abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:18:39 #1
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_52259362
Wikipedia heeft de reputatie redelijk betrouwbaar te zijn (als je de studie van Nature mag geloven). Nu zijn er andere sites opgedoken die qua structuur als twee druppels water op wiki lijken (zelfde stijl, kleuren, pagina-opbouw etc..). Zo is er bvb http://uncyclopedia.org/ , een parodiesite met artikels als Dead Nigger Storage. Je moet geen genie te zijn om te weten dat de info daar niet serieus genomen moet worden. Maar een site als Television Wiki pretendeert wel betrouwbaar te zijn. Kom ik toevallig op hun GHB pagina. Lijkt op het eerste zicht niets mis mee, tot ik het volgende lees:
quote:
GBL, or gamma-butyrolactone, is one such precursor. It is 1,6 times more potent than GHB, so 1ml of GBL is equivalent to 0,4g of GHB.
Huh? Als je weet dat 1 ml GBL 1.144 gram weegt dan is wel duidelijk dat dit niet kan kloppen. Hoe kan 1.144 gr GBL het equivalent zijn van 0.4 gr GHB als GBL 1.6 keer krachtiger is dan GHB???
Als het bij deze fout bleef was er weinig aan de hand, maar wat schrijven ze onder "Dangers":
quote:
However, it has been argued that it is difficult to take a lethal dose of GHB, as a user would fall unconciousness long before the lethal dose is reached. Furthermore, LD50 of GHB is estimated to to be between 1100mg/kg and 2000mg/kg [3], while the effective dose ranges between 0.5g and 3g. Hence, for an average 60kg person, the lethal dose would be from 20 to 120 higher as a typical recreational dose.
Oh really? Het duurt 10 a 20 minuten voordat de GHB in je bloed wordt opgenomen, als je in die tijd geen 100ml naar binnen krijgt ben je een wel héél trage drinker.

Mijn klacht dus: Onbetrouwbare sites die lijken op Wikipedia!

En nee, dit is niet de plaats om over de betrouwbaarheid van Wikipedia zelf te discussiëren, daar bestaan ongetwijfeld al topics over.
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:35:41 #2
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52259835
lol @ dead niggers

tja, dude... some willen mensen nogal eens rekenfouten maken, zeker als ze US gewend zijn ipv metric
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_52259896
gevaarlijke info!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:55:58 #5
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_52262158
Met GHB nooit meer nee
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_52269931
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:18 schreef ThinkTank het volgende:
Wikipedia heeft de reputatie redelijk betrouwbaar te zijn (als je de studie van Nature mag geloven). Nu zijn er andere sites opgedoken die qua structuur als twee druppels water op wiki lijken (zelfde stijl, kleuren, pagina-opbouw etc..). Zo is er bvb http://uncyclopedia.org/ , een parodiesite met artikels als Dead Nigger Storage. Je moet geen genie te zijn om te weten dat de info daar niet serieus genomen moet worden. Maar een site als Television Wiki pretendeert wel betrouwbaar te zijn. Kom ik toevallig op hun GHB pagina. Lijkt op het eerste zicht niets mis mee, tot ik het volgende lees:
[..]

Huh? Als je weet dat 1 ml GBL 1.144 gram weegt dan is wel duidelijk dat dit niet kan kloppen. Hoe kan 1.144 gr GBL het equivalent zijn van 0.4 gr GHB als GBL 1.6 keer krachtiger is dan GHB???
Als het bij deze fout bleef was er weinig aan de hand, maar wat schrijven ze onder "Dangers":
[..]

Oh really? Het duurt 10 a 20 minuten voordat de GHB in je bloed wordt opgenomen, als je in die tijd geen 100ml naar binnen krijgt ben je een wel héél trage drinker.

Mijn klacht dus: Onbetrouwbare sites die lijken op Wikipedia!

En nee, dit is niet de plaats om over de betrouwbaarheid van Wikipedia zelf te discussiëren, daar bestaan ongetwijfeld al topics over.
Een beetje critisch lezer, zoals jij, haalt al heel gauw de fouten uit de site.
Ik bedoel... die rekenfout van 1 : 0,6 is gewoon to obvious.
In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life
pi_52270095
quote:
Dead Nigger Storage Inc is a successful business founded in 1994

Dead Nigger Storage Inc is publicly traded on the Nasdaq stock market under the symbol DEDNIG.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')