abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52298406
Werd net in het Ajax topic geopperd. Als de keeper achter de lijn gaat staan is de buitenspelregel anders. Dan moeten er 2 verdedigers voorstaan. Hoe zit dat precies?
pi_52298485
Sinds wanneer heeft de keeper een rol bij de buitenspelregel?
That's all folks!
  PR/Manusje van alles zondag 12 augustus 2007 @ 02:20:21 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_52298539
Als de keeper achter de lijn staat doet hij niet mee aan het spel en moet je dus tussen de laatste man en de op een na laatste man staan als je aangespeelt word om buitenspel te staan.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles zondag 12 augustus 2007 @ 02:23:01 #4
Toezicht is gezond!
pi_52298567
Of lul ik onzin ?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_52298587
Naar mijn weten wel.
That's all folks!
  PR/Manusje van alles zondag 12 augustus 2007 @ 02:25:44 #6
Toezicht is gezond!
pi_52298595
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 02:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Naar mijn weten wel.
Najah ik lees het morgen wel
pi_52298610
Slaap lekker uit en kom er dan op terug.
That's all folks!
pi_52298768
Situatie 1: Duidelijk niet buitenspel

Situatie 2: Veldspeler in de goal, werd vandaag bij Ajax - PSV op soortgelijke wijze afgevlagd voor buitenspel.

Situatie 3: Keeper achter zijn doellijn

Ben even te lui om het nu uit te gaan zoeken in de regels, maar de opmerking was dus dat een keeper dan de hele wedstrijd achter z'n doellijn kan gaan staan zodoende de buitenspelval nog scherper te zetten.
pi_52299995
Situatie 2 werd inderdaad afgevlagd, maar volgens mij was dat gewoon een fout van de grensrechter die die speler bij de paal niet zag.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zondag 12 augustus 2007 @ 08:59:20 #10
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52300039
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 02:44 schreef Chivu het volgende:
Situatie 1: Duidelijk niet buitenspel
[afbeelding]

Situatie 2: Veldspeler in de goal, werd vandaag bij Ajax - PSV op soortgelijke wijze afgevlagd voor buitenspel.
[afbeelding]

Situatie 3: Keeper achter zijn doellijn
[afbeelding]

Ben even te lui om het nu uit te gaan zoeken in de regels, maar de opmerking was dus dat een keeper dan de hele wedstrijd achter z'n doellijn kan gaan staan zodoende de buitenspelval nog scherper te zetten.
Volgens mij zijn alledrie de situaties geen buitenspel. De speler achter de lijn staat wel even buiten de lijnen, maar doet nog wel gewoon mee aan het spel.

Hebben jullie het over dat incident van gisteren, met de hele korte corner? Volgens mij stond daarbij de keeper nóg net iets verder naar voren dan de speler die de corner nam en de bal in buitenspelpositie terugkreeg. In dat geval is het buitenspel, omdat de speler achter de lijn dan de enige man achter de bal is en dan gewoon de normale regel geldt.
pi_52300554
Welke speler stond dan achter de (doel?)lijn Pool, een verdediger? Ik snap hier even niets van, evenmin als het volgende wat geplaatst werd..
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 02:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als de keeper achter de lijn staat doet hij niet mee aan het spel en moet je dus tussen de laatste man en de op een na laatste man staan als je aangespeelt word om buitenspel te staan.
Wattus? ik hoop dat jij lekker geslapen hebt Of moet ik wat langer uitslapen?

Ik heb die hele wedstrijd niet gezien maar hč...??? Alle drie die situaties zijn toch geen buitenspel..? als die tweede situatie zich voordoet kun je dat altijd gaan doen, zou dus echt nergens op slaan..
Zelf gemaakt trouwens Chivu, die plaatjes?

Een vriendin van mij, die de ballen verstand van voetbal heeft, had eens een leuke opmerking toen ik haar vroeg of ze wist wat buitenspel was: "dat is toch als de bal buiten het spel is...?" wel logisch beredeneerd
  zondag 12 augustus 2007 @ 10:15:40 #12
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52300588
Ja, de verdediger bij de tweede paal stapte achter de achterlijn.

Maar ik had het idee dat de keeper dus wat verder naar voren stond, waardoor het toch buitenspel werd.
pi_52300610
Waarom? Omdat die verdediger dan niet meedoet aan het spel terwijl hij er weer zo in kan rennen om eventueel die bal een peer te geven mocht t nodig zijn? Zou lekker zijn als je dan buitenspel komt te staan! Als iemand dan buiten het speelveld komt te staan dan moet die er ook gewoon uitblijven...
pi_52300679
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 02:09 schreef De_Ananas het volgende:
Werd net in het Ajax topic geopperd. Als de keeper achter de lijn gaat staan is de buitenspelregel anders. Dan moeten er 2 verdedigers voorstaan. Hoe zit dat precies?
Van de ene kant zou 't wel logisch zijn, de keeper doet niet mee aan 't spel dus gaat het om de laatste twee verdedigers, maar dan zou de keeper eigenlijk eerst naar de middenlijn moeten lopen om het spel weer mogen te betreden. Maar het lijkt me sterk dat het echt een regel is, anders kan de keeper het spel wel heel veel beinvloeden.
  zondag 12 augustus 2007 @ 10:25:33 #15
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_52300688
De officiele buitenspelregels zijn overigens:

REGEL 11 - BUITENSPEL
Buitenspelpositie
Buitenspel zijn als zodanig is geen overtreding.
Een speler bevindt zich in buitenspelpositie indien:
 hij dichter bij de doellijn van de tegenpartij is dan de bal en de
voorlaatste tegenstander.
Een speler bevindt zich niet in buitenspelpositie indien:
 hij zich op zijn eigen speelhelft bevindt;
 hij gelijk staat met de voorlaatste tegenstander;
 hij gelijk staat met de laatste twee tegenstanders.
Strafbaar
Een speler wordt alleen voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij, op
het moment dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een medespeler,
naar het oordeel van de scheidsrechter, actief bij het spel is betrokken
door:
 in te grijpen in het spel; of
 een tegenstander in diens spel te beďnvloeden; of
 voordeel te trekken uit zijn buitenspelpositie.
Niet strafbaar
Een speler wordt niet voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij de
bal rechtstreeks ontvangt uit een:
 doelschop; of
 inworp; of
 hoekschop.
Straf
Voor elke strafbare buitenspelpositie moet de scheidsrechter een
indirecte vrije schop toekennen aan de tegenpartij, te nemen vanaf de
plaats waar de "overtreding" plaatsvond. ř

OB 1
In de tekst betreffende de buitenspelpositie betekent "dichter bij de
doellijn van de tegenpartij", dat enig deel van het hoofd, lichaam of
voeten dichter bij de doellijn van de tegenpartij is dan zowel de bal als
de voorlaatste tegenstander. Armen zijn in deze definitie niet
inbegrepen.
OB 2
"Actief bij het spel betrokken zijn" betekent:
 ingrijpen in het spel: het spelen of aanraken van de bal die is
toegespeeld of aangeraakt door een medespeler;
 een tegenstander in diens spel beďnvloeden: het voorkomen dat
een tegenstander de bal speelt of in staat is te spelen, door
duidelijk het gezichtsveld of de bewegingen van de tegenstander te
blokkeren, of het maken van een gebaar of beweging die, naar het
oordeel van de scheidsrechter, een tegenstander misleidt of afleidt;
 voordeel trekken uit de buitenspelpositie: het spelen van de bal die
naar hem terugkomt van de doelpaal of doellat terwijl hij zich in
buitenspelpositie bevindt of het spelen van de bal die naar hem
terugkomt van een tegenstander terwijl hij zich in buitenspelpositie
bevindt.

Ik kan alleen niks vinden of je nou wel of niet deelneemt aan het spel als je achter de doellijn gaat staan.
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_52300924
Ik zou denken dat als de keeper achter de lijn gaat staan hij niet mee mag doen met het spel en er ook niet zomaar weer in mag. Beetje hetzelfde idee als een speler die 'geblesseerd' is en even buiten de lijnen behandeld wordt. Die mag er uiteindelijk wel weer in, maar volgens mij niet in het heetst van de strijd. Komt er dus een pass naar de man die hij hoort te dekken mag hij volgens mij niet vanaf de zijlijn er zomaar voor duiken en verder spelen. Volgens mij mag je meestal pas terug zodra het spel zich van jouw plek verwijdert heeft.
Stel dat de keeper in het derde plaatje daar ook aan moet voldoen (alleen heeft hij dus geen enkele reden om zich buiten het spel te zetten behalve om dan zogenaamd die buitenspelval heel scherp te zetten) dan zou ik in plaats van die pass te geven (en dan staat die ander dan buitenspel volgens onze redenaties) gewoon op doel schieten. Dan is het geen buitenspel en de keeper mag niet zomaar inkomen (zoals bij een geblesseerde speler) om die bal even tegen te houden en kan je dus gewoon vanaf een meter of 30 die bal het doel in laten rollen.
pi_52301147
Interessante vraag. Je zou denken dat de keeper niet deelneemt aan het spel omdat hij buiten het veld staat, echter kan ik me voorstellen dat dit niet zo gezien wordt omdat het in de praktijk nergens op slaat.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_52301258
moedwillig is het woord.
Als je je als speler moedwillig aan het spel onttrekt, door achter de achterlijn cq. doellijn te gaan staan, dan wordt het doelpunt alsnog goedgekeurd.
Sportieve inbreng
pi_52301296
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 02:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Edit staat inmiddels al boven
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_52301460
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 10:47 schreef xFriendx het volgende:
Ik zou denken dat als de keeper achter de lijn gaat staan hij niet mee mag doen met het spel en er ook niet zomaar weer in mag. Beetje hetzelfde idee als een speler die 'geblesseerd' is en even buiten de lijnen behandeld wordt. Die mag er uiteindelijk wel weer in, maar volgens mij niet in het heetst van de strijd. Komt er dus een pass naar de man die hij hoort te dekken mag hij volgens mij niet vanaf de zijlijn er zomaar voor duiken en verder spelen. Volgens mij mag je meestal pas terug zodra het spel zich van jouw plek verwijdert heeft.
Stel dat de keeper in het derde plaatje daar ook aan moet voldoen (alleen heeft hij dus geen enkele reden om zich buiten het spel te zetten behalve om dan zogenaamd die buitenspelval heel scherp te zetten) dan zou ik in plaats van die pass te geven (en dan staat die ander dan buitenspel volgens onze redenaties) gewoon op doel schieten. Dan is het geen buitenspel en de keeper mag niet zomaar inkomen (zoals bij een geblesseerde speler) om die bal even tegen te houden en kan je dus gewoon vanaf een meter of 30 die bal het doel in laten rollen.
Zo is het ja.

Zou wat zijn zeg. Keeper doet even een stap naar achter en het is meteen buitenspel?
pi_52301892
De speler stond in de situatie van de wedstrijd ook moedwillig achter de doellijn in het doel zeg maar de paal te verdedigen. De bal was niet in de buurt, dus feitelijk deed hij niet mee aan het spel waardoor een situatie bij de cornervlag buitenspel werd gegeven.

A speelt naar B, B speelt terug naar A die volgens mij verder van de achterlijn stond dan de keeper. De verdediger bij de tweede paal verdedigt die paal 'actief' van achter de achterlijn, in het doel.

[ Bericht 18% gewijzigd door Chivu op 12-08-2007 12:46:30 ]
pi_52301918
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 11:33 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Zo is het ja.

Zou wat zijn zeg. Keeper doet even een stap naar achter en het is meteen buitenspel?
Spelers lopen in een sprintduel ofzo wel vaker buiten de lijnen
pi_52303667
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 11:33 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Zo is het ja.

Of zie je een verdediger een stapje opzij doen zodat ie langs de zijlijn staat
pi_52303709
Wat ik wel weet is dat een aanvaller die in het doel staat zeg maar, 'gewoon' buitenspel staat...
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_52303739
In de situatie gisteren was het slim van de speler bij de paal, door even uit het spel te stappen door achter de lijn te gaan staan. Dan kan de keeper dan toevallig naar voren staan, maar de keeper heeft er nooit wat mee te maken.

edit: nee, ik zit nu mis. De verdediger verdedigt inderdaad actief de paal, dus doet mee aan het spel. Ook iets achter de lijn.

Gisteren was het overigens gewoon buitenspel omdat de grensrechter zich verkeek.
That's all folks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')