abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52327970
Ik ga binnenkort waarschijnlijk de molen in om gekeurd te worden voor vlieger bij de luchtmacht en ik denk ik gooi alvast een paar vraagjes hiero:

1) Ik gebruik op dit moment af en toe medicijnen tegen een stofallergie. Is dit een probleem? of is het het best hier niks over te zeggen...

2) Ik ben toch wel benieuwd naar de zwaarte van de het gedeelte m.b.t. conditie. Kan iemand hier iets over vertellen?
Have fun...
pi_52328104
Ik heb 2x de procedure doorlopen t/m de vliegsimulator.

Maak je over 1 en 2 nog maar even niet zo druk.
90% valt af op de eerste dag.

Dat zijn de psychologische test en de inzichttest.

De inzichttest bestaat uit een getekend vliegtuigje met daarbij 2 instrumenten (kompas en horizon) op 4 verschillende manieren getekend. Hierop kan je oefenen!

De psycho test kan je natuurlijk niet echt voor oefenen, maar misschien wel handig om er eens een paar te maken en ook de repeterende vragen te ontdekken (controle vragen).

Daarna krijg je volgens mij een psychologisch gesprek, was erg leuk (zorg bijvoorbeeld dat je niet op je nagels gebeten hebt), en moet je een stukje 'fietsen' om je conditie te meten. En ooknog een coordinatie test. (handen/voeten/brains)

Ikzelf had toen veel last van allergie, maar is nooit als probleem ter sprake gekomen.

Dus mijn advies... Oefen eerst voor de eerste dag en maak je nog geen zorgen om de rest ;-)
pi_52328129
stof allergie. Erg belangrijk om dat mee te delen. Ik bedoel je wilt niet in een straaljager zitten en dan opeens keihard moeten hoesten ofzo.

En wat betreft gewicht en lengte weet ik het niet.. ff google
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_52328206
90% is overdreven, 75% valt af op de eerste dag. Enne... Die allergie kan problemen opleveren. Als je besluit niks te vertellen, komen ze er waarschijnlijk toch wel achter bij het medisch onderzoek.

@skorpija: Waarom mocht je de GVSS 2x doen??

Gewicht en lengte boeien niet zo. Dat is wel het minste van je zorgen tijdens de selectie Hoewel... Als je te lang bent, i.c.m. bepaalde verhoudingen, is het mogelijk dat je alleen geschikt bent voor de heli.
  Forum Admin maandag 13 augustus 2007 @ 13:42:01 #5
58651 crew  murp
murp
pi_52328265
je moet ook plassen in een bakje
  Forum Admin maandag 13 augustus 2007 @ 13:42:19 #6
58651 crew  murp
murp
pi_52328379
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:42 schreef murp het volgende:
je moet ook plassen in een bakje
En met je kont naar achter, billen gespreid houdend met je handen, laat je eventuele aambeien zien.
Vreemd gevoel zo'n gast achter je die naar je sterretje zit te koekeloeren.
Old Tyme Hardcore!
pi_52328439
@Lightning_NL

Ik was in eerste instantie doorgedrongen TOT de vliegsimulator, maar moest militairedienstplicht in.
Ik ben toen naar joego gegaan voor militaite dienstplicht.

(had ik ook aangegeven tijdens mijn eerste psychologisch gesprek)

Normaal gesproken kan je (wanneer je in dienstplicht zit) gewoon doorgaan met de procedure. Maar omdat ik 9 maanden niet kon, hebben ze m'n procedure stopgezet en moest ik bij terugkomst opnieuw beginnen.

Toen ben ik t/m de vliegsimulator gekomen en ben daarop afgevallen.
Vliegen ging wel goed, geen enkele reset gehad, maar ik verstond 2x de radiocode niet die ingesteld moest worden. (hoorde het wel, maar verstond het niet).
Daar was ik dus op afgevallen.

Een andere gast was 'gereset' en mocht wel door
(maar hoorde later dat zijn oom majoor was bij de luchtmacht)
pi_52328489
Er zijn genoeg gasten die gereset zijn en die door gaan. Er zullen wel andere redenen zijn geweest naast het missen van je ADF code waardoor ze hebben besloten je niet door te laten gaan.
pi_52328522
Lijkt me niet hoor. Als ik geen reset gehad heb, dan kan het alleen maar daar op geweest zijn..
Maar ja, is alweer een tijdje geleden ('94 ofzo)
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:52:02 #11
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_52328544
Ik heb wel gemaakt wel eens 3 jaar geleden gedaan.. Snap nu nog toen steeds niet maar waarom ik mocht niet beginnen aan de opleiding toen!!

Ik wil zo graag als vleugels hebben en rondjes vliegen, als ik dan terug kom nog een rondje vliegen en dan landen enzo weer doorvliegen..

Maar goed, ze wilden me niet als vlieger, raar he!

Maargoed: ik mag aannemen dat je sowieso over een fatsoenlijke lichamelijke gesteldheid beschikt alvorens je het in je hoofd haalt t leger in te gaan?
Succes anyway!
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_52328571
Ze kijken naar heel wat meer dingen dan je denkt. En als je 2x de ADF hebt gemist dan kunnen ze best al concluderen dat je niet belastbaar genoeg bent ofzo.

Resets zijn helemaal niet zo erg als je denkt. Het gaat er meer om hoe je jezelf hersteld na zo'n reset.
pi_52328577
Die simulator lijkt me ook wel iets wat je niet wil verprutsen...

En die inzichttest, kan je me daar meer van vertellen (ik hou van een goede voorbereiding )?

En lengte/gewicht ed zal het probleem niet zijn. Ik weeg 78kg bij 1.87 en mijn ogen zijn perfect
Have fun...
pi_52328653
@Lighting_NL

Jij weet er meer van, Hoe komt dat?
(en de reden is dan inderdaad dat je te 'geconcetreerd' bezig bent geweest en je dus afsluit voor anderen dingen)

@Handschoen.
Je ziet een plaatje van een vliegtuigje. Die vliegt bijvoorbeeld ondersteboven, naar links.

Dan moet je de juiste weergave van instrumenten kiezen, van een kompas en een horizon meter.
Ik kan het wel voor je tekenen, maar is zo lastig op fok
pi_52328660
Instrumenten Intepretatie test heet dat, als je erop googlet vind je vast wel een voorbeeldproggie ervan, want die is er. Is niet geheel zoals de echte test, maar enigszins vergelijkbaar.
Je krijgt een kompasaanduiding en een kunstmatige horizon te zien, daarbij moet je een 3D plaatje kiezen van een straaljager met bijbehorende attitude.
  Forum Admin maandag 13 augustus 2007 @ 13:56:34 #16
58651 crew  murp
murp
pi_52328667
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:46 schreef Slapshot het volgende:

[..]

En met je kont naar achter, billen gespreid houdend met je handen, laat je eventuele aambeien zien.
Vreemd gevoel zo'n gast achter je die naar je sterretje zit te koekeloeren.
dat heb ik dan weer niet gehad
pi_52328670
Bij de vliegmedische keuring wordt je ook getest op allergieen. Dan merk je dus vanzelf wel of je door mag of niet (als je zover komt tenminste).

Ik heb zelf een huisstofmijt-allergie, en dat was geen probleem.
Uiteindelijk toch afgekeurd, maar dat was op mijn rug. Gelukkig pas op het laatst (roentgenfoto's), zodat ik nog wel de vluchten het meegepakt (toch weer 9 gratis vlieguren).
pi_52328708
@Skorpija, ik heb de selectie ook doorlopen en zit al zo'n 2 jaar bij de KLu.
pi_52328753
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:57 schreef Lightning_NL het volgende:
@Skorpija, ik heb de selectie ook doorlopen en zit al zo'n 2 jaar bij de KLu.
Als piloot?
pi_52328811
Yep
pi_52328812
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:59 schreef Skorpija het volgende:
[..]
Als piloot?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_52328858
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:56 schreef nerd4sale het volgende:
Ik heb zelf een huisstofmijt-allergie, en dat was geen probleem.
Dat is een geruststelling iig.
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:52 schreef Sant het volgende:
Maargoed: ik mag aannemen dat je sowieso over een fatsoenlijke lichamelijke gesteldheid beschikt alvorens je het in je hoofd haalt t leger in te gaan?
Succes anyway!
Daar maak ik me midner druk om . Alleen conditie moet ik misschien eens wat meer aan gaan werken

En het leger in, tja, ik heb mijn Bachelor of engineering en ik heb gemerkt dat ik niet echt de komende XX jaar in een kantoor wil zitten. Dit is natuurlijk een jongensdroom, dus ik had iets van: "Waarom niet." Ben er ook echt gemotiveerd voor en denk wel dat ik mischien eigenschappen heb die van pas kunnen komen . (Hoor ik althans ook van mensen om me heen, ookal hebben die natuurlijk geen idee hoe of wat)
Have fun...
pi_52328861
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Yep
Wat vlieg je daar dan?
In mijn tijd ('96) gingen alleen de helikopterchauffeurs naar Alabama (Fort Rucker).
Jachtvliegers naar Tucson AZ.
pi_52328881
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:56 schreef murp het volgende:

[..]

dat heb ik dan weer niet gehad
Man man, wat een vreemde toestand was dat. Voor mij dan he?

Niet dat ik ooit bij de luchtmacht ben geweest voor de keuring hoor. Ik verkeerde destijds liever op het water. Dus toen maar de keuring gedaan voor de marine. De buitenlandse haven waren mooi meegenomen.

Ik heb een aardig pittige keuring gehad, vooral het gesprek was verneukeratief. Er was tegelijkertijd een keuring voor de mariniers, daar vielen ze helemaal bij bosjes af. Vooral na dat gesprek.
Old Tyme Hardcore!
pi_52328970
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:00 schreef nerd4sale het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, this is Fok! mennn, iedere joker die bij de luchtmacht werkt kan zo'n foto gemaakt hebben...

Maaruh, tof hoor Lightning_NL, kan niet zeggen dat ik niet een heel klein beetje jaloezie voel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')