Drugshond | dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:12 |
quote:Dat is een heel duur constructiefoutje. En 260 meter is geen misselijke lengte voor een brug. Die projectleider zal slecht slapen de komende tijd. Ik meen zelfs dat ik ooit een (vpro ?!) reportage heb gezien over de wilde bouwplannen in China juist met betrekking tot deze brug die 2 gebieden over water moest overlappen voor een betere economische samenwerking tussen 2 regio's. | |
PankPinther | dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:27 |
die chinezen kopieren ook echt alles he... ![]() | |
ShaoliN | dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:35 |
quote:De projectleider zal wel volgens Chinese traditie een eind maken aan zijn leven. Je zou maar verantwoordelijk zijn voor zo'n denkfoutje. | |
Drugshond | dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:35 |
quote:Chinezen zijn een bijzonder creatief/slim volkje. Maar als het gaat om veiligheid is het nog een 3e wereldland. quote: ![]() offtopic http://www.pzc.nl/internationaal/economie/article1749289.ece | |
SoupNazi | dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:54 |
Zelfde situatie als in de V.S., daar onderhouden ze bruggen ook niet. Wij hebben het hier maar goed voor elkaar. ![]() | |
spijkerbroek | dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:05 |
quote:Ja, wij bouwen bruggen die bij het eerste het beste zuchtje wind staan te zwieren en te zwaaien (Erasmusbrug) ![]() | |
En1gma | dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:16 |
quote:Nooit van het KOSMOS-project gehoord? Ook in Nederland zijn ze bezig met achterstallig onderhoud aan onder andere de bruggen. ![]() | |
Caesu | dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:32 |
in Nederland doen ze er tenminste wat aan dus in tegenstelling tot Amerika. ze willen dit jaar razendsnel al het achterstallig onderhoud inlopen. en volgens mij gaat het echt niet om bruggen die op instorten staan. wat betreft Amerika zal het wel met belastingverlagingen te maken hebben. maak je je wel populair mee als burgemeester of gouverneur of voor een herverkiezing maar er blijft weinig geld over voor de infrastructuur. in China zal het wel met te snel bouwen te maken hebben. wegennet komt daar nog uit 19de eeuw zo ongeveer en dat willen ze te snel opbouwen. | |
paul280 | dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:10 |
Tja eigenlijk best hard maar we moeten blij zijn dat deze brug nu al ingestort is. Ik wil er niet aan denken als de brug al open is en hij stort in hoeveel doden er dan gevallen waren. | |
Basp1 | dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:15 |
Dan ben ik toch benieuwd of de 4 klovendam ook wel sterk genoeg is geworden. | |
Ofyles2 | dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:24 |
quote:De Calatrava-bruggen ogen mij ongezond, maar alles wordt nauwlettend in de gaten gehouden. | |
Papierversnipperaar | dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:32 |
quote:Natuurlijk wel! (Das geen brug ![]() | |
Basp1 | dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:40 |
quote:Dat klopt en maar 185 meter hoog dus daar komen onderaan helemaal geen grote krachten op ![]() | |
Bolkesteijn | dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:37 |
quote:En dat is keurig verholpen door dempers te plaats onderaan de tuien. ![]() ![]() | |
Basp1 | dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:42 |
quote:En om dan nog een stapje verder te gaan zonder flexibiliteit zijn zulke constructies niet eens mogelijk. | |
TheThirdMark | dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:51 |
quote:Inderdaad. Een zeer stugge brug zal eerder barsten. |