abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47258776
Een nationaal stadion met een capacitiet van ong. 65.000/ 70.000
Moet het er komen? Wat vinden jullie?

Ik snap niet dat de KNVB hier nog niet werk van gemaakt heeft. Ze willen het WK organiseren en NOC*NSF heeft de ambities om een keer de Olympische Spelen te organiseren. Samen met de overheid moet er dan toch wel iets te regelen zijn zou je zeggen.
Met een nationaal stadion zou Nederland het WK zelfs prima in zijn eentje kunnen organiseren.

Waarvoor zou dit nieuwe stadion gebruikt moeten worden?
Het is nu even wat minder, maar de meeste interlands van Oranje zijn altijd wel uitverkocht. Ongeveer vanaf een jaar voor een groot toernooi zijn zelfs vriendschappelijke wedstrijden tegen Andorra of whatever helemaal uitverkocht. Bij belangrijke interlands kan Oranje makkelijk een stadion van ong. 70.000 vullen.
Ook kan dit stadion gebruikt worden als neutrale grond voor KNVB-bekefinales of Johan Cruyff schalen o.i.d. Bovendien kan men host zijn voor een finale van de Champions League.

Ik heb het nu even kort en beknopt neergezt. Maar ik ben benieuwd wat jullie van dit idee vinden... het lijkt mij wel tof.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_47258811
Olympisch Stadion...
pi_47258886
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:17 schreef MaxPower het volgende:
Olympisch Stadion...
Wat wil je hiermee precies zeggen?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_47259020
Een suggestie voor een nationaal stadion/makkelijke tvp.
pi_47259066
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:23 schreef MaxPower het volgende:
Een suggestie voor een nationaal stadion/makkelijke tvp.
Je bedoelt een nieuw Olympisch Stadion dan neem ik aan? Die oude lijkt me niet echt meer bruikbaar.
pi_47259099
Ik vind een apart stadion weggegooid geld eigenlijk. Stade de France is ook al geen succes, maar de Fransen zijn er wel toe veroordeeld. In Engeland is Wembley een deel van de voetbalcultuur, dat is niet met het stadion in Frankrijk te vergelijken. Het gaat prima zo, host van de CL finale kan ook wel in drie andere stadions. Een eventueel WK idem dito. Ik vind verder niet dat Nederland een OS moet willen organiseren, dat is iets veel te groots.
That's all folks!
pi_47259104
Ik dacht dat de Kuip het nationale stadion was....
pi_47259129
Onnodig duur, daarnaast kunnen er nu ook CL finales georganiseerd worden.
  woensdag 14 maart 2007 @ 11:26:47 #9
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47259138
Kan men de Amsterdam ArenA dan niet overnemen van Ajax om aan te stellen als nationaal stadion?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_47259197
Het is inderdaad duur, maar als je één WK in je eentje organiseert heb je die kosten zo weer terugverdiend.
pi_47259214
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:26 schreef M0NTANA het volgende:
Kan men de Amsterdam ArenA dan niet overnemen van Ajax om aan te stellen als nationaal stadion?
Ajax huurt dat toch gewoon, en is geen eigenaar?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  woensdag 14 maart 2007 @ 11:31:25 #12
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47259293
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:28 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Klopt, is zo. Maar ik bedoel meer dat Ajax dan in een ander stadion kan gaan spelen, lijkt me beter.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 14 maart 2007 @ 11:56:05 #13
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_47260202
De Euroborg misschien?

Of het DSB-stadion, GelreDome whatever.... Ik zie het nut niet van NOG een stadion erbij.
Waar zou je deze dan neerzetten?

In Amsterdam, of meer Centraal in Nederland?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_47260246
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:56 schreef jpg97 het volgende:

Hilversum ofzo. Centrale ligging, dichtbij de grote steden.
Erg handig voor de media ook.

Of gewoon Amsterdam natuurlijk.
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:00:22 #15
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_47260355
Nederland is als land niet groot genoeg om alleen een WK te organiseren. Ook qua drukte is het slimmer om het samen met Belgie te doen. Dus ook ik zie het nut niet van een extra groot stadion erbij.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_47260394
Ik ben dan wel voor een stadion in de hofstad... Den Haag dus, misschien is het nieuwe van Den Haag wel wat?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_47260437
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:01 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ik ben dan wel voor een stadion in de hofstad... Den Haag dus, misschien is het nieuwe van Den Haag wel wat?
Moet het wel gigantisch uitgebreid worden. Bovendien kan ADO dat stadion nooit vullen.
pi_47260618
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:28 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Ajax is gedeeltelijk eigenaar samen met de gemeente Amsterdam en nog een paar andere partijen. Dus niet alleen huurder maar ook mede-eigenaar.
Van voor naar achter, van links naar rechts!
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:20:24 #19
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47260955
Ik zie het nut niet van een duur stadion dat maar enkele malen per jaar nodig zal zijn.
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:20:38 #20
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_47260963
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:56 schreef jpg97 het volgende:
De Euroborg misschien?

Of het DSB-stadion, GelreDome whatever.... Ik zie het nut niet van NOG een stadion erbij.

Op de veluwe
pi_47261495
Ik heb het al eerder gepost:

Allianz Arena ¤ 340 million
Emirates: £390 million
Wembley: £757 Million

Moet je ten eerste maar afwachten of je dat WK krijgt. Stadions zijn niet de enige criteria. En hoevaak zit dat ding voor de rest van het jaar vol? 10 keer?
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_47261690
zie ook het nut er niet van in
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:43:20 #23
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_47261703
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:25 schreef -Vaduz- het volgende:
. Stade de France is ook al geen succes,
Leg uit...
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 14 maart 2007 @ 14:03:25 #24
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_47264327
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:25 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind een apart stadion weggegooid geld eigenlijk. Stade de France is ook al geen succes, maar de Fransen zijn er wel toe veroordeeld. In Engeland is Wembley een deel van de voetbalcultuur, dat is niet met het stadion in Frankrijk te vergelijken. Het gaat prima zo, host van de CL finale kan ook wel in drie andere stadions. Een eventueel WK idem dito. Ik vind verder niet dat Nederland een OS moet willen organiseren, dat is iets veel te groots.
Het Stade de France is een énorm succes. Niet alleen gaf men er een enorme economische boost mee aan een van de meest achtergestelde wijken in Parijs , maar men baadt het ook enorm goed uit. Het Stade de France is véél meer dan een voetbalstadion. Het is een totaalproject. Buiten de wedstrijden van het Franse elftal is het ook de thuishaven van bv het Franse nationale rugbyelftal (in Frankrijk is rugby ook zeer populair) , speelt men er ook de rugbyfinales enzo in. Men houdt er jaarlijks een Golden League Meeting atletiek , en het was al de thuishaven van EK / WK's in die sport en is daar kandidaat voor. Men organiseerde er Europacupfinale's in het voetbal.

Maar daarnaast is het nog véél meer. Het maakt deel uit van de skyline van Parijs. Het is een van de hoogste gebouwen daar ook, geloof ik. En is daarnaast een veelvuldig bezochte toeristische attractie. Van over de hele wereld gaan toeristen naar Parijs om de eifeltoren, het Louvre, maar ook om het Stade de France te zien. Men organiseert er dagelijks elk uur een rondleiding en er is een museum van het Franse voetbal (waar oa de wereldbeker replica enzo te zien zijn) en rugby.

Maar zelfs daarnaast wordt het stadion nog veelvuldig gebruikt, men organiseert er grote concerten, grote spektakels (er werd onlangs zelfs nog een gigantische Ben Hur opgevoerd) , en men doet er zelfs aan begeleiding van de minder bedeelden. Zo is er elk jaar bv de "Plage de Paris" , waarin men boven op het veld van het Stade een soort strand maakt waar tijdens de zomer de arme Parisiens toch van een soort 'strandvakantie' kunnen genieten. (en zo zijn er nog wel projecten)

En daarnaast is er ook nog een winkelcentrum natuurlijk, worden zijn parkeergarage's gebruikt voor het probleem van de moblititeit in de stad, ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 14 maart 2007 @ 14:05:22 #25
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_47264391
In Belgie zijn er trouwens ook al plannen voor een gelijksoortig "Stade de France" project op de plaats waar nu de nationale bunker het Koning Boudewijnstadion staat.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')