Najah ik lees het morgen welquote:Op zondag 12 augustus 2007 02:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Naar mijn weten wel.
Volgens mij zijn alledrie de situaties geen buitenspel. De speler achter de lijn staat wel even buiten de lijnen, maar doet nog wel gewoon mee aan het spel.quote:Op zondag 12 augustus 2007 02:44 schreef Chivu het volgende:
Situatie 1: Duidelijk niet buitenspel
[afbeelding]
Situatie 2: Veldspeler in de goal, werd vandaag bij Ajax - PSV op soortgelijke wijze afgevlagd voor buitenspel.
[afbeelding]
Situatie 3: Keeper achter zijn doellijn
[afbeelding]
Ben even te lui om het nu uit te gaan zoeken in de regels, maar de opmerking was dus dat een keeper dan de hele wedstrijd achter z'n doellijn kan gaan staan zodoende de buitenspelval nog scherper te zetten.
Wattus?quote:Op zondag 12 augustus 2007 02:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als de keeper achter de lijn staat doet hij niet mee aan het spel en moet je dus tussen de laatste man en de op een na laatste man staan als je aangespeelt word om buitenspel te staan.
Van de ene kant zou 't wel logisch zijn, de keeper doet niet mee aan 't spel dus gaat het om de laatste twee verdedigers, maar dan zou de keeper eigenlijk eerst naar de middenlijn moeten lopen om het spel weer mogen te betreden. Maar het lijkt me sterk dat het echt een regel is, anders kan de keeper het spel wel heel veel beinvloeden.quote:Op zondag 12 augustus 2007 02:09 schreef De_Ananas het volgende:
Werd net in het Ajax topic geopperd. Als de keeper achter de lijn gaat staan is de buitenspelregel anders. Dan moeten er 2 verdedigers voorstaan. Hoe zit dat precies?
Edit staat inmiddels al bovenquote:Op zondag 12 augustus 2007 02:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als de keeper achter de lijn staat doet hij niet mee aan het spel en moet je dus tussen de laatste man en de op een na laatste man staan als je aangespeelt word om buitenspel te staan.
Zo is het ja.quote:Op zondag 12 augustus 2007 10:47 schreef xFriendx het volgende:
Ik zou denken dat als de keeper achter de lijn gaat staan hij niet mee mag doen met het spel en er ook niet zomaar weer in mag. Beetje hetzelfde idee als een speler die 'geblesseerd' is en even buiten de lijnen behandeld wordt. Die mag er uiteindelijk wel weer in, maar volgens mij niet in het heetst van de strijd. Komt er dus een pass naar de man die hij hoort te dekken mag hij volgens mij niet vanaf de zijlijn er zomaar voor duiken en verder spelen. Volgens mij mag je meestal pas terug zodra het spel zich van jouw plek verwijdert heeft.
Stel dat de keeper in het derde plaatje daar ook aan moet voldoen (alleen heeft hij dus geen enkele reden om zich buiten het spel te zetten behalve om dan zogenaamd die buitenspelval heel scherp te zetten) dan zou ik in plaats van die pass te geven (en dan staat die ander dan buitenspel volgens onze redenaties) gewoon op doel schieten. Dan is het geen buitenspel en de keeper mag niet zomaar inkomen (zoals bij een geblesseerde speler) om die bal even tegen te houden en kan je dus gewoon vanaf een meter of 30 die bal het doel in laten rollen.
Spelers lopen in een sprintduel ofzo wel vaker buiten de lijnenquote:Op zondag 12 augustus 2007 11:33 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Zo is het ja.
Zou wat zijn zeg. Keeper doet even een stap naar achter en het is meteen buitenspel?
Of zie je een verdediger een stapje opzij doen zodat ie langs de zijlijn staatquote:Op zondag 12 augustus 2007 11:33 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Zo is het ja.
Zou wat zijn zeg. Keeper doet even een stap naar achter en het is meteen buitenspel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |