abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52342670
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:25 schreef ruud.nl het volgende:
Ik heb nadat ik was afgestudeerd ook 4 maanden moeten wachten op m'n eerste echte baan, tot die tijd wat uitzendbaantjes gehad, dat deed ik toch liever dan profiteren van een (bijstands)uitkering.
Dat was ook mijn plan geweest, om via studentenwerk.nl op korte termijn wat tijdelijk werk te zoeken. Maar tot je begint met zoeken, weet je niet echt hoe de markt ervoor staat. En zoals ik al zei, kun je ook niet te vroeg beginnen met zoeken. Het kan geen kwaad om vantevoren alle mogelijke scenario's door te nemen en de nodige voorbereidingen te treffen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_52354297
Dus je ben al "op zoek" sinds mei en je gaat pas naar het uwv in augustus...
Have fun...
pi_52360200
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:52 schreef hiolpi het volgende:
ik heb van juni tot januari niets gedaan, vakantie gevierd.... dat heb ik ook zo gezegd bij mijn sollicitatie, geeft geen probleem, iig niet bij de 4 bedrijven waar ik gesprekken heb gehad. de meeste bedrijven snappen dat wel, doen veel net afgestudeerden, vakantie...
Da's je goed recht, effe sparen en lekker even naar de Costa Brava
Ik neem aan dat je dat niet op een bijstandsuitkering hebt gedaan, en da's het verschil met TS.

Ik weet dat het ook voor flutbaantjes niet per se heel gemakkelijk is. Ik zocht zelf rond m'n 27e/28e werk voor een jaartje en stelde echt geen hoge eisen, wilde met alle plezier in een magazijn ofzo. Maar dat schoot allemaal niet op:
er zijn wel banen voor lassers enzo, maar als je geen lassersdiploma hebt kun je dat natuurlijk schudden. Zo ook die magazijnen: leuk zo'n 28-jarig mager meisje dat zich niet te goed voelt voor een magazijnbaantje, maar ze hebben liever een 20-jarige boom van een vent met een heftruckdiploma. Administratieve functies schoot ook niet op, er was blijkbaar genoeg aanbod van 20-jarige MBO-schoolverlaters. Dus zo makkelijk is het allemaal ook weer niet, merkte ik toen. Maar al met al lukte het wel en vond ik binnen een week of twee, drie een data-entry baantje. Als je maar echt wil vind je echt wel wat. Volgens mij hebben callcenters bijv. echt continu mensen nodig.

Maar Patries lijkt er niet erg hard voor te gaan om echt iets te vinden. Alleen al de zin "ik ben al vier maanden aan het zoeken, maar heb nog niks gekregen. Die woordkeus met 'gekregen', dat zegt alles.

Patries, trek een dagje uit om alle uitzendbureaus langs te gaan, zeg dat je echt echt echt werk nodig hebt en alles prima vindt, ga bij wat winkels langs waar je misschien achter de kassa kunt of verkoopster kunt worden, vraag bij wat kroegen of ze nog een serveerster/barvrouw nodig hebben, check even of TPG-post nog mensen zoekt in jouw regio.....dan gaat het echt wel lukken hoor. Als het mij op m'n 28e lukte dan jou op je 20e zeker
pi_52361001
Zulk soort meisjes zoals de ts willen alleen maar snel huis boompje beestje. Dan een paar jaartjes een of ander nikszeggend baantje en vervolgens kinderen krijgen en daar de rest van hun leven voor thuisblijven en de vent zorgt dan voor het inkomen.
Sue me.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:49:14 #55
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52362904
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:00 schreef Linden het volgende:

[..]

Je kunt mij, vooral in de huidige economie, echt niet wijsmaken dat je 4 maanden lang aan het solliciteren bent en dat je niks kunt vinden.

Neem aan dat je tussen het solliciteren door wel één of ander tijdelijk baantje hebt?
och, ik ben ook al minimaal 4 maanden op zoek, solliciteer me suf maar ook nog steeds niks.

alleen ben ik wel in de positie dat ik aardig wat noten op mijn zang heb, zo wil ik bijv. niet meer dan 16u/wk werken en bij voorkeur op de woensdag en de vrijdag.
Maar ja, de vacatures in de administratieve functies voor 16 u/wk zijn niet zo dik gezaaid en als ik solliciteer is dat vaak samen met 400 anderen.
En dan nog die k*t-uitzend/W&S buro's die overal tussen zitten en geen ruimte voor onderhandeling met bedrijf zelf overlaten..

Maar goed, ik heb de tijd en als er geen baan komt dan is er ook niks aan de hand
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52364451
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:51 schreef Staafje het volgende:
Zulk soort meisjes zoals de ts willen alleen maar snel huis boompje beestje. Dan een paar jaartjes een of ander nikszeggend baantje en vervolgens kinderen krijgen en daar de rest van hun leven voor thuisblijven en de vent zorgt dan voor het inkomen.
@ staafje: Wat weet je nou van mij... niks! Idd dus hou je voor oordelen lekker voor je!
Had vorig jaar al een huisje en wil nog lang geen kind. Verder heb ik altijd gewerkt (vakantie's etc) en heb ik hard gestudeerd (nog extra studie erbij) om later een goede baan te vinden!

@ de rest;
Ik heb misschien her en der wat verkeerde woorden gebruikt waardoor het lijkt dat ik er niks voor doe en verwacht dat ik iets krijg etc.. maar sommige lezen ook niet goed

Vanaf mei een 'beetje'gaan zoeken,2 sollicitatie brieven verzonden. Ik had toen nog een fulltime stage (34 uur) en verdiende daar ook mee
In juli was dat afgelopen en toen actief gaan zoeken en solliciteren, maar ondertussen oom 2 weken vakantie gehad(geen computer, geen papier en brieven etc,dus kon niet solliciteren) Na die 2 weken meteen weer gaan zoeken en geschreven etc.
Toen kwam iemand dat ik misschien (voor het geval ik over een maand nog geen baan zou hebben) een uitkering of wat kon aanvragen, ben daarom hier gaan vragen hoe het zat enzo!
Inmiddels bij het cwi geweest, en heb dinsdag een sollicitatiegesprek bij een kinderdagverblijf.
Werk wat ik niet persee wil, maar me wel leuk lijkt en waar ik 100% voor ga als ik wordt aangenomen!

Dus iedereen die nu nog zegt dat ik er niks aan doen, lui ben, geld wil krijgen ipv werken, geen moeite doe etc... moet eerst eens alles goed lezen en niet meteen iets zeggen omdat andere mensen hun oordeel meteen trekken!
pi_52364611
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:47 schreef Patries86 het volgende:

[..]

knip agressief verhaal
schrijf je op deze wijze ook solliciatiebrieven?
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
pi_52364760
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:54 schreef schaakkipje het volgende:

[..]

schrijf je op deze wijze ook solliciatiebrieven?
Nou, heel merkwaardig dat iemand in de verdediging springt, met die reacties hier...
pi_52365088
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:58 schreef Patries86 het volgende:

[..]

20 jaar, spw4

Ga niet meer verder studeren, wil gaan werken, werken met de doelgroep die mij trekt!
Je hebt SPW gedaan en komt dan vervolgens vragen of je een uitkering kan krijgen ergens. Volgens mij is dat deel van de kennis die je zou moeten bezitten..?
pi_52365187
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, heel merkwaardig dat iemand in de verdediging springt, met die reacties hier...
Tja, TS kan reageren op alle negatieve reacties - en dat doet ze mijns inziens op agressieve wijze - of ze kan wat doen met alle suggesties die er namelijk ook tussen zitten. Ik heb hele goede gelezen, zoals een uitzendbaantje in afwachting van een baan die overeenkomstig is met haar opleiding. Het is natuurlijk niet aan mij wat TS doet of - beter - laat, maar vrijwel alle reacties van haar zijn agressief van toon.

enough said
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
pi_52365278
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 18:15 schreef schaakkipje het volgende:

[..]

Tja, TS kan reageren op alle negatieve reacties - en dat doet ze mijns inziens op agressieve wijze - of ze kan wat doen met alle suggesties die er namelijk ook tussen zitten. Ik heb hele goede gelezen, zoals een uitzendbaantje in afwachting van een baan die overeenkomstig is met haar opleiding. Het is natuurlijk niet aan mij wat TS doet of - beter - laat, maar vrijwel alle reacties van haar zijn agressief van toon.

enough said
Als je een zakelijke vraag stelt en vervolgens een stortvloed aan reacties krijgt waarin je voor lui en werkschuw wordt uitgemaakt (en zelfs een oplichter), dan vind ik het niet zo gek dat je maar liever je topic gesloten ziet. Maar er zitten inderdaad ook altijd wat nuttige reacties tussen, daar heb je gelijk in.
pi_52370230
Ben jullie gezeil gewoon zat, donder gewoon op ofzo! (diegene die van die domme opmerkingen maken)
De andere die me wel nuttige tips hebben gegeven heb ik allang bedankt en er wat mee gedaan!

En die gene die ons beticht van oplichting is zelf klaar om opgenomen te worden in een gesticht,misschien is het zelfs beter als ze haar de stoel geven of iets dergelijks!
Maar dat doen ze hier in nederland helaas niet, en aan stalking ook niet! Alleen als ze 100% voldoende en genoeg bewijs hebben... maar dat komt nog wel!

tja topic kan helaas niet op verzoek gesloten worden, anders was hij al dicht
pi_52370354
Ik neem mijn woorden terug.
pi_52370587
Jij spoort niet., Patricia, dat is duidelijk.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Eindredactie Games dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:13:59 #65
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52370627
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:47 schreef Patries86 het volgende:

[..]

@ staafje: Wat weet je nou van mij... niks! Idd dus hou je voor oordelen lekker voor je!
Had vorig jaar al een huisje en wil nog lang geen kind. Verder heb ik altijd gewerkt (vakantie's etc) en heb ik hard gestudeerd (nog extra studie erbij) om later een goede baan te vinden!
spw is een een mbo opleiding, mbo'ers studeren niet...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Moderator dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:30:19 #66
45833 crew  Fogel
pi_52371282
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:03 schreef Patries86 het volgende:
Ben jullie gezeil gewoon zat, donder gewoon op ofzo! (diegene die van die domme opmerkingen maken)
De andere die me wel nuttige tips hebben gegeven heb ik allang bedankt en er wat mee gedaan!

En die gene die ons beticht van oplichting is zelf klaar om opgenomen te worden in een gesticht,misschien is het zelfs beter als ze haar de stoel geven of iets dergelijks!
Maar dat doen ze hier in nederland helaas niet, en aan stalking ook niet! Alleen als ze 100% voldoende en genoeg bewijs hebben... maar dat komt nog wel!

Mooi dat je nu wat harder op zoek naar werk bent! Hoop dat je snel wat vind.

Iemand dood wensen gaat een beetje ver, vind je niet?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2025:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:34:00 #67
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_52371425
quote:

Goh. Verrassend dat je nog geen baan hebt.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  Milf dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:35:23 #68
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52371496

Ontopic!

Nokken met dit topicverpestende gezeur.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_52502466
Is het niet handiger om eerst een baan te zoeken en dan pas af te studeren, dat wil zeggen? Dus je maakt natuurlijk wel eerst je studie af maar je haalt je diploma pas op als je een baan gevonden hebt. Dan heb je je stufi/lening en ov-kaart nog.
pi_52504536
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:02 schreef thabit het volgende:
Is het niet handiger om eerst een baan te zoeken en dan pas af te studeren, dat wil zeggen? Dus je maakt natuurlijk wel eerst je studie af maar je haalt je diploma pas op als je een baan gevonden hebt. Dan heb je je stufi/lening en ov-kaart nog.
hey heb het topic not niet helemaal doorgelezen, maar volgens mij gaat dit niet op. Ik heb vrijdag mijn bachelor "scriptie" ingeleverd. Of 'ie wordt goedgekeurdof niet, 31 augustus is voor mij de laatste dag stufi en 5 dagen later moet ik mijn OV kaart inleveren. Mijn diploma daarentegen krijg ik pas in oktober. Zou het wel leuk vinden, nog 2 maanden gratis stufi, maar ik denk dat dat er niet inzit

EN patricia: ga werken, kind. Ze zitten overal te springen om mensen. Desnoods in een callcenter, kassa of in de bar.
pi_52506464
Had je vorig jaar geen leuke baan waar je misschien wat verder in kunt? Of bij je stageadres kan je daar niet een parttime baan krijgen?
Ook zou ik gewoon een simpele baan nemen en dan pas na een paar maanden misschien een baan op jouw niveau. Maar ik zie hier genoeg vacatures waar ze om MBO werk en denkniveau vragen of je moet in een uithoek van het land wonen, dan heb je wel pech.

Ook ik vind je toon niet altijd even aardig. Ik snap wel dat je sommige reacties niet leuk vindt, maar dan zou ik gewoon zeggen van: Ik zit niet op jullie reacties te wachten en meer niet. Als je er zelf ook veel over gaat praten gaat het alleen maar door lijkt me. Maar ja, veel succes met het vinden van een tijdelijk baantje en daarna een baan op niveau.
pi_52506495
quote:

En dat moet op een kinderdagverblijf gaan werken Hebben we meteen weer een lading werkschuwe, geestelijk instabiele peuters en kleuters er bij
  zondag 19 augustus 2007 @ 18:33:20 #73
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_52506600
Ik denk dat het meeste wel gezegd is, zoniet in hele heldere bewoordingen.
Persoonlijk vind ik de instelling wat lafjes, maar dat is niet aan mij om over te oordelen.
Wat ik me wel oprecht afvraag, is waarom je niet gewoon een baantje hebt gezocht wat misschien niet helemaal is wat je zoekt, maar wat wel geld genereert.
de supermarkten, de horeca..staan allemaal te springen om mensen.
Netto verdien je dan ook meer dan je met een uitkering zou doen en je bent lekker bezig.

Ik ga er ook gemakshalve vanuit dat zulk werk je niet dusdanig vermoeid dat je geen energie meer hebt om van daaruit verder te zoeken naar iets wat je wel bevalt.
Een uitkering is een vangnet; geen vanzelfsprekend recht.
pi_52508310
Ik heb jouw leeftijd en aanbieding gehad voor 3 (bij)baantjes zo uit het niets
dus ik denk dat je gewoon wat beter je best moet doen...
pi_52526903
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 18:12 schreef Omkron het volgende:

[..]

Je hebt SPW gedaan en komt dan vervolgens vragen of je een uitkering kan krijgen ergens. Volgens mij is dat deel van de kennis die je zou moeten bezitten..?
Hm, nee hoor.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:30:01 #76
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_52646483
Ik wou bijna zeggen je kan jezelf ook verkopen Maar naar het bezoek aan deze http://www.patries.net/ wesbite gaat dat ook niet lukken
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:16:00 #77
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_52671320
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 17:07 schreef Perruche het volgende:

[..]

hey heb het topic not niet helemaal doorgelezen, maar volgens mij gaat dit niet op. Ik heb vrijdag mijn bachelor "scriptie" ingeleverd. Of 'ie wordt goedgekeurdof niet, 31 augustus is voor mij de laatste dag stufi en 5 dagen later moet ik mijn OV kaart inleveren. Mijn diploma daarentegen krijg ik pas in oktober. Zou het wel leuk vinden, nog 2 maanden gratis stufi, maar ik denk dat dat er niet inzit

EN patricia: ga werken, kind. Ze zitten overal te springen om mensen. Desnoods in een callcenter, kassa of in de bar.
Zolang je ingeschreven staat kan je een nul euro lening nemen en je OV houden
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')