Zou het voor mensen ook echt dodelijk zijn?quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:43 schreef milagro het volgende:
het ideale gif bij lieden met een slecht huwelijk en erfenissen en zo
heeft het een dominante smaak?
Tsja, als ik het moet geloven hoort St Jacobskruid ook vies te zijn, maar toch eten ze het.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:47 schreef senesta het volgende:
[..]
Zou het voor mensen ook echt dodelijk zijn?
Er zijn trouwens een hoop kruidjes die erg giftig zijn.
Meeste giftige plantjes hebben een vieze smaak, toch een soort van waarschuwing van moeder natuur denk ik.
Ja, best vreemd eigenlijk.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Tsja, als ik het moet geloven hoort St Jacobskruid ook vies te zijn, maar toch eten ze het.
Waar slaat die opmerking nu weer op?quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Bij deze dan.
En ga jij maar eens de garantie krijgen dat in gedroogd hooi van knijnen dat spul niet zit.
Dat slaat op:quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:53 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Waar slaat die opmerking nu weer op?
Och jee, ik snap gelijk waarom deze opmerking nodig was. Vragen, krijg een leugen als antwoord. Nee echt, bedankt! Ik ga gelijk heen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat slaat op:
Ga eens naar een dierenwinkel, haal hooi, vraag,
ze zullen zeggen, nee hoor,
oftewel, hoe weet je dat ooit zeker.
Le-zen
Juist. Zelfs "verse" planten soms.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Tsja, als ik het moet geloven hoort St Jacobskruid ook vies te zijn, maar toch eten ze het.
Voor de mens niet echt. Alleen als je er een grote "berg" van eet. Bijv. een kom salade gevuld met alleen deze plant. Komt in de praktijk dus niet voor. Gecheckt in "Vademecum vergiftigingen" geschreven door 2 wetenschappers van het "Nationaal Vergiftigingen Informatie Centrum". Boek bedoeld voor huisartsen, dus zeer officieel.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:47 schreef senesta het volgende:
[..]
Zou het voor mensen ook echt dodelijk zijn?
Er zijn trouwens een hoop kruidjes die erg giftig zijn.
Meeste giftige plantjes hebben een vieze smaak, toch een soort van waarschuwing van moeder natuur denk ik.
Leuke en relevante vraag!quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:28 schreef DemonRage het volgende:
Komt die giftige troep via bijen in honing terecht?
Maar iig... 't wordt tijd om dit plantje uit te roeien.
Zelfde plant. Officiële naam is dus Jakobskruiskruid (en het andere ondersoort Duinkruiskruid).quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:33 schreef Samzz het volgende:
Is Sint Jacobskruid niet heel wat anders dan Jacobskruiskruid? Of ben ik nu heel erg in de war?
Btw worden alle gele plantjes en bloemetjes (behalve paardenbloem) genadeloos uit onze weides gehaald.
Ach, het hooi dat je in de dierenwinkel kopen kan is volgens mij heus wel betrouwbaar hoor.quote:Op zaterdag 12 april 2008 21:54 schreef Queen_Bee het volgende:
Dit mag ook wel een kickje.
Maar wat moet je dan doen als je er niet zeker van bent of dat spul in je hooi zit of niet? KOnijnen hebben veel hooi nodig en ik zie mezelf nog niet hele dagen lopen gras plukken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |