abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 augustus 2007 @ 15:03:02 #1
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_52305463
Ik wil dadelijk iets schoonmaken (plakresten van een gelakt oppervlak), en heb een tip gekegregen dat dit het makkelijkst gaat met wasbenzine.
Maar ik heb hier echter geen wasbenzine staan, wel gewone benzine.
Werkt dat hetzelfde?
Dubstep FTW
-je avatar vroeg om een login, niet terugplaatsen-
pi_52305491

pi_52305625

pi_52305630
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:03 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Ik wil dadelijk iets schoonmaken (plakresten van een gelakt oppervlak), en heb een tip gekegregen dat dit het makkelijkst gaat met wasbenzine.
Maar ik heb hier echter geen wasbenzine staan, wel gewone benzine.
Werkt dat hetzelfde?
Ben je nou echt zo dom?
  zondag 12 augustus 2007 @ 15:19:19 #5
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_52305771
Ja.
Dubstep FTW
pi_52306456
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:12 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo dom?
Ik kan jou echt niet volgen. Wat is er dom aan?
pi_52306572
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:01 schreef Snuwerd het volgende:

[..]

Ik kan jou echt niet volgen. Wat is er dom aan?
Wasbenzine is heel iets anders dan benzine, ondanks dat in allebei het woord benzine zit.. Maar dat lijkt me toch ook vrij logisch, benzine gooi je in je motor en wasbenzine maak je mee schoon.. Vandaar ook het woord 'was' er in. En het lijkt mij dan weer vrij logisch om niet iets schoon te gaan maken met een goedje wat je in je motor gooit..

Benzine is bovendien vettig en verdampt niet volledig. Wasbenzine daarentegen, is vetvrij en verdamt extreem snel. Als je iets schoon gaat maken met benzine blijft het alleen maar heel vettig, en het vuil wordt niet opgenomen door de benzine, maar afgestoten.. Werkt niet dus
pi_52307030
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:07 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Wasbenzine is heel iets anders dan benzine, ondanks dat in allebei het woord benzine zit.. Maar dat lijkt me toch ook vrij logisch, benzine gooi je in je motor en wasbenzine maak je mee schoon.. Vandaar ook het woord 'was' er in. En het lijkt mij dan weer vrij logisch om niet iets schoon te gaan maken met een goedje wat je in je motor gooit..

Benzine is bovendien vettig en verdampt niet volledig. Wasbenzine daarentegen, is vetvrij en verdamt extreem snel. Als je iets schoon gaat maken met benzine blijft het alleen maar heel vettig, en het vuil wordt niet opgenomen door de benzine, maar afgestoten.. Werkt niet dus
Dit moet je niet geloven, het is in feite hetzelfde dus je kan gewoon benzine gebruiken.
  zondag 12 augustus 2007 @ 16:37:36 #10
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_52307146
Okay, weten we dat ook weer

Deze kan op slot.
Dubstep FTW
pi_52307752
nee niks op slot! Er is superveel te vertellen over schoonmaken en ontvetten. Niet dat ik er alles van weet, maar wel een beetje.

Benzine werkt prima om veel vet weg te werken, maar erg blijft wel vet achter, dus niet geschikt als voorbehandeling om te plakken. Verder het stinkt enorm en de stank kan weken aanhouden.

IPA (isopropylalcohol) gaat al beter, maar ontvet niet 100%.

Aceton is pas goed spul. Beetje jammer dat het ook veel plastics oplost, dus wel van te voren proberen op een onzichtbaar stukje. En pas op als je een 25 liter vat wilt halen: het is de grondstof voor XTC, dus je komt op "de lijst" van de ECD

Verder zijn er nog meer exotische spullen die vast nog beter zijn.
  zondag 12 augustus 2007 @ 17:13:39 #12
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_52307767
Het gaat mij niet om het onvetten. Het zijn plakresten die zijn achtergebleven, en die wil ik weg hebben.
Dubstep FTW
pi_52308122
ja ok, komt op hetzelfde neer, troep moet oplossen en dan is Aceton het sterkste spul dat ik ken.
  zondag 12 augustus 2007 @ 17:34:39 #14
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_52308154
Aceton lijkt me niet echt slim om op autolak te wrijven
Dubstep FTW
pi_52308337
benzine ook niet, daar zit me een meuk in. Heb je flink warm water met afwasmiddel geprobeerd?
  zondag 12 augustus 2007 @ 17:54:34 #16
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_52308495
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 17:13 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Het gaat mij niet om het onvetten. Het zijn plakresten die zijn achtergebleven, en die wil ik weg hebben.
Tja, veel dingen die lijm oplossen, lossen ook lak op (zo ook aceton), dus je moet voorzichtig zijn. Benzine zou je kunnen proberen. Er zitten componenten in benzine die niet in wasbenzine zitten, dus een kwestie van proberen op een stukje gelakt wat niet zichtbaar is.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  zondag 12 augustus 2007 @ 18:34:52 #17
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_52309171
Aceton is de beste!
Heerlijk koud aan de handen en heerlijk als je wondjes hebt.
Op mijn oude werk hadden wij van die blauwe soort van piepschuimplaten voor isolatie en dan ging ik altijd tekeningen maken op dat spul met aceton.

Zo dat wou ik ff kwijt over aceton
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zondag 12 augustus 2007 @ 18:49:18 #18
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_52309445
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 18:34 schreef Daywalk3r het volgende:
Aceton is de beste!
Heerlijk koud aan de handen en heerlijk als je wondjes hebt.
Op mijn oude werk hadden wij van die blauwe soort van piepschuimplaten voor isolatie en dan ging ik altijd tekeningen maken op dat spul met aceton.

Zo dat wou ik ff kwijt over aceton
Wat helemaal leuk is: gewapend met een spuitfles aceton een grote balk piepschuim te lijf gaan.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_52310629
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:31 schreef EricG het volgende:

[..]

Dit moet je niet geloven, het is in feite hetzelfde dus je kan gewoon benzine gebruiken.
En jij bent? Argumenten? !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')