abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52195121
Suuuuuuuper irritant, heb je iets afgesproken, weekje van te voren, iedereen kan. Nou, iedereen houdt die dagen dan ook vrij, honderd keer een verzoek voor afspraakje weigeren, omdat je nou eenmaal al hebt afgesproken, krijg je de dag voordat je iets gaat doen te horen van een vriend dat-ie niet kan, omdat die lui van dat klote werk van 'm z'n rooster zodanig hebben aangepast dat-ie op 't werk moet zijn.

Waar halen die lui het lef vandaan dat ze zomaar iedereen kunnen inroosteren wanneer het HUN uitkomt? Waarom mogen ze zomaar roosters veranderen? Waarom moet die persoon zómaar kunnen?
pi_52195210
Is de werknemer nieuw? Is iedereen op vakantie dus alle handen zijn nodig in het bedrijf om een deadline te halen?

Heb je niet meer vrienden?

Heb je zelf wel is gewerkt?
pi_52195318
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:06 schreef Devlinsect het volgende:
Is de werknemer nieuw? Is iedereen op vakantie dus alle handen zijn nodig in het bedrijf om een deadline te halen?
Ja, dat zal wel hè, maar als-ie nou zelf een familieweekendje had gepland, had-ie ook maar gewoon moeten afzeggen, ook al was er betaald en alles?
quote:
Heb je niet meer vrienden?
Ja, wel! Maar die heb ik dus allemaal moeten afzeggen omdat ik al wat anders had afgesproken
quote:
Heb je zelf wel is gewerkt?
Ja, thuis, iig niet met een irritante baas die voor jou beslist wanneer jij moet werken.
pi_52195409
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:09 schreef lennart12 het volgende:
Ja, dat zal wel hè, maar als-ie nou zelf een familieweekendje had gepland, had-ie ook maar gewoon moeten afzeggen, ook al was er betaald en alles?
[..]
Dat is wel een héél andere situatie lijkt me, daarvoor zal je als baas veel opener zijn om toch een uitzondering te plannen. Verder gaat het argument "ja maar het is betaald" niet op; als je weet dat je werk hebt waarvan je uren op het laatste moment nog kunnen veranderen, dan ben je gewoon superdom als je geen goede (dus zonder reden-clausule) anulatieverzekering neemt.

Voor een avondje weg met vrienden zou ik voor personeel ook geen uitzondering maken; tenzij hij zelf een collega bereid vindt om voor hem in te vallen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52197281
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:13 schreef Athmozz het volgende:
Voor een avondje weg met vrienden zou ik voor personeel ook geen uitzondering maken; tenzij hij zelf een collega bereid vindt om voor hem in te vallen.
quote:
Omdat die lui van dat klote werk van 'm z'n rooster zodanig hebben aangepast dat-ie op 't werk moet zijn.
Uhuhuh, het rooster is aangepast zonder dat de baas heeft aangegeven dat het hem schikt.
Bij mij op het werk heb je een rooster voor een maand al klaar liggen, indien je moet invullen voor iemand achter de bar word je keurig gebeld of je kunt werken, heb ik ook zo bij mijn vorige werkgever gehad.
Indien je vrij wilt hebben terwijl je ingeroosterd bent kun je natuurlijk zelf een collega zoeken die voor je wil invallen.
pi_52199350
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:16 schreef Chau het volgende:

[..]

[..]

Uhuhuh, het rooster is aangepast zonder dat de baas heeft aangegeven dat het hem schikt.
Bij mij op het werk heb je een rooster voor een maand al klaar liggen, indien je moet invullen voor iemand achter de bar word je keurig gebeld of je kunt werken, heb ik ook zo bij mijn vorige werkgever gehad.
Indien je vrij wilt hebben terwijl je ingeroosterd bent kun je natuurlijk zelf een collega zoeken die voor je wil invallen.
Nou daar is het dus andersom, 3 dagen van te voren krijg je gewoon te horen dát je moet werken, er wordt niet gevraagd óf je kan werken...
pi_52199445
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:23 schreef lennart12 het volgende:

[..]

Nou daar is het dus andersom, 3 dagen van te voren krijg je gewoon te horen dát je moet werken, er wordt niet gevraagd óf je kan werken...
Dat is normaal hoor
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_52199515
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:23 schreef lennart12 het volgende:

[..]

zo heel vreemd is dat niet. Mijn zus wist op haar eerste job ook dat ze elke dag (maandag tot en met zaterdag) van 8u 's ochtends tot 7u 's avonds "gevraagd" kon worden voor te komen werken. Zij kreeg de maandagochtend (toen moest je er altijd vanaf 8u zijn wegens uitladen bestellingen van na het weekend) haar uren voor de rest van de week, dus voor de dag zelf wist ze niet eens welk uur ze naar huis mocht. Dat kon zijn dat ze haar om 12u niet meer nodig hadden, dat kon zijn dat ze tot 7u 's avonds moest werken. Dergelijke zaken verschillen gewoon van werkplek tot werkplek. Ok, het is beu, maar het staat je altijd vrij te veranderen van werk als het je niet genoeg aanstaat (wat mijn zus na een maandje ook gedaan heeft). Ik weet niet wat je vriend doet, maar bij het ene beroep heb je dat nu eenmaal meer dan bij het andere.

Als jouw vriend ook van die dergelijke losse uren heeft, dan weet hij ook van welk uur hij 's ochtends moet kunnen vrij zijn tot welk uur 's avonds, en dan is het aan hem om dan geen afspraken te leggen.
pi_52199920
Hij en andere vrienden hebben gewoon geen zin om iets te gaan doen met je, dit smoesje werkt altijd
pi_52200258
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:30 schreef Athmozz het volgende:

[..]

zo heel vreemd is dat niet. Mijn zus wist op haar eerste job ook dat ze elke dag (maandag tot en met zaterdag) van 8u 's ochtends tot 7u 's avonds "gevraagd" kon worden voor te komen werken. Zij kreeg de maandagochtend (toen moest je er altijd vanaf 8u zijn wegens uitladen bestellingen van na het weekend) haar uren voor de rest van de week, dus voor de dag zelf wist ze niet eens welk uur ze naar huis mocht. Dat kon zijn dat ze haar om 12u niet meer nodig hadden, dat kon zijn dat ze tot 7u 's avonds moest werken. Dergelijke zaken verschillen gewoon van werkplek tot werkplek. Ok, het is beu, maar het staat je altijd vrij te veranderen van werk als het je niet genoeg aanstaat (wat mijn zus na een maandje ook gedaan heeft). Ik weet niet wat je vriend doet, maar bij het ene beroep heb je dat nu eenmaal meer dan bij het andere.

Als jouw vriend ook van die dergelijke losse uren heeft, dan weet hij ook van welk uur hij 's ochtends moet kunnen vrij zijn tot welk uur 's avonds, en dan is het aan hem om dan geen afspraken te leggen.
Dus dan kan je NOOOOOOOIT iets afspreken omdat je baas je elke minuut van de dag kan oproepen?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 16:26:16 #11
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_52201060
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:58 schreef lennart12 het volgende:

[..]

Dus dan kan je NOOOOOOOIT iets afspreken omdat je baas je elke minuut van de dag kan oproepen?
Jawel, net als normale werkende mensen 's avonds na 7 uur en op zondagen.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 16:28:23 #12
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_52201120
Werk
*** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
pi_52201185
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 16:28 schreef -Sandstorm- het volgende:
Werk
ja das wat anders dan plaatjes draaien
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_52201958
Nou, bij mij hoeven ze dat echt niet te flikken hoor. Als ik een afspraak heb op die dag kan mijn baas hoog en laag springen, maar dan had hij er maar eerder mee moeten komen. Ik moet het tenslotte ook 2 weken van tevoren aanvragen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52202023
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:58 schreef lennart12 het volgende:

[..]

Jawel he, je krijgt de maandagochtend je rooster voor de rest van de week, dus de maandag kan je je afspraken voor héél de week leggen. Zo heel vreemd is dat niet, tenzij je ergens gaat werken waar ze enkel vaste uren draaien (maar dan kan je ook geen voordelen qua glijdende uren krijgen, en kan je vb nooit in de week boodschappen doen wanneer het rustiger is, en vaak kan je dan niet op de meest vreemde uren beginnen waardoor je de file kan vermijden.)

Elke job heeft wat, zolang de job zelf leuk is, dan zijn dergelijke zaken helemaal niet erg lijkt me. Een alternatief is een goede opleiding volgen zodat je na enkele jaren zelf hoog genoeg staat om je eigen uren (en deels ook die van het personeel) te kunnen bepalen, maar zelfs dat zal zeker niet overal lukken.

@Hierboven; hangt er vanaf wat er in het contract staat, als daarin staat dat jij in het begin van de week je uren meegedeeld krijgt, dan kan je geen kant op. Ga je er niet mee akkoord en blijf je weg, dan ben je onwettig afwezig en mag hij je na een paar keer diezelfde fout gewoon buitenzetten.
pi_52203610
verkapt kijk-mij-vrienden-hebben topic
pi_52204650
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:01 schreef NickW het volgende:
verkapt kijk-mij-vrienden-hebben topic
Verkapt kijk-mij-humor-hebben post
pi_52205118
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 16:56 schreef BobbyB het volgende:
Nou, bij mij hoeven ze dat echt niet te flikken hoor. Als ik een afspraak heb op die dag kan mijn baas hoog en laag springen, maar dan had hij er maar eerder mee moeten komen. Ik moet het tenslotte ook 2 weken van tevoren aanvragen.
Idd
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:14:50 #19
174612 OudFruit
Sommige mensen..
pi_52205348
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:09 schreef lennart12 het volgende:
[Heb je wel vrienden?]

Ja, wel! Maar die heb ik dus allemaal moeten afzeggen omdat ik al wat anders had afgesproken
[..]
Wat is nou het probleem? Jij loopt eerst met AL je vrienden een afspraak te maken. Dan zegt 1 vriend af, en dan is hij (zijn baas) een lul omdat hij moest werken, en dan kan je niks meer doen die dag omdat je AL je vrienden al had afgezegd..

pi_52206977
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:14 schreef OudFruit het volgende:

[..]

Wat is nou het probleem? Jij loopt eerst met AL je vrienden een afspraak te maken. Dan zegt 1 vriend af, en dan is hij (zijn baas) een lul omdat hij moest werken, en dan kan je niks meer doen die dag omdat je AL je vrienden al had afgezegd..

Ja. Jij begrijpt het!
pi_52207113
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:59 schreef lennart12 het volgende:

[..]

Ja. Jij begrijpt het!
met die ene persoon minder kunnen jullie niet weggaan ofzo?

Of zijn al je vrienden juist die ene gast, waardoor je anders alleen moet gaan?
pi_52207262
ja WHAHAHAHAHA, we zouden bij die kerel blijven logeren, lijkt me lastig als hij er zelf niet bij is...
pi_52207629
Ach, ik herken het ook hoor, net zogoed bij mn eigen baas als bij die van mn vrienden.
Klacht is gegrond
pi_52207756
das best beu dan, kan ik inkomen

Ik begrijp het wel dat het beu is, maar er zijn nog wel ergere dingen hoor. Mijn vader werkt in de medische sector, en dit jaar is hij op nieuwjaar opgeroepen om 10u 's avonds. Hij dacht dat het een grap van een collega was, heeft dus gewoon gezegd van mannen laat et zo, ik kom toch niet. Half uurtje later politie aan de deur; opgevorderd. Moest ie toch gaan werken
Da's pas irritant (je wordt wel 3x betaalt dan, maar je bent toch wel je nieuwjaar kwijt)
pi_52208062
Ja oke, maar da's leven/dood... het gaat hier om een computerwinkel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')