Mensen in Afrika hebben honger. Ik snap dat verwende gedoe niet.
Gewoon een week of een paar dagen water, brood en pindakaas.
Veel studenten en mensen (met kinderen) en een uitkering begrijpen wel hoe je moet rondkomen met bijna nix per dag, omdat de beurs weer eens op is. Enige verschil is dat de BB'ers niet naar huis kunnen om zich bij pa en ma helemaal lens te eten.
Bovendien: Willem schijnt van schoenzolen nog een lekkere soep te kunnen maken, dus waar zeuren ze zo om...ligt ook nog eens stevig op de maag.
[Dit bericht is gewijzigd door CaptTripps (Datum 16 Oktober 1999).]
quote:
op 10-16-1999 om 12:21 AM schreef Juffrouw Jannie het volgende:
Dat weet iedereen toch !!!!!!
Sabbeltje gaat als eerste plat.
ze is toch al plat gegaan met Bart!!!!!
Steak Mona
Monalapjes
Monarollade
Mona in rode wijnsaus
Monafilé'tje
Monasalade
en natuurlijk: het Monatoetje
't is droevig, ik weet het. Maar kon het toch niet laten...
quote:
op 10-16-1999 om 09:00 AM schreef CaptTripps het volgende:
Honger...Mensen in Afrika hebben honger. Ik snap dat verwende gedoe niet.
Gewoon een week of een paar dagen water, brood en pindakaas.Veel studenten en mensen (met kinderen) en een uitkering begrijpen wel hoe je moet rondkomen met bijna nix per dag, omdat de beurs weer eens op is.
Helemaal gelijk CaptTripps...Ik weet zelf nog goed dat mijn moeder elke duppie tig keer kon gebruiken als ze die had gehad...
Ik hoorde dat men daar nog wel rijst had dus eten kunnen ze(lusten ze niet). Ach ja Sabine wilde voor 100 gulden lekker veel fruit kopen...die heeft dus ook nooit boodschappen gedaan...
Het merendeel is ook niet echt gewend 'buiten de deur' te eten. Hollandse pot moet en zal met af en toe pasta.
Maar anyway ik kan me dus voorstellen dat de verwende knorrende magen ook knorrende humeurtjes gaan opleveren.
Ik begon het allemaal wat saai te vinden (want tja wie heeft er uberhaupt elke dag wat te vertellen wat interessant is voor TV).
Slimme zet van Veronica om een moeilijke opdracht te geven (uitgestippeld...)
Ik denk dat deze topic wel aardig is om bij te houden hoeveel 'bloed' er vloeit.
quote:
op 10-16-1999 om 09:00 AM schreef CaptTripps het volgende:
Honger...Mensen in Afrika hebben honger. Ik snap dat verwende gedoe niet.
Gewoon een week of een paar dagen water, brood en pindakaas.
Overmatige trek?....
We hebben het nu niet over Afrika of bijstandsmoeders met drie kinderen en een minimum inkomen. Verplaats je nu eens in een van de 8 bewoners en probeer een week boodschappen te doen voor ƒ 98,--.
Ik ben erg benieuwd naar jouw boodschappenlijstje, CaptTripps.
- Water
- Brood
- 2 familiepotten pindakaas
Jidder: uiteraard heb je gelijk, het is erg, erg lastig om van 98 piek rond te komen met 8 man.
Maar waar ik me aan erger is dat een aantal mensen in dat BBhuis beginnen te zeuren en zeiken, terwijl je ook gewoon kan meedenken.
Het is een week (behoorlijk) minder qua eten, maar ja...dan maar geen chips, koek, snoep.
Ze hebben nog geluk dat Willem er is: die kan eea nog smakelijk maken ook.
En geloof me, ik heb die weken echt wel gehad waar ik het moest doen met brood, pindakaas, water en wat melk.
quote:
op 10-16-1999 om 09:46 AM schreef Stippel het volgende:
Zou Willem van Mona geen lekker gerecht kunnen maken? Hebben ze helemaal geen geld meer nodig. Daar kun je nog jaren van eten.
Maar ja, wie moeten ze dan d'ruit stemmen????
Kunnen we als ludieke actie de bewoners niet steunen door s'nachts allemaal eten over de schutting te gooien?!!!!
Lijkt me wel wat;
lolly's voor sabine (geen uitleg nodig denk ik),
een iglo maaltijd voor willem (hoeft ie eens een keer niet te koken),
een flinke doos met gebak voor mona(dat mist ze volgens mij nog meer dan haar kinderen),
kaugum met van die plakplaatjes voor Bianca (om eens een andere tatoo te kunnen laten zien voor de afwisseling),
meloenen voor ruud(kan ie toch nog ergens aan voelen onder de dekens),
wie helpt me ff om nog meer karakter-eten te verzinnen voor de bewoners om evt.over de schutting te kunnen gooien?
quote:
op 10-16-1999 om 04:29 PM schreef pepper het volgende:
IDEE!wie helpt me ff om nog meer karakter-eten te verzinnen voor de bewoners om evt.over de schutting te kunnen gooien?
-zoethout voor Karin zodat ze toch bij de kinderen is
-Bonen met spek uit survival blik voor Bart zodat hij zich in dienst waant
-Water met wortels voor maurice ... lekker en gezond om figuur te behouden
quote:
op 10-16-1999 om 04:29 PM schreef pepper het volgende:
IDEE!Kunnen we als ludieke actie de bewoners niet steunen door s'nachts allemaal eten over de schutting te gooien?!!!!
Zolang er maar water is
De verwende toetjes gaan het eerst zeuren...
Ruud weet nog goed uit zijn bietencampagne tijd dat knollen en bieten goed te eten zijn dus 'godverdikkie, ik weet nog goed hoe...etc'
Verder zal het inderdaad niet meevallen, voor 8 man shoppen van 98 gulden. Maar hadden ze niet een volle groentetuin? Gewoon eten wat de pot schaft dus. En met Willem in de keuken zal dat best dragelijk zijn.
Willem kijkt bedenkelijk en denkt 'shit ranja , daar is echt nix mee te doen'
Ruud denkt 'bieten'
Maurice denkt en blijft dat proberen
Ik ben echt heel erg benieuwd of men (de mannen) enkele dames ooit de waarheid in het gezicht zal zeggen...
Misschien deze week
Tering wat is die Sabbels een slecht verliezer...
In haar wereld gaat de zon duidelijk nooit onder (of kwam hij nooit op).
Stiereballen als eten...yummie
Mijn suggestie 25 pakken macaroni zonder saus ! Is prima een paar dagen te eten np.
JJ
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |