abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52241988
Ik doe mee aan Snackster, een Livejournal-initiatief waarbij je gekoppeld wordt aan iemand aan de andere kant van de wereld en elkaar een grote doos met 'inheemse' snacks, snoepjes en koekjes stuurt. Ik ben aan een Amerikaanse vastgeknoopt. Leuk, want ik heb wel zin in een doos vol mierzoet Amerikaans snoep, maar ik moet natuurlijk ook een grote doos terugsturen.

Ik heb geen zin in overdreven afgezaagd souvenirsnoep, zoals boterbabbelaars of haagse hopjes. Ik hou het liever bij snoep en snacks die ik zelf ook graag in mijn boodschappenkarretje gooi, én ik zoek vooral dingen die niet door middel van import ook in Amerika te krijgen zijn. Het hoeft niet persé Nederlands te zijn, iets Duits of Belgisch of Frans mag ook, als je 't maar niet ook overzees in de supermarkt kunt kopen.

Tot nu toe heb ik, uit mijn persoonlijke favorietenlijst:
- Aardbeirode Cadillacs van Autodrop
- LU Bastognekoeken
- Venco's honingdrop
- Misschien wat dubbelzoute drop. Klein rolletje.
- Wieger Ketellapper kruidkoek
- Iets uit de vrolijke nieuwe Bolletje-koekjeslijn
- Duyvis tijgernoten
- De Ruiter's extra pure hagelslag
- LU's volkoren TimeOut-volkorenkoekjes

Ik zoek vooral nog wel dingen met chocolade. Ik weet zelf helaas niet welke chocolademerken in Amerika verkrijgbaar zijn, volgens mij best veel... Andere tips zijn ook welkom, het mag zowel zoet als hartig zijn.
O, en weet iemand of schuimblokken wel of geen internationale faam genieten? En zure matjes? En bananenschuimpjes?

[ Bericht 1% gewijzigd door minilotje op 09-08-2007 23:01:43 ]
pi_52242172
Wat dacht je van de lekkere trekdrop?
Schuimblokken zijn lekker, of ze internationaal zijn of niet, maar ik heb ze ergens anders nog nooit gezien
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_52242183
Vergaat ik toch nog ff de salmiakknotsen
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_52242230
Jaaaa, salmiakknotsen! Staat genoteerd.
Trekdrop vind ik zelf niet zo lekker. Ik denk dat ik honingdrop en een klein rolletje dubbelzoute drop al wel genoeg vind voor iemand die geen drop gewend is. Aardbeirode Cadillacs van Venco reken ik voor het gemak niet onder drop.
pi_52242235
speculaas, spekkies
COFFEE.EXE Missing---Insert Cup and Press Any Key
pi_52242241
koetjesreep misschien?
pi_52242268
of misschien wat engelse drop, daar is ook niet alles echt drop van..
pi_52242285
Ik kan me zo voorstellen dat spekkies ook wel in overvloed in Amerika te krijgen zijn. Het verschilt ook maar weinig van marshmellows natuurlijk.
En ik bedacht net dat ik wel even een zakje stroopsoldaatjes mee uit de Efteling kan nemen één dezer dagen..
pi_52242287
Is de chocola van Milka niet iets puur Europees?
pi_52242314
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:44 schreef hilliebillie het volgende:
koetjesreep misschien?
Brrrr, koetjesrepen, dat is echt enorm smerige chocolade! Gets! Maar bedankt voor de suggestie.
pi_52242326
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:45 schreef minilotje het volgende:
Ik kan me zo voorstellen dat spekkies ook wel in overvloed in Amerika te krijgen zijn. Het verschilt ook maar weinig van marshmellows natuurlijk.
En ik bedacht net dat ik wel even een zakje stroopsoldaatjes mee uit de Efteling kan nemen één dezer dagen..
Of gewone stroopwafels...

Overigens vind ik marshmallows nogal afwijken van die spekjes met suiker (je weet wel, die ruitjes)
pi_52242377
pindakaas
this bitch bites
pi_52242383
En voor een hartige snack: Cheesedippers (La vas qui rit??)
pi_52242411
Stroopwafels, ja! Wat een goed idee. Wel even lekkere wafels bij de bakker halen..
En ruitspek is inderdaad wel anders, ja. Ik koop voor de zekerheid wel een zak. Mocht ik er nog achterkomen dat je dat soort ruitspek ook in Amerika hebt, dan eet ik ze gewoon zelf op.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:49:58 #15
30560 2Mini
Official Logo
pi_52242414
zoethout
Camera 1... 1!
pi_52242415
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:48 schreef RedBitch het volgende:
pindakaas
peanutbutter is inderdaad totaal niet bekend in de VS
pi_52242455
Maar Albert Heijn's Exellence Cashewnotenpasta vast niet!
pi_52242498
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:51 schreef minilotje het volgende:
Maar Albert Heijn's Exellence Cashewnotenpasta vast niet!
Bestaat dat echt?
pi_52242538
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:50 schreef mirannie het volgende:

[..]

peanutbutter is inderdaad totaal niet bekend in de VS
Onze kennissen in amerika zijn maar al te blij met de pindakaas die wij ze af en toe toe sturen, samen met de bijna pure (70%) chocola
this bitch bites
pi_52242567
van de napoleon zuurtjes of is dat weer te gewoon?

wel een leuk idee trouwens? kun je daar gewoon aan mee doen of moet je dan ergens bij aangesloten zijn?
pi_52242607
In Amerika is pindakaas vooral zoete, kleverige prut.
Overigens hoeft het niet allemaal heel standaard spul te zijn hoor. Als iemand van jullie toevallig een dure, bijzondere chocoladereep bij de Bijenkorf hebben zien liggen vind ik dat ook best. Of lekkers uit speciaalzaken.
pi_52242692
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:54 schreef hilliebillie het volgende:
wel een leuk idee trouwens? kun je daar gewoon aan mee doen of moet je dan ergens bij aangesloten zijn?
Hier is de link naar de community. 't Staat gehost op Livejournal, dus om lid te worden heb je een (gratis) Livejournal-account nodig. Die heb ik zelf al jaren.
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:52 schreef mirannie het volgende:

[..]

Bestaat dat echt?
pi_52242740
aardappelpannenkoeken
pi_52242827
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:49 schreef 2Mini het volgende:
zoethout
Here, here... dit kennen ze vast niet. Werd in Engeland totaal voor gek verklaard toen ik op een stukje hout ging zitten kauwen.
pi_52242852
Pepermunt, is dat niet ook Nederlands?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')