Datum: 16-11-2007quote:Van Morrison geeft op vrijdag 16 november een optreden in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Eerder dit jaar gaf de zanger al een concert in een uitverkocht Heineken Music Hall.
Van Morrison begon in 1967 aan zijn solo-carrière, na veel succes gehad te hebben met de groep Them. Met deze band scoorde hij een wereldhit met het nummer 'Gloria'. Ook als solo-artiest scoorde Van Morrison grote hits met nummers als 'Brown-Eyed Girl', 'Bright Side Of The Road' en 'Have I Told You Lately'. Gedurende zijn carrière heeft hij zich laten inspireren door een groot aantal muziekgenres. Vorig jaar bracht de Ierse zanger zijn 37ste album uit, ‘Pay The Devil’, een country en blues getint album. Op dit album staan voornamelijk covers en traditionals, maar ook een paar eigen nummers. Dit jaar bracht Van Morrison nog twee albums uit. Begin dit jaar 'At the Movies' en vorige maand een greatest hit album 'The Best of Van Morrison Volume 3'.
Na 1 nummer gekapt? Mag hopen dat ie dat in de HMH niet doetquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:23 schreef DrDentz het volgende:
Heb 'm net gemist toen hij in het voorprogramma van de Rolling Stones stond in juni, het regende en hij kapte na 1 nummer met spelen.Had 'm graag live willen zien maarja.
In de HMH regent het doorgaans niet zo veelquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:04 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Na 1 nummer gekapt? Mag hopen dat ie dat in de HMH niet doet
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:27 schreef cafca het volgende:
[..]
In de HMH regent het doorgaans niet zo veel
Haha ja, maar die zat gewoon tussen een Dylan boek.. ik koop die dingen veel te vroeg en dan raak ik ze kwijtquote:Op vrijdag 16 november 2007 13:09 schreef DrDentz het volgende:
Een dag voor het Bob Dylan concert in de HMH was je ook al je kaartje kwijt toch?
Als ik het goed heb heet hij Ivan Morrison.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:33 schreef paaskannekoekje het volgende:
hoe heet ie eigenlijk van zijn voornaam die van Morrison..
Vanaf het moment dat ik een kaartje binnenheb tot aan het concert bewaar ik ze alsof ze van puur goud zijn, vooral als het om artiesten van het kaliber Dylan gaat. Je bent er gewoon veel te slordig mee.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:29 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Haha ja, maar die zat gewoon tussen een Dylan boek.. ik koop die dingen veel te vroeg en dan raak ik ze kwijt![]()
En aangezien ik geen Van Morrison boek heb ben ik me op dit moment kapot aan t zoeken, wil ik straks m'n trein halen..![]()
gewoon gered hoor, ben nu weer op weg naar den haag :p livin on the edge met die kaartjesquote:Op vrijdag 16 november 2007 18:35 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Vanaf het moment dat ik een kaartje binnenheb tot aan het concert bewaar ik ze alsof ze van puur goud zijn, vooral als het om artiesten van het kaliber Dylan gaat. Je bent er gewoon veel te slordig mee.![]()
Dat vind ik inderdaad het enige nadeel van zijn recentere werk. Het is inderdaad wat meer af-geproduceerd. Meer van zijn soort artiesten hebben daar last van...Maar het klinkt bij Van toch wel erg goed desalnietteminquote:Op maandag 4 januari 2010 21:42 schreef cafca het volgende:
Jeetje, wat een matig bezocht topic!
Geniale muzikant, Moondance behoort al eeuwen tot mijn favoriete albums aller tijden, maar ook Astral Weeks en het oudere werk met Them vind ik geweldig,
Heb ook een paar jaren 80-platen van hem, maar die zijn toch wat "gladder" , meer geproduceerd.
Het album The Chieftains vind ik dan wel weer erg goed
Mijn vader heeft bijna al zijn albums, op een paar verzamelwerkjes na. Mijn muzikale opvoeding was goedquote:Op maandag 4 januari 2010 23:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hij heeft ook bovendien zoveel werk...ken de helft van zijn albums niet denk ik...Zal The Chieftains eens bemachtigen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |