Ik doe mee aan Snackster, een Livejournal-initiatief waarbij je gekoppeld wordt aan iemand aan de andere kant van de wereld en elkaar een grote doos met 'inheemse' snacks, snoepjes en koekjes stuurt. Ik ben aan een Amerikaanse vastgeknoopt. Leuk, want ik heb wel zin in een doos vol mierzoet Amerikaans snoep, maar ik moet natuurlijk ook een grote doos terugsturen.
Ik heb geen zin in overdreven afgezaagd souvenirsnoep, zoals boterbabbelaars of haagse hopjes. Ik hou het liever bij snoep en snacks die ik zelf ook graag in mijn boodschappenkarretje gooi, én ik zoek vooral dingen die niet door middel van import ook in Amerika te krijgen zijn. Het hoeft niet persé Nederlands te zijn, iets Duits of Belgisch of Frans mag ook, als je 't maar niet ook overzees in de supermarkt kunt kopen.
Tot nu toe heb ik, uit mijn persoonlijke favorietenlijst:
- Aardbeirode Cadillacs van Autodrop
- LU Bastognekoeken
- Venco's honingdrop
- Misschien wat dubbelzoute drop. Klein rolletje.
![]()
- Wieger Ketellapper kruidkoek
- Iets uit de vrolijke nieuwe Bolletje-koekjeslijn
- Duyvis tijgernoten
- De Ruiter's extra pure hagelslag
- LU's volkoren TimeOut-volkorenkoekjes
Ik zoek vooral nog wel dingen met chocolade. Ik weet zelf helaas niet welke chocolademerken in Amerika verkrijgbaar zijn, volgens mij best veel... Andere tips zijn ook welkom, het mag zowel zoet als hartig zijn.
O, en weet iemand of schuimblokken wel of geen internationale faam genieten? En zure matjes? En bananenschuimpjes?
[ Bericht 1% gewijzigd door minilotje op 09-08-2007 23:01:43 ]