abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52277738
Tijdens mijn rijlessen heb ik leren overpakken, maar kwam er uiteindelijk pas bij het examen er achter dat ik mezelf dat weer had afgeleerd... Na inmiddels drie maanden mijn rijbewijs te hebben doe ik het nog steeds eigelijk zelden, alleen als het heel krap wordt met inparkeren. Nu hoorde ik op een ander forum dat overpakken eigelijk best gevaarlijk kan zijn bij een aanrijding ivm het uitklappen van de airbag. Zit eigelijk best wel wat in.

Als ik er zo over nadenk:

voordelen van overpakken: snellere stuurcorrecties mogelijk, sneller krap insturen, relaxter terugsturen (glijden)
nadelen van overpakken: veiligheid ivm airbag (indien aanwezig), altijd 2 handen nodig, ...

Wat doen jullie?
pi_52277820
Doorgeven is beter, overpakken is eigenlijk alleen bij snel scherp insturen, zoals inparkeren of een bocht maken binnen bebouwde kom.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_52277833
bij inparkeren is je stuurbekrachtiging toch juist hyperactief? Gewoon handpalm op het stuur zetten & toertje draaien volstaat dan om je stuur te draaien (helaas niet om in de juiste hoek te draaien ).

Voordeel is dat je met maar 1 hand stuurt, dan kan je je andere arm relaxed op het armsteuntje leggen...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52278099
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 08:52 schreef Athmozz het volgende:
bij inparkeren is je stuurbekrachtiging toch juist hyperactief?
dat geldt niet voor elke auto... sommige gaan idd in standje super licht maar normaal gebeurd er vrij weinig met je stuurbekrachtiging hoor.
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_52278151
Vrouwen doen aan doorgeven en mannen aan overpakken.
Ik vind doorgeven er zo vreselijk stom uitzien
pi_52278238
ik stuur altijd met 1 hand.. gewoon met je handpalm
Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef DutchRodent het volgende:
jij bent stoer,
pi_52278268
ik stuur met 1 hand, en pak maar heel soms over? met parkeren idd handpalm, draai je ook veel sneller als met 2 handen
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:56:31 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52278384
overpakken zorgt voor de volgende gevaarlijke situaties:

- Arm kan in het stuur vast komen te zittenals je met je voorwielen ergens tegenaan rost. Of als je gewoon grip kwijt raakt in een scherpe bocht.
- Indien airbag in de auto; als je net aan het overpakken bent als zo'n ding naar voren schiet uit je stuur krijg je echt -KEIHARD- je hand/pols tegen je gezicht. Hard genoeg om jezelf dus gewoon helemaal dood te slaan.

Bad habit dus. Gewoon doorgeven.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_52278479
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 09:56 schreef SpecialK het volgende:
overpakken zorgt voor de volgende gevaarlijke situaties:

- Arm kan in het stuur vast komen te zittenals je met je voorwielen ergens tegenaan rost. Of als je gewoon grip kwijt raakt in een scherpe bocht.
- Indien airbag in de auto; als je net aan het overpakken bent als zo'n ding naar voren schiet uit je stuur krijg je echt -KEIHARD- je hand/pols tegen je gezicht. Hard genoeg om jezelf dus gewoon helemaal dood te slaan.

Bad habit dus. Gewoon doorgeven.
Overpakken kan alleen bij lage snelheid. De kans dat je airbag eruit komt is super klein.
Ik denk dat je alleen in de 1e overpakt en of in de 2e versnelling stap voets.
Met een slip cursus moet je ook overpakken. Je bent te langzaam als je gaat doorgeven.

Dus bovengenoemde is echt dikke vette bull shit.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:06:56 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52278503
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:04 schreef draaijer het volgende:

[..]

Overpakken kan alleen bij lage snelheid. De kans dat je airbag eruit komt is super klein.
Ik denk dat je alleen in de 1e overpakt en of in de 2e versnelling stap voets.
Met een slip cursus moet je ook overpakken. Je bent te langzaam als je gaat doorgeven.

Dus bovengenoemde is echt dikke vette bull shit.
Ik heb toevallig een slipcursus gedaan en daar is mij -juist- geleerd dat overpakken ontiegelijk slecht is. De instructeur bleef steeds maar weer geirriteerd roepen dat ik daar eens mee moest kappen.

Je kan prima met vrij hoge snelheid doorgeven daarnaast moet je tijdens een slip niet als een bezetene aan je stuur lopen sjorren. Je moet de auto juist weer in z'n spoor proberen te krijgen.

Dus bovengenoemde is echt dikke vette bull shit.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_52278516
Mijn vader zegt dat overgeven het beste is dus bovenstande is echt dikke vette bull shit.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:07:51 #12
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52278517
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 09:35 schreef draaijer het volgende:
Vrouwen doen aan doorgeven en mannen aan overpakken.
Ik vind doorgeven er zo vreselijk stom uitzien
ja, dat vind ik ook idd
Doe dat ook eigenlijk nooit, ik hou als ik stuur of m'n hand op 1 plek en draai daarmee het stuur rond, dus gewoon rondjes draaien met je arm
Of ik pak over
Signature.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:09:00 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52278535
Dus bovengenoemde is echt dikke vette bull shit ejjj
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_52278556
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik heb toevallig een slipcursus gedaan en daar is mij -juist- geleerd dat overpakken ontiegelijk slecht is. De instructeur bleef steeds maar weer geirriteerd roepen dat ik daar eens mee moest kappen.

Je kan prima met vrij hoge snelheid doorgeven daarnaast moet je tijdens een slip niet als een bezetene aan je stuur lopen sjorren. Je moet de auto juist weer in z'n spoor proberen te krijgen.

Dus bovengenoemde is echt dikke vette bull shit.
Met doorgeven kan je niet je auto uit dse slip trekken als je snel moet sturen.
Overpakken doe je (een sli niet meegerekend) alleen met lage snelheid. Dus wat gevaarlijk. Je airbag klapt niet eens uit met lage snelheid. Tenzij er iemand met 50 tegen jou aan rost.
Doorgeven is voor vrouwen en overpakken voor de automobilist die kan autorijden.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:16:24 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52278619
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:10 schreef draaijer het volgende:

[..]

Met doorgeven kan je niet je auto uit dse slip trekken als je snel moet sturen.
Lukte mij anders prima. Blijkbaar was je er te imcompetent voor dat je instructeur maar bij zichzelf dacht:
" *zucht*... laat die freak maar lekker z'n ding doen echt weer zo'n haantje die denkt dat doorgeven voor wijven is dus ... laamaa "
quote:
Overpakken doe je (een sli niet meegerekend) alleen met lage snelheid. Dus wat gevaarlijk. Je airbag klapt niet eens uit met lage snelheid. Tenzij er iemand met 50 tegen jou aan rost.
Jij bent er zeker zo eentje die lekker verwijft met 15 de bocht door kruipt?
quote:
Doorgeven is voor vrouwen en overpakken voor de automobilist die kan autorijden.
Waaat een onzinargument is dat
Je komt erg kinderlijk over. Heb je ueberhaupt al een rijbewijs of ben je nu gewoon je stoere pappie aan't napraten?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_52278647
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Lukte mij anders prima. Blijkbaar was je er te imcompetent voor dat je instructeur maar bij zichzelf dacht:
" *zucht*... laat die freak maar lekker z'n ding doen echt weer zo'n haantje die denkt dat doorgeven voor wijven is dus ... laamaa "
[..]

Jij bent er zeker zo eentje die lekker verwijft in z'n 20 de bocht door kruipt?
[..]

Waaat een onzinargument is dat
Je komt erg kinderlijk over. Heb je ueberhaupt al een rijbewijs of ben je nu gewoon je stoere pappie aan't napraten?
Het zit je dwars het knul... Een vrouw en een vrachtwagen chauffeur geven door!
Geef mij maar een voorbeeld dat jij op de snelweg of buiten de bebouwde kom doorgeeft of zou kunnen overpakken?!

Ga eens naar buiten, vraag aan je vader of je de auto mag lenen en zeg hem dat je even gaat proberen over te pakken op de snelweg. Dan lezen wij zo wel hoeveel schade je hebt gereden.

Als in mijn posts en fobo had gezien, had je geweten dat ik auto gek ben en aardig wat km cruise + hou van hardrijden etc.. Jij moet een auto lenen
Suc6 knul.. Post je zo even je ervaring met overpakken / doorgeven met hogere snelheid
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:28:10 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52278724
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:20 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het zit je dwars het knul... Een vrouw en een vrachtwagen chauffeur geven door!
Geef mij maar een voorbeeld dat jij op de snelweg of buiten de bebouwde kom doorgeeft of zou kunnen overpakken?!
Ten eerste. Wie heeft het hier per se over de snelweg of bebouwde kom? Het gaat over autorijden in het algemeen

Maargoed hier komtie:
A10 Einsteinweg. Afslag naar A10West. 70km/u max. Scherpe bocht.
A4 na schiphol afslag hoofddorp.
quote:
Ga eens naar buiten, vraag aan je vader of je de auto mag lenen en zeg hem dat je even gaat proberen over te pakken op de snelweg. Dan lezen wij zo wel hoeveel schade je hebt gereden.
Wederom. Wie heeft het hier over de snelweg. Wat een drogreden
quote:
Als in mijn posts en fobo had gezien, had je geweten dat ik auto gek ben en aardig wat km cruise + hou van hardrijden etc.. Jij moet een auto lenen
haha oh?? je bent jezelf nu wel beetje voor gek aan het zetten met je aannames en je zielige gefrustreerde toontje. Hoe weet jij nou weer of ik een auto heb of niet.
quote:
Suc6 knul.. Post je zo even je ervaring met overpakken / doorgeven met hogere snelheid
Dus bovengenoemde is echt dikke vette bull shit.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_52278763
Quotes uit elkaar halen en regel voor regel een "tegenargument" bedenken is tot daaraantoe, maar om het dan ook nog te posten !
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:32:37 #19
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52278768
wat een topic
Signature.
pi_52278779
voor doorgeven moet je toch ook met je beide handen op 10 minuten rijden? Wie rijdt er nu zo... Linkerarm leg ik altijd op de armsteun en gewoon onderaan het stuur wat tegenhouden voor als je over een steen/put zou hobbelen, en het linkerhand bovenop het stuur, zo kan je makkelijk een kwart naar beide richtingen draaien, wat voor het rijden zelf genoeg is (kwart draaien kan ik al 90° bochtje mee nemen).

Ik denk dat de meeste mensen ook maar met 1 hand sturen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52278781
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:16 schreef SpecialK het volgende:

Lukte mij anders prima. Blijkbaar was je er te imcompetent voor dat je instructeur maar bij zichzelf dacht:
" *zucht*... laat die freak maar lekker z'n ding doen echt weer zo'n haantje die denkt dat doorgeven voor wijven is dus ... laamaa "
Ik vind het bizar dat een instructeur bij een slipcursus doorgeven leert... Idd. langzamer en dus bij een auto met een indirecte stuuroverbrengingsverhouding (wat een straatauto nu eenmaal heeft) onvoldoende snel op op iedere situatie adequaat te kunnen reageren.

Mag ik vragen WAAR jij deze instructeur trof?

Verder is het niet of-of. Er zijn situaties waar doorgeven, of (bij gebrek aan een beter woord) "scheefpakken" beter werkt. Eigenlijk zijn dat de snelle bochten waarbij het gewoon vasthouden van het stuur niet meer gaat omdat de stuuroverbrengingsverhouding in een straatauto te indirect is. Bij korte indraaiers of snelle stuurcorrecties is overpakken gewoon sneller er daardoor beter.

En als je met je arm IN het stuur komt ben je verkeerd aan het overpakken. Dat doe je nl. buitenom. Niet dat onderhandse geneuzel wat je sommige pannenkoeken ziet doen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:34:37 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52278792
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:32 schreef veldmuis het volgende:
Quotes uit elkaar halen en regel voor regel een "tegenargument" bedenken is tot daaraantoe, maar om het dan ook nog te posten !
Reacties bedenken op 2 mensen die het blijkbaar niet zo lekker met elkaar kunnen vinden en dan gaan klagen over de vorm is tot daaraantoe maar dat ook nog gaan posten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_52278799
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Reacties bedenken op 2 mensen die het blijkbaar niet zo lekker met elkaar kunnen vinden en dan gaan klagen over de vorm is tot daaraantoe maar dat ook nog gaan posten.
Zelf iets bedenken is lastig hč?
pi_52278810
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:33 schreef Athmozz het volgende:
voor doorgeven moet je toch ook met je beide handen op 10 minuten rijden?
Je moet gewoon altijd op 10 voor twee / kwart voor drie rijden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_52278819
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je moet gewoon altijd op 10 voor twee / kwart voor drie rijden.
Dat lijkt me sterk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')