quote:Ja, dat was inderdaad weer even een heel idiote opmerking
Op zaterdag 16 februari 2002 23:15 schreef calvobbes het volgende:
Met dank aan Studio Sport:Snelheid was dus 52 km/h
quote:53,587 km/uur.
edit: alhoewel, na enig rekenen kom ik op 55,98 km/h uur
quote:idd, dat wordt weer een gouden medaille op de 10 denk ik
Op zaterdag 16 februari 2002 23:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
En.. als we het toch over goed nieuws hebben: Bob de Jong is ziek. Het wordt tijd dat Carl wraak gaat nemen.
Maar goed, dit was al een gewedlige avond!!
Ik gun het Van Velde zo dit!!! Bos heeft ook goed gereden!!
Jammer van Wennemars, dit was zijn laatste kans toch??
quote:En de gemiddelde snelheid in z'n snelste rondje was 58,37 km/u. Dat is ziekelijk snel.
edit: alhoewel, na enig rekenen kom ik op 55,98 km/h uur
quote:De start is zo enorm belangrijk op de 500 meter. Maar als Gerard net zo'n bochten als vandaag had gelopen op de 500 meter...
Op zaterdag 16 februari 2002 23:37 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Rondje 24,67 + een opening van 9,6 levert ook 34,27 op de 500 meter op. Zou ook geen slechte tijd geweest zijn.
quote:Maar het verschil is dat je bij het 1000-meter rondje al op topsnelheid zit en bij een 500-meter rondje nog niet. Daarom worden de snelste rondjes ooit bij de mannen altijd op de 1000 meter gereden. Vrouwen zijn al eerder op topsnelheid, en daarom worden de snelste rondjes ooit bij de vrouwen wel op de 500 meter gereden.
Op zaterdag 16 februari 2002 23:37 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Rondje 24,67 + een opening van 9,6 levert ook 34,27 op de 500 meter op. Zou ook geen slechte tijd geweest zijn.
Wennemars doet me onderhand een beetje denken aan Neil Marshall, die schaatste ook altijd in minder belangrijke wedstrijden en op trainingen de mooiste tijden en had het net niet als het er echt op aan kwam.
kippevel had ik en een hartslag van weet ik veel
En toen kwam na de huldiging ook nog eens een geweldige shorttrack finale 1000 meter! Ik hoop echt dat het morgen ergens herhaald wordt, want dit mag je niet missen! ![]()
Finale heren 1000 meter shorttrack met America's Sweetheart Apolo Ohno. 5 man in de baan en de vier vooraan (waaronder Ohno) zijn in een hevige strijd om de overwinning gewikkeld. Een meter of 10, 20 erachter schaatst een Australiër die de hoop allang opgegeven heeft. Tot in de laatste bocht (of eigenlijk nog vlak erna) iedereen op z'n bek gaat en de Australiër lachend op z'n dooie gemak over de streep gaat en goud haalt!
Geweldig! Nog nooit zo genoten van shorttrack als bij deze race. ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Sadie op 17-02-2002 04:57]
quote:Volgens mij zijn de 2 volle ronden van Van Velde de snelste ooit gereden. In vergelijking met Wotherspoon kan er dan alleen bij de opening een kwart seconde af. Kom je net onder de 1:07 uit met rondes 16,10 // 24,65 // 26,20.
Op zondag 17 februari 2002 00:38 schreef Re het volgende:
en maar 2 tiende boven de ideale combinatie tijd van snelste 1000 meter mogelijk, of is dat nu ook weer veranderdkippevel had ik en een hartslag van weet ik veel
Maar of dit op korte termijn mogelijk is? Ik denk dat Van Veldes record wel eventjes blijft staan!
Wotherspoon zal trouwens onderhand wel een geweldig Olympisch syndroom hebben. Staat al zo'n zes jaar aan de absolute schaatstop, maar heeft nog nooit een fatsoenlijke Olympische race gereden. Eigenlijk net zo sneu als alle vierde plaatsen van van Velde en de klotenraces van Wennemars, vind ik.
quote:Zelden zo'n onwaarschijnlijke race gezien. Waar haalde hij het vandaan? Na de 500 meter wilde hij niet eens aan de 1000 meter denken, ook omdat het volgens hem zijn mindere afstand was. En dan dit.
Op zondag 17 februari 2002 11:21 schreef Trainspotter het volgende:
Ik durf gerust te zeggen dat ik dit de gaafste schaatswedstrijd was die ik ooit heb gezien. Wat een spanning, wat een tijd, wat een winnaar!
quote:Wotherspoon zal d'r echt dood- en doodziek van zijn. Het hele seizoen met afstand de beste op zowel de 500 als de 1000, en dan dit.
Op zondag 17 februari 2002 11:21 schreef Trainspotter het volgende:
Ik durf gerust te zeggen dat ik dit de gaafste schaatswedstrijd was die ik ooit heb gezien. Wat een spanning, wat een tijd, wat een winnaar!Wotherspoon zal trouwens onderhand wel een geweldig Olympisch syndroom hebben. Staat al zo'n zes jaar aan de absolute schaatstop, maar heeft nog nooit een fatsoenlijke Olympische race gereden. Eigenlijk net zo sneu als alle vierde plaatsen van van Velde en de klotenraces van Wennemars, vind ik.
quote:Kijk maar eens op http://www.skatebase.com/
Op zondag 17 februari 2002 12:56 schreef EvilFaith het volgende:
Weet iemand of er ergens staat ofzo wie er allemaal mee doen per afstand, en dan niet alleen de Nederlanders, maar alle deelnemers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |