Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Ik vind dat een kat de vrijheid moet hebben om op z'n minst buitenlucht tot zich te nemen, maar ook beweging te krijgen. Maar misschien heb jij 'n enorm huis en kunnen ze hun lol op binnen, dat kan, uitzonderingen daar gelaten dusquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:21 schreef KD-fotografie het volgende:
Waarom zouden katten perse buiten moeten en honden niet?
Het is veelal gewoonweg de lamlendigheid van de eigenaar, aangezien buitenkatten 10x makkelijker zijn.
Ze maken minder gebruik van de kattenbak, verliezen hun haren veelal buiten, krabben minder snel aan meubels enz enz.
Binnenkort start er een site http://www.binnenkat.nl en daar staat tot in de detail uitgelegd hoe je een kat goed binnen kan houden, dat is zeker geen dierenmishandeling, ik heb hier het bewijs zitten.
Zelfs als de voordeur openstaat gaan ze niet naar buiten.
Daarbij is het onverantwoord om mijn katten buiten te laten, 1 tje heeft chronische darmonsteking en voedselallergie, eentje is een raskat (heilige birmaan) 1 is te angstig, die raakt meteen in paniek en de laatste is gewoonweg te dom, is een inteeltkatje en bij haar komt de plus iets teveel tegen de min aan.
Als ik het bij toeval zie, uiteraardquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:55 schreef KD-fotografie het volgende:
Dus jij volgt je kat als hij buiten is.
Om de kat straf te geven voor iets wat hij nooit doet.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:32 schreef DaBuzzzzz het volgende:
1) Dat katten binnen horen is non-sens (als er sprake is van overlast is het wat anders)
2) elke katteneigenaar weet van de gevaren en risico's
3) niemand zou het leuk en stoer moeten vinden om welk beest dan ook dood te rijden
4) iedereen die een dier aanrijdt zou het op zijn minst even moeten melden.
Bovenstaand is nou normaal gedrag, welk dier verder je voorkeur heeft en wat hoe jij met je huisdier omgaat is jouw zaak, maar dit is normaal, en dus niet de replique in dit topic op diverse plaatsen.
En nou niet janken dat ik ga uitmaken wat normaal en niet normaal is, je weet het zelf best!
En de kat zelf dan?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:32 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Jij reflecteert een menselijk concept van veiligheid en opsluiten ook als "het beste voor het dier" Dat is jouw mening, niet de mijne. Mijn kat bijvoorbeeld steekt niet over als er een auto/brommer oid aankomt. Neemt niet weg dat er altijd wat kan gebeuren. Je kunt jezelf ook opsluiten om risico's te vermijden, ik verkies het leven echter. Wie ben ik om voor een dier die keuze te maken?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:59 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
En de kat zelf dan?
Als baasje ben je verantwoordelijk voor je kat, de kat kent de gevaren en risico's namenlijk niet.
Slecht hebben, nee. Minder goed dan katten die wanneer zij willen naar buiten kunnen, ja.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:21 schreef KD-fotografie het volgende:
Taurus, het stomme vind ik dat jij er egwoon vanuit gaat dat binnenkat het slecht hebben terwijl je eerder aangaf dat je niemand kent met een binnenkat, hoe kan je daar dan over oordelen?
quote:Ik heb met beide kanten ervaring, zowel prive als via vrijwilligerswerk, je mag hier komen kijken naar de katten, je zal zien dat ze allemaal in perfecte conditie zijn, niet te dik, vacht glans mooi, ze wassen zichzelf goed (stresskatten wassen zichzelf niet) en bovenal, het zijn vrolijke beesten.
Ik woon niet supergroot, idd ook niet echt klein, maar dat maakt ook niet veel uit.
We hebben 2 grote krabpalen staan, verschillende mandjes en andere klim en klautermogenlijkheden voor ze gemaakt.
Je moet er rekening mee houden dat een kat kleiner is, daardoor is het huis al optisch groter, daarnaast maken katten alles 3-dimensionaal mee, wij lopen namenlijk alleen over de vloer, een kat niet.
quote:Daarnaast heb je buiten meerdere gevaren als kattenaids, leukemie, niesziekte, kattenziekte enz. juist door buitenkatten blijft het zich verder verspreiden.
Je kan niet tegen een kat zeggen, je mag niet paren of niet vechten aanegzien je dan ziek kan worden, gelukkig zijn de meeste slim en laten hun kat castreren maar lang niet iedereen.
En zelfs gecastreerde katten vechten wel eens.
quote:Ook dat veel katten op vogels, vissen en zelf op konijnen van de buurbewoners jagen, kan jij zeggen, dat is instinct maar daar heeft de eigenaar niets aan, hij is zijn dieren kwijt.
Neem aan dat jij er ook niet blij van zou worden als een hond jouw tuin inloopt om jouw kat op te vreten?
Ook de populatie van de wilde vogels gaat er niet op vooruit.
Er zijn ook mensenmoordenaars, verkrachters of kinderkidnappers. Heel naar als het je over komt, kies er dan daarna voor geen kat te nemen of neem het risico nog een keer, of vind de dader. Ik ga mij niet aanpassen aan die paar mongolen. Een kat hoeft geen beschermende bubble om zich heen, een kat is ook gewoon leven. Leven wordt soms voortijdig beeindigd, het is echt niet mijn streven bij het hebben van een kat het dier 20 te laten worden door het in het geheel niet bloot te stellen aan risico.quote:Daarnaast hebebn we nog de dierenmishandelaars, die katten doden, martelen, gebakken spons en gif enz. geven. (7.000 katten p/j ongeveer)
Nee, dat is niet goed, maar toch zijn die mensen er en dat verdwijnt echt niet zomaar.
Kans lijkt me zeer klein, maar ja hoor, die gevolgen mocht het gebeuren wil ik best op 'mijn geweten' hebben (het is de kat, het is de natuur, ik kan daar best vrede mee hebben). In mijn buurt en belevingswereld en kennissenkring is het alles behalve normaal je katten binnen te houden, dus mocht het hier in mijn straat gebeuren dan zou het als 'n compleet vreemde beschuldiging komen wil die persoon die heeft moeten uitwijken zeggen dat ik mijn kat binnen had moeten houden. Katten mógen nou eenmaal buiten, dat houdt voor mensen in auto's in binnenwijken in: kijk uit voor katten, evenals kleine kinderen, honden, fietsers of mensen. En nogmaals: woon je aan de snelweg, neem geen kat.quote:Dan nog de auto's natuurlijk, stel je kat loopt voor een auto, die mogenlijkheid is er aangezien er per jaar ongeveer 18.000 katten worden overreden , dan is het beroerd dat de kat er slecht vanaf komt, maar stel dat er een gezin in de auto zit, en de bestuurder wil uitwijken maar raakt een tegenligger of een boom.
wil jij die gevolgen op je geweten hebben?
Dat is prima, ik ben het alleen niet met je eensquote:Dit is zo'n beetje mijn redenen dat onze katten binnenblijven, het is echt niet zo dat dat ineens besloten is, daar is gewoon zorgvuldig over nagedacht.
Een kat kan niet denken als een mens.quote:Die gevaren heb je voor de mens ook. Mensen vechten ook, mensen worden ook ziek. Ik vind het zo'n onzin dat een dier dat allemaal bespaard moet blijven, mijn kat heeft ook 'n hapje uit z'n oor en soms 'n goeie kras op z'n poot, heeft ie zitten vechten met de buurkat, nou en? Eigenlijk vind ik dat 'je mag niet paren' al belachelijk, maar goed, met het oog op een kattenoverschot moeten we inderdaad als mens maar bepalen - gezien het onze huisdieren zijn - dat ze daar aan 'geholpen' moeten worden, maar het is wel tegenstrijdig met de natuur van een kat. Maar laat ze lekker vechten, boeiend.. En laat sommige ziek worden, het is de natuur Mensen sterven ook dagelijks aan auto-ongelukken, katten ook. Bovendien heb je dat zelf in de hand.
Liever niet. Wanneer hij de straat oversteekt en ik kom eraan, dan is de kans aanwezig dat hij zo blijft liggen als op de foto.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:42 schreef bigore het volgende:
[afbeelding]
Dat is ons poesie, zeg nou zelf, die wil je toch niet doodrijden
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:32 schreef DaBuzzzzz het volgende:
1) Dat katten binnen horen is non-sens (als er sprake is van overlast is het wat anders)
3) niemand zou het leuk en stoer moeten vinden om welk beest dan ook dood te rijden
4) iedereen die een dier aanrijdt zou het op zijn minst even moeten melden.
mag ik haar knuffelen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:42 schreef bigore het volgende:
[afbeelding]
Dat is ons poesie, zeg nou zelf, die wil je toch niet doodrijden
Jij mag de mijne knuffelen als ik deze mag knuffelen, echt een mooie poesquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:50 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
mag ik haar knuffelen?![]()
Van onze poezenbeesten staan foto's in mijn fotoboek. ;0
Zo een buurvouw hebben wij ook... Beetje de hele dag die beesten naar buiten schoppen omdat ze te lam zijn om ervoor te zorgen. En natuurlijk doen ze hun behoefte alleen in de daarvoor bestemde bak...quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:42 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind dit zo'n bullshit. Natuurlijk, als je in een kleine flat woont op 10 hoog en drukke straten er om heen, dan hou je je kat binnen, puur voor de veiligheid van de kat. (Ik zeg: neem geen kat, ik vind 't zielig).
Maar mijn beesten mogen absoluut naar buiten, daar ik 'n riante tuin heb en in 'n zeer rustige en katrijke buurt woon. En simpelweg omdat ik katten buitendieren vind. Ik vind het regelrechte dierenmishandeling als katten hun hele leven binnenshuis gehouden worden, ik snap daar helemaal niets van, ken ook niemand die dat doet. Terwijl ik hier wel vaak lees dat het gebeurd, heel vreemd vind ik dat.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat niemand last heeft van m'n katten, ze zijn zindelijk, doen alles op de bak en natuurlijk, zitten soms wel 's in de tuin van 'n ander (gewoon te zitten, of te lopen) maar wie daar last van heeft mag van mij getrakteerd worden op 'n stuk of 10 katten in zijn of haar tuin. Met onzinnig gezeik hou ik geen rekening.
Tja, denk dat het eerste een reflex is en het tweede ook wel eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:05 schreef Guncta het volgende:
Wat wel raar is is dat het normaal schijnt te zijn om je stuur om te gooien als er een kat oversteekt.
Of als een kat zo dom is om de tuin te betreden en de honden duiken erop af om er dan tussen te springen..
heb je al geprobeerd om Dictamnussen in je tuin te zetten?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:15 schreef Zeverzak het volgende:
Ze schijten bij ons regelmatig de tuin onder en pakken met enige regelmaat een Koi uit de vijver...
Zelfs met schrikdraad en vijverschrik zie ik ze bij mij op de rand van de vijver zitten.
220volt ?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:15 schreef Zeverzak het volgende:
Ze schijten bij ons regelmatig de tuin onder en pakken met enige regelmaat een Koi uit de vijver...
Zelfs met schrikdraad en vijverschrik zie ik ze bij mij op de rand van de vijver zitten.
Het is na 1 jaar nu eindelijk zover... Ik heb er een in een vuilniszak terug moeten brengen.
Ben al 2 jaar met mevrouw bezig zodat ze die teringbeesten binnen houd en nu is er een verzopen.
Jammer maar helaas... Moet eerlijk zeggen dat ik er nou niet bepaald wakker van lig.
Of stel dat je stukjes bebloedde kat op je bumper krijgt!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:21 schreef KD-fotografie het volgende:
Dan nog de auto's natuurlijk, stel je kat loopt voor een auto, die mogenlijkheid is er aangezien er per jaar ongeveer 18.000 katten worden overreden , dan is het beroerd dat de kat er slecht vanaf komt
Reflex om het stuur om te slaan voor een kat? Zéér slechte reflex, aangezien je stuur omslaan genoeg is om de controle over je voertuig te verliezen en misschien een ander voertuig / persoon aan te rijden. Dan is een platte kat veel minder erg.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:18 schreef KD-fotografie het volgende:
Tja, denk dat het eerste een reflex is en het tweede ook wel eigenlijk.
Laten we eerlijk zijn, niet alleen de kat maar ookd e hond kan er iets aan overhouden.
moet ook zeggen dat ik met beide geen ervaring heb hoor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:24 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Reflex om het stuur om te slaan voor een kat? Zéér slechte reflex, aangezien je stuur omslaan genoeg is om de controle over je voertuig te verliezen en misschien een ander voertuig / persoon aan te rijden. Dan is een platte kat veel minder erg.
Claxonneren moet genoeg zijn, ik heb dan nog geen enkel beest zien blijven zitten.
Hond & kat die vechten al helemaal niet, als er 2 mensen op straat met elkaar vechten rij je toch ook gewoon door... Waarom zelf enig letsel risceren als het niet eens nodig is.
Je hebt van die waaghalzen die steken de weg over zonder te kijken en toeteren wl niet helpen. Een aantal weken terug scheelde het erg weinig.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:24 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Reflex om het stuur om te slaan voor een kat? Zéér slechte reflex, aangezien je stuur omslaan genoeg is om de controle over je voertuig te verliezen en misschien een ander voertuig / persoon aan te rijden. Dan is een platte kat veel minder erg.
Claxonneren moet genoeg zijn, ik heb dan nog geen enkel beest zien blijven zitten.
Hond & kat die vechten al helemaal niet, als er 2 mensen op straat met elkaar vechten rij je toch ook gewoon door... Waarom zelf enig letsel risceren als het niet eens nodig is.
Die moet je opeten joh. Deden wij ook toen we een fazant aanreden. Wel lekker lang stoven, anders is wild wat hard.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 02:17 schreef Devilnl het volgende:
ik had laatst een eend!
Verdomme.. pokke beest..
1e wat ik deed toen ik thuis was is kijken of me bumper nog heel was..
Klapte aardig iig.., maar geen schade (Y)
pokke beesten..
Horen die niet voor 22:00 op hun nest te liggen?!
*pssst, ben niet wezen uitwijken met 80 ()kmh op een binnen wegje. straks de plompert in door zo'n beest*
Een mens is geen kat neequote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:31 schreef KD-fotografie het volgende:
Dat is het hem juist, en is niet "de natuur"wat is er natuurlijk aan in Nederland wonen in een woonwijk voor een kat?
Wil je een kat in de natuur dan verhuis je lekker naar afrika en ga je in de bush bush zitten met je kat, dat is de natuur.
Overigens zie jij geen tussenwegen, wat betreft de optie een kattenren?.
wij hebben een bovenwoning en dadelijk een kattenren op het dak van zo'n 6x10 meter.
Dan kan de kat veilig buiten en krijgt ie toch zijn frisse lucht.
Maar je vergelijkt katten met mensen, newsflash een kat is geen mens en denkt ook niet als een mens, je zou je eens moeten inleveninlezen in katten, nog best leuk om te weten hoe katten echt functioneren.
En binnenkat kijkt niet naar buiten en denk, gossie, wat zou de andere kant van de stad toch mooi zijn he?
Die weet niet eens wat een stad is.
Zelfs de straat die hij ziet heeft hij geen verlangen naar, het is een uitzicht, thats all, niks meer en niks minder.
Hoe verklaar je dan dat veel katten die binnen zijn opgegroeid niet eens naar buiten willen als ze de kans krijgen? (zoals die van ons)
Hebben die het dan echt zo minder goed dan buitenkatten?
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:34 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Een kat kan niet denken als een mens.
Of heeft je kat een heuptasje met condooms en / of de pil?
Aai jij je kat maar flink als hij van buiten is gekomen. Och, wat een lieve poes.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Toxoplasmose
Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar al hou je je kat in een lege bezemkast heel zijn leven, jouw kat kan net zo hard getroffen worden door welke ziekte dan ook, net als dat bij een mens zou kunnen gebeuren.. Het lot beslist. Het enige verschil is dat mijn kat daadwerkelijk gelééfd heeft.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:22 schreef KD-fotografie het volgende:
ach, zoalng jij dat denkt denk je dat, ik weet namnelijk beter.
Ik weet 100% beter dat bv Steffie het hier beter heeft dan toen ze nog buitenkwam aangezien ze toen graatmager was, niesziekte had en extreem angstig was.
Nu is ze een vrolijke gezonde kat.
Ik vind jouw argumenten ook niet sterk genoeg om mij te overtuigen dat een buitenkat het beter heeft, gelukkig hoeft dat ook niet.
Alleen een ding weet ik wel, jouw kat zal je niet dankbaar zijn als hij creperend van de pijn met een verbrijzelde poot in bosjes ligt.
De mijne liggen dan heerlijk spinnend op hun foeilelijke krabpaal te soezen.
Op internet heeft zo iemand altijd een grote bek. Alleen deze user is wel erg triest, zie ook zijn posthistory. Dat men dit topic uberhaupt serieus kan nemen is me een raadsel.quote:
En toch zijn er weer mensen die er op gaan reageren waardoor TS zijn zin heeft en iedereen vierkant zit uit te lachen achter zijn schermpje en het daardoor de volgende keer weer doet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:45 schreef MeneerMuis het volgende:
Maar zo zitten er meerdere users tussen die altijd proberen op te vallen. Je hoeft op dit topic niet eens serieus te reageren, wetende dat het toch weer zo'n lulverhaal is.![]()
Ach, de meerheid van de reacties laat zien dat het gewoon een kutuser is. Dat is dan weer het positieve als zo'n kutuser een topic aanmaaktquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:48 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En toch zijn er weer mensen die er op gaan reageren waardoor TS zijn zin heeft en iedereen vierkant zit uit te lachen achter zijn schermpje en het daardoor de volgende keer weer doet.
Is je vriendin zo groot? uit een kat valt toch makkelijk 2 strings te halen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:20 schreef Bresser het volgende:
als je genoeg katten hebt gepakt kun je een paar leuke strings maken voor je vriendin (moet je wel katjes met tijgermotief overrijden).
Joh, we kunnne hier lang en breed over lullen maar ik zal het nooit eens worden met je kortzichtige redenering.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:35 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar al hou je je kat in een lege bezemkast heel zijn leven, jouw kat kan net zo hard getroffen worden door welke ziekte dan ook, net als dat bij een mens zou kunnen gebeuren.. Het lot beslist. Het enige verschil is dat mijn kat daadwerkelijk gelééfd heeft.
Lijkt me heel verstandig. Wat ik al zei, we verschillen gewoon van mening, niets aan te doen. Wel jammer van dat - overigens volkomen onterecht uiteraard - woordje kortzichtig.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 02:45 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Joh, we kunnne hier lang en breed over lullen maar ik zal het nooit eens worden met je kortzichtige redenering.
Dus zullen we het hierbij laten?
Neequote:Op zondag 12 augustus 2007 14:38 schreef dahei het volgende:
Een kat hoort binnen.
Je staat niet open voor de gedachte dat binnenkatten het net zo goed kunnen hebben als buitenkatten, dat vind ik kortzichtig.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 02:51 schreef Taurus het volgende:
[..]
Lijkt me heel verstandig. Wat ik al zei, we verschillen gewoon van mening, niets aan te doen. Wel jammer van dat - overigens volkomen onterecht uiteraard - woordje kortzichtig.
Screenshot or it didnt happenquote:Op zondag 12 augustus 2007 12:56 schreef HenkieVdV het volgende:
Foto, anders fake.
Ik wil je best even IRL het tegendeel bewijzen hoor. Waar spreken we af?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:45 schreef MeneerMuis het volgende:
Op internet heeft zo iemand altijd een grote bek.
en belangrijkere vraag: wie brengt de kat meequote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik wil je best even IRL het tegendeel bewijzen hoor. Waar spreken we af?
De domheidquote:Op woensdag 15 augustus 2007 03:11 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Je staat niet open voor de gedachte dat binnenkatten het net zo goed kunnen hebben als buitenkatten, dat vind ik kortzichtig.
Vooral als het allang bewezen is dat dat wel degelijk mogenlijk is, wat een kat niet kent dat mist ie niet en zal daarom ook zeker niet ongelukkiger zijn als een buitenkat.
Misschien reageerde ik ook wat heftig maar ik ben nu eenmaal gek op mijn katten en doe juist alles om goed voor ze te zorgen, als dan iemand je min of meer een dierenmishandelaar noemt (terwijl ik dus letterlijk de helft van mijn leven heb toegewijd aan het opvangen en verzorgen van dieren) dan voel ik me een beetje aangevallen.
Misschien niet terecht maar het is wel zo .
ik weet de TT voor het topic al: Er zitten stukjes bebloedde muis op m'n bumper.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
ait serieus, deze kill is gevaarlijkquote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ach, dat soort zwakzinnige opmerkingen worden altijd gemaakt door mensen die hun eigen tekortkomingen willen compenseren. Ga er maar niet vanuit dat onze 20 jarige nerd zich nog laat zien.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:09 schreef PeZu het volgende:
ik weet de TT voor het topic al: Er zitten stukjes bebloedde muis op m'n bumper.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |