Ja, als een wild konijn een gebroken poot heeft, breng je 'm toch echt niet naar de dierenarts?quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is ook vrij extreem, misschien raak je het beest net zo dattie een gebroken poot heeft, rij je der nog een keer overheen.
Vroeger nog wel, een merel met een gebroken snavel.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:03 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Ja, als een wild konijn een gebroken poot heeft, breng je 'm toch echt niet naar de dierenarts?
Ik ben op dat vlak niet hypocriet. Als je niet tegen lijden van dieren kan, dan eet je geen vlees. Dat je het zelf niet aanricht is BS, als jij op jaarbasis 1 koe minder opvreet dan sterft er 1 koe minder. Je ziet de koe niet gedood worden, maar je weet dat het toch op hetzelfde neerkomt. Wat mij betreft is dat oogkleppen opzetten; jij geeft nl onrechtstreeks de opdracht om die koe te doden door jouw biefstukje te kopen.quote:
quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:06 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Vroeger nog wel, een merel met een gebroken snavel.![]()
En de dierenarts zijn kop eraf draaien...![]()
Als het andermans kat is dan gooi je em toch niet in zijn achteruit om er nog een keer overheen te rijden?quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:03 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Ja, als een wild konijn een gebroken poot heeft, breng je 'm toch echt niet naar de dierenarts?
Met mijn handen een bebloede kat aanraken? Kan allerlei ziektes overbrengen; laat die achterbanden dat maar doen. Verder zal die eigenaar zijn geplette kat wss nooit vinden, dus ene "begrafenis" in de schoendoos heeft dat beest waarschijnlijk toch al niet voor de boeg.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:14 schreef bleiblei het volgende:
Als je dan zo een stoere kerel bent los het dan netjes op.
Mijn kat is 1 keer buitengeweest. Uit het raam gesprongenquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:16 schreef MissLeDuq het volgende:
Mijn 2 katten komen nooit buiten![]()
Ze zijn nog nooit buiten geweest dus ze weten ook niet beter
Beesten aanrijden en er dan stoer over doen![]()
Nepventquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:18 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Met mijn handen een bebloede kat aanraken? Kan allerlei ziektes overbrengen; laat die achterbanden dat maar doen. Verder zal die eigenaar zijn geplette kat wss nooit vinden, dus ene "begrafenis" in de schoendoos heeft dat beest waarschijnlijk toch al niet voor de boeg.
Verder ga ik als ik naar huis rijd echt geen 10 minuten gaan verspelen om eens een overreden kat te bekijken hoor.
verder lijkt het me wel reëel dat een kat probeert te bijten/krabben als je juist haar achterpoot aan gruzelementen gereden hebt, en je daarna nog eens probeert haar nek om te draaien.quote:
Mijn katten ziijn lief en doen hun behoefte op de kattenbak i.p.v. in de tuin van de burenquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:18 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mijn kat is 1 keer buitengeweest. Uit het raam gesproken.
Zou het wel jammer hebben gevonden als ie zo een lompe boer uit dit topic tegen gekomen was.
Als een kat dat nog kan doen is ie nog prima levensvatbaarquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:20 schreef Athmozz het volgende:
[..]
verder lijkt het me wel reëel dat een kat probeert te bijten/krabben als je juist haar achterpoot aan gruzelementen gereden hebt, en je daarna nog eens probeert haar nek om te draaien.
Liever geen kattekrabben/beten, dus dan maar een nepvent![]()
Het is de kat van iemand anders. Degene vond dat hij of zij de kat op straat kon schoppen. Wanner je zo graag een huisdier wilt, hou dan een paar goudvissen. Daar ben je niemand tot last mee.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als het andermans kat is dan gooi je em toch niet in zijn achteruit om er nog een keer overheen te rijden?
Heb dan de ballen om uit te stappen, eventuele schade te bekijken, is het beest niet meer te redden draai je z'n nek om (weet niet of het tikje tegen de slaap die bij konijnen helpt werkt). Heeft de eigenaar in ieder geval een enigszins compleet beest om in een schoenendoos in de tuin te begraven.
Als je dan zo een stoere kerel bent los het dan netjes op.
1. de mijne komt niet buitenquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:29 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Het is de kat van iemand anders. Degene vond dat hij of zij de kat op straat kon schoppen. Wanner je zo graag een huisdier wilt, hou dan een paar goudvissen. Daar ben je niemand tot last mee.
Uitstappen voor een kat? Right.![]()
En voor verdere nuttige info waarom je een kat niet naar buiten zou moeten schoppen zonder condoom:
http://www.kattenaids.nl/
![]()
OKquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
1. de mijne komt niet buiten
2. de mijne is getest op FIV, voor zo ver ik weet is FIV ook niet echt vergelijkbaar met HIV. Maar goed.
3. als FIV wel vergelijkbaar is met HIV, is HIV/FIV nog steeds geen aids.
4. ik ben ook niet voorstander van lui die hun kat op straat schoppen, maar dat betekend niet dat je zo met die beestjes om moet gaan.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:38 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
OK
Je bent wettelijk aansprakelijk voor de kat. Wanneer je buurman zijn BMW tegen een lantaarnpaal aanrijdt, omdat hij moest uitwijken voor een kat, kan de buurman jou aansprakelijk stellen en zorgen dat de schade wordt hersteld.
Mits de verkeerssituatie het toestaat rem ik ALTIJD voor dieren.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:38 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
OK
Je bent wettelijk aansprakelijk voor de kat. Wanneer je buurman zijn BMW tegen een lantaarnpaal aanrijdt, omdat hij moest uitwijken voor een kat, kan de buurman jou aansprakelijk stellen en zorgen dat de schade wordt hersteld.
Ook al was je niet thuis, ook al lijkt jou kat veel op die van de buurman.
Katten die buiten lopen
quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:46 schreef Laton het volgende:
het is nu wel duidelijk dat je een mongool bent devlin.
Ik rem alleen voor wild mits het toe laat.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mits de verkeerssituatie het toestaat rem ik ALTIJD voor dieren.
En anders niet. Al probeer ik in het algemeen gewoon dergelijke situaties te voorkomen, dat is het beste.
Maar ik ga niet domme topics op Fok! openen als het een keer gebeurd.
Dat eerste stuk mist mijn punt, iets zien lijden is anders dan slechts het eindproduct er van op je bord, onherkenbaar. Een koe is iets anders dan 'n poes, en nee ik slacht het dier niet direct zelf af. En ja het is hypocrisie (oogkleppen op), dat heb ik al gezegd, ik vind het alleen te makkelijk om dat als argument te gebruiken om wel te roepen dat je het doden van een kat niet erg vindt. Ik kan dus net zo goed mijn vorige reactie herhalen, valt gewoon weer te gebruiken op jouw reactie.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:11 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik ben op dat vlak niet hypocriet. Als je niet tegen lijden van dieren kan, dan eet je geen vlees. Dat je het zelf niet aanricht is BS, als jij op jaarbasis 1 koe minder opvreet dan sterft er 1 koe minder. Je ziet de koe niet gedood worden, maar je weet dat het toch op hetzelfde neerkomt. Wat mij betreft is dat oogkleppen opzetten; jij geeft nl onrechtstreeks de opdracht om die koe te doden door jouw biefstukje te kopen.
Dat een huisdier dood is na een aanrijding vind ik ook wel erg (niet om het dier, zie hierboven) omdat er veel kans is dat er een baasje is die om het diertje geeft en nu zijn diertje kwijt is. Als het hem dus over een konijn gaat (een konijn is vaker een wild beest & geen huisdier), dan vind ik het inderdaad erger van mijn bumper dan van het konijn.
Tja, nuff saidquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:48 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ik rem alleen voor wild mits het toe laat.
Voor katten dus niet. En mocht ik het bloed vinden van een kat op mijn bumper zodat ik deze moet schoonmaken, open ik ook een topic. Omdat iemand zijn kat niet binnen kon houden.
ik wil jou wel eens voor mijn auto hebben en nee ik zal geen poging wagen om te remmenquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:48 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ik rem alleen voor wild mits het toe laat.
Voor katten dus niet. En mocht ik het bloed vinden van een kat op mijn bumper zodat ik deze moet schoonmaken, open ik ook een topic. Omdat iemand zijn kat niet binnen kon houden.
marktplaats.nl -> zoeken -> gratis kittensquote:Op zondag 12 augustus 2007 19:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Gratis![]()
OptimistKijk hier b.v maar eens : kosten
het word tijd dat iemand jou een nekschot geeftquote:Op maandag 13 augustus 2007 12:25 schreef hamkaastosti het volgende:
hmm.. ik ga hier in de buurt gratis kittens ophalen en dan gooi ik ze van het viaduct voor passerende auto's
gratis vermaak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |