abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52348100
Woensdag 15 augustus 2007 om 20:30 zal de eerste wedstrijd tussen AFC Ajax Amsterdam en SK Slavia Praag plaatsvinden. In deze 3e voorronde van de Champions League zullen de nummers 2 van Nederland en Tsjechie uitmaken wie in de sneltrein van de commercie mag stappen en wie veroordeeld wordt tot het spelen van de voorronde van de UEFA Cup.

In de 2e voorronde tegen het Slowaakse MSK Zilina speelde SK Slavia 2 keer doelpuntloos gelijk inclusief verlenging, maar won uiteindelijk na penalties.
In de competitie won SK Slavia de eerste 2 wedstrijden uit tegen FK Jablonec 97 (0-1) en thuis tegen SK Kladno (2-0).
Al met al een taaie, fysieke tegenstander die moeizaam scoort, weinig doet met dode spelmomenten maar zelf ook weinig weggeeft. Hun bekendste speler is uiteraard oud-Liverpool speler en Tsjechisch international Vladimir Smicer.

Ajax speelde tot nu toe nog geen echte wedstrijd en zal dus aanstaande woensdag moeten laten zien waar het staat tijdens de belangrijkste wedstrijd van het jaar en het is de kans voor onze Thomas om de bittere smaak van vorig jaar weg te spoelen.

De wedstrijd zal gehouden worden in het Rinus Michels stadion te Amsterdam en te zien zijn op Nederland 3 (20:00 voorbeschouwing), te horen op Radio 1 en te volgen op NOS Teletekst en VBL @ forum.fok.nl!

De return zal zijn op woensdag 29 augustus om 20:30 in Praag.
(binnenkort hier ook een topic over, nog uitgebreider en met handige info voor de Ajacieden die naar Praag afreizen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Aanvoerder op 14-08-2007 00:12:19 ]
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:10:12 #2
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_52348161
Zal wel lastig worden.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_52348179
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:10 schreef stefmans het volgende:
Zal wel lastig worden.
Ik verwacht zeker geen walk-over. Ik denk 2-0 thuis en 2-1 winst uit.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_52348205
5-1.
pi_52348227
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:12 schreef Radegast het volgende:
5-1.
Niet overdrijven: 4-0.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_52348249
Wordt een zelfde soort wedstrijd als tegen IK Start.

Oke het zal moeizaam worden, maar ik verwacht wel een 2-0 overwinning. Het klasseverschil is gewoon te groot. Dat je vorig jaar verliest van het nietige Kopenhagen door een eigen doelpunt. Tjah dat is balen, maar dat is ook een onderdeel van het voetbal.
Twee keer achter elkaar zie ik dat niet gebeuren, kortom Ajax gaat Champions League spelen.

Dat we Real mogen loten.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:17:28 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52348306
3-0
Huilen dan.
pi_52348647
Haha nou ik zie Ajax er echt wel uitvliegen tegen Slavia Praag
pi_52348718
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:33 schreef Grimli het volgende:
Nou, leg jij ons uit hoe jij dat precies ziet gebeuren.
pi_52348942
Ajax wint thuis met 2-0.
pi_52350121
Ik zie het nooit echt als een nadeel, de eeste wedstrijd thuis. De 0 houden en je bent al een heel eind.

Bij verlies kom je trouwens meteen in het hoofdtoernooi van de UEFA Cup.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_52350145
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 02:35 schreef mcyodogg het volgende:
Ik zie het nooit echt als een nadeel, de eeste wedstrijd thuis. De 0 houden en je bent al een heel eind.

Bij verlies kom je trouwens meteen in het hoofdtoernooi van de UEFA Cup.
Is dat zo? Vorig jaar was dat niet zo, maar ben er niet dieper op ingegaan.
pi_52350150
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 02:40 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Is dat zo? Vorig jaar was dat niet zo, maar ben er niet dieper op ingegaan.
Volgens mij was dat altijd al zo. Tenzij je met die knock-out fase voor de groepsronde, de voorronde bedoeld, maar dat is officieel al het hoofdtoernooi.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_52350152
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 02:41 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Volgens mij was dat altijd al zo. Tenzij je met die knock-out fase voor de groepsronde, de voorronde bedoeld, maar dat is officieel al het hoofdtoernooi.
Hm, je hebt gelijk ja. Maar wat een gedrocht is de UEFA Cup eigenlijk ook geworden.

Oh ja, voor degene die het nog niet wisten. Smicer is geschorst de eerste wedstrijd.
pi_52350178
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:33 schreef Grimli het volgende:
Nah zo'n debacle als vorig jaar zal zich toch niet 2x achter elkaar afspelen.. ik heb het stadion van Slavia Praag gezien, wat een enorm verouderde baggerzooi
Al is het wel kut dat Davids en Sneijder er niet bijzijn, maarja
pi_52351140
2-0 winst, saaie wedstrijd.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_52351756
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 08:40 schreef Suijk het volgende:
2-0 winst, saaie wedstrijd.
Ik zeg 0-4 uit en 3-0 thuis, nog snel even Boussoufa erbij en die Tsjechen schijten in hun broek.
pi_52352595
Ik heb er zin in. Morgen 3-0.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:21:58 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52352709
Ik hoop toch op een heel erg fel een gedreven Ajax dat vanaf de eerste minuut gaat stormen. Dit zijn van die ploegen die je meteen aan moet pakken omdat hoe dichter bij het einde ze er toch altijd 1 in prikken met een Smicer erbij.

Je moet ze geen hoop geven, meteen erop, en hopelijk snel een doelpunt maken, dan storten ze wel in.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_52352721
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:21 schreef HeatWave het volgende:
Ik hoop toch op een heel erg fel een gedreven Ajax dat vanaf de eerste minuut gaat stormen. Dit zijn van die ploegen die je meteen aan moet pakken omdat hoe dichter bij het einde ze er toch altijd 1 in prikken met een Smicer erbij.

Je moet ze geen hoop geven, meteen erop, en hopelijk snel een doelpunt maken, dan storten ze wel in.
Smicer is geschorst.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:24:45 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52352755
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:22 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Smicer is geschorst.
Volgende wedstrijd niet toch? .
Get woke, go broke!
pi_52352781
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Volgende wedstrijd niet toch? .
Nee dan niet, maar ik dacht dat je verhaal ging over de thuiswedstrijd
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:27:49 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52352819
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:25 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Nee dan niet, maar ik dacht dat je verhaal ging over de thuiswedstrijd
Opzich wel maar een scenario waarin Ajax een marginale voorsprong verdedigt is me te link .
Get woke, go broke!
pi_52352847
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Opzich wel maar een scenario waarin Ajax een marginale voorsprong verdedigt is me te link .
Zie ik ook niet zitten. Dan weet je hoe dat gaat flink veel corners voor Slavia, hoge ballen die het strafschop gebied worden ingepompt en dan rommelig uitverdedigen. Dat gaat me weer een paar jaar van m'n leven kosten
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:36:55 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52353021
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:28 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Zie ik ook niet zitten. Dan weet je hoe dat gaat flink veel corners voor Slavia, hoge ballen die het strafschop gebied worden ingepompt en dan rommelig uitverdedigen. Dat gaat me weer een paar jaar van m'n leven kosten
Idd, dus maar gewoon hopen dat het loopt morgen bij Ajax en dat ze eens mazzel hebben met kansen etc. Daar ligt het vaak niet eens aan. De afwerking is vaak het probleem.

Win je morgen met 2-0 of meer ben ik er wel gerust op, alles eronder is link.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')