FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / BCC: garantie, nieuw toestel, enz.
Mr.Spockmaandag 13 augustus 2007 @ 17:03
Het zit zo:

2,5 jaar geleden voor 1250,- een breedbeeld aangeschaft bij BCC. Meteen 5 jaar garantie erbij gekocht.
Na een maand begon het gezeik: toestel valt idere 2-3 uur uit en springt spontaan weer aan.
Op laten halen, laten repareren, weer terug: probleem nog steeds aanwezig.
Nog een keer laten halen, weer terug, probleem nog steeds aanwezig.

Zo is de laatste 2,5 jaar het toestel 6 keer opgehaald. Iedere keer had men niet kunnen constateren (en zat het er dus nog in) of werd er iets kleins vervangen. Ik heb in die tijd meegemaakt:

Geen leentoestel meegenomen, dus een week naar de muur kijken.
Leentoestel deed het niet,
Leentoestel deed het alleen door stekker in- en uit te trekken,
Beeldbuis vervangen (670,-)
Niet bellen dat toestel klaar is.
Liegen over vervangen beeldbuis (onderdeeltje van 32,50 bleek beeldbuis te zijn)
Ophangen terwijl ik aan de telefoon was,
Aan mn oude adres staan te wachten tot 2x toe
enz, enz.

Alles bij elkaar drie brieven geschreven, nooit enig antwoord gekregen.

Men claimde dat het toestel slechts 3x opgehaald was, of ik mijn administratie wilde toesturen.

1e keer gestuurd: niet ontvangen.
2e keer gestuurd: weer niet ontvangen.
3e keer gemaild: mailbox vol.
4e keer gemaild: "Uw emailadres komt niet overeen met het incidentnummer"
5e keer aangetekend verzonden: Aangekomen, maar niet in het systeem opgenomen. Beloofde vergoeding nooit gekregen.

Ben vorige week naar de winkel gegaan, halverwege mn verhaal zegt die man:" U krijgt een nieuw toestel"
Of ik vandaag even terug wilde komen.

Vandaag terug in de winkel: Tsja, ik moet het nog met het hoofdkantoor doorpraten, maar we zullen U waarschijnlijk aanbieden om tegen de dagwaarde van het toestel iets uit te laten zoekn, dus niet meer dan 400,-

Ik zeg: Ik heb vanaf dag 1 een waardeloos toestel gehad, is 6x teruggeweest, beeldbuis vervangen en ik heb 12 dagen vrijgenomen voor ophalen en brengen. Na 2,5 jaar naar Uw defecte leentoestellen gekeken te hebben, wilt U mij nu 400,- geven? Waarom heb ik in godsnaam 5 jaar garantie dan?

Ik ga dit uit handen geven aan mn rechtsbijstand, publiceren op alle nieuwspagina's die ik maar ken, en mn toestel tot het einde van de garantie nog dertig keer door BCC op laten halen (300 km rijden met twee man in een vrachtwagen per keer) om ze zoveel mogelijk te laten bloeden!!!!!

Iemand suggesties, behalve NOOIT meer iets bij BCC te kopen?

Iemand?
Sjonnjoopmaandag 13 augustus 2007 @ 17:19
Ik zou eerst even wachten met overal posten tot het geheel met je rechtsbijstand is afgehandeld, mocht het ver komen zal hun op internet de grond instampen niet in je voordeel zijn.

Verder eerst even rustig ademhalen en afwachten wat er komen gaat
Batsiesmaandag 13 augustus 2007 @ 17:20
Bijna hetzelfde gezeik gehad bij BCC een aantal weken terug. Een toestel (JVC) waar ik 2 jaar garantie op had, was al tijdens die tijd kapot gegaan. Je raadt het al; na de garantie periode hetzelfde probleem. BCC wilde mij niet helpen cq deel van de kosten vergoeden, ik verzocht daarop omdat het hetzelfde probleem was en een toestel gewoonweg niet zo kapot mag gaan.

BCC kon niks doen zeiden ze; had je maar 5 jaar garantie gekocht (dikke vinger dacht ik)

Ik heb het toen via de leverancier (JVC) zelf gespeeld en daar werd wel coulant gedaan. Mogelijk een optie.
RemcoDelftmaandag 13 augustus 2007 @ 17:23
quote:
Ik ga dit uit handen geven aan mn rechtsbijstand
Lijkt me verstandig om te doen. En verder even afwachten.
Isdatzomaandag 13 augustus 2007 @ 17:37
BCC
Mr.Spockmaandag 13 augustus 2007 @ 17:39
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:19 schreef Sjonnjoop het volgende:
Ik zou eerst even wachten met overal posten tot het geheel met je rechtsbijstand is afgehandeld, mocht het ver komen zal hun op internet de grond instampen niet in je voordeel zijn.

Verder eerst even rustig ademhalen en afwachten wat er komen gaat
Nouja, bovenstaande post is slechts mijn ergernis over wat reeds heeft plaatsgevonden.

Ik ben benieuwd wat rechtsbijstand er van zal maken. Ik ga nu in ieder geval voor de volle mep: Naast volledige vergoeding van de anschafkosten wil ik ook eens peilen of ik mn garantiekosten terug kan claimen, vrije dagen misgelopen, telefoonkosten, aangestuurde brief, enz. enz.

Uiteraard koop ik nooit meer iets bij BCC, en zal iedereen hetzelfde aanraden die ik tegenkom.
kikoooooodinsdag 14 augustus 2007 @ 00:43
Vraag danny
longinusdinsdag 14 augustus 2007 @ 00:50
Je had na 3 keer de koop moeten ontbinden, Een DOA wilden ze eens omruilen voor een stoffig afgesleten zelfde exemplaar.
Ik heb ge:eist dat ik een nieuwe kreeg en die ter plekke getest.
r_onedinsdag 14 augustus 2007 @ 02:05
Low pricing, high service
SpookY22dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:07
als je high service wil dan moet dat ergens van betaalt worden en dat is niet low pricing.....
Dannydinsdag 14 augustus 2007 @ 14:04
mja, is wel herkenbaar verhaal
#ANONIEMwoensdag 15 augustus 2007 @ 12:39
kut voor je
r_onewoensdag 15 augustus 2007 @ 12:53
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:03 schreef Mr.Spock het volgende:
Iemand suggesties, behalve NOOIT meer iets bij BCC te kopen?
Eis ontbinding van de koopovereenkomst. Zij krijgen daarmee het (niet reparabele) toestel terug, jij de aankoopprijs.
BCC heeft nu kansen en tijd genoeg gehad om het euvel te verhelpen en is daar niet in geslaagd.
sangerwoensdag 15 augustus 2007 @ 14:06
Volgens de wet consumentenrecht gaat de wet ervanuit dat het toestel bij verkoop al stuk was als een defect binnen 6 maanden optreedt. Je had dus meteen recht op een nieuwe.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
draaijerwoensdag 15 augustus 2007 @ 19:49
Je moet je stopcontact en meterkast laten reparerens
Pappie_Culovrijdag 17 augustus 2007 @ 12:28
dit ga je zo dik winnen... geen rechter die BCC in het gelijk zal stellen.
Lindenvrijdag 17 augustus 2007 @ 12:39
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:06 schreef sanger het volgende:
Volgens de wet consumentenrecht gaat de wet ervanuit dat het toestel bij verkoop al stuk was als een defect binnen 6 maanden optreedt. Je had dus meteen recht op een nieuwe.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
*mental note*
Heroduszaterdag 18 augustus 2007 @ 18:23
Ik ben benieuwd!
#ANONIEMzondag 19 augustus 2007 @ 12:58
Wat een eikelebijters
leolinedancedonderdag 23 augustus 2007 @ 17:37
dat is kut zeg..ik lees zo veel slechte verhalen over BCC. Ik koop er nooit meer wat denk ik. Dan maar naar de MM
StrayDogdonderdag 23 augustus 2007 @ 17:48
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:37 schreef leolinedance het volgende:
Dan maar naar de MM
Die staan inderdaad bekend om de goede service en lage prijzen
leolinedancedonderdag 23 augustus 2007 @ 18:09
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:48 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Die staan inderdaad bekend om de goede service en lage prijzen
Gaat om de manier waarop je geholpen wordt. Niet geforceerd in ieder geval. Mensen staan op een afdeling waar ze ook verstand van hebben. De prijzen zijn ook laag, en de garantieafwikkeling is gewoon goed