Dat drukt een beetje tegen de huid en geeft wat stabiliteit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:11 schreef Coooolio het volgende:
Nou, daar ben je nog niet vanaf dan, heb er inmiddels 5 jaar 1tje in mijn pols, wordt groter, gaat weg, maar komt elke keer weer terug... kans van 80% dat ze weer terug komen op dezelfde plek.... Maar wat moet een drukverband doen? Volgens mij helpt dat helemaal voor geen meter!
Zorgt er voor dat ik m'n pols niet belast zodat het weg gaat.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:11 schreef Coooolio het volgende:
Nou, daar ben je nog niet vanaf dan, heb er inmiddels 5 jaar 1tje in mijn pols, wordt groter, gaat weg, maar komt elke keer weer terug... kans van 80% dat ze weer terug komen op dezelfde plek.... Maar wat moet een drukverband doen? Volgens mij helpt dat helemaal voor geen meter!
quote:
Volgens de mijne wel. Naja we zien wel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:18 schreef Coooolio het volgende:
Volgens mijn huisarts gaat het niet weg op die manier, maar goed. Bereid je maar voor, ze komen bijna altijd terug.....
En? Is ie weg?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:25 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Volgens de mijne wel. Naja we zien wel.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:05 schreef Devlinsect het volgende:
Heb je een Wow spreuk in je pols?
O.quote:Met een ganglion kan men een zenuwknoop bedoelen of een holte in een gewrichtskapsel of peesschede die gevuld is met geelachtige glijstof. Een ganglion kan behoorlijk pijn doen en een lelijke zwelling veroorzaken.
Een ganglion komt het meest voor aan de voetrug, in het verloop van de pees van de korte kuitspier. Voor de behandeling van het ganglion zijn vele technieken in gebruik, variërend van het opzettelijk laten knappen van het ganglion door middel van plaatselijke drukverhoging, tot het leegzuigen van het ganglion en het inspuiten met corticosteroïden. Dit zijn meestal maar zeer tijdelijke oplossingen, doordat de oorzaak van het ganglion niet wordt weggenomen en er dus snel een recidief optreedt. De beste behandeling is dan ook het operatief verwijderen van het ganglion, waarbij de peesschede of het gewrichtskapsel zorgvuldig moet worden gesloten.
Jij bent ook niets gewendquote:Op maandag 27 augustus 2007 12:59 schreef Mindspin85 het volgende:
TMW
http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/ganglion.htm Gadverdamme![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |