Nope, fietste ff langs me werk om te kijken of daar nog iemand was met een telefoon maar de zaak was dicht. Ging toen toch maar ff checken of er niet een raam openstond, en jawel!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:31 schreef Visitor.Q het volgende:
Vertel me alsjeblieft dat je alsnog helemaal naar Tilburg bent geweest voordat je er achter kwam dat het raam open stond?
http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=537752quote:Het woord "bekant" kom ik alleen tegen in de Bollenstreek. Ik heb het altijd verwonderlijk gevonden dat een algemeen gebruikt woord 15 km naar het noorden toe niet bekent is (pun intended). Van Dale online, en de papieren woordenboeken bij mij thuis kennen het woord niet. Dus qua spelling ben ik wat onzeker. Bekant, het betekent zoveel als 'bijna'. "Ik he' j'bekan nie zien" klinkt het in plat kattuks, als een Katwijker (ZH) bedoelt dat hij je bijna niet gezien had. Weet iemand waar dit woord vandaan komt, en of het buiten de Bollenstreek ook gebruikt wordt?
Die kerel komt waarschijnlijk niet verder dan z'n eigen bollenstreekquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:34 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=537752
Overigens hoor ik het hier ook van mijn oma uit Geldrop
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:35 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Die kerel kel komt waarschijnlijk niet verder dan z'n eigen bollenstreek![]()
In België en Zuid-Nederland niet nee.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:36 schreef Merel het volgende:
Bekant is toch geen gek woord?
Ik ben een rasechte randstedelingquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:37 schreef IHVK het volgende:
Een randstedeling als ik gebruikt dat woord niet in het dagelijkse taalgebruik, je moet er van gehoord hebben dan.
Nee hoor, allemaal hetzelfde.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:39 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
wtf? dus randstedelingen zijn niet universeel?![]()
In Rotterdam hoor ik het regelmatig voorbij komen hoor. Dacht altijd dat het plat Rotterdams wasquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:37 schreef IHVK het volgende:
[..]
In België en Zuid-Nederland niet nee.
Een randstedeling als ik gebruikt dat woord niet in het dagelijkse taalgebruik, je moet er van gehoord hebben dan.
Nouja, ik gebruik het niet dagelijks, maar ik kijk ook niet gek op als ik het hoorquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:39 schreef IHVK het volgende:
En jij gebruikt dat woord altijd en mensen om je heen doen het ook?
Oh. Ik mist wat volgens mij.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:41 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
In Rotterdam hoor ik het regelmatig voorbij komen hoor. Dacht altijd dat het plat Rotterdams was![]()
wtf? jij bent een schizo?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:42 schreef Merel het volgende:
[..]
Nouja, ik gebruik het niet dagelijks, maar ik kijk ook niet gek op als ik het hoor
Ik kom niet uit Tilburgquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:43 schreef ELdudeness het volgende:
Ik vind dit verhaal toch een ;licht kamper gehalte hebben. Of het is dat Tilburg in je verhaal voor komt maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |