maakte met Keira Knightley.

Christina Branco en BLØF

Na afloop van de vertoning van Atonement geeft Christina Branco een uniek en meeslepend concert met een gastoptreden van BLØF. Zonder naïef met de traditie te breken, maar juist door het beste ervan te bewaren (luister maar naar de fadoklassiekers die zij zingt) blaast Branco de fado dankzij haar authentieke interpretatie nieuw leven in. Met haar prachtige stem en haar gevoelige vertolking probeert ze de teksten en de muziek van de fado samen te laten vloeien en in de beleving onscheidbaar te maken.

Een ticket voor de Openingsavond van het Film & Literatuurprogramma geeft u toegang tot zowel de filmvoorstelling als het optreden van Christina Branco.

Ben benieuwd....da_sandman en ik gaan daarheen.
    pi_52895505
    Pff, er zitten gewoon films in het programma die al op IFFR te zien waren in februari. Lame. Dat ze als openingsfilm de docu over Blof hebben gekozen vind ik ook niet slim. Misschien hopen ze dat een keer niet de halve zaal wegloopt tijdens de openingsavond?
    pi_52895632
    Frapante eraan is ook dat Blof nog een exclusieve voorpremiere heeft in Amsterdam, nog voor FBTS dus.
      zondag 2 september 2007 @ 18:11:08 #10
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_52895805
    Waarom moet het nou in zo'n uithoek van het land?
    pi_52896011
    Omdat er in de randstad al genoeg te doen is!
    pi_52896382
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 17:56 schreef MargotTenenbaum het volgende:
    Pff, er zitten gewoon films in het programma die al op IFFR te zien waren in februari. Lame. Dat ze als openingsfilm de docu over Blof hebben gekozen vind ik ook niet slim. Misschien hopen ze dat een keer niet de halve zaal wegloopt tijdens de openingsavond?
    Ik zal in ieder geval voor het eerst de film afkijken denk ik tijdens de openingsavond. En ik ben hiervoor al 6 keer geweest ongeveer.
    pi_52920575
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 18:02 schreef Toad het volgende:
    Frapante eraan is ook dat Blof nog een exclusieve voorpremiere heeft in Amsterdam, nog voor FBTS dus.
    Inderdaad, nogal jammer.

Dat ik kritisch ben wil overigens niet zeggen dat ik er niet veel zal zijn dit jaar. Ik denk dat ik elke dag wel een paar films ga zien.
      dinsdag 4 september 2007 @ 08:33:56 #14
    92823 RuneRose
    Tony, de zieke pony!
    pi_52931588
    Beetje jammer dat het hele festival in teken staat van die jokers van Blof. Maargoed ze moeten ook geld verdienen. Jammer dat ze Sarah Polly niet meer als gast konden krijgen, wel leuk dat Volker Schlöndorff nog komt, kunnen we gelijk nog Die Blechtrommel in kino zien. Voorderest waren er ook nog wel een paar leuke titels. En natuurlijk de wraak van Scarlet Fever, he Marloes?
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 18:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
    Waarom moet het nou in zo'n uithoek van het land?
    Je zit anders zo in Zeeland hoor. Tenzij je in Friesland o.i.d. woont, dan is het wel wat langer rijden maar dat moet je er maar voor over hebben. Bovendien is Zeeland veel leuker dan die hektische randstad.
    pi_52946526
    Ik heb ook gehoord dat Keira Knightley komt, of is dat een wild gerucht? Kan het me haast niet voorstellen.

Heb jij al een programma gemaakt, Daan?
    pi_52951691
    Voor zover ik de geruchten plaatselijk mag geloven, komt Keira. Hoe betrouwbaar mijn bronnen in deze zijn, kan ik je niet zeggen...
    In Southern Sun
      woensdag 5 september 2007 @ 09:21:23 #17
    92823 RuneRose
    Tony, de zieke pony!
    pi_52953477
    quote:
    Op dinsdag 4 september 2007 21:59 schreef MargotTenenbaum het volgende:
    Ik heb ook gehoord dat Keira Knightley komt, of is dat een wild gerucht? Kan het me haast niet voorstellen.

Heb jij al een programma gemaakt, Daan?
    Ik weet niet of Keira Komt. Maakt me niet zo veel uit, of is ze nog single. Dan kan ik mijn charmes misschien wel op haar loslaten.

Ik heb nog niet echt een programma, wel een aan titels even snel bij gekeken maar hoe laat en wanneer ze spelen, en of ik dan vrij kan krijgen heb ik nog niet naar gekeken.

Away from Her
    Once
    Butterfly on a Wheel
    Die Blechtrommel
    Atonement
    Die Fälscher
    Black Sheep
    gandhi
    I Really Hate my Job
    The Way I spent the end of the world

En er zullen er nog wel een aantal zijn, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad om verder naar te kijken.
    pi_53137273
    Voorlopig programma van het eerste weekend voor Toad:

zaterdag:
    14.00 uur True North
    19.00 uur Een manier om thuis te komen + concert Blof

zondag:
    14.00 uur A Mighty Heart
    16.00 uur Holly

[ Bericht 2% gewijzigd door Toad op 13-09-2007 02:02:23 ]
    pi_53177507
    Film by the Sea in het NOS Journaal.
    Woehoeeee....

Trouwens, wisten jullie dat het Film by the Sea-meisje van dit jaar helemaal geen Zeeuwse is!
    pi_53193223
    Gisteren naar het openingsgala geweest!
    De film " een manier om thuis te komen" vond ik super, echt helemaal top!
    Het feest achteraf was erg gezellig alleen jammer dat blof maar 2 nummers heeft gespeeld.
    Maar ondanks dat heb ik een super avond gehad!
    pi_53193418
    .

Superavond gehad zeg...Film is prachtig, al kan ik me voorstellen dat anderen dat niet gaan vinden. De manier waarop Dansen Aan Zee in beeld is gebracht, ontroerend zelfs...
    In Southern Sun
    pi_53193547
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:
    .

Superavond gehad zeg...Film is prachtig, al kan ik me voorstellen dat anderen dat niet gaan vinden. De manier waarop Dansen Aan Zee in beeld is gebracht, ontroerend zelfs...
    Ik denk inderdaad dat er genoeg mensen zijn die de film niks gaan vinden!
    En dansen aan zee, inderdaad...kippevel momentje.
    pi_53193557
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 11:59 schreef nieky het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat er genoeg mensen zijn die de film niks gaan vinden!
    En dansen aan zee, inderdaad...kippevel momentje.
    Wie was die Shane nou ook alweer Niek?

* Da_Sandman staat op de foto met Liesbeth Kamerling .
    In Southern Sun
    pi_53193596
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 12:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wie was die Shane nou ook alweer Niek?

* Da_Sandman staat op de foto met Liesbeth Kamerling .
    Shane is die gast van de Ieren zeg maar....heerlijke vent...vind ik dan he
    En ik sta op de foto met Christina Branco en Florien van Gtst
    pi_53193658
    Heu... Sta jij nog wel met Christina op de pic? Toch wel nadat ik weg ben gegaan dan?
    In Southern Sun
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')