het is bling idd, maar goud is een slechte geleider. De enige reden om goud te gebruiken is omdat dat niet corrosief is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:44 schreef -Muse- het volgende:
Maar monstercable heeft wel een goude connect0r! GOUD GEK!! Als dat geen bling is weet ik et ook niet meer![]()
V&D is VendexKBB dacht ik, terwijl BCC onderdeel is van Kesaquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
m'n vriendin werkt bij de V&D en heeft daar een pas voor personeelskorting gekregen die ze ook bij de BCC kan gebruiken, de standaard korting is dan 15% begreep ik.
Wat dan ook de enige reden is dat de contactpunten verguld zijn...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:51 schreef Danny het volgende:
[..]
het is bling idd, maar goud is een slechte geleider. De enige reden om goud te gebruiken is omdat dat niet corrosief is.
Welk filiaal werkte je? BCC zal zo snel nog niet failliet gaan trouwens...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Ben er al zowat 2 jaar weg en dat bevalt me prima. Zit nog te wachten tot ze failliet zijn
Hier in Breda zitten de MM en BCC vlakbij elkaar en ik loop altijd beide winkels even binnen, BCC ziet er 'duur' uit en is met de dingen die ik vergelijk altijd duurder dan de MM. Toch blijft de MM een kutdozenschuiver en heb je bij BCC nog het gevoel in een winkel te zijn. Een niet eens zo lelijk ingerichte winkel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:11 schreef Luco het volgende:
Ook leuk: Algemene perceptie is dat MediaMarkt gemiddeld 5% goedkoper is dan BCC, terwijl in werkelijkheid BCC gemiddeld 8% goedkoper is (over het hele assortiment dus, voor de azijnzeikerds die net dat ene productje weten te noemen...)
In Den Haag, Superstore, die schijnt pas ruim te zijn... Zelf nooit geweest, maar de CEO van Samsung heeft elke medewerker daar een Fatboy gegeven vorig jaar, omdat in dat filiaal overal infoschermen van Samsung hingenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:14 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hier in Breda zitten de MM en BCC vlakbij elkaar en ik loop altijd beide winkels even binnen, BCC ziet er 'duur' uit en is met de dingen die ik vergelijk altijd duurder dan de MM. Toch blijft de MM een kutdozenschuiver en heb je bij BCC nog het gevoel in een winkel te zijn. Een niet eens zo lelijk ingerichte winkel.
Eerst in rotterdam op zuidplein (die bestaat niet meer omdat ze dat filiaal hebben opgedoekt toen Saturn (zustermaatschappij van MediaMarkt) er kwam, later in Delft. Eerst in het oude pand en later in het nieuwe pand boven de c1000. En natuurlijk af en toe gehoereerd aan andere filialen als men het nodig vond me te pestenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:13 schreef Luco het volgende:
[..]
Welk filiaal werkte je? BCC zal zo snel nog niet failliet gaan trouwens...
en dan kun je nog steeds beter elke 5 jaar een goedkoper kabeltje zonder goud kopen dan dat ene patserkabeltjequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:10 schreef Luco het volgende:
[..]
Wat dan ook de enige reden is dat de contactpunten verguld zijn...
Kabeltje? Bedoel je 'interlinks'?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:59 schreef Danny het volgende:
[..]
en dan kun je nog steeds beter elke 5 jaar een goedkoper kabeltje zonder goud kopen dan dat ene patserkabeltje
1 - bron?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:11 schreef Luco het volgende:
Ook leuk: Algemene perceptie is dat MediaMarkt gemiddeld 5% goedkoper is dan BCC, terwijl in werkelijkheid BCC gemiddeld 8% goedkoper is (over het hele assortiment dus, voor de azijnzeikerds die net dat ene productje weten te noemen...)
interlinks, scart, toslink (spdif), hdmi, component, speaker allemaal.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:00 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Kabeltje? Bedoel je 'interlinks'?
- je wordt niet 80x door opdringerige verkopers lastig gevallenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:28 schreef Operc het volgende:
wat is er dan beter aan MM?
zie hierboven. HUGE inkopen, alles op voorraad hebben en ook nog een voldoende op voorraad hebben en de klant niet als debieltje behandelen.quote:(wat is uberhaubpt hun concept eigk ?:P )
Soms vraag ik me af of ze überhaupt doorhebben dat er klanten rondlopen...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:41 schreef Danny het volgende:
[..]
- je wordt niet 80x door opdringerige verkopers lastig gevallen
- je kunt gewoon zelf pakken wat je nodig hebt, wil je hulp kun je iemand aanspreken
- er wordt niet geprobeerd je een kabel van 100 euro aan te smeren
- er wordt niet belachelijk gehamerd op het aanschaffen van extra garantie
- ruilbeleid is helemaal top. je brengt het terug en zonder vragen krijg je je poen terug. Da's bij bcc wel anders.
- MM hanteert economische levensduur als garantietermijn en die is een stuk langer dan de garantietermijn die BCC hanteert.
- ze hebben ALLES. Bij bcc willen ze nog wel 's dat ene kabeltje niet hebben, accessoires moeten bestellen dat bij MM gewoon in de schappen ligt etc.
[..]
zie hierboven. HUGE inkopen, alles op voorraad hebben en ook nog een voldoende op voorraad hebben en de klant niet als debieltje behandelen.
MM arena is idd een dramaquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:58 schreef Luco het volgende:
[..]
Soms vraag ik me af of ze überhaupt doorhebben dat er klanten rondlopen...
Ik ben ook een enorm voorstander van een winkel die zoveel mogelijk al dan niet alles op voorraad heeft.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:41 schreef Danny het volgende:
[..]
- je wordt niet 80x door opdringerige verkopers lastig gevallen
- je kunt gewoon zelf pakken wat je nodig hebt, wil je hulp kun je iemand aanspreken
- er wordt niet geprobeerd je een kabel van 100 euro aan te smeren
- er wordt niet belachelijk gehamerd op het aanschaffen van extra garantie
- ruilbeleid is helemaal top. je brengt het terug en zonder vragen krijg je je poen terug. Da's bij bcc wel anders.
- MM hanteert economische levensduur als garantietermijn en die is een stuk langer dan de garantietermijn die BCC hanteert.
- ze hebben ALLES. Bij bcc willen ze nog wel 's dat ene kabeltje niet hebben, accessoires moeten bestellen dat bij MM gewoon in de schappen ligt etc.
[..]
zie hierboven. HUGE inkopen, alles op voorraad hebben en ook nog een voldoende op voorraad hebben en de klant niet als debieltje behandelen.
dat is het concept. ze laten je met rust tot je aangeeft hulp nodig te hebben. bij bcc moet je altijd maar afwachten. Daar kun je de ene keer je kont niet keren of je wordt lastiggevallen, soms zelfs 2 of 3x door dezelfde verkoperquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:58 schreef Luco het volgende:
[..]
Soms vraag ik me af of ze überhaupt doorhebben dat er klanten rondlopen...
tussen alles weten en de basis weten zit een wereld van verschilquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 02:08 schreef Daverz het volgende:
Grappig he, mensen willen dat al die verkopers ALLES weten van ALLES wat ze verkopen, maar ze willen wél de laagste prijs
Wat denk je nou zelf, dat BCC (en elke andere zaak) even zwaar multi-gespecialiseerd in de zaak gaat zetten? Natuurlijk niet, vooral jonge gastjes, daarom is BCC ook vaak goedkoopAls je wijsneuzerig wil doen, ga dan naar de speciaalzaak en kaffer hier geen jochies af die ook maar gewoon 5 euro per uur krijgen.
helemaal mee eens. De verkopers kunnen er weinig aan doen. Als je zelf prima weet wat je wil ga je naar MediaMarkt. Twijfel je nog dan laat je je voorlichten door personeel. Doe dat liefst in een speciaalzaak, of een ander kleinschalig winkeltje. Bij de grote ketens moet je daar niet voor zijn. Zorg dat je voorgelicht bent en weet wat je wil en dan pik je het ff snel op bij de Mediamarkt of It's of block of Scheer en Foppen of Prijsbokser (of BCC als die toevallig in de buurt zit). Zorg dat je altijd nieuw in doos krijgt en dat de doos in gesloten toestand het magazijn uit komt. Niet in 'ik kijk ff of het compleet it' geintjes trappen. Dat wordt doorgaans gedaan om te verhullen dat de doos al open is of geweest is. Goed controleren, alleen in nieuwe, gesloten doos weet je zeker dat je geen oud reparatie, plank of eerder verkocht en retourgekomen model krijgt. (dat geldt niet alleen voor BCC, maar voor alle winkels)quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 02:08 schreef Daverz het volgende:
Grappig he, mensen willen dat al die verkopers ALLES weten van ALLES wat ze verkopen, maar ze willen wél de laagste prijs
Wat denk je nou zelf, dat BCC (en elke andere zaak) even zwaar multi-gespecialiseerd in de zaak gaat zetten? Natuurlijk niet, vooral jonge gastjes, daarom is BCC ook vaak goedkoopAls je wijsneuzerig wil doen, ga dan naar de speciaalzaak en kaffer hier geen jochies af die ook maar gewoon 5 euro per uur krijgen.
datzelfde gebeurt op zeker ook bij BCC (en ongetwijfeld alle andere winkelketens).quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 02:12 schreef Henno het volgende:
MM is best okay, alleen heb ik het idee dat ze regelmatig ingeruilde artikelen gewoon weer terugzetten totdat iemand niet de moeite neemt om terug te komen of het vergeet. Hoor dat vaak in ieder geval, en na zelf eens een kapotte USB-stick ingeruild te hebben (wat inderdaad zonder vragen stellen direct gebeurde), zag ik precies dezelfde verpakking weer in de schappen staan toen ik de volgende dag iets anders ging halen (herkenbare beschadiging). Zo in te ruilen, maar wel een beetje tijdverspilling voor iemand die een werkend product wil hebben... Sowieso valt het me op hoeveel verpakkingen onverzegeld zijn daar, of behoorlijk beschadigd door van die veel te strak aangetrokken rode 'tie-wraps'...
kijk, das duidelijk. en wat is eigenlijk economische levensduur?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:41 schreef Danny het volgende:
[..]
- je wordt niet 80x door opdringerige verkopers lastig gevallen
- je kunt gewoon zelf pakken wat je nodig hebt, wil je hulp kun je iemand aanspreken
- er wordt niet geprobeerd je een kabel van 100 euro aan te smeren
- er wordt niet belachelijk gehamerd op het aanschaffen van extra garantie
- ruilbeleid is helemaal top. je brengt het terug en zonder vragen krijg je je poen terug. Da's bij bcc wel anders.
- MM hanteert economische levensduur als garantietermijn en die is een stuk langer dan de garantietermijn die BCC hanteert.
- ze hebben ALLES. Bij bcc willen ze nog wel 's dat ene kabeltje niet hebben, accessoires moeten bestellen dat bij MM gewoon in de schappen ligt etc.
[..]
zie hierboven. HUGE inkopen, alles op voorraad hebben en ook nog een voldoende op voorraad hebben en de klant niet als debieltje behandelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |