abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52322266
Ik kon m niet vinden in het overzicht van bands en artiesten, maar deze man, vooral bekend van Brown Eyed Girl denk ik, komt (weer) naar de HMH
quote:
Van Morrison geeft op vrijdag 16 november een optreden in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Eerder dit jaar gaf de zanger al een concert in een uitverkocht Heineken Music Hall.

Van Morrison begon in 1967 aan zijn solo-carrière, na veel succes gehad te hebben met de groep Them. Met deze band scoorde hij een wereldhit met het nummer 'Gloria'. Ook als solo-artiest scoorde Van Morrison grote hits met nummers als 'Brown-Eyed Girl', 'Bright Side Of The Road' en 'Have I Told You Lately'. Gedurende zijn carrière heeft hij zich laten inspireren door een groot aantal muziekgenres. Vorig jaar bracht de Ierse zanger zijn 37ste album uit, ‘Pay The Devil’, een country en blues getint album. Op dit album staan voornamelijk covers en traditionals, maar ook een paar eigen nummers. Dit jaar bracht Van Morrison nog twee albums uit. Begin dit jaar 'At the Movies' en vorige maand een greatest hit album 'The Best of Van Morrison Volume 3'.
Datum: 16-11-2007
Aanvang 19.30 uur
Deuren open

Voorprogramma:
Geen voorprogramma.

Entree ¤ 47,50
(excl. servicekosten)

Is er iemand bij dit vorige optreden geweest? En wie gaat er (weer) heen? Wordt voor mij de eerste keer dat ik m zie optreden
pi_52363562
Zeker weten! Relaxed man. 'The healing game' is één van mijn favoriete platen.
Walk on the sunny side of the street.
pi_52363818
Heb 'm net gemist toen hij in het voorprogramma van de Rolling Stones stond in juni, het regende en hij kapte na 1 nummer met spelen. Had 'm graag live willen zien maarja.
pi_52442752
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:23 schreef DrDentz het volgende:
Heb 'm net gemist toen hij in het voorprogramma van de Rolling Stones stond in juni, het regende en hij kapte na 1 nummer met spelen. Had 'm graag live willen zien maarja.
Na 1 nummer gekapt? Mag hopen dat ie dat in de HMH niet doet
pi_52443064
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:04 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

Na 1 nummer gekapt? Mag hopen dat ie dat in de HMH niet doet
In de HMH regent het doorgaans niet zo veel
pi_52443337
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:27 schreef cafca het volgende:

[..]

In de HMH regent het doorgaans niet zo veel

Dat scheelt.

Maar los van dat, ben blij dat k m'n kaartje binnenheb.
pi_52453475
Hij gaat nu door het leven als 'het suikeroompje'
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:38:36 #8
11502 nipeng
The last ride is free
pi_54643336
Ah fijn, ik ben m'n kaartje kwijt. Dat wordt om 16.30 snel uit werk naar huis, zoeken, en dan hopen dat ik vóór 19.30 bij de HMH ben
pi_54648634
Een dag voor het Bob Dylan concert in de HMH was je ook al je kaartje kwijt toch?
pi_54655212
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:09 schreef DrDentz het volgende:
Een dag voor het Bob Dylan concert in de HMH was je ook al je kaartje kwijt toch?
Haha ja, maar die zat gewoon tussen een Dylan boek.. ik koop die dingen veel te vroeg en dan raak ik ze kwijt

En aangezien ik geen Van Morrison boek heb ben ik me op dit moment kapot aan t zoeken, wil ik straks m'n trein halen..
pi_54655283
hoe heet ie eigenlijk van zijn voornaam die van Morrison..
"Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
  vrijdag 16 november 2007 @ 17:47:12 #13
140267 Thealexfiles
Completely Useless
pi_54655551
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:33 schreef paaskannekoekje het volgende:
hoe heet ie eigenlijk van zijn voornaam die van Morrison..
Als ik het goed heb heet hij Ivan Morrison.
It takes a red headed woman
To get a dirty job done
pi_54656451
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:29 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

Haha ja, maar die zat gewoon tussen een Dylan boek.. ik koop die dingen veel te vroeg en dan raak ik ze kwijt

En aangezien ik geen Van Morrison boek heb ben ik me op dit moment kapot aan t zoeken, wil ik straks m'n trein halen..
Vanaf het moment dat ik een kaartje binnenheb tot aan het concert bewaar ik ze alsof ze van puur goud zijn, vooral als het om artiesten van het kaliber Dylan gaat. Je bent er gewoon veel te slordig mee.
pi_54662184
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 18:35 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Vanaf het moment dat ik een kaartje binnenheb tot aan het concert bewaar ik ze alsof ze van puur goud zijn, vooral als het om artiesten van het kaliber Dylan gaat. Je bent er gewoon veel te slordig mee.
gewoon gered hoor, ben nu weer op weg naar den haag :p livin on the edge met die kaartjes
pi_54676092
Enig idee of er bootlegs van zijn, iemand?
pi_54676245
Van Morrison- Sweet Thing....
pi_54696924
Then we sat on our own star and dreamed of the way that we were
and the way that we were meant to be
Then we sat on our own star and dreamed of the way that I was for you
and you were for me
And then we danced the night away
And turned to each other, say, 'I love you, I love you'
The way that young lovers do
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_64247933
Zit nu al weer een paar dagen veel Van Morrison te draaien en dan met name Moondance en Tupelo Honey.

Geweldige titelsongs op allebei die platen, maar mijn favorieten zijn per album denk ik toch Caravan en You're My Woman.

Overigens vind ik die vroegere periode, dus waar deze albums uit komen, maar ook bijvoorbeeld Astral Weeks, wel zijn interessantste denk ik. Wie nog meer? Of zijn er überhaupt geen liefhebbers meer?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_76355718
Waarom is dit topic van een van mijn absolute alltime favoriete artiesten zo slecht bezocht?

Van is echt de man! Ben geen onwijze Astral Weeks fan maar kan wel de genialiteit van dat album begrijpen. Ik ben meer van de opzwepende Van van Moondance en Into The Music en zo. Maar zijn It's Too Late To Stop Now blijft een geniale live-registratie, die ik dan ook het meest op zet!

En ik vind zijn recente werk ook erg leuk. Wat makkelijker en zo, maar Down The Road, Magic Time, Back on Top vind ik allemaal heerlijke albums!!

Wie vinden Van Morrison hier nou nog mer geweldig? Er lopen vast genoeg fans rond!!!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 3 januari 2010 @ 13:31:19 #21
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_76355796
Ja hoi, nog een fan hier Die stugge man maakt echt supermooie muziek! Ik heb hem nog nooit live gezien, maar mn vader heeft beloofd dat zodra Van the Man weer in de buurt is, ik een kaartje cadeau krijg
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_76355863
Zou hem ook wel live willen zien, maar live is hij gewoonweg niet bijzonder inspirerend. Moet eigenlijk eens een DVD van hem hebben, heb ik niet eens!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_76416355
Jeetje, wat een matig bezocht topic!

Geniale muzikant, Moondance behoort al eeuwen tot mijn favoriete albums aller tijden, maar ook Astral Weeks en het oudere werk met Them vind ik geweldig,

Heb ook een paar jaren 80-platen van hem, maar die zijn toch wat "gladder" , meer geproduceerd.
Het album The Chieftains vind ik dan wel weer erg goed
pi_76420975
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:42 schreef cafca het volgende:
Jeetje, wat een matig bezocht topic!

Geniale muzikant, Moondance behoort al eeuwen tot mijn favoriete albums aller tijden, maar ook Astral Weeks en het oudere werk met Them vind ik geweldig,

Heb ook een paar jaren 80-platen van hem, maar die zijn toch wat "gladder" , meer geproduceerd.
Het album The Chieftains vind ik dan wel weer erg goed
Dat vind ik inderdaad het enige nadeel van zijn recentere werk. Het is inderdaad wat meer af-geproduceerd. Meer van zijn soort artiesten hebben daar last van...Maar het klinkt bij Van toch wel erg goed desalniettemin

Hij heeft ook bovendien zoveel werk...ken de helft van zijn albums niet denk ik...Zal The Chieftains eens bemachtigen
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:39:57 #25
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_76431566
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:12 schreef Norrage het volgende:

[..]

Hij heeft ook bovendien zoveel werk...ken de helft van zijn albums niet denk ik...Zal The Chieftains eens bemachtigen
Mijn vader heeft bijna al zijn albums, op een paar verzamelwerkjes na. Mijn muzikale opvoeding was goed Heeft iemand die nieuwste dvd al, Astral Weeks live?
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')