Zo'n documentje moet je idd op meerdere plaatsen opslaan.quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Het is zonde als je afstudeer word documentje door dit soort problemen kwijt raakt net de week dat je het ding moet finaliseren en in drievoud inleveren.![]()
quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:24 schreef Daniel1976 het volgende:
niet zo snel opgeven kom op hey. Watje. bij het eerste errortje al piepen.
Waar is de goede oude tijd dat we schijven met vlakke hand op tafel sloegen zodat de kop weer los schoot.
Anyway niet zo snel opgeven. Kan me niet voorstellen dat er nix te redden valt
Exact, precies zoals we vroeger de kleuren van de TV weer goed kregen als eentje uitviel.quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:24 schreef Daniel1976 het volgende:
niet zo snel opgeven kom op hey. Watje. bij het eerste errortje al piepen.
Waar is de goede oude tijd dat we schijven met vlakke hand op tafel sloegen zodat de kop weer los schoot.
Anyway niet zo snel opgeven. Kan me niet voorstellen dat er nix te redden valt
Mijn Packard bell is tijdens het backuppen kapot gegaan.quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:13 schreef Jas_Verstoppen het volgende:
* gooit DVD in drive en maakt backup
Nee, een 24inch widescreen aan een fileserver is nuttigquote:Op maandag 13 augustus 2007 17:29 schreef Schijtgeit het volgende:
Dat je een nog steeds een CRT scherm hebt, is pas triest
Packard Bell is niks mis mee, maar je moet geen uber pc verwachtenquote:Op maandag 13 augustus 2007 17:25 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Mijn Packard bell is tijdens het backuppen kapot gegaan.![]()
Owja, Packard bell![]()
Packard Bell is kut.quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:42 schreef classpc het volgende:
[..]
Packard Bell is niks mis mee, maar je moet geen uber pc verwachten
Wacht maar totdat hij kapot is mag je hem versturen a 75 euro en weer terug a 75 euro.quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:42 schreef classpc het volgende:
[..]
Packard Bell is niks mis mee, maar je moet geen uber pc verwachten
HD Demonteren, van de trap laten stuiteren, en weer aansluiten.quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik had jaren een linux server, daar deed ik feitelijk alles mee, mail, ftp, mp3tjes, firewall, etcetc.
Maar omdat ik eigenlijk nu alleen nog maar mn apple gebruik, stond de server maanden op de slaapkamer in de hoek.
Vorige week weer aangezet, om er even weer mee te spelen en wat dingen te testen.
En daarnet wilde ik nog even wat data veiligstellen, krijg ik dit:
[afbeelding]
Het is afgelopen. Kapot. Over. Schluß
Dus mensen, weer een wijze les: maken die backups. Niet uitstellen tot morgen, nee gooi nu nog even wat CDROMS erin en brand ze vol.
Het is zonde als je afstudeer word documentje door dit soort problemen kwijt raakt net de week dat je het ding moet finaliseren en in drievoud inleveren.![]()
Lol mijn vorige packard bell pc kwam ze ophalen..quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:25 schreef redzet het volgende:
[..]
Wacht maar totdat hij kapot is mag je hem versturen a 75 euro en weer terug a 75 euro.![]()
Tapestreamerquote:Op maandag 13 augustus 2007 19:32 schreef crossover het volgende:
Backuppen. Echt veel heb ik niet (muziek), 35 gig, om daar nou een externe harde schijf voor te kopen...
Is er software voor om het op dvd te branden? Dat zijn er nog geen 10...
Is dat software? Nee toch? Wat is het precies en hoe werkt het?quote:
RAID1 is 2 HD's als 1 laten lopen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:34 schreef crossover het volgende:
[..]
Is dat software? Nee toch? Wat is het precies en hoe werkt het?
Maar als je garantie net 3 dagen verlopen is.......quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:30 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
Lol mijn vorige packard bell pc kwam ze ophalen..![]()
Misschien ten overvlode, ik gebruik dus een RAID 1 opstelling voor mijn muziek (evt) foto's photoshop projecten, werk bestanden, en andere belangrijke zut.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:37 schreef McKillem het volgende:
[..]
RAID1 is 2 HD's als 1 laten lopen.
De een kopiert als het ware de andere.
Is niet echt een goedkope oplossing, maar ach wat kost een hd tegenwoordig.
Als er dan 1 uitvalt kan je gewoon verder op de andere.
Geloof me, alles op dvd wegbranden is ook niets waard.
Tapesteamer is duur, dat zou ik niet doen.
Valt ook nog wel mee toch?quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:42 schreef HeatWave het volgende:
RAID is mooi maar voor een huis tuin en keuker user niet nodig lijkt me. Veels te ingewikkeld.
Koop gewoon een externe HD, voor 80 euro heb je een 320GB WD met sync software 1 druk op de knop en je hebt alles wat je hebt aangegeven gewoon als backup.
Opzich valt het ook wel mee hoor, maar vergeleken met een USB plugje erin en software installeren is het nogal lastig. Al was het alleen maar omdat *ril* de kast open moet *ril*quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:44 schreef McKillem het volgende:
[..]
Valt ook nog wel mee toch?
Instellen van RAID word 9vd10 keer stap voor stap uitgelicht in de handleiding van een moederbord, en als het eenmaal draait heb je er gelijk geen omkijken meer naar.
Ik vind het iig de uitkomst voor mijn belangrijke zeaui.
Point taken, vooral dat herstellen bij uitval.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Opzich valt het ook wel mee hoor, maar vergeleken met een USB plugje erin en software installeren is het nogal lastig. Al was het alleen maar omdat *ril* de kast open moet *ril*.
En je moet ook maar weten hoe je een mirror breekt en herstelt als er 1 schijf uitvalt enz.
True, geen goede ervaringen meequote:Op maandag 13 augustus 2007 19:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Opzich valt het ook wel mee hoor, maar vergeleken met een USB plugje erin en software installeren is het nogal lastig. Al was het alleen maar omdat *ril* de kast open moet *ril*.
Iets met je bootvolgorde i think ;pquote:Op maandag 13 augustus 2007 19:50 schreef crossover het volgende:
[..]
True, geen goede ervaringen mee![]()
Sindsdien moet ik bij het opstarten van 1 pc van me telkens op F11 drukken en twee keer op enter rammen
![]()
RIP aan de nabestanden moet het toch zijn?quote:
Die dingen kosten gewoon niets meer, dit is gewoon een Western Digital drive in een kastje. Maar ook van Lacie heb je voor vrij weinigquote:Op maandag 13 augustus 2007 19:49 schreef McKillem het volgende:
[..]
Point taken, vooral dat herstellen bij uitval.
Misschien is dan een Externe HD zo slecht nog niet. Maar 320 gig voor 80 euro? Is dat wel enigsinds stevig?
Of heb ik te lang geen HD meer gekochtIk kan me herrinneren iets van 80 euro per stuk betaald te hebben voor deze 2 120 gig seagate schrijven nog niet zo heel lang geleden.
nerdquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die dingen kosten gewoon niets meer, dit is gewoon een Western Digital drive in een kastje. Maar ook van Lacie heb je voor vrij weinig.
Ik krijg binnenkort een 1TB Iomega drive, kost slechts 217 euro.
Ja denk het ook, maar durf er niet meer aan te sleutelen want dalijk verneuk ik het nog ergerquote:Op maandag 13 augustus 2007 19:55 schreef McKillem het volgende:
[..]
Iets met je bootvolgorde i think ;p
quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die dingen kosten gewoon niets meer, dit is gewoon een Western Digital drive in een kastje. Maar ook van Lacie heb je voor vrij weinig.
Ik krijg binnenkort een 1TB Iomega drive, kost slechts 217 euro.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
Oplossing: nslu2 en 2 externe harde schijven.
Hoezo? Werkt perfect, je hebt altijd backups, kan er altijd aan via ftp enz.quote:
Met RAID kan je wel doorwerken, maar vaak wordt het systeem toch even offline gehaald om het risico van nog een drivefail uit te sluiten en na het plaatsen van een nieuwe schijf de array weer te laten opbouwen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:32 schreef Henno het volgende:
- RAID -
Ik gebruik zelf rdiff-backup voor het backuppen van m'n FreeBSD bak, erg mooie tool. Komt erop neer dat ie via rsync over SSH alleen de wijzigingen binnen de bestanden over het netwerk gooit, en de vorige versies als 'reverse diffs' bewaart zodat ik altijd terug kan naar een vorige backup, maar toch alleen de wijzigingen opslaat en er dus per backupsessie nauwelijks schijfruimte gebruikt wordt. Elke twee weken een full backup draaien doe ik eigenlijk niet, dus als ik ver terug wil in de tijd moet ie een hele hoop reverse diffs in serie gaan gebruiken... kost wat meer tijd.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
Een twee weken systeem waarbij wekelijks een full backup wordt gemaakt en de rest van de dagen een incrementele backup wordt in veel gevallen gebruikt
Let wel even op dat je de incrementele backups niet in telkens dezelfde map neerzet, anders heb je nog geen versiebeheer
Opbouwen van een nieuwe drive kan wel even duren, en de meeste systemen kunnen gewoon online zijn tijdens deze procedure. Klopt wel inderdaad dat er geen tweede crash mag plaatsvinden totdat de array weer compleet is, al zou ik niet denken dat het risico op een tweede crash echt veel groter is bij gebruiken+rebuilden dan alleen rebuilden?quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Met RAID kan je wel doorwerken, maar vaak wordt het systeem toch even offline gehaald om het risico van nog een drivefail uit te sluiten en na het plaatsen van een nieuwe schijf de array weer te laten opbouwen.
Laatst de Mybook van WD gekocht. Essential van 500gig voor 139 euro. 7200 toeren en 16mb cache. Stevige bezuizing + aan en uit knopjequote:Op maandag 13 augustus 2007 19:49 schreef McKillem het volgende:
[..]
Point taken, vooral dat herstellen bij uitval.
Misschien is dan een Externe HD zo slecht nog niet. Maar 320 gig voor 80 euro? Is dat wel enigsinds stevig?
Of heb ik te lang geen HD meer gekochtIk kan me herrinneren iets van 80 euro per stuk betaald te hebben voor deze 2 120 gig seagate schrijven nog niet zo heel lang geleden.
Dat ga ik zeerzeker niet tegenspreken, voor "ons" is het ongetwijveld leuk.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hoezo? Werkt perfect, je hebt altijd backups, kan er altijd aan via ftp enz.
Mwah, valt wel mee... voor 80,- heb je een nslu2 en dan nog een externe harde schijf. Dan heb je een server die ook via ftp te gebruiken is en waar je dus altijd bij bij je mp3 kanquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:57 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat ga ik zeerzeker niet tegenspreken, voor "ons" is het ongetwijveld leuk.
Niet voor iemand die mp3's wil opslaan op een thuislocatie terwijl hij verder eigenlijk helemaal niets met de pc doet.
SPAM! Mods! Doe er wat aan!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:10 schreef J.A.N.A. het volgende:
[[url=http://mozy.com/images/logo_verbose.png?1660]afbeelding][/url]![]()
Daarom koop ik dus ook geen nieuwequote:Op maandag 13 augustus 2007 19:25 schreef redzet het volgende:
[..]
Wacht maar totdat hij kapot is mag je hem versturen a 75 euro en weer terug a 75 euro.![]()
Je slaat de spijker op de kop.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:05 schreef classpc het volgende:
[..]
Daarom koop ik dus ook geen nieuwe
Al heb ik met Packard Bell weinig tot geen problemen gehad.
Alleen een aantal hardeschijven die kapot gingen, maar dat heb ik ook met zelfgebouwde pc's gehad. Verder zijn het prima pc's.
Klantenservice is een ander verhaal. Daarom zijn het nog geen kut pc's.
Zelfbouw kut? Als je ze deftig ineen steekt niet, heb hier 5 systemen staan die al tussen de 6 en de 2 jaar probleemloos draaien.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:09 schreef LekkerWijf het volgende:
Zelfbouw is gelijk aan Packard Bell, kut dus.![]()
Jahoorquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:31 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Zelfbouw kut? Als je ze deftig ineen steekt niet, heb hier 5 systemen staan die al tussen de 6 en de 2 jaar probleemloos draaien.
Het makkelijkste backuppen is gewoon centraal een fileserver zetten met genoeg opslagruimte, en dan elke pc bij je thuis elke week een full backup laten wegschrijven naar die server, en elke dag een incredimental. Data van 2 weken ver houden, zodat je eventueel een backup van 2 weken geleden kan terugzetten.
waarom niet? kost amper geld.quote:
Kost alleen relatief veel stroom. Ik heb deze oplossing:quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:38 schreef Athmozz het volgende:
[..]
waarom niet? kost amper geld.
Neem gewoon een oud pc'tje (P3 / Athlon oid), XP erop, 500gig hd erin (evt 2 en in raid1 hangen) giglan kaart erin & nog wat softwareinstellingen en je bent klaar. In totaal zal je dat toch wel 1 schijfje + evt een controllertje; 125¤ kosten. Dezelfde prijs van een externe harde schijf.
nslu2 80,- (ik geloof dat die ook nog goedkoper is geworden), en dan de harde schijf. Meer niet. Maar vergeet ook de stroombesparing van dit apparaat niet tov een pc die de hele tijs aan staat.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:20 schreef classpc het volgende:
Kost alleen wel effe wat meer in de aanschaf dacht ik zo.
Die pc staat toch alleen aan wanneer er een backup gedraaid moet worden?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
nslu2 80,- (ik geloof dat die ook nog goedkoper is geworden), en dan de harde schijf. Meer niet. Maar vergeet ook de stroombesparing van dit apparaat niet tov een pc die de hele tijs aan staat.
Ja, automatisch laten opstarten om een bepaald uur, en voor als je op een variabel tijdstip manueel wil kunnen backuppen zet je wakeuplan ook aan. Verder verbruikt een P3 die enkel aan het schrijven is zowat 75w / u, dus tegen dat je 80¤ terugverdiend hebt zit je al aan een verschil in verbruik van 200kWu, 2600u backuppen dan. Als je 2u per dag neemt kan je nog 3 jaar voort voor het goedkoper wordt (en dan ga je ervan uit dat zo'n linksys niets verbruikt)quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:33 schreef classpc het volgende:
[..]
Die pc staat toch alleen aan wanneer er een backup gedraaid moet worden?
Ik kan niet direct vinden wat die nslu2 op jaarbasis verbruikt (zal iets van een 10w continu zijn). Zet daar 2 harde schijven (ook een 10w/stuk) continu bij, en je zit aan 30w 24/24. Dan ben je met 3u uper dag 75w verbruiken (p3'tje) zelfs nog zuiniger uitquote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
Een pc die een jaar aan staat kost ongeveer 26,- inderdaad. Maar ik vind dat niet opwegen tegen het gemak van de nslu2.
Da's mooi, ik wist niet dat externe schijven zichzelf uitschakelden.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:39 schreef Dorkquemada het volgende:
De drives liggen vaak tussen de 10-20W per stuk maar schakelen zichzelf uit na een tijdje
Mits je de spindown routinne hebt geinstalleerd op de unslug dacht ik.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:40 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Da's mooi, ik wist niet dat externe schijven zichzelf uitschakelden.
Zoals jij het doet misschien met hardware van Sweexquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:09 schreef LekkerWijf het volgende:
Iemand die het snaptquote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:32 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Zoals jij het doet misschien met hardware van SweexHeb alle systemen zelf gebouwd en raad eens, zelfs mijn oude P1 draait nog als een zonnetje. Zolang je gewoon goede hardware hebt en weet wat je doet overtreft zo'n systeem ieder kant-en-klaar systeem.
Er kan ook een torrentclient op draaien, maar dan moet je er eerst unslug op installeren dacht ik.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:32 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Zoals jij het doet misschien met hardware van SweexHeb alle systemen zelf gebouwd en raad eens, zelfs mijn oude P1 draait nog als een zonnetje. Zolang je gewoon goede hardware hebt en weet wat je doet overtreft zo'n systeem ieder kant-en-klaar systeem.
Ontopic: dat nslu2 ding ziet er wel handig uitZit al een tijdje te bakkeleien over een een soort van NAS oplossing, maar dit is wel interessant. Heb nu een fileserver staan die 's nachts ook torrents e.d. binnen slurpt maar vind het toch een beetje zonde van de energie.
Er zal inderdaad vast wel een mogelijkheid zijn, heb al het een en ander zitten lezen.. en ach, zoveel download ik nu ook weer niet, dus kan die PC ook alleen aanzetten als ik hem nodig heb.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er kan ook een torrentclient op draaien, maar dan moet je er eerst unslug op installeren dacht ik.
Met Windows crasht een harde schijf nooit, he.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat krijg je met die pauperige pinguin software
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:59 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Er zal inderdaad vast wel een mogelijkheid zijn, heb al het een en ander zitten lezen.. en ach, zoveel download ik nu ook weer niet, dus kan die PC ook alleen aanzetten als ik hem nodig heb.
[..]
Met Windows crasht een harde schijf nooit, he.Dat vind ik nu ook zo ideaal aan Windows!
Nee, maar ik vind het altijd heerlijk om te happen.quote:
Zit je met een aarding op het stopcontact waar je netwerkschijf op aangesloten zit? Heb je andere zware verbruikers die bij het in / uitschakelen spanningspieken kunnen veroorzaken?quote:Op maandag 20 augustus 2007 09:09 schreef gebrokenglas het volgende:
Alles gaat stuk hier, wat is er gaande?
![]()
![]()
Nee dat stopcontact is niet geaard. Dit is best een kuthuis, alleen in de keuken en boven bij de wasmachine zitten geaarde stopcontacten. De computers zijn dus helaas ook niet geaard. En ja de wasmachine draait momenteel. Toch maar van die spanningspiekdingen ertussen zetten?quote:Op maandag 20 augustus 2007 09:12 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Zit je met een aarding op het stopcontact waar je netwerkschijf op aangesloten zit? Heb je andere zware verbruikers die bij het in / uitschakelen spanningspieken kunnen veroorzaken?
Een computervoeding heeft niet voor niets een aarding nodig, dus als je huis boven niet beschikt over aardig moet je ofwel maar een verlengkabel leggen, ofwel je elektriciteitsnetwerk deftig aanleggen. PC's ongeaard aansluiten leidt frequent tot problemen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 09:31 schreef gebrokenglas het volgende:
Toch maar van die spanningspiekdingen ertussen zetten?
Wat ook een trucje is, is met een draadje je kast aansluiten op de buizen van de centrale verwarming.quote:Op maandag 20 augustus 2007 09:36 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Een computervoeding heeft niet voor niets een aarding nodig, dus als je huis boven niet beschikt over aardig moet je ofwel maar een verlengkabel leggen, ofwel je elektriciteitsnetwerk deftig aanleggen. PC's ongeaard aansluiten leidt frequent tot problemen.
Normaal is dat geen probleem als die buizen geaard zijn (wat normaal verplicht is). Het enige probleem bij huizen waar de nutsvoorzieningen zoals de elektriciteit slecht liggen, is dat de kans dat je chauffagebuizen niet geaard zijn ook best bestaande is. Dan zet je als er iets misloopt in je pc gewoon 230V op je radiatoren zonder dat het afgevoerd kan worden. Dat lijk me ook niet de bedoeling.quote:Op maandag 20 augustus 2007 09:52 schreef BobbyB het volgende:
Heb het zelf nooit geprobeerd, maar het schijnt hetzelfde effect te hebben. Of het ook veilig is oid weet ik dus ook niet.
Veilig, tja. Het werkt wel, alleen dienen die buizen dan als aarde. Niet echt een hele geruststellende constructie.quote:Op maandag 20 augustus 2007 09:52 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Wat ook een trucje is, is met een draadje je kast aansluiten op de buizen van de centrale verwarming.
Heb het zelf nooit geprobeerd, maar het schijnt hetzelfde effect te hebben. Of het ook veilig is oid weet ik dus ook niet.
Je hebt er veel verstand van.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:33 schreef Nawien het volgende:
[..]
Veilig, tja. Het werkt wel, alleen dienen die buizen dan als aarde. Niet echt een hele geruststellende constructie.
als de verwarming niet goed geaard is kan dat inderdaad gevaarlijke situaties opleveren (+ dat een brandverzekering niet meer moet uitbetalen als je op die manier je aarding aanlegt, ook al ontstaat de brand ergens anders gerelateerd aan je elektrisch net / een elektrisch toestel. Gewoon een aardpin slaan & je installatie in orde brengen.)quote:
Dat leek mij ook, dus ik dacht, ik zet er maar ff bij dat van die veiligheid, anders gaan ze me straks nog aanklagen. Nu is het zo dat buizen in veel gevallen sowieso al dienen als randaarde voor de ketel bijv. Het is ook namelijk niet de bedoeling dat er spanning op komt te staan, want in dat geval zou de aardlek schakelaar moeten afslaan. Maar aangezien in de woning van TS op de bovenverdieping geen aarde heeft, lijkt ook dat niet echt van toepassing bij hem.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:33 schreef Nawien het volgende:
[..]
Veilig, tja. Het werkt wel, alleen dienen die buizen dan als aarde. Niet echt een hele geruststellende constructie.
Bij nieuwe installaties is dit niet toegestaan, als er ergens een structurele wijziging is binnen je installatie ook niet meer.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:37 schreef BobbyB het volgende:
Nu is het zo dat buizen in veel gevallen sowieso al dienen als randaarde voor de ketel
Hier zitten ordinaire stoppen, gewoon 4 groepen met 4 stoppen zonder iets erbij. Ik ga straks ff checken op welke stop welk stopcontact en licht zit.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:37 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat leek mij ook, dus ik dacht, ik zet er maar ff bij dat van die veiligheid, anders gaan ze me straks nog aanklagen. Nu is het zo dat buizen in veel gevallen sowieso al dienen als randaarde voor de ketel bijv. Het is ook namelijk niet de bedoeling dat er spanning op komt te staan, want in dat geval zou de aardlek schakelaar moeten afslaan. Maar aangezien in de woning van TS op de bovenverdieping geen aarde heeft, lijkt ook dat niet echt van toepassing bij hem.
Dan had die server het geen 3 jaar volgehouden. Maar ik moet toegeven dat windows je wel scherper houdt en je daardoor vaker backuptquote:Op maandag 13 augustus 2007 17:26 schreef HeatWave het volgende:
Inkopper: Neem Windows!!!!!!!1111111!1!.
Geen verliesstroomschakelaars??? Dat betekend dat er sinds 1975 sowieso niets meer aan je installatie veranderd mag zijn (zélfs geen stopcontact bijgeplaatst) of de persoon die dat gedaan heeft, heeft zich niet aan de reglementering gehouden.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hier zitten ordinaire stoppen, gewoon 4 groepen met 4 stoppen zonder iets erbij. Ik ga straks ff checken op welke stop welk stopcontact en licht zit.
verwarming op zich niets, wel de elektrische installatie. Deze kan er namelijk voor zorgen dat je toestellen het vroeger laten afweten (harde schijven zijn best wel gevoelige dingen) en daardoor wel verband houden met de TS zijn probleem; dat zijn harde schijven kapot gaan.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mischien mis ik iets, maar wat heeft een verwarming te maken met backuppen?
zelfbouw is kut als je er niks van kanquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:09 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op de kop.![]()
Je kan het maar op 1 manier in elkaar zetten, noob.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:48 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
zelfbouw is kut als je er niks van kan
je kan wel slecht je drivers installeren, onderdelen nemen die niet volledig compatibel zijn... het is niet omdat het fysisch past dat het daarom ook goed gaat werken. Als je zo goedkoop mogelijk gaat en allemaal sweex-rommel erin gooit heb je best veel kans dat er dingen zijn die niet goed werken ja.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:58 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Je kan het maar op 1 manier in elkaar zetten, noob.![]()
Dat zeg ik, Packard Bellquote:Op maandag 20 augustus 2007 15:00 schreef Athmozz het volgende:
[..]
je kan wel slecht je drivers installeren, onderdelen nemen die niet volledig compatibel zijn... het is niet omdat het fysisch past dat het daarom ook goed gaat werken. Als je zo goedkoop mogelijk gaat en allemaal sweex-rommel erin gooit heb je best veel kans dat er dingen zijn die niet goed werken ja.
Nou, ik heb een vriend die dacht dat hij met een CF-card zijn intern geheugen kon upgraden...quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:58 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Ja, maar als je videokaart er niet hendig sjiek in slipt, de aansluiting van je HD veel breder is dan die aan de kant van het moederbord, geheugen met hamer en beitel bevestigd moet worden is dat niet OK. Je moet gewoon weten wat je doet, en niet willekeurig wat hardware bijelkaar graaien en verwachten dat het werkt.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:58 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Ja, maar dat is voor een n00b niet interessant.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mwah, valt wel mee... voor 80,- heb je een nslu2 en dan nog een externe harde schijf. Dan heb je een server die ook via ftp te gebruiken is en waar je dus altijd bij bij je mp3 kan
Geen idee.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:10 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Geen verliesstroomschakelaars??? Dat betekend dat er sinds 1975 sowieso niets meer aan je installatie veranderd mag zijn (zélfs geen stopcontact bijgeplaatst) of de persoon die dat gedaan heeft, heeft zich niet aan de reglementering gehouden.
[..]
Cool, een stoppenkast.quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Geen idee.Volgens mij niet. De vorige huurder was electricien en heeft dacht ik boven er wat eraan geklust. Hetzelfde geldt voor de extra aansluiting in de keuken.
Hier een fotootje. Je ziet dat stop nr 2 een ander type is. Erboven geschreven staat Wasmachine en dat is de aansluiting bij de CV. De geaarde aansluiting in de keuken lijkt ook anders dan de rest, maar geen idee op welke stop die zit.
[afbeelding]
Met wat zilverpapier doe je al veelquote:Op maandag 20 augustus 2007 16:17 schreef McKillem het volgende:
[..]
Cool, een stoppenkast.Dat is een eind geleden dat ik dat voor het laatst heb gezien.
Irritante shit als er zo'n ding springt en je hebt ze niet gekocht.
En dan zet je (als je geen hoofdzekering hebt) ineens de straat zonder stroom als er iets mis gaat. Zéér slim toch welquote:Op maandag 20 augustus 2007 16:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Met wat zilverpapier doe je al veel
Maar bij MacGyver lukt het toch ook joh.quote:Op maandag 20 augustus 2007 17:35 schreef Athmozz het volgende:
[..]
En dan zet je (als je geen hoofdzekering hebt) ineens de straat zonder stroom als er iets mis gaat. Zéér slim toch wel![]()
Geef toe dat het cool is.quote:Op maandag 20 augustus 2007 17:35 schreef Athmozz het volgende:
[..]
En dan zet je (als je geen hoofdzekering hebt) ineens de straat zonder stroom als er iets mis gaat. Zéér slim toch wel![]()
Geen. Ze laten het de facilitaire dienst doenquote:Op maandag 20 augustus 2007 22:42 schreef McKillem het volgende:
[..]
Hoeveel softwareontwikkelaars heb je nodig om een peertje te vervangen?
Ze hebben daarvoor bij ons ook eens iemand uit zijn wacht opgebeld. In zo'n armatuur voor buislampen was 1 van de 2 lampen kapot waardoor er minder licht was, of we dat even direct konden herstellen. Zaterdagavond om 10uquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Geen. Ze laten het de facilitaire dienst doen
Ja zoiets moet altijd direct.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:39 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ze hebben daarvoor bij ons ook eens iemand uit zijn wacht opgebeld. In zo'n armatuur voor buislampen was 1 van de 2 lampen kapot waardoor er minder licht was, of we dat even direct konden herstellen. Zaterdagavond om 10u
Kostennota'tje zag er mooi uit; 108¤ voor het vervangen van een buislamp![]()
Idd zoiets. Het mooiste van al is dat het wel degelijk onder een onderhoudscontract valt, dus normaal zou de vervanging van die lamp zelfs volledig gratis gebeuren (zelfs geen materiaalkost of iets), maar bij onterechte "nood"oproepen zoals dat factureren we gewoon de uren. Forfetaire start van de factuur is sowieso 33¤ administratieve kost (dit doen we om eventuele verplaatsing te dekken), en 1 uurtje werk (aanrekening gebeurt per uur, ook al duur het maar 5 minuten om een lamp te vervangen) @ 50¤ + 50% weekendvergoedingquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Gelijk dikke paniek en moest direct hersteld en dit en dat....![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |