quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:21 schreef Mwanatabu het volgende:Dat doen we dus noooooit weer. Mensen die in die situatie terecht komen, dat is vaak niet voor niets zo.
Eensch is. Dat klopt niet altijd, maar inderdaad - vaak zijn het ordinaire parasieten.
Een vriend van me had ook eens iemand in huis genomen, gewoon voor wat extra inkomsten (hij kreeg er 300 gulden voor). Nou dat was een echte pauper. Zo'n tuup dat overal schulden achterliet en overal klaploopt en daarom na zijn uitvreterij nergens meer welkom is. Je weet wel, redelijk pauper door omstandigheden en een behoorlijk hoge dosis schijt aan alles en iedereen behalve aan zichzelf. En uiteraard had hij een zielig verhaal klaar voor iedereen die hem aansprak op zijn gedrag, zijn voorkomen en zijn luie aard. Natuurlijk had hij een uitkering, waar hij nog best trots op was ook.
Enkele hoogstandjes van dat tuup:
- altijd met anderen meevreten maar zelf nooit iets geven. Als er frieten en een video werden gehaald stond hij als we terug kwamen altijd als eerste klaar met een bord en bestek. Voor hemzelf, want van afwassen had hij nog nooit gehoord. Het concept van "je gaat naar een snackbar en bestelt daar de snack die je wilt" was hem ook onbekend, de door andere mensen bestelde frikadellen en kroketten lagen binnen enkele tellen op het bord van die uitzuiger. Toen we er wat van zeiden reageerde hij verontwaardigd en vanuit zijn slachtofferrol, want hij was zo zielig en we hadden voor hem toch zeker ook wat meegenomen? Vuile uitvreter
![]()
- ik ben eens met hem mee gegaan naar een winkel (want hij had natuurlijk zelf weer geen vervoer en was te lui om een paar kilometer te fietsen). Lopen we zo door de winkel, zie ik hem allemaal etenswaren in zijn jaszak stoppen
![]()
Ik was te stomverbaasd om er iets van te zeggen. Van het geld dat hij had meegekregen, kocht hij een doos bonbons. Ik hoorde hem zo in zichzelf mompelen "Goh, een hele doos bonbons... helemaal voor mij alleen!" Ik ben heel snel voor hem naar buiten gegaan, voor je het weet word ik als medeplichtige aangemerkt en kan ik ook nog de boodschappen betalen!
- we zaten 's avonds nog wat TV te kijken, die vriend van me waar de pauper dus inwoonde was al gaan pitten. Ik zat dus nog met pauper alleen binnen en ik besloot ook maar eens te gaan omdat ik zijn gezelschap niet zo inspirerend vond. Ik kom buiten, loop naar mijn auto en kijk nog even door het raam naar binnen. Zie ik zo die pauper keihard een heavy metal cd op zetten en werkelijk als een achterlijke beginnen te headbangen!
- Het figuur was eens jarig en besloot om een rondje voor ons vijven te geven in een cafe. Toch niet zo'n vrek, dacht ik nog bij mezelf. Het cafe was van zijn ouders. Wat doet die tuup, hij bestelt en vraagt als het op betalen aankomt of het op de rekening kan. "Nou, liever niet, want de vorige twee rekeningen zijn ook nog niet betaald" was het antwoord. Zijn eigen ouders! Konden we de drankjes zelf betalen, en die van hem erbij
![]()
- We hadden er af en toe, omdat we regelmatig bij die vriend thuis kwamen, wat drinken staan zodat we niet constant van zijn geld zaten te zuipen. Dat figuur zat dus ook regelmatig met zijn poten aan ons drinken! En niks een nieuwe fles terug zetten. Het was zelfs zo erg dat hij flessen sterke drank met water bijvulde
Dit was een flink aantal jaar geleden. Laatst reed ik met mijn auto door een of ander kutdorp, toen ik hem weer zag lopen. Liep hij daar zo slungelig, voorover gebogen, met zijn vieze ouwe legerjas aan met zijn vieze ouwe puch aan de hand, die blijkbaar weer eens kapot was...
De eeuwige parasiet. En dat zal ook nooit veranderen