Ja, dat zal wel hè, maar als-ie nou zelf een familieweekendje had gepland, had-ie ook maar gewoon moeten afzeggen, ook al was er betaald en alles?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:06 schreef Devlinsect het volgende:
Is de werknemer nieuw? Is iedereen op vakantie dus alle handen zijn nodig in het bedrijf om een deadline te halen?
Ja, wel! Maar die heb ik dus allemaal moeten afzeggen omdat ik al wat anders had afgesprokenquote:Heb je niet meer vrienden?
Ja, thuis, iig niet met een irritante baas die voor jou beslist wanneer jij moet werken.quote:Heb je zelf wel is gewerkt?
Dat is wel een héél andere situatie lijkt me, daarvoor zal je als baas veel opener zijn om toch een uitzondering te plannen. Verder gaat het argument "ja maar het is betaald" niet op; als je weet dat je werk hebt waarvan je uren op het laatste moment nog kunnen veranderen, dan ben je gewoon superdom als je geen goede (dus zonder reden-clausule) anulatieverzekering neemt.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:09 schreef lennart12 het volgende:
Ja, dat zal wel hè, maar als-ie nou zelf een familieweekendje had gepland, had-ie ook maar gewoon moeten afzeggen, ook al was er betaald en alles?
[..]
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:13 schreef Athmozz het volgende:
Voor een avondje weg met vrienden zou ik voor personeel ook geen uitzondering maken; tenzij hij zelf een collega bereid vindt om voor hem in te vallen.
Uhuhuh, het rooster is aangepast zonder dat de baas heeft aangegeven dat het hem schikt.quote:Omdat die lui van dat klote werk van 'm z'n rooster zodanig hebben aangepast dat-ie op 't werk moet zijn.
Nou daar is het dus andersom, 3 dagen van te voren krijg je gewoon te horen dát je moet werken, er wordt niet gevraagd óf je kan werken...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:16 schreef Chau het volgende:
[..]
[..]
Uhuhuh, het rooster is aangepast zonder dat de baas heeft aangegeven dat het hem schikt.
Bij mij op het werk heb je een rooster voor een maand al klaar liggen, indien je moet invullen voor iemand achter de bar word je keurig gebeld of je kunt werken, heb ik ook zo bij mijn vorige werkgever gehad.
Indien je vrij wilt hebben terwijl je ingeroosterd bent kun je natuurlijk zelf een collega zoeken die voor je wil invallen.
Dat is normaal hoorquote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:23 schreef lennart12 het volgende:
[..]
Nou daar is het dus andersom, 3 dagen van te voren krijg je gewoon te horen dát je moet werken, er wordt niet gevraagd óf je kan werken...
zo heel vreemd is dat niet. Mijn zus wist op haar eerste job ook dat ze elke dag (maandag tot en met zaterdag) van 8u 's ochtends tot 7u 's avonds "gevraagd" kon worden voor te komen werken. Zij kreeg de maandagochtend (toen moest je er altijd vanaf 8u zijn wegens uitladen bestellingen van na het weekend) haar uren voor de rest van de week, dus voor de dag zelf wist ze niet eens welk uur ze naar huis mocht. Dat kon zijn dat ze haar om 12u niet meer nodig hadden, dat kon zijn dat ze tot 7u 's avonds moest werken. Dergelijke zaken verschillen gewoon van werkplek tot werkplek. Ok, het is beu, maar het staat je altijd vrij te veranderen van werk als het je niet genoeg aanstaat (wat mijn zus na een maandje ook gedaan heeft). Ik weet niet wat je vriend doet, maar bij het ene beroep heb je dat nu eenmaal meer dan bij het andere.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:23 schreef lennart12 het volgende:
[..]
Nou daar is het dus andersom, 3 dagen van te voren krijg je gewoon te horen dát je moet werken, er wordt niet gevraagd óf je kan werken...
Dus dan kan je NOOOOOOOIT iets afspreken omdat je baas je elke minuut van de dag kan oproepen?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:30 schreef Athmozz het volgende:
[..]
zo heel vreemd is dat niet. Mijn zus wist op haar eerste job ook dat ze elke dag (maandag tot en met zaterdag) van 8u 's ochtends tot 7u 's avonds "gevraagd" kon worden voor te komen werken. Zij kreeg de maandagochtend (toen moest je er altijd vanaf 8u zijn wegens uitladen bestellingen van na het weekend) haar uren voor de rest van de week, dus voor de dag zelf wist ze niet eens welk uur ze naar huis mocht. Dat kon zijn dat ze haar om 12u niet meer nodig hadden, dat kon zijn dat ze tot 7u 's avonds moest werken. Dergelijke zaken verschillen gewoon van werkplek tot werkplek. Ok, het is beu, maar het staat je altijd vrij te veranderen van werk als het je niet genoeg aanstaat (wat mijn zus na een maandje ook gedaan heeft). Ik weet niet wat je vriend doet, maar bij het ene beroep heb je dat nu eenmaal meer dan bij het andere.
Als jouw vriend ook van die dergelijke losse uren heeft, dan weet hij ook van welk uur hij 's ochtends moet kunnen vrij zijn tot welk uur 's avonds, en dan is het aan hem om dan geen afspraken te leggen.
Jawel, net als normale werkende mensen 's avonds na 7 uur en op zondagen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:58 schreef lennart12 het volgende:
[..]
Dus dan kan je NOOOOOOOIT iets afspreken omdat je baas je elke minuut van de dag kan oproepen?
Jawel he, je krijgt de maandagochtend je rooster voor de rest van de week, dus de maandag kan je je afspraken voor héél de week leggen. Zo heel vreemd is dat niet, tenzij je ergens gaat werken waar ze enkel vaste uren draaien (maar dan kan je ook geen voordelen qua glijdende uren krijgen, en kan je vb nooit in de week boodschappen doen wanneer het rustiger is, en vaak kan je dan niet op de meest vreemde uren beginnen waardoor je de file kan vermijden.)quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:58 schreef lennart12 het volgende:
[..]
Dus dan kan je NOOOOOOOIT iets afspreken omdat je baas je elke minuut van de dag kan oproepen?
Verkapt kijk-mij-humor-hebben postquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:01 schreef NickW het volgende:
verkapt kijk-mij-vrienden-hebben topic
Iddquote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:56 schreef BobbyB het volgende:
Nou, bij mij hoeven ze dat echt niet te flikken hoor. Als ik een afspraak heb op die dag kan mijn baas hoog en laag springen, maar dan had hij er maar eerder mee moeten komen. Ik moet het tenslotte ook 2 weken van tevoren aanvragen.
Wat is nou het probleem? Jij loopt eerst met AL je vrienden een afspraak te maken. Dan zegt 1 vriend af, en dan is hij (zijn baas) een lul omdat hij moest werken, en dan kan je niks meer doen die dag omdat je AL je vrienden al had afgezegd..quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:09 schreef lennart12 het volgende:
[Heb je wel vrienden?]
Ja, wel! Maar die heb ik dus allemaal moeten afzeggen omdat ik al wat anders had afgesproken
[..]
Ja. Jij begrijpt het!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:14 schreef OudFruit het volgende:
[..]
Wat is nou het probleem? Jij loopt eerst met AL je vrienden een afspraak te maken. Dan zegt 1 vriend af, en dan is hij (zijn baas) een lul omdat hij moest werken, en dan kan je niks meer doen die dag omdat je AL je vrienden al had afgezegd..
met die ene persoon minder kunnen jullie niet weggaan ofzo?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |