Werkloosheid, tis maar een suggestiequote:Op maandag 13 augustus 2007 13:28 schreef Koffielurk01 het volgende:
Uitkering? Op grond waarvan?
Jah, maar ik geloof dat je alleen recht hebt op een uitkering als je uit een werk-situatie komt en ook alleen als je buiten je eigen machte eruit word getiefd.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:30 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Werkloosheid, tis maar een suggestie
Daar heb je pas recht op zodra je een X periode gewerkt hebt... 't is maar een suggestiequote:Op maandag 13 augustus 2007 13:30 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Werkloosheid, tis maar een suggestie
je had 2 of 3 maanden voor je afstuderen een bijstandsuitkering kunnen aanvragen. Al gaat het maar om twee weken tussen aanvang van werk en afstuderen. je hebt dan gewoon recht op 2 weken bijstand. het is overigens maar 150E per week ofzoquote:Op maandag 13 augustus 2007 13:25 schreef Patries86 het volgende:
Ik heb in Juli mijn studie afgerond en ben nu werkzoekende!
Ik weet niet hoe lang dit gaan duren, maar heb wel geld nodig
* moet misschien ook geopereerd worden in sept en lig dan 6 weken op bed*
Nu vroeg ik mij af of er iets van een uitkering is voor mensen die net afgestudeerd zijn en nog geen baan hebben...
Je bedoelt geld verdienen? Jezus, je krijgt niet alles cadeau in Nederland.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:45 schreef Patries86 het volgende:
alle kleine beetjes helpen..
Moet gewoon geld krijgen in de tijd dat ik nog geen baan heb
Ik solliciteer me rot, maar nog geen baan
Uitzendbureaus schreeuwen om mensen.....quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:47 schreef Fogel het volgende:
Gewoon harder zoeken en eventueel tijdelijk voor een baan gaan die 'onder je niveau' ligt...
voor een werkloosheidsuitkering wel, maar wel voor een uitkering op grond van de algemene bijstandswetquote:Op maandag 13 augustus 2007 13:48 schreef Handschoen het volgende:
Zover ik weet (was bij een kennis ook zo, maar dat was enkele jaren terug), moet je 6 maanden gewerkt hebben voordat je ene uitkering mag/kan aanvragen...
26 weken, maar de duur van de uitkering is gerelateerd aan de periode van werk. zoals ook de hoogte van de uitkering gerelateerd is aan het laatst verdiende inkomenquote:Op maandag 13 augustus 2007 14:45 schreef Marijkezwolle het volgende:
Je zou een bijstandsuitkering kunnen aanvragen, en omdat je straks 6 weken op bed ligt ivm die operatie zul je de ziektewet ingaan. Meer dan bijstand zul je niet krijgen, simpelweg omdat je pas voor een WW-uitkering in aanmerking komt als je minimaal (ik geloof) 2 jaar aaneengesloten gewerkt hebt. Kortom: of ga naar uitzendbureaus en neem ieder baantje wat je kan krijgen (geloof me, dat is de beste optie...) of ga naar het CWI en vraag een bijstandsuitkering aan (waarna het alleen maar lastiger zal worden weer in het arbeidsproces terug te komen). Hoe dan ook, veel succes (ook met de operatie)!
Ow god... daar voel ik me dus zwaar te goed voorquote:Op maandag 13 augustus 2007 16:02 schreef Patries86 het volgende:
Ben net bij het cwi geweest
krijg na een maand zoeken naar een baan een bijstandsuitkering!
Ze gaan nu voor me zoeken
Morgen weer een gesprek
http://www.doof.nl/archief/2006/08/vacature_activi_1.phpquote:Op maandag 13 augustus 2007 16:02 schreef Patries86 het volgende:
Ben net bij het cwi geweest
krijg na een maand zoeken naar een baan een bijstandsuitkering!
Ze gaan nu voor me zoeken
Morgen weer een gesprek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |