Als ik jou was zou ik gewoon naar een gitaarboer gaan en zelf gitaren testen... 90,- Eur is best wel wat voor een tweedehandse klassieke gitaar (okee er zit versterking in), maar je kunt beter zelf een gitaar horen, voordat je 'm koopt..quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:10 schreef Xylon het volgende:
Goeiendag
Ik heb even een vraagje, ik ben sinds kort weer opzoek naar een gitaar en toen kwam ik laatst op Marktplaats een zwarte electro-akoustische gitaar tegen voor rond de ¤90, volgens mij is dit echt geen geld voor zo'n gitaar.
Ik heb dus even de adverteerder geemaild en deze wist me te vertellen dat de gitaar in nieuwe staat verkeerd met 1 jaar garantie, dat hij 6 stalen snaren en 21 fretten heeft, maar ook dat het een Baltimore Cutaway betreft. Maarja, aangezien dat ik nogal een leek ben op gitaargebied zegt de naam van het merk me echt totaal niets, daarom zat ik me af te vragen of iemand anders toevallig ervaring heeft met het merk, of dat er dingen zijn waar ik op moet letten bij het kopen van de gitaar, in ieder geval _als_ ik hem ga kopen, dat is ook nog niet zeker, eerst eens ff kijken wat er verder nog is, hier zou de info dus ook van pas kunnen komen. (Het zal m'n eerste eigen gitaar worden, dus ik heb eigenlijk nog helemaal geen ervaring wat dat betreft).
Dit is trouwens de gitaar in kwestie, het is geen 'echte' foto though:
[afbeelding]
En dit was het bericht:
[..]
Alvast bedankt![]()
Ben bezig met die sweep stukken... té moeilijk eigenlijk, maar de rest is wel okee...quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:37 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat riff stelt echt bijna niks voor danmaar die snelle solostukken zie je me niet doen
Ik vind dat eigenlijk zoiets gaarsquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:42 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ben bezig met die sweep stukken... té moeilijk eigenlijk, maar de rest is wel okee...
Voor een lesje sweep picking van Mark Seal
Ik heb hem zelf gister nog even gemaild en in de reactie die ik kreeg vertelde hij me dat hij een kleine webwinkel runde voor instrumenten en hij verzekerde me dat deze gitaar nieuw was en over stalen snaren beschikte... Ik kan er zelf een keertje langs gaan aangezien die winkel hier maar zo'n 40km vandaan is, maar dan wil ik toch nog graag weten waar ik dan op moet letten... Sowieso of het stalen snaren zijn, hoe hij klinkt etc, maar zijn er ook nog andere kleine dingen die van belang zijn?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik gewoon naar een gitaarboer gaan en zelf gitaren testen... 90,- Eur is best wel wat voor een tweedehandse klassieke gitaar (okee er zit versterking in), maar je kunt beter zelf een gitaar horen, voordat je 'm koopt..
Of kun je langskomen om 'm te testen?
Probeer ook wat vaker je pink te gebruiken je maakt heel veel onnodige omwegen met je hand die eigenlijk neit nodig zijn waardoor je ongecontroleerder speeltquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:34 schreef Matjuhhh het volgende:
Hee:
2 filmpjes van me
heb nu nog een yamaha pacifica 112 XJ maar over een poosje is dat een fender statocaster:P
http://nl.youtube.com/watch?v=BHtpEKwFx2c
http://nl.youtube.com/watch?v=egYDznDEj2c
Goede observatie, schattige pink.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:59 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Probeer ook wat vaker je pink te gebruiken je maakt heel veel onnodige omwegen met je hand die eigenlijk neit nodig zijn waardoor je ongecontroleerder speelt
ja fuck ik zit ook te twijfelen wat ik wil kopenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:07 schreef -Menn0- het volgende:
Ik speel nu heel veel akoestisch. Maar dat is meer omdat ik laatst naar de winkel ging voor pakje snaren maar de winkel uitliep met een nieuwe gitaar........
Greg Bennett nog wat
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
sm57 heeft geen kapje, dat is al een microfoon die (mede) bedoeld is voor het live uitversterken van gitaren
ja mooi he helemaal in paint gemaaktquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:24 schreef NiteSpeed het volgende:
MSPaint logo for teh win!
pics specs prijs !quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:09 schreef -Menn0- het volgende:
Ik heb nog een Richwood (western) voor je Drib, versterkbaar.
Hij speelt heel relaxed (vind ik), ik vind het ook een goed ding (dek mezelf lekker in met ik denkquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:12 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
pics specs prijs !
Beetje goed ding ? hoef geen rotzooi he en moet relax spelen
Waarom heb je dan een neiuwe gekochtquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:59 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Hij speelt heel relaxed (vind ik), ik vind het ook een goed ding (dek mezelf lekker in met ik denk) ennuh specs tja moet ik ff opzoeken op internet. Prijs.... Hmmz 175? ding kost nieuw 250 en voor een 3 maanden oude gitaar
Zal zo ff kijken voor foto's maar moet nu ff weg
Ingebouwd stemapparaatje rockt de pan uitquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Waarom heb je dan een neiuwe gekocht![]()
Maar waar woon je ergens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |