Het is vandaag `GODVERDEGODVERDEGODVERDOMME, IK DRINK VIJF LITER WATER PER DAG EN IK PIS NOG STEEDS POEDER`-warm in Japan. Gisteren heb ik gevoetbald met de Japanners. De Japanners kunnen niet voetballen, ik kan dat ook niet, maar ik kan het anders niet. Ik kan het niet omdat ik geen conditie heb - een ernstige handicap - maar ik red mijzelf nog wel omdat ik wel INZICHT en TECHNIEK heb. De Japanners hebben geen inzicht en techniek, maar wel weer CONDITIE. Ze rennen als een stel kleuters, als een stel kippen zonder kop achter de bal aan en die proberen ze dan zo snel mogelijk naar voren te jetsen, waar die dan ook moge neerkomen en als`ie dan weer terugkomt omdat er van eigen partij niemand stond, dan doen ze het nog een keer. En nog een keer. En nog een keer. RENNEN! RENNEN! JETS DIE BAL NAAR VOREN! REN! REN! RENNEN GODVERDOMME!!! Dat is het Japanse voetbal. Met de warmte erbij kan ik zeggen dat me dat allemaal bijzonder slecht is bevallen, vooral omdat ik een kans op een goal, een bijzonder goede kans, volkomen verprutste. Ik maakte de zogenaamde MACHLAS-BAL, u weet, wel, meneer Machlas die het ooit presteerde om op ongeveer 30 cm. van de doellijn over te schieten. Dat deed ik ook.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."