Sabbelientje, je ware aard komt nu na vier weken naar boven. Wat een ongeloofelijke zeikerd is die Sabine. Maurice geeft een normaal antwoord en madame voelt zich meteen aangevallen. Periodiek probleempje, onzekerheid of eigenaardig karaktertrekje.
Anaway, Sabine ga zo door mijn steun (=stem) heb je!
En ze was ouder vandaag. Wat zal er in haar hoofd omgaan? Ze moet toch over relaties aan het denken zijn of doet niet iedereen dat?
Stop maar met al dat gevraag Snuis.
quote:
op 10-15-1999 om 08:58 PM schreef Jessicaa het volgende:
Welnee juist datsmoezen en dat soort dingen dat gaat irriteren
quote:
op 10-15-1999 om 09:07 PM schreef Jessicaa het volgende:
Beste Anne we hebben het hier niet over mij in dit forum dus of ik subjectiefben is niet aan de orde
quote:
op 10-15-1999 om 09:39 PM schreef Jessicaa het volgende:
ok
Ik denk dat het juist leuk is dat ze zo spontaan is in haar acties dan gebeurt er nog wat,anders kijken we ook maar naar stilstaand beeld en dat vind niemand leuk denk ik
Ja, kijkend naar je Logo kan ik me dit wel voorstellen!
kan er niks aan doen,vaak dom(lees geirriteerd)reageren en dan proberen de andere de schuld te geven
jammer,want het is verder zo'n leuke meid(spontaan enzo)
of is dit toch gespeeld en is ze gewoon een
klein krengetje?????
Sabine vraagt dit al met een bepaalde ondertoon. Het is geen normale vraag. Het is een vraag om bij de ander een schuldgevoel op te roepen. Sabine hoopt op een geirriteerd antwoord, zodat zij de onschuld uit kan hangen.
Maurice: "Ik ga dan wel naar mijn eigen bed"
Een geirriteerd antwoord, geen normaal antwoord. Maurice gooit een beetje olie op het vuur. Sabine lacht al in haar vuistjes.
Sabine: "Jezus ik mag toch wel wat vragen"
Sabine krijgt precies de reactie waar ze op hoopte. Ze wil de familie Karin zwart maken bij de kijkers. "Ik vraag iets heel normaals en krijg zo'n klote-antwoord". Ja Sabien, je bent een heel onschuldig en lief meisje en zo'n antwoord heb je niet verdiend. Duh!
beetje bij beetje doet ze het steeds vaker
maar ja elke soap heeft zijn eigen bitch
bb heeft sabine
Zelf ben ik het eens met Barbarella's laatste post hier, met de toevoeging dat een deel van S.'s strategie ook aan haar zelf niet rationeel bewust is, eerder 'instinctief' genoemd kan worden. Vandaar haar stellige ontkenning van 'gemene bedoelingen'.
Bart zou zich onsterfelijk kunnen maken door het 'gewoon' uit te maken met Sabien. Jammer eigenlijk, dat er geen telefoons zijn in het huis. "Hé Sabien, met Bart. Joh, ik heb er nog eens over nagedacht, maar ik denk dat het beter is als we elkaar een tijdje niet meer zien . (een snik klinkt aan de andere kant van de lijn)".
'T is dat ik principieel tegen het sponsoren van VOO ben, maar anders zou ik wel weten waar ik m'n stem op uit zou brengen. Alhoewel, walvis Mona...
quote:
op 10-16-1999 om 06:14 PM schreef Cali het volgende:
Iedereen is geirriteerd. Sab. uit het wat duidelijker dan de rest, je moet het lef maar hebben. Het is beter om dit soort dingen te uiten, dan om ze op te kroppen.
Bijna goed.
Om met Wiegel te spreken: "Twee dingen".
Ten eerste:
"Het is beter voor jezelf om dit soort dingen te uiten, dan om ze op te kroppen."
(en ik ben het ook daar niet helemaal mee eens)
Ten tweede:
Er bestaat een dunne lijn tussen eerlijkheid en beleefdheid.
Als ik iemand zie met een dikke kont, en ik roep: "Wow, wat heb jij een dikke kont zeg!", is dat dan eerlijk? Is dat dan beleefd?
Stapje verder: ik zit in een groep waarin iedereen een dikke kont heeft. Ik kijk 1 persoon aan, en zeg: "djeez, wat heb jij een dikke kont zeg!". Is dat eerlijk? Is dat beleefd?
Ik weet niet of je ooit meegeweest bent met expedities, maar een van de eerste dingen waar men naar kijkt tijdens selecties is: is deze persoon in staat zich te beheersen omwille van de groep? Ooit liep ik mee op een voet-expeditie, een groep van twaalf mensen. Een van die mensen was een meisje, dat van haar hart absoluut geen moordkuil maakte: ze liet gelijk merken wie ze wel en niet mocht, liet constant merken wat haar niet beviel, etc.
Na drie dagen keek niemand in de groep nog naar haar om, en reageerde ze zich af op de zwakste uit de groep. Daardoor kwam ze helemaal alleen te staan: niemand wilde nog met haar praten. Na vijf dagen smeekte ze om "eruit" te mogen: ze was het niet gewend om constant geconfronteerd te worden met de gevolgen van haar eigen uistpraken. In het normale leven kon ze trouwens wel rustig haar gang gaan (rijke pa, en grote "vrienden"kring). Popkwiz voor de lezertjes thuis: ra-ra waar hebben we dit soort gedragingen onlangs op TV gezien?
quote:
Ik bewonder de manier waarop zij izch tot nu toe heeft staande gehouden wel. In tegenstelling tot Karin en Bianca, die als twee pubers achterbaks aan het doen zijn.
Ik heb gisteren de uitzending gemist (trilhandjes en afkickverschijnselen), dus ik weet niet precies waar je nu op doelt. Voorbeeld?
MrM
"Sommige problemen los je op door twee stukjes hout tegen elkaar te wrijven"
Ik ook hoor, Cali
Ik bewonder alle mensen die zich staande houden door slimme manipulatie van andermans hormonen, schuldgevoel en angst. Ik zou het zelf niet kunnen, - ik weet niet , iets weerhoudt me ervan.
Ik vind het ook echt getuigen van lef om 3 weken lang diverse bedden en sofa's te bezetten met je kalverliefde (terwijl je er zelf niks van meent), dan uit te vallen als iemand anders hetzelfde gaat na-apen en er grapjes over maakt (in plaats van je aan je dredlocks de tuin in te slingeren),
en vervolgens een preek te houden tegen stiekem doem.
Een bewonderenswaardig lefgozertje hoor, die Sabien Ik stel voor dat we een compilatie-band van haar maken uit alle uitzendingen en die naar haar rijke ouders sturen, voor op de schoorsteenmantel. Kunnen die mensen aan hun kennissen eens laten zien waarom ze zo trots op hun dochtertje zijn
[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 16 Oktober 1999).]
quote:
op 10-16-1999 om 10:10 PM schreef Moor het volgende:
Ik ook hoor, Cali
Ik bewonder alle mensen die zich staande houden door slimme manipulatie van andermans hormonen, schuldgevoel en angst. Ik zou het zelf niet kunnen, ik weet niet , iets weerhoudt me ervan.
Ik vind het ook echt getuigen van lef om 3 weken lang diverse bedden en sofa's te bezetten met je kalverliefde (terwijl je er zelf niks van meent), dan uit te vallen als iemand anders hetzelfde gaat na-apen en er grapjes over maakt (in plaats van je aan je dredlocks de tuin in te slingeren),
en vervolgens een preek te houden tegen stiekem doem.
Moor,
dus jij beweert dat Karin's gesjoemel met maurice in feite een persiflage is van Sabine en Bartje? Lijkt me niet, daarvoor duurt de hele "grap" al te lang.
Voor wat betreft Sabine, zie mijn vorige post.. Voorspelling: als het zo slecht blijft lopen met ons Bientje, dan:
a) blesseert ze zich op een of andere wijze
b) wordt ze geveld door een vreemde ziekte
c) krijgt ze een met veel lawaai gepaart gaande nervous breakdown
"Sommige problemen los je op door de deur open te doen"
[Dit bericht is gewijzigd door MrMurphy (Datum 16 Oktober 1999).]
Komt ze toch (nog) in beeld, die "Sabine Wendel". Het lijkt eraan te komen dat we binnenkort echt kennis met haar mogen maken.
Hopelijk dringt het ook tot de (taaie ?!) hersens door van het thuisfront, alhoewel de meeste daar ook van "het zelfde hout" zijn gesneden!
Ik ben benieuwd en wacht rustig af....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |