abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 maart 2008 @ 23:39:22 #151
173440 Jas_Verstoppen
Positive drinking
pi_57187418
Voor het komende onderhoud aan mijn zeilboot:

Moet flink wat materiaal af en gelijk een polijst-sponsje-opzet-stuk erbij gekocht om de boot netjes in de was te kunnen zetten
Er zit een haar in mijn glas
pi_57201468
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 22:29 schreef Skyflipper het volgende:
De afgelopen 10 jaar heb ik veelvuldig gebruik gemaakt van de grondlegger van dit soort machine (Fein) en afgelopen zaterdag heb ik eindelijk besloten om zelf de Bosch variant te kopen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Erg makkelijk, maar dat wist ik al. De Bosch voelt iets minder aan dan de Fein, maar zeker wel lekker degelijk. Wat een geweldig apparaat!
ik wou direct zeggen jammer dat je geen fein hebt gekocht want de eindeloze opzetstukjes en zo
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator donderdag 6 maart 2008 @ 18:06:31 #153
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_57201764
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:31 schreef sanger het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik heb dus ook geen baas maar werkgever.

En je krijgt dan neem ik aan wel een vergoeding voor dat handgereedschap?
Een x klein bedrag in de maand is het zogeten koffiegeld (wat in feite gebruikt wordt voor het handgereedschap, kleding en dat soort zaken)
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:44:53 #154
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57202508
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 18:06 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Een x klein bedrag in de maand is het zogeten koffiegeld (wat in feite gebruikt wordt voor het handgereedschap, kleding en dat soort zaken)
Ik weet wel waarom het koffiegeld heet
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:45:10 #155
65960 sanger
pi_57202515
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 17:51 schreef densmee het volgende:

[..]

ik wou direct zeggen jammer dat je geen fein hebt gekocht want de eindeloze opzetstukjes en zo
Volgens mij passen die op elkaar, als ik me goed heb laten informeren
pi_57208365
Helaas moet ik je teleurstellen Sanger. Ik heb ze nu allebei nog thuis, dus ik ben meteen gaan passen.

Fein is begonnen met een systeem waarbij je alleen een inbusje door een gaatje van het opzetsukje moest stoppen. Dat is helemaal vlak, dus zitten de puntjes op de Bosch in de weg. (aangezien 'mijn' apparaatje al oud is heeftt die dat systeem nog)

Nu heeft Fein een soort ster systeem en daar zitten de puntjes ook in de weg. (gelukkig hebben ze daar wel een opzetstukje voor uitgebracht, dus kunnen de nieuwere opzetstukjes ook op de oude Fein gezet worden)

Als je beide apparaten niet kent is het een beetje een wazig verhaal, maar de mensen met een Bosch snappen wel wat ik bedoel.

Ik weet dat Fein wat beter in de opzetstukjes zit, maar het prijsverschil is ook niet gering. Ik heb de Bosch nu met kortingsbon voor ¤80,= bij Karwei. (Als je je gereedschap bij de bouwmarkt koopt is het heerlijk om te wachten op de stickkeracties ) Bosch is ook een goed merk, het apparaat is volgens mij best populair, dus ik verwacht nog wel wat opzetstukjes. Fein is ook met een paar opzetstukjes begonnen.
pi_57233791
Vanmiddag deze gekocht

en deze
pi_57245575
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 23:30 schreef junami het volgende:
Vanmiddag deze gekocht
[ afbeelding ]

en deze
[ afbeelding ]
Prima machientje hoor! Als je veel met de kleinere maten schroeven werkt heb je er een hele beste aan, heb echter ook wel 6x200 er mee weg gedraaid zien worden....(vinden ze minder )

Maar hoe het ook went of keert , t blijft machtig prachtig mooi spul dat makita
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_57275675
deze van de week gekocht de vorige was naar de grootjes

grts, Houtmannetje
pi_57275713
oops klein foutje dat was de oude nu heb ik deze

grts houtmannetje
pi_57276549
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:55 schreef tnimble het volgende:
Woensdag bestelt, vrijdag een week later in Canada uit de fabriek, maandag reeds in Nederland bezorgt.

Totaal worden er 300 stuks van deze speciale uitvoering gemaakt. De schaven zijn allemaal genummerd in willekeurige volg orde. Ik heb nummer 246 van 300

De schaaf direct van uit de doos zonder verder afstellen of slijpen: perfecte schaaf krullen! Een dikke pluim voor Rob Lee, zodra ik de schaaf een paar keer heb gebruikt laat ik je weten hoe hij bevalt. Op naar vele jaren Lee Valley / Veritas tools inc.
het walhalla voor een Houtmannetje!!!

grts houtmannetje
pi_57283762
Dit is mijn laatste aanschaf:

Lekker ding, heeft zo'n magnetische houder waardoor je bij de eerste klap de spijker niet hoeft vast te houden, en ik hoef mijn hamer niet meer bij manlief z'n spulletjes te zoeken. Lijkt wel of hij allergisch is voor roze, hihi!
Gekocht bij All in Wonderland, woensdag besteld, vrijdag bezorg, toppie!
  woensdag 2 april 2008 @ 18:23:09 #163
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_57784752

Bahco doppenset groot

en de kleine kreeg ik er gratis bij
pi_61295114
ff dit oude topic leven in blazen, want vandaag is er nieuw gereedschap afgeleverd bij mij:

incl een verloop om mijn schuurmachine erop aan te sluiten:

Ik ben namelijk bezig met het schuren van een eikenhouten tafel, en dat stoft nogal
  dinsdag 2 september 2008 @ 07:49:05 #165
65960 sanger
pi_61313178
quote:
Op maandag 1 september 2008 16:28 schreef Gurb het volgende:
ff dit oude topic leven in blazen, want vandaag is er nieuw gereedschap afgeleverd bij mij:

[ afbeelding ]
Die heb ik ook
pi_61314628
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 07:49 schreef sanger het volgende:

[..]

Die heb ik ook
Gisteravond even uitgeprobeerd, maar het ding werkt monsterlijk, nu kan ik gewoon in de schuur met de bandschuurmachine aan de slag, zonder dat ik alles weer stofvrij moet maken!
  dinsdag 2 september 2008 @ 09:47:59 #167
65960 sanger
pi_61314669
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 09:45 schreef Gurb het volgende:

[..]

Gisteravond even uitgeprobeerd, maar het ding werkt monsterlijk, nu kan ik gewoon in de schuur met de bandschuurmachine aan de slag, zonder dat ik alles weer stofvrij moet maken!
Ik vind hem ook ideaal

Heb je extra vuilzakken bijbesteld? En zo ja, kreeg je papieren zakken of van textiel?
pi_61314907
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 09:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik vind hem ook ideaal

Heb je extra vuilzakken bijbesteld? En zo ja, kreeg je papieren zakken of van textiel?
ik heb extra zakken idd, van textiel. Hoe goed werkt de machine trouwens met vloeistoffen?
  dinsdag 2 september 2008 @ 16:47:12 #169
65960 sanger
pi_61324102
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 10:04 schreef Gurb het volgende:

[..]

ik heb extra zakken idd, van textiel. Hoe goed werkt de machine trouwens met vloeistoffen?
Vloeistof heb ik nog niet geprobeerd.

Waar heb je de textielzakken vandaan eigenlijk? Ik heb bij de nabestelling papieren zakken gekregen, maar die zijn toch een stuk minder
pi_61324383
bij toolmax.nl, rest als de rest van de spullen. Ik heb bij het bestellen eigenlijk niet gelet op karton of textiel, maar ik heb wel textiel geleverd gekregen, terwijl bij hen op de site een plaatje van een papieren stofzak staat.

Ik heb hem gisteren uitgeprobeerd zonder stofzak, en dat werkte gewoon goed, dus ik vraag me af of ik die stofzakken wel ga gebruiken
  dinsdag 2 september 2008 @ 17:57:51 #171
65960 sanger
pi_61325676
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:58 schreef Gurb het volgende:
bij toolmax.nl, rest als de rest van de spullen. Ik heb bij het bestellen eigenlijk niet gelet op karton of textiel, maar ik heb wel textiel geleverd gekregen, terwijl bij hen op de site een plaatje van een papieren stofzak staat.

Ik heb hem gisteren uitgeprobeerd zonder stofzak, en dat werkte gewoon goed, dus ik vraag me af of ik die stofzakken wel ga gebruiken
hij kan ook zonder indd. Weet eigenlijk niet waarom ik er destijds stofzakken bij besteld heb (ook bij Toolmax overigens).
pi_61328176
Niet precies, maar wel juiste merk.

pi_61329727
er is een tekort aan geel in dit topic en dat kan natuurlijk niet.
om het weer in balans te brengen...

Kitspuit met ombouwset voor 310ml kokers

Stanley Fatmax 1/2 doppenset 30-delig.
Lekker zware uitvoering. Goed voor bouten en moeren, slecht voor de rug

daarbij nog een Fatmax rotator setje...

...en een laserafstandsmeter, TLM160i. Fijn apparaatje.

pi_61331686
Nieuwe compressor.

pi_61336355
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 21:31 schreef junami het volgende:
Nieuwe compressor.

[ afbeelding ]
Godallemachtig zeg! daar kan je volgens mij een heel best spijkerpistool aan hangen, of drie vier

Tussen de 540 en 800 ltr per minuut wat een ding zeg, zal het nodige gekost hebben natuurlijk maar lijkt me niet dat je het "zomaar"aanschaft zo'n ding natuurlijk. Wat ga je er allemaal aan hangen?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')