mjah.. BB is hartstikke lullig wat sommige dingen betreft en ik hoop dat er nog veel meer van dit soort "akties" volgen..
en bb is kinderachtig met hun kut blauwe beeld.
altijd als er echt iets gebeurd doen ze dit
Opstand in BB-huis
© Big Brother 15/10/1999 00:00
‘Madness’ in het Big Brother huis, de gekte slaat toe. De bewoners hebben nog steeds de cd-speler in huis en nu zullen ze hem gebruiken ook. Ze mochten het apparaat lenen om het BB-lied te oefenen. Maar de frustraties van vandaag moeten er toch op de een of andere manier uit. Muziek willen ze, vanavond zijn ze in een opstandige bui. Het idee komt van Willem en hij vindt meteen bijval. Alleen Mona probeert ze nog tegen te houden met: “Ja dit mag natuurlijk niet.” Bianca, recalcitrant als ze is, roept meteen: “Ja Mona, wat kunnen ze ons nog maken. Het is toch ons huis? Schijt aan de hele wereld hier.” Willem is al bezig. ‘Our House’ van ‘Madness’ beukt door de woonkamer. Uitgelaten springen Willem, Karin, Ruud, Bianca en Maurice in het rond. Ze leven zich helemaal uit. Mona kijkt het eerst nog even aan, maar dan laat ze zich ook opzwepen door de muziek. Alleen Bart en Sabine ontbreken nog. Hier snapt Bianca niks van: “Dat die twee blijven slapen, zeg! Ze hebben vast wat anders aan hun hoofd.” Veel kan het haar niet schelen. Zij danst wel lekker verder. Je weet maar nooit wanneer Big Brother ingrijpt. Mona is er niet helemaal gerust op. Ze is bang voor represailles van Big Brother. “ Ik heb hier geen goed gevoel over, ze gaan ons terugpakken.”
Al ik weet niet hoeveel dagen zit ik allerlei gedachten aan weerbaarheids-acties uit te zenden, te posten en te hopen dat een of andere magische telepatische stroom deze gedachten ook naar Almere zal waaien !
kort lijstje van mogelijkheden:
1. er is weinig eten. Actie: niet balen, maar in het tegenovergestelde gaan: hongerstaking. En dit vooral voor de camera's. Het lekt hoe dan ook uit en de publieke opinie zal VOO dwingen om 'iets te doen'. Op dat moment kunnen ze er een paar eisen doordrukken, anders verliest VOO gezicht bij kijkers en dat kost kijkcijfers.
2. Dagboekkamer: Bianca is officieel medisch geblesseerd verklaard, maar wordt bits toegesproken als ze om uitwisselen van opdrachten vragen.
Actie: Bianca wijst op haar arm en zegt: ok, als jullie niet naar me luisteren, wil ik nu mijn advocaat spreken en klaag ik jullie aan voor negeren van medische behandeling/cq. verernstigen van mijn klacht. En als je hier niet antwoordt, ga ik hetzelfde voor alle camera's zeggen.
3. De dreigementen op hun boodschappenlijstje uitvoeren: de hele dag 'saaie TV' maken.
4. Niet meer zingen: stop die CD maar in je BB-hol, we laten ons niet belachelijk maken voor de Top40-inkomsten. Wij zijn geen levend billboard !
5. Alleen nog acteren als daar salaris tegenover staat: 250.000 : 100 : 10 = 250/24-uurs-dag/man als soap-acteur, terwijl een kleine reclame-schnabbel al 5000 in 3 dagen kan opbrengen. Niet-acteren is dan: Ruud z'n kont op de polaroid-foto voor de camera's hangen.
6. Protest aantekenen tegen de laatste week-opdracht: VOO beschuldigen van vals spel, wegens onvoldoende spelregels over het startsein (niet duidelijk, daardoor Ruud de mist in), onvoldoende voorbereiding voor de puzzel. Geen toestemming tot verlichting Bianca's aktiviteit. (zie medisch argument)
7. Weigeren post te ontvangen, volgens de methode: maak je situatie ERGER, niet minder erg, dan verliest BB zijn grip op je. Top him in your 'suffering' and set yourself free.
8. enz. enz. wie vult deze lijst aan en helpt mee aan dit inspiratie-veld ?
[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 16 Oktober 1999).]
Kijk, dat ze nou op tv de intelligentie van het publiek grof onderschatten, ok, dat schijnt gewoon te zijn bij de commerciële zenders, maar nu komen ze met iets revolutionairs (en dan bedoel ik het gehele BB concept -en- die streams) en dan spelen ze op schaamteloze wijze met ons. Helaas hebben we zo weinig macht. Het enige dat ik kan verzinnen is niet kijken, niet reageren en me er niet druk om maken.
Maar daar heb ik nou net geen zin in
Ik weet niet of de BBredactie bewust verdeelt en heerst, want ik kijk ook wel naar de tv uitzendingen (al is het soms met kromme tenen). Het is eerder verdeel en laat je zo enorm kennen.
Waar ik wel van overtuigd ben is dat de grote groep zappers het geld in het laadje moet brengen. Voor veel mensen is het hele BB gebeuren wat ze op de tv en in de pers wordt voorgeschoteld. Laten we er voor de makkelijkheid even van uitgaan dat ze gewoon niet de moeite nemen om er verder over na te denken. Die grote groep zappers gaat binnenkort massaal bellen en koopt die bewoners-cd. Echter nog belangrijker: zij zien die mind-numbing commercials. En daar draait het toch allemaal om.
In plaats van hacken probeert JayBee zich uit alle macht niet door Veronica en de commercie te laten manipuleren. Zal het hem lukken? Kijk morgen weer naar ...
quote:
op 10-16-1999 om 07:35 PM schreef Moor het volgende:- naast de weekopdracht nog diverse malen gedwongen PR-activiteiten moeten doen en acteer-optredens in soap-binnenin-soap produkties waarin - neem ik aan - door de deelnemers allemaal niet vooraf met handtekening was toegestemd.
Ik denk dat het meewerken aan dergelijke activiteiten als de Krimi en het liedje zingen met het stijgen van de irritaties wel zal ophouden. Moeilijk leuk mee te doen als je trek hebt of snakt naar een sigaret.
Ik zou de aanwijzingen die als 'leuke suggesties' te classificeren zijn van de regie ook wel gaan negeren denk ik. De 'terechtstellingen' zoals toen met Karin en Maurice achter het douchegordijn, zijn moeilijker uit de weg te gaan. Ze zijn stuk voor stuk toch aardig vastgelegd aan die contracten denk ik. (Ik ga die link toch maar eens opzoeken waar je een contract kon lezen.)
Kippen slachten uit protest (of vanwege de schaarste) doen ze vast niet. Camera's slopen heeft ook veel weg van het afzagen van de tak waar je zelf op zit, dus voorlopig zeker niet.
Ik wacht met smart op het meest waarschijnlijke: recalcitrant gedrag tijdens de 'live' uitzending op donderdag met Rolf en Daphne. Tenzij daar de VOO-vinger in de pap te dik is, zie ik Sabine daar nog wel het voortouw in nemen. Go girl. Van Ruud of Mona kunnen we dan denk ik alleen maar collaboratie met VOO te verwachten.
Veronica zal zich juridisch gezien wel behoorlijk goed ingedekt hebben, zo gelikt zijn ze daar wel. Niet voor niets komen ze er herhaaldelijk vanaf met:"wij breken geen regels, wij maken ze"
maar ik denk dat met enige creativiteit V nog behoorlijk te stangen is. Vraag rest dan nog of de bewoners die creativiteit wel kunnen opbrengen, zou niet bij de screening van de kandidaten dat risico zijn weggefilterd?
Mona, Ruud, Bart en Maurice zijn te tam en zullen hun inbreng beperken met daar is de deur tegen de meer opstandige bewoners. Ofwel via nominaties of gewoon volgens wat Phileine zei over 'als het je niet bevalt ...'.
quote:
op 10-16-1999 om 08:41 PM schreef JayBee het volgende:
Sabine, Bianca, Karin en/of Willem? Niet dat ik me denk te kunnen meten met de karakterschetsen van sommige zeer professioneel overkomende deelnemers aan dit forum. Ik hoop alleen maar dat we iets van hen kunnen verwachten want [u]verzet is interessant[/u] ook buiten BB.
Bianca lijkt me van nature al rebels, al is het alleen maar omdat ze daarmee feedback afdwingt uit haar omgeving. Sabine, daar zie ik weinig gevaar in, of ze moet een aantal mensen achter zich hebben staan.
Karin zie ik wel rebelleren, maar dan meer als mobilisator, en niet rechtstreeks. Een voortdurende stroom van cynische en bijtende opmerkingen lijkt me echt wat voor haar. Voor wat betreft Willem lijkt het me, dat hij boorlijk veel over zich hen zal laten komen, totdat zijn irritatiegrens is bereikt. En dan is het voor deze nuchtere Fries ook echt afgelopen: ik zie hem als enige van het stel in staat om pontificaal zijn spullen te pakken en te vertrekken als zijn irri-grens bereikt is.
quote:
Mona, Ruud, Bart en Maurice zijn te tam en zullen hun inbreng beperken met daar is de deur tegen de meer opstandige bewoners. Ofwel via nominaties of gewoon volgens wat Phileine zei over 'als het je niet bevalt ...'.
Ruud is niet tam, maar heeft een enorm plichtsgevoel (zowel naar de groep toe, als naar V. toe). Mona is inderdaad snel onder de indruk van authoriteit (hetgeen ook wat kan zeggen over haar thuissituatie ).Als V. zegt "spring", is haar antwoord waarschijnlijk niet eens hoe hoog, maar hoe lang. En Maurice, tja, wie weet komt die nog eens onverwacht uit de hoek, over een aantal weken.
Vwb Bart: die jongen is aan de ene kant onder de indruk van authoriteit, maar vergis je niet: als deze jongen zich bedreigd voelt, kan hij rare sprongen maken. Verder is hij waarschijnlijk gewend aan het ontduiken van systemen (hij heeft tenslotte in 't leger gezeten). Neem 'm Sabine af, geef 'm een paar dagen geen eten, en je hebt kans dat hij Hummie aan d'r haren het pand insleept.
Want ... hebben ze nou macht of niet. En als ze het in de een of andere vorm hebben, zullen we daar nog wat van zien of niet? Ze moeten er zelf eerst opkomen, en het daarna ook nog uitvoeren. Hier hebben we mijn reden om te kijken even fijn bloot liggen.
Ik wacht deze week even af. Als ze ergens macht mochten vinden dan liggen er mogelijkheden op de momenten dat ze live met de studio in contact staan. De rest is of te ver gezocht, of te zeer onderhevig aan de invloed van de BBredactie.
========
HE STOLE MY PICTURE!!!!!!!!!!!!!!!!!
Later ging het kip gewoon de pan in, in kleine stukjes en de bewoner namen haar rol over door als kippen zonder kop door het huis te lopen.Moesten ze van de dagboekkamermevrouw, want het mocht niet opvallen.
S'nachts is de kip dan stiekem vervangen door V, maar de haan was haar niet vergeten, want die kraaide namelijk niet die ochtend.
Ik voorspel nog veel meer problemen bij de kippen,s'nachts toen Bart over the Face of Death zat te vertellen, zat ik naar de kippen te kijken.
Doodstil.Nou, dat spreekt toch bookdelen!
En dan de volgende ochtend naar hun toegaan
en doen alsof hij hun vriendje is.Nou ik heb gezien hoe een kip wit wegtrok. Dat zegt mij genoeg.
De kippen zitten vol van frustratie en darom zijn ze echt al aan het vergaderen hoe ze actie kunnen voeren.Maar ze zijn nog niet tot een kipensus gekomen.
Bovendien is door het slachten van de ene kip ook hun hele orde verstoord.
Hun haan blijkt dat nieuwe kip namelijk best leuk te vinden, ondanks haar verschrikkelijke gekakel. Dus alleen daarom zijn de kippen in voor actie.
Ze waren dan ook van plan om geen eieren meer te leggen, maar daar had V gauw iets op gevonden.Geen eieren, geen eten.
Ja, hoor ook de kippen zijn op ratsoen gezet.
Het is gewoon scandalig.En dat terwijl niets daarvan in hun contract stond.Ze hadden namelijk geen contract.Zoals ik al zei.
Nou ik hou mijn hart maar vast voor de stemming morgen, want in zo'n sfeer kan toch geen kip zijn ei meer kwijt. Laat staan dat de manier van programma maken ze maar steeds aan hutselen herinnerd en dat weer aan omelet en dat weer aan het feit dat ze elke dag weer een abortus onder ogen moeten zien, terwijl ze best ze voelen dat er iets aan het broeden is.
Dat houdt toch geen kip vol.Deze emotionele mishandeling.
Laat staan wat er straks gebeurd. Er is maar een plaats voor een kip als mascotte van V en al de anderen worden als kippepootjes bij de prijsuitreiking geserveerd. Kunnen de celebreties ook lekker proefen van zo een BB-kip.
Nee, als ze niet in actie komen worden ze gewoon de pan ingehakt.Met croma.Voor de lekkere jus.
Afgeknabelt tot op het bot.En de overgebleven kip maar kijken, naar de maatjes.
En de botten, waar ze dan ook nog bouillion van trekken.
Nou ik ben blij dat ze zo ver nog niet kunnen kijken en steeds maar nog hun veertjes goed rechtzetten.
Ik hoop maar steeds dat ze de schijterij krijgen van de week, en gewoon te slap zijn
om eieren te leggen en dat ze dan denken "laat ze maar in stront zakken"
Trouwens voordat ik het vergeet.
Toen het liedje zo mislukt was, hebben de kippen gezongen, en de bewoners ge-playbacked.
Daarom kan je het dreuntje ook straks van de site van Martin Gaus downloaden.
Ja hoor anders deden de kippen het niet.
En de text gaat eigenlijk zo volgens de kippen:
Legt kip een gouden ei
zijn ze als de kippen bij
want het gras is altijd groener
bij je buurman op de wei
will een kip dat overleven
kan ie beter maar niet beven
Concurentieslacht is lekker
want dat is een publieke trekker
cijfers lopen als een trein
lijkt zowat op Albert Hein
maar als kip ga je eraan
en je verliest ook nog je baan
Nou dat was het dan weer van Chicken tonight.
Gewoon zielig.
Voorbeelden:
- het weekbudget blijft (zo ongeveer) gelijk, want van nul gulden kan niemand leven (zelfs geen student)
- er worden altijd meer boodschappen geleverd dan besteld (en anders off camera wel afgeleverd). Volgens mij gebeurt dat nu al.
- de weekopdrachten worden alleen maar simpeler, om dat budget op peil te houden. Die van deze week is er al zo één. Gewoon stampen. De voorlaatste week zal de opdracht luiden: "Noem de namen van je medebewoners".
Dit zijn maar een paar voorbeelden, die aangeven dat V de mensen, hoe dan ook in het huis moet houden.
Dus toen meneer V. Over zei dat 'door alle heisa rond de CD-opname de CD-speler was blijven staan', dacht ik 'My Ass'.
De bewoners hebben gewoon gezegd: "Die CD-speler blijft hier of we vermoorden Ruud en Willem". En dat hielp....
Dit zal alleen maar erger worden, wat voor V (en voor ons) saaiere TV betekent. En het is vaak al zo saai.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |