het zou ook wel heel triest zijn dat een team staat of valt met 1 dragende spelerquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:36 schreef Sethje het volgende:
[..]
Daar ging het niet over. Er werd gezegd dat we Sneijder nodig hebben om de CL te halen.
Ik zeg dat dat onzin is omdat we zonder Sneijder ook wel kunnen winnen van een ploeg als Slavia, zeker over 2 wedstrijden.
Ook werd gezegd dat we zonder Sneijder geen kampioen worden. Dat is zeker waar, maar als Sneijder blijft worden we ook geen kampioen. Het is allemaal te dun. In de periode psv-uit vorig jaar toen alles zo lekker liep hebben we wel gezien dat echt iedereen fit moet zijn om oa die kaarten op te vangen en een sterke bank om wissels te kunnen brengen die ook daadwerkelijk iets laten zien als ze invallen ( Een De Mul, Perez, Babel als ie niet in de basis stond.) En die breedte missen we dit jaar.
Ook dat is jammer, we hadden een redelijke balans tussen Nederlanders en buitenlanders. Teveel buitenlanders kost je ook punten op de langere termijn. Velen spelen ook voor hun land, ben je weer kwijt met kwalificaties etc.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:38 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Idd, mocht Sneijder verkocht worden dan komen ze met een buitenlander op de proppen.
Dat is inderdaad ontzettend jammer. Een Nederlandse kern is van groot belang, maar ja, ik kan geen Nederlandse speler opnoemen die hem kan vervangen. Op Van Der Vaart na dan, maar die heeft nog geen trek in een terugkeer naar Nederland.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook dat is jammer, we hadden een redelijke balans tussen Nederlanders en buitenlanders. Teveel buitenlanders kost je ook punten op de langere termijn. Velen spelen ook voor hun land, ben je weer kwijt met kwalificaties etc.
We willen toch geen Arsenal-2 worden met zo;n vreemdelingen legioen?
* Camplo naast Sethje komt liggen en meedroomtquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:40 schreef Sethje het volgende:
* Sethje droomt over D'Alessandro en Riquelme
Reken er maar op dat het helemaal geen makkelijke overwinning zal worden op Slavia...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:28 schreef Sethje het volgende:
[..]
Eej misschien is het een optie als je dan zeg maar alles leest wat ik typ je zet het in een heel andere context;
Dan het kampioen worden, Sneijder kan daar een belangrijke rol inspelen. maar ik denk dat het misschien wel zwaarder meeweegt dat ajax geen linksbuiten heeft en het gemis van een Davids,Gabri of Stam niet intern op kan vangen. EN daarom worden wij geen kampioen.
Dat Slavia is niveau Roda JC en daar winnen wij normaal gesproken makkelijk van, ook zonder Sneijder. In mijn ogen is hij niet de sleutel tot het overleven van de o-zo-beruchte voorronde CL tegen slavia,zoals heirboven wel word geopperd.
Ik weet bij jou nooit of je iets meent of dat het sarcasme is. Heb me daar in het TDF-forum ook een paar keer in vergist.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
het zou ook wel heel triest zijn dat een team staat of valt met 1 dragende speler![]()
Hun graven zich in en wij winnen met 1-0 ofzo.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:43 schreef Longmen het volgende:
[..]
Reken er maar op dat het helemaal geen makkelijke overwinning zal worden op Slavia...
Dacht heel even aan Schaarsquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:42 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ontzettend jammer. Een Nederlandse kern is van groot belang, maar ja, ik kan geen Nederlandse speler opnoemen die hem kan vervangen. Op Van Der Vaart na dan, maar die heeft nog geen trek in een terugkeer naar Nederland.
En dat noem je makkelijk?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:44 schreef Sethje het volgende:
[..]
Hun graven zich in en wij winnen met 1-0 ofzo.
Zeer degelijke en goede speler idd. Ajax had van mij ook wel wat slagvaardiger mogen zijn wat betreft Zonneveld. Oude Ajax-jongen en gaat het straks zeker maken bij PSV, goede mentaliteit, harde werker, goede trap.quote:
Makkelijk, routine-overwinning. Geen walk-over, maar verder ook niets bijzonders. Wij hebben niks te vrezen van die communisten, wij zijn ajax, wij zijn de beste.quote:
Eerlijk is eerlijk, de enige jonge aanvallende middenvelders in Nederland die in de buurt kunnen komen van Sneijders capaciteiten zijn Afellay, Aissati en misschien De Guzman.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:42 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ontzettend jammer. Een Nederlandse kern is van groot belang, maar ja, ik kan geen Nederlandse speler opnoemen die hem kan vervangen. Op Van Der Vaart na dan, maar die heeft nog geen trek in een terugkeer naar Nederland.
Linksbuiten, prachtige techniek, heel lang voor buitenspeler (iets van 1.90), mooie trap, niet heel snel, maar goede trap en techniek compenseert dat.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Jij kent Riera? Vertel eens iets meer?
Ziet er leuk uit, maar we hebben gisteren Suarez voor de linksbuitenpositie gehaaldquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:55 schreef Fides het volgende:
[..]
Linksbuiten, prachtige techniek, heel lang voor buitenspeler (iets van 1.90), mooie trap, niet heel snel, maar goede trap en techniek compenseert dat.
Leuke trukendoos heeft hij ook:
http://www.youtube.com/watch?v=BOmxBDEneh4
Als linksbuiten heb je veel meer aan Riera dan aan Suarez wat gewoon een dribbelende centrumspits is. Suarez is net zo goed (g)een linksbuiten als Zlatan of Eto'o.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:56 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit, maar we hebben gisteren Suarez voor de linksbuitenpositie gehaald
Ben ik met je eens, maar omdat we gisteren Suarez hebben gehaald lijkt het mij niet dat ze nog een linksbuiten van het kaliber Riera gaan halen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:59 schreef Fides het volgende:
[..]
Als linksbuiten heb je veel meer aan Riera dan aan Suarez wat gewoon een dribbelende centrumspits is. Suarez is net zo goed (g)een linksbuiten als Zlatan of Eto'o.
Mwah, geen idee. Rommedahl werd ook gehaald toen we Bakircioglu al hadden aangetrokken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:00 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar omdat we gisteren Suarez hebben gehaald lijkt het mij niet dat ze nog een linksbuiten van het kaliber Riera gaan halen.
Kunnen we gelijk zien of Van Geel nu wel of niet in Nederland is.quote:Vanmiddag presentatie Suárez bij Ajax
Vanochtend heeft Luis Suárez afscheid genomen van de spelersgroep en staf van FC Groningen. Daarna vertrok de Uruguayaan richting Amsterdam. Vanmiddag zal hij gepresenteerd worden als nieuwe aanwinst van Ajax.
“Ik merkte dat ik toch wel heel graag naar Ajax wilde. De wijze waarop het is gegaan, is niet mijn manier. Ik vond de hele situatie zeer vervelend. Ik heb geen enkel probleem met mijn ploeggenoten, met de trainers, met de mensen van de club en de supporters. Integendeel. Ik ben ze allemaal heel veel dank verschuldigd. Maar ik wilde naar Ajax en van deze transfer wordt iedereen beter. Ik maak een nieuwe stap en gun alles en iedereen bij FC Groningen het allerbeste voor de toekomst” aldus de spits bij zijn afscheid.
Laat mij nou dromen van Riera in rood-witquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:07 schreef Urquhart het volgende:
Klopt, al was die wel een stukje goedkoper. Bovendien komt Leonardo er binnenkort ook weer aan.
Die komt binnenlopen met een grote koffer waar ie Riera en Riquelme uittovertquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:08 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Kunnen we gelijk zien of Van Geel nu wel of niet in Nederland is.
Zo ver is het niet vliegen van Barcelona naar Amsterdam hoorquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:08 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Kunnen we gelijk zien of Van Geel nu wel of niet in Nederland is.
HSV vraagt 15 miljoen voor Van der Vaar aldus de Spaanse krant ASquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:15 schreef Chivu het volgende:
Ik heb het gevoel dat Van der Vaart goedkoper is en beter geschikt voor Real.
Dan moet Real dat maar doen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:17 schreef Urquhart het volgende:
[..]
HSV vraagt 15 miljoen voor Van der Vaar aldus de Spaanse krant AS
Lijkt mij ook, al schijnt die trainer liever Sneijder te willen. En je weet, geld speelt geen rol bij die figuren.quote:
Die Berg is een twee Rosenberg die kan niks in een 4-3-3 systeem.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:12 schreef devv05 het volgende:
Sneijder gaat dus echt wel weg, en wrs voor te weinig geld ook. Alles onder de 30 miljoen is te weinig gezien de huidige situatie. Ben benieuwd wie er dan als vervanger zou komen.
Ik zou ook nog steeds Berg graag zien als vervanger van Huntelaar maar die schijnt zo goed als rond te zijn met FCG. Pikken we volgend jaar wel op voor 9 miljoen dan. Het begint echt eentonig bij Ajax te worden zo, wanneer komen er eens capabele mensen te zitten.
Theoretisch mogelijk, in de praktijk denk ik dat Rafael daar totaal geen trek in heeft.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:20 schreef ub40_bboy het volgende:
Of Sneijder verkopen voor 30 en van der vaart kopen voor 15.
Ongelooflijke kutclub dat het is, alleen maar halen, halen, halen. Bah.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:18 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, al schijnt die trainer liever Sneijder te willen. En je weet, geld speelt geen rol bij die figuren.
Mag hopen dat het zo isquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:23 schreef TheVulture het volgende:
Het kan dus ook een groot spel zijn misschien, doen alsof je Sneijder wilt en zo ondertussen Van der Vaart binnen willen hengelen voor een wat schappelijkere prijs... HSV weet ook dat v/d Vaart volgend jaar weg is...
Omdat het nu wel erg serieus begint te wordenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:31 schreef jna het volgende:
Waarom heb ik hier een heel slecht gevoel over![]()
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:35 schreef masmax het volgende:
Schneijder
Over Schneijder maken we ons ook geen zorgen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:35 schreef masmax het volgende:
Schneijder blijft echt wel. Hij krijgt heel Nederland over zich heen als hij nu toch weg gaat. En als hij blijft wordt hij voetballer van het jaar en verlaat hij Nederland volgend jaar als superheld! Komt goed, heb geduld.
Sneijder houden betekent juist dat je naar de korte termijn kijkt. Dingen die je zeker weet:quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:32 schreef TAV74 het volgende:
Normaal lurk ik alleen maar in de voetblfora, maar nu moet ik toch even...
Als Sneijder gaat voor 30 mln kun je wel roepen dat het zoveel geld is en dat een club als Ajax dat niet kan weigeren, maar voor mijn voelt dat echt anders hoor. Als je steeds dit soort spelers blijft verkopen omdat het financieel zo aantrekkelijk is wordt je dus nooit meer kampioen en sluit je ook in de Europese subtop nooit meer aan. Op lange termijn wordt je er dus sportief echt slechter van, en dat maakt dat je er op lange termijn ook financieel absoluut slechter van gaat worden. Ook al omdat je volgens mij steeds minder voor je toppers als je steeds verder in aanzien daalt.
Ik vrees nu al dat Ajax het dit seizoen weer niet gaat maken, maar als Sneijder weg gaat heb ik nog veel minder vertrouwen in. Het mag dan maar 1 van de 11 zijn, het is wel een speler van het niveau die Nederlandse clubs nooit kunnen betalen en die je nodig hebt als je je wilt onderscheiden of mee wilt doen om de titel en in de CL.
Ik vind dit wel heel erg makkelijk gezegd. Ten eerste speelde Sneijder de vorige seizoenen ook vaak als linkshalf. Daarnaast ontwikkelt een speler zich natuurlijk en kan hij af en toe een formidabel seizoen draaien. Daarnaast is Sneijder ook twee keer een half seizoen geblesseerd geweest.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:38 schreef Seress het volgende:
2006/07 Nederland AFC Ajax Eredivisie 30 18
met Davids/Gabri
2002/03 Nederland AFC Ajax Eredivisie 17 4
2003/04 Nederland AFC Ajax Eredivisie 30 9
2004/05 Nederland AFC Ajax Eredivisie 30 7
2005/06 Nederland AFC Ajax Eredivisie 19 5
Zonder Davids/Gabri.Toeval?
Ik als Feyenoorder,vind Davids/Gabri belangrijker voor Sneijder,als Sneijder voor Ajax.het is altijd een combinatie van factoren die meespelen.Je schaakt niet met 1 pion.
Maar je moet em alleen verkopen als je een vervanger op het oog hebt,die haalbaar is.Anders is het gewoon kolder.
Exact leuk om te dromen maar zal niet gebeuren. Rafael wil wel naar Spanje (ooit) vanwege zn ma (toch??) dus Real sla je slag!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:28 schreef Chivu het volgende:
Van der Vaart kopen heeft totaal geen zin, die wil na 1 jaar ook weer naar een topclub. Je moet een speler halen die minstens 3 jaar zal blijven. Een speler op z'n retour, of een talent. Van der Vaart zal in theorie mogelijk zijn, maar Rafael zelf zal er geen trek in hebben.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:35 schreef masmax het volgende:
Schneijder Sneijder lijft echt wel. Hij krijgt heel Nederland Ajax over zich heen als hij nu toch weg gaat. En als hij blijft wordt hij voetballer van het jaar en verlaat hij Nederland volgend jaar als superheld! Komt goed, heb geduld.
En Sylvie kan mooi in het gat springen dat Posh Spice daar heeft achtergelatenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:44 schreef Longmen het volgende:
[..]
Exact leuk om te dromen maar zal niet gebeuren. Rafael wil wel naar Spanje (ooit) vanwege zn ma (toch??) dus Real sla je slag!![]()
Denk het niet, daarbij blijft het nog een gok of je mét Wesley Sneijder wel kampioen wordt en de CL haalt en zónder Sneijder niet. Misschien val je mét wel tegen en presteer je zónder hem boven verwachting, het blijft koffiedik kijken. Weet niet wat de contractueel vastgelegde transfersom is volgende zomer? Als het minder dan 10 miljoen euro is, gooi je nu 20 miljoen euro weg door hem te behouden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Een matige spelverdeler waar je de volle pond voor betaalt. Ja daag.
Een jaar Sneijder, kampioen worden en CL halen levert 10184019274017647120497012947 keer meer op dan nu 24 miljoen innen van Real.
Ja, we hebben eigenlijk een heel blik Sneijders rondlopen, we doen gewoon alsof we het erg vinden dat hij weggaat, hij leest namelijk mee hier...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:48 schreef Grimm het volgende:
Is het niet aantrekkelijker voor ajax om hem nu te verkopen? er loopt altijd wel wat in de jeugdopleiding toch?
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, we hebben eigenlijk een heel blik Sneijders rondlopen, we doen gewoon alsof we het erg vinden dat hij weggaat, hij leest namelijk mee hier....
Het is ook makkelijk gezegd.Maar hij is toch belangrijk vanwege die doelpunten en assists? In zn 2 eerdere seizoenen kwam hij niet aan die aantallen.Mede door zn positie misschien,maar hij kan nu excelleren vanwege de combinatie met Davids/Gabri.Is mijn mening dan.Als je dus 24/30 miljoen kan krijgen en een vervanger,is het te verklaren dat je em laat gaan.Tegenover de fans moeilijk te verkopen,maar dat ligt er ook aan wat je ervoor terughaalt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:44 schreef Chivu het volgende:
[..]
Ik vind dit wel heel erg makkelijk gezegd. Ten eerste speelde Sneijder de vorige seizoenen ook vaak als linkshalf. Daarnaast ontwikkelt een speler zich natuurlijk en kan hij af en toe een formidabel seizoen draaien. Daarnaast is Sneijder ook twee keer een half seizoen geblesseerd geweest.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:49 schreef Edenoniphobic het volgende:
Suarez krijgen en Sneijder inleveren is per saldo een slechte deal.
Ben benieuwd naar de vervanger, zou typisch van Geel zijn om straks met Cziommer of Martens aan tafel te gaan en een nieuw steekspel met Scheringa te beginnen.
Hij loopt volgend jaar niet transfervrij wegquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:51 schreef fuckbuddy het volgende:
Snijder zal zeker gaan, helemaal als ie volgend jaar transfervrij de poort uitloopt.
Dan loopt Ajax 30 miljoen mis, nou van Geel is misschien niet gek maar wel dom als ie dat niet doet.
Welke club zou hem nu niet verpatsen
Een club die kampioen wil worden. Geld vangen ze volgend jaar genoeg....quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:51 schreef fuckbuddy het volgende:
Snijder zal zeker gaan, helemaal als ie volgend jaar transfervrij de poort uitloopt.
Dan loopt Ajax 30 miljoen mis, nou van Geel is misschien niet gek maar wel dom als ie dat niet doet.
Sneijder gaat niet transfervrij, maar met een gelimiteerde afkoopsom de deur uit. En nu maar hopen dat Ajax die club is...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:51 schreef fuckbuddy het volgende:
Ben jij ff lekker bij je hoofd? Een talent is leuk, maar niet een talent die geacht wordt Sneijder doen te vergeten. En iemand op z'n retour hoef ik ook niet, gewoon een topper, die er direct staat, en niks anders.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:28 schreef Chivu het volgende:
Van der Vaart kopen heeft totaal geen zin, die wil na 1 jaar ook weer naar een topclub. Je moet een speler halen die minstens 3 jaar zal blijven. Een speler op z'n retour, of een talent. Van der Vaart zal in theorie mogelijk zijn, maar Rafael zelf zal er geen trek in hebben.
En jij denkt dat Kaka, Riquelme, Aimar, D'Alessandro, Van der Vaart of Seedorf staan te springen om naar Ajax te gaan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Ben jij ff lekker bij je hoofd? Een talent is leuk, maar niet een talent die geacht wordt Sneijder doen te vergeten. En iemand op z'n retour hoef ik ook niet, gewoon een topper, die er direct staat, en niks anders.
Daar kan ik nog wel in meegaan, mits je de deal met de vervanger gelijktijdig afrond met de verkoop.. Als je geen volwaardige stand in hebt is het verlies echt te groot.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:42 schreef Chivu het volgende:
[..]
Sneijder houden betekent juist dat je naar de korte termijn kijkt. Dingen die je zeker weet:
- Sneijder vertrekt volgende zomer zeker
- Ajax en Sneijder zijn overeen gekomen dat dit voor een gelimiteerd bedrag kan gebeuren, om zaken zoals deze zomer te voorkomen
Ajax is heel ver gegaan om Sneijder nog een jaar te houden. En hij zou nog gewoon best kunnen blijven. Wanneer hij toch vertrekt voor een groot bedrag, maakt dat ruimte vrij om spelers aan te trekken die langer dan 1 seizoen bij de club blijven. Er is echter 1 grote 'maar'. De club moet wel capabele nieuwe spelers aanschaffen, en de enige transfers die gedaan zijn, zijn eigenlijk no-brainers*. De enige drie spelers die Sneijder kunnen vervangen als 'no-brainer'-aankoop zijn Seedorf, Van der Vaart en Aissati.
Alle andere spelers die je aankoopt zijn spelers waar je maar moet afwachten hoe ze het zullen doen.
* Transfervrije spelers, toppers op hun retour die ook een zekerheidje zouden zijn, en dure aankopen die ook een redelijke garantie voor succes waren
Ja alleen die heeft een supercontract in Milaan waar de supporters hem WEL waarderen...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:57 schreef kreischer2000 het volgende:
Seedorf zou ik best tevreden mee zijn![]()
T zou niet de eerste keer zijn dat een talent zn opwachtig maakt in het 1e en niet meer verdwijnt....quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Ben jij ff lekker bij je hoofd? Een talent is leuk, maar niet een talent die geacht wordt Sneijder doen te vergeten. En iemand op z'n retour hoef ik ook niet, gewoon een topper, die er direct staat, en niks anders.
Sneijder heeft maar vier keer gespeeld met het duo Davids/Gabri, niet 30 keer.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:38 schreef Seress het volgende:
2006/07 Nederland AFC Ajax Eredivisie 30 18
met Davids/Gabri
2002/03 Nederland AFC Ajax Eredivisie 17 4
2003/04 Nederland AFC Ajax Eredivisie 30 9
2004/05 Nederland AFC Ajax Eredivisie 30 7
2005/06 Nederland AFC Ajax Eredivisie 19 5
Zonder Davids/Gabri.Toeval?
Ik als Feyenoorder,vind Davids/Gabri belangrijker voor Sneijder,als Sneijder voor Ajax.het is altijd een combinatie van factoren die meespelen.Je schaakt niet met 1 pion.
Maar je moet em alleen verkopen als je een vervanger op het oog hebt,die haalbaar is.Anders is het gewoon kolder.
quote:Ajax’ technisch directeur Martin van Geel bevestigt dat Real Madrid een bod van 24 miljoen euro heeft uitgebracht op Wesley Sneijder. “Wesley heeft ons verteld dat hij daar open voor staat”, aldus Van Geel. Trainer Henk ten Cate heeft een vertrek van z’n spelmaker al ingecalculeerd. “Ik ben al bezig met een leven zonder Wesley.”
quote:
Simon Zwartkruis/Sportweek.quote:
Nou, ik zou zelf 100x meer vertrouwen hebben in Boussoufa op 10 dan een aantal namen die ik hier lees. Ook exotische Argentijnen moeten zich aanpassen hier, en zullen er dus ook niet gelijk staan. D'Alessandro heeft in 5 jaar volgens mij nog maar 10 doelpunten gemaakt in Europa. Aimar is ook de afgelopen jaren niet boven de 5 goals per seizoen uitgekomen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:07 schreef Chivu het volgende:
Natuurlijk zijn die namen niet realistisch, maar gasten als Defour, Boussoufa, Modric en weet ik veel wie allemaal nog genoemd worden staan er ook niet direct.
de kop is trouwens:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |