abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52390660
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:38 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Er kan ook een torrentclient op draaien, maar dan moet je er eerst unslug op installeren dacht ik.
Er zal inderdaad vast wel een mogelijkheid zijn, heb al het een en ander zitten lezen.. en ach, zoveel download ik nu ook weer niet, dus kan die PC ook alleen aanzetten als ik hem nodig heb.
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:41 schreef Revolution-NL het volgende:

Dat krijg je met die pauperige pinguin software
Met Windows crasht een harde schijf nooit, he. Dat vind ik nu ook zo ideaal aan Windows!

De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52390787
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:59 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Er zal inderdaad vast wel een mogelijkheid zijn, heb al het een en ander zitten lezen.. en ach, zoveel download ik nu ook weer niet, dus kan die PC ook alleen aanzetten als ik hem nodig heb.
[..]

Met Windows crasht een harde schijf nooit, he. Dat vind ik nu ook zo ideaal aan Windows!

Heb je honger
pi_52390977
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:02 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Heb je honger
Nee, maar ik vind het altijd heerlijk om te happen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:09:52 #79
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_52520729
En daar ging mijn netwerkschijf...... Ook plotseling directory inaccessible meldingen Alles gaat stuk hier, wat is er gaande?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_52520759
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 09:09 schreef gebrokenglas het volgende:
Alles gaat stuk hier, wat is er gaande?
Zit je met een aarding op het stopcontact waar je netwerkschijf op aangesloten zit? Heb je andere zware verbruikers die bij het in / uitschakelen spanningspieken kunnen veroorzaken?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:31:37 #81
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_52521060
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 09:12 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Zit je met een aarding op het stopcontact waar je netwerkschijf op aangesloten zit? Heb je andere zware verbruikers die bij het in / uitschakelen spanningspieken kunnen veroorzaken?
Nee dat stopcontact is niet geaard. Dit is best een kuthuis, alleen in de keuken en boven bij de wasmachine zitten geaarde stopcontacten. De computers zijn dus helaas ook niet geaard. En ja de wasmachine draait momenteel. Toch maar van die spanningspiekdingen ertussen zetten?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_52521136
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 09:31 schreef gebrokenglas het volgende:
Toch maar van die spanningspiekdingen ertussen zetten?
Een computervoeding heeft niet voor niets een aarding nodig, dus als je huis boven niet beschikt over aardig moet je ofwel maar een verlengkabel leggen, ofwel je elektriciteitsnetwerk deftig aanleggen. PC's ongeaard aansluiten leidt frequent tot problemen.
pi_52521388
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 09:36 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Een computervoeding heeft niet voor niets een aarding nodig, dus als je huis boven niet beschikt over aardig moet je ofwel maar een verlengkabel leggen, ofwel je elektriciteitsnetwerk deftig aanleggen. PC's ongeaard aansluiten leidt frequent tot problemen.
Wat ook een trucje is, is met een draadje je kast aansluiten op de buizen van de centrale verwarming.

Heb het zelf nooit geprobeerd, maar het schijnt hetzelfde effect te hebben. Of het ook veilig is oid weet ik dus ook niet.
pi_52521554
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 09:52 schreef BobbyB het volgende:
Heb het zelf nooit geprobeerd, maar het schijnt hetzelfde effect te hebben. Of het ook veilig is oid weet ik dus ook niet.
Normaal is dat geen probleem als die buizen geaard zijn (wat normaal verplicht is). Het enige probleem bij huizen waar de nutsvoorzieningen zoals de elektriciteit slecht liggen, is dat de kans dat je chauffagebuizen niet geaard zijn ook best bestaande is. Dan zet je als er iets misloopt in je pc gewoon 230V op je radiatoren zonder dat het afgevoerd kan worden. Dat lijk me ook niet de bedoeling.

verder kan het ook minder erg zijn, dat er vb minder spanning op staat, maar dat je loodgieter die eens naar de chauffage komt kijken er aan komt en een serieuze schok krijgt. Als daar kosten uit voorvloeien (meneer valt van de ladder) dan zijn die volledig voor jou, aangezien je zelf aan je elektriciteit geprutst hebt...
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:33:16 #85
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52523432
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 09:52 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Wat ook een trucje is, is met een draadje je kast aansluiten op de buizen van de centrale verwarming.

Veilig, tja. Het werkt wel, alleen dienen die buizen dan als aarde. Niet echt een hele geruststellende constructie.
Still Pimpin' .. Ahaaight
pi_52523510
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:33 schreef Nawien het volgende:

[..]

Veilig, tja. Het werkt wel, alleen dienen die buizen dan als aarde. Niet echt een hele geruststellende constructie.
Je hebt er veel verstand van.
pi_52523561
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:36 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Je hebt er veel verstand van.
als de verwarming niet goed geaard is kan dat inderdaad gevaarlijke situaties opleveren (+ dat een brandverzekering niet meer moet uitbetalen als je op die manier je aarding aanlegt, ook al ontstaat de brand ergens anders gerelateerd aan je elektrisch net / een elektrisch toestel. Gewoon een aardpin slaan & je installatie in orde brengen.)
pi_52523572
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:33 schreef Nawien het volgende:

[..]

Dat leek mij ook, dus ik dacht, ik zet er maar ff bij dat van die veiligheid, anders gaan ze me straks nog aanklagen. Nu is het zo dat buizen in veel gevallen sowieso al dienen als randaarde voor de ketel bijv. Het is ook namelijk niet de bedoeling dat er spanning op komt te staan, want in dat geval zou de aardlek schakelaar moeten afslaan. Maar aangezien in de woning van TS op de bovenverdieping geen aarde heeft, lijkt ook dat niet echt van toepassing bij hem.
pi_52523666
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:37 schreef BobbyB het volgende:
Nu is het zo dat buizen in veel gevallen sowieso al dienen als randaarde voor de ketel
Bij nieuwe installaties is dit niet toegestaan, als er ergens een structurele wijziging is binnen je installatie ook niet meer.
pi_52526744
Mischien mis ik iets, maar wat heeft een verwarming te maken met backuppen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:59:48 #91
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_52527202
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:37 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dat leek mij ook, dus ik dacht, ik zet er maar ff bij dat van die veiligheid, anders gaan ze me straks nog aanklagen. Nu is het zo dat buizen in veel gevallen sowieso al dienen als randaarde voor de ketel bijv. Het is ook namelijk niet de bedoeling dat er spanning op komt te staan, want in dat geval zou de aardlek schakelaar moeten afslaan. Maar aangezien in de woning van TS op de bovenverdieping geen aarde heeft, lijkt ook dat niet echt van toepassing bij hem.
Hier zitten ordinaire stoppen, gewoon 4 groepen met 4 stoppen zonder iets erbij. Ik ga straks ff checken op welke stop welk stopcontact en licht zit.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:06:25 #92
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_52527386
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:26 schreef HeatWave het volgende:
Inkopper: Neem Windows!!!!!!!1111111!1! .
Dan had die server het geen 3 jaar volgehouden. Maar ik moet toegeven dat windows je wel scherper houdt en je daardoor vaker backupt
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_52527527
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:59 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Hier zitten ordinaire stoppen, gewoon 4 groepen met 4 stoppen zonder iets erbij. Ik ga straks ff checken op welke stop welk stopcontact en licht zit.
Geen verliesstroomschakelaars??? Dat betekend dat er sinds 1975 sowieso niets meer aan je installatie veranderd mag zijn (zélfs geen stopcontact bijgeplaatst) of de persoon die dat gedaan heeft, heeft zich niet aan de reglementering gehouden.
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mischien mis ik iets, maar wat heeft een verwarming te maken met backuppen?
verwarming op zich niets, wel de elektrische installatie. Deze kan er namelijk voor zorgen dat je toestellen het vroeger laten afweten (harde schijven zijn best wel gevoelige dingen) en daardoor wel verband houden met de TS zijn probleem; dat zijn harde schijven kapot gaan.
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:48:23 #94
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_52528482
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 16:09 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Je slaat de spijker op de kop.

Zelfbouw is gelijk aan Packard Bell, kut dus.
zelfbouw is kut als je er niks van kan
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_52528736
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:48 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

zelfbouw is kut als je er niks van kan
Je kan het maar op 1 manier in elkaar zetten, noob.
pi_52528796
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:58 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

je kan wel slecht je drivers installeren, onderdelen nemen die niet volledig compatibel zijn... het is niet omdat het fysisch past dat het daarom ook goed gaat werken. Als je zo goedkoop mogelijk gaat en allemaal sweex-rommel erin gooit heb je best veel kans dat er dingen zijn die niet goed werken ja.
pi_52528890
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 15:00 schreef Athmozz het volgende:

[..]

je kan wel slecht je drivers installeren, onderdelen nemen die niet volledig compatibel zijn... het is niet omdat het fysisch past dat het daarom ook goed gaat werken. Als je zo goedkoop mogelijk gaat en allemaal sweex-rommel erin gooit heb je best veel kans dat er dingen zijn die niet goed werken ja.
Dat zeg ik, Packard Bell

pi_52528909
En newbies maar opscheppen hoe goed en stabiel Linux is
Geeft me de indruk dat zelfs Vista het beter doet
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_52529137
quote:

[..]

Nou, ik heb een vriend die dacht dat hij met een CF-card zijn intern geheugen kon upgraden...

Ontopic: dan nog is het een kwestie van welke onderdelen je selecteert. Het merk maakt ook wel degelijk wat uit. Zo heb ik een w2k server draaien met raid 5 en 7(!) harde schijven op een p1 166 met 64 Mb. Mij is gebleken dat het moederbord erg veel uitmaakt voor dit ding. Voor de huidige generatie systemen zal dat niet zoveel uitmaken, maar het geeft het belang van goed materiaal wel aan.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52529341
quote:

[..]

Ja, maar als je videokaart er niet hendig sjiek in slipt, de aansluiting van je HD veel breder is dan die aan de kant van het moederbord, geheugen met hamer en beitel bevestigd moet worden is dat niet OK. Je moet gewoon weten wat je doet, en niet willekeurig wat hardware bijelkaar graaien en verwachten dat het werkt. Dat ze dat bij Packerd Bell misschien wel zo doen, wil niet zeggen dat zelfbouw per definitie kut is. Menig zelfbouw systeem kan een HP en Dell makkelijk overleven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')