FOK!forum / Vraag & Aanbod / [TK] Rode Kever Cabrio
miss-tikvrijdag 10 augustus 2007 @ 11:43
Ik wil mijn rode Kever Cabrio uit 1978 (dus valt buiten de belasting) verkopen. 90.000 km, benzine, 1200 cc nog geen 5000 euro. Iemand interesse?

[ Bericht 17% gewijzigd door ElisaB op 10-08-2007 11:54:45 ]
Coolgozavrijdag 10 augustus 2007 @ 11:46
Mooi wagentje, dat wel, maar hoevaak is de teller klokje rod geweest, want die wagen heeft echt niet maar 90.000 km gelopen in 29 jaar. Wellicht nieuwe motor, maar toch.
miss-tikvrijdag 10 augustus 2007 @ 11:50
Teller is niet terug gezet..kever heeft jarenlang in een hooischuur gestaan, daarna heb ik hem helemaal opgeknapt....kom maar kijken, proefritje doen zou ik zeggen!
ElisaBvrijdag 10 augustus 2007 @ 11:55
Link naar andere verkoopsite is niet toegestaan; verwijderd derhalve.

Plaats even foto's hier; dat maakt je topic een stuk aantrekkelijker!
miss-tikvrijdag 10 augustus 2007 @ 11:58
Ok, hier fotooooos

TheFreshPrincevrijdag 10 augustus 2007 @ 12:00
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:46 schreef Coolgoza het volgende:
Mooi wagentje, dat wel, maar hoevaak is de teller klokje rod geweest, want die wagen heeft echt niet maar 90.000 km gelopen in 29 jaar. Wellicht nieuwe motor, maar toch.
Het boeit bij zo'n auto ook helemaal niet hoe vaak ze de klok rondgeweest zijn.
Het gaat om de huidige staat.
Een Kever kan in tip-top conditie zijn of compleet afgeragd.
Daar moet je naar kijken; niet naar een tellerstand. Tellers vind je op iedere onderdelenmarkt.

Onderdelen en plaatwerk zijn allen nog probleemloos nieuw te krijgen (vooral imitatie) en sleutelen is zeer goed te doen aangezien er niets op zit wat niet nodig is. En als je wat rondshopt kan je gewoonweg niet goedkoper rijden.

Kever is ideaal:
- geen waterkoeling
- geen koppakking (niet nodig vanwege geen waterkoeling - cylinder overlapt enigzins).
- geen distributieriem (tandwiel)

En verder; you love it or you hate it...

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 10-08-2007 12:07:49 ]
miss-tikvrijdag 10 augustus 2007 @ 12:04
helemaal juist
murpvrijdag 10 augustus 2007 @ 12:16
wat een leuk ding
RLinkervrijdag 10 augustus 2007 @ 12:23
Is het een originele cabrio of zijn zelfgemaakte speedster?
miss-tikvrijdag 10 augustus 2007 @ 13:10
origineel
#ANONIEMvrijdag 10 augustus 2007 @ 14:08
Toffe auto
miss-tikvrijdag 10 augustus 2007 @ 14:24
kopen??
Nachtdiervrijdag 10 augustus 2007 @ 14:52
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:00 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En verder; you love it or you hate it...
I love them!

Kevertjes zijn liev
spacecrapvrijdag 10 augustus 2007 @ 15:17
waar te bekijken?/ proefrit?
Greysvrijdag 10 augustus 2007 @ 15:47
Iets meer info zou wel fijn zijn. Iets grotere en meer foto's ook
Harde kever? Veel plekjes? Bodem?
Puckzzzvrijdag 10 augustus 2007 @ 15:58
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:47 schreef Greys het volgende:
Iets meer info zou wel fijn zijn. Iets grotere en meer foto's ook
Harde kever? Veel plekjes? Bodem?
laat je nou niet verleiden...Marijtje is keimooi

trouwens...ff speciaal aanmelden om hier je Kever te verkopen??

grotere foto's willen we zien, vooral van de gevoelige plekken zoals voor onder bij het raam, langs de lampen en dorpel, achterkantje...


details! details!!
Greysvrijdag 10 augustus 2007 @ 16:08
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:58 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

laat je nou niet verleiden...Marijtje is keimooi
Ja maar ik heb zelf een Smart. En eigenlijk wil ik die nog wel eens kwijt en dan nog een keefje erbij.
Een zusje voor Marijtje

En ja! Grotere foto's alstublieft!
En wat heb je er allemaal zelf aan opgeknapt? En hoe? En waar? Enzo?
Greysvrijdag 10 augustus 2007 @ 19:48
Meneer Greys moet zich er weer mee bemoeien:

Als ik het zo goed kan zien vanaf de kleine foto's is het geen originele cabrio van de fabriek af maar is ie later omgebouwd naar cabrio.
Dit kun je zien aan het feit dat de voorruit stijl rond doorloopt tot boven het tochtraampje in de deur. Bij een originele cabrio is dit geen plaatwerk maar een chromen strip en recht.
Ook de cabriokap op de achterkant is geen originele.

Neemt natuurlijk niet weg dat het een hartstikke leuk ding is en voor 5000eu kun je hier veel plezier van hebben in de zomer (als ie verder echt helemaal netjes is tenminste!!)
-VnCnT-woensdag 15 augustus 2007 @ 10:19
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:48 schreef Greys het volgende:
Meneer Greys moet zich er weer mee bemoeien:

Als ik het zo goed kan zien vanaf de kleine foto's is het geen originele cabrio van de fabriek af maar is ie later omgebouwd naar cabrio.
Dit kun je zien aan het feit dat de voorruit stijl rond doorloopt tot boven het tochtraampje in de deur. Bij een originele cabrio is dit geen plaatwerk maar een chromen strip en recht.
Ook de cabriokap op de achterkant is geen originele.

Neemt natuurlijk niet weg dat het een hartstikke leuk ding is en voor 5000eu kun je hier veel plezier van hebben in de zomer (als ie verder echt helemaal netjes is tenminste!!)
Hier sluit ik me bij aan... Ok de Amerikaanse bumpers die er op zitten kloppen natuurlijk niet...Die ronde bumpers heb je maar to 1966 gehad. (als ik me niet vergis)

Verder vind ik 5000 euri een hoop geld voor een zager!
Puckzzzwoensdag 15 augustus 2007 @ 10:23
miss-tik is op mistieke wijze spoorloos?
Greyswoensdag 15 augustus 2007 @ 12:03
Ja, vreemd, wat een beetje gezonde kritiek al niet kan bewerkstelligen he...
Het was niet aanvallend bedoeld, maar zij roept keihard dat het een originele cabrio is maar dat IS het dus gewoon niet. Je moet wel eerlijk zijn over wat je aanbiedt, toch?
heijxdonderdag 23 augustus 2007 @ 14:48
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:19 schreef -VnCnT- het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan... Ok de Amerikaanse bumpers die er op zitten kloppen natuurlijk niet...Die ronde bumpers heb je maar to 1966 gehad. (als ik me niet vergis)

Verder vind ik 5000 euri een hoop geld voor een zager!
Bovendien waren alle cabrio's uit 1978 voor zover ik weet gebaseerd op de grote versie (langer Vorderwagen), 1303 met bolle voorruit, en zijn ze alleen met 1600 cc motoren verkocht.

Dit is overduidelijk een 1200 Mexico Kever met rechte voorruit die vercabrioliseerd is. Maar daarom is hij ook goedkoper dan een Karmann cabrio natuurlijk. Of hij het waard is, is aan de koper.
Puckzzzdonderdag 23 augustus 2007 @ 20:16
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:48 schreef heijx het volgende:

[..]

Bovendien waren alle cabrio's uit 1978 voor zover ik weet gebaseerd op de grote versie (langer Vorderwagen), 1303 met bolle voorruit, en zijn ze alleen met 1600 cc motoren verkocht.

Dit is overduidelijk een 1200 Mexico Kever met rechte voorruit die vercabrioliseerd is. Maar daarom is hij ook goedkoper dan een Karmann cabrio natuurlijk. Of hij het waard is, is aan de koper.
nix mis met een 1200 mexicaantje natuurlijk