Volgens mij geeft dit meer aan uit wat voor een soort gezin jij komt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:33 schreef koffiegast het volgende:
Ik zeg "wat mot je kut" tegen me zusje als ze wat vraagt en dan lacht ze. Volgens jou zou ik haar uitschelden nietwaar?
echt serieus, van wie ben jij een kloon?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:53 schreef Klit het volgende:
[..]
Volgens mij geeft dit meer aan uit wat voor een soort gezin jij komt.
Ik vind het geenzins kunnen en erg onrespectvol om je zusje zo aan te spreken.
En nee, de termen die jij gebruikte vind ik dus geen schelden, dit lijkt meer een poging om te communiceren door iemand die ergens in zijn opvoeding iets heeft gemist.
Meid, je kent niet veel andere type gezinnen he ?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:53 schreef Klit het volgende:
[..]
Volgens mij geeft dit meer aan uit wat voor een soort gezin jij komt.
Ik vind het geenzins kunnen en erg onrespectvol om je zusje zo aan te spreken.
En nee, de termen die jij gebruikte vind ik dus geen schelden, dit lijkt meer een poging om te communiceren door iemand die ergens in zijn opvoeding iets heeft gemist.
Zijn we niet allemaal klonen van Onze Vader beste PeZu?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:54 schreef PeZu het volgende:
echt serieus, van wie ben jij een kloon?
Sorry, maar seks voor het huwelijk is tegen m'n principes en Geloofsovertuiging.quote:
contradictus interminusquote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:06 schreef Klit het volgende:
[..]
Zijn we niet allemaal klonen van Onze Vader beste PeZu?
[..]
Sorry, maar seks voor het huwelijk is tegen m'n principes en Geloofsovertuiging.
Tja, op het kamp wonen niet veel mensen uit onze Gemeente.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:03 schreef koffiegast het volgende:
Meid, je kent niet veel andere type gezinnen he ?
mocht je serieus zijn
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:05 schreef Shitonya het volgende:
"Je zegt alleen haha tegen je eigen moeder"
Zou je dit niet moeten veranderen in: "Je zegt alleen mam, zuigen, niet bijten, vuile slet dat je me er bent"
kom je les geven?quote:Op [url>?=http://forum.fok.nl/topic/1061358/1/50#52377711]woensdag 15 augustus 2007 00:12[/url] schreef kraaksandaal het volgende:
Waar is 't afzeiken op goede gronden gebleven?![]()
ja hoorquote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:19 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Nee geen pretenties in die richting., gewoon verder klooien.![]()
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:22 schreef Shitonya het volgende:
Maar het blijft vrij lastig om iemand af te zeiken die je totaal niet kent..dan moet je soms uit de lucht maar wat trekken om iets terug te kaatsen. Mensen die je kent afzeiken is zoveel makkelijker en tevens leuker
Waarom is dat eigenlijk?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:06 schreef Klit het volgende:
Sorry, maar seks voor het huwelijk is tegen m'n principes en Geloofsovertuiging.
quote:
quote:Waarom geen seks voor het huwelijk?
Omdat de Heer het niet zo bedoeld heeft. Hij heeft deze regel niet opgesteld om ons te pesten, maar omdat Hij weet hoe erg seks ons kapot kan maken. Als je het verkeerd gebruikt ga je eraan onderdoor. Geslachtsgemeenschap is zo intiem dat je als het ware samensmelt met die ander. Je geeft een deel van jezelf weg. Dat doe je niet zomaar... (Mat 19:5-6)
Daarentegen wil onze tegenstander niets liever dan dat we seks hebben op onreine wijze. Hij weet beter dan de meeste mensen wat voor gevolgen dit heeft en hij speelt in op de zwaktes van de mens. Het gevolg hiervan is dat er ontzettend veel mensen gebukt gaan onder seksuele zondes.
Waarom wachten tot je getrouwd bent?
Als je toch al weet dat je gaat trouwen, waarom dan nog wachten?
Allereerst wil ik hierop zeggen dat we nooit zeker weten dat we daadwerkelijk ook met die persoon trouwen totdat we het ja-woord hebben gegeven. Wie kent er geen voorbeelden van relaties die op het laatste moment uitgingen?
Ten tweede blijkt uit de Bijbel dat men als maagd het huwelijk inging. Pas na het trouwen vond de geslachtsgemeenschap plaats. Een uitgebreide exegese zal ik op dit moment niet geven. Ten derde is het een oefening in geduld en zelfbeheersing. Twee van de negen vruchten van de Geest. Als je je voor het huwelijk al niet kunt beheersen, kun je het dan wel tijdens je huwelijk? Vergeet niet dat je gedachtes al tot overspel kunnen leiden!
Waar ligt de grens?
Deze grens staat nergens in de Bijbel beschreven. Gelukkig heeft God ons de Geest gezonden die in onze harten woont. Hij zal ons inzicht en wijsheid geven wanneer we daarom vragen. Als wij bidden zal de Heer ons de innerlijke overtuiging schenken over wat wel of niet mag. Het is goed om deze grenzen samen vast te stellen. Als de één zwak is kan de ander hierdoor overeind blijven. Vlucht voor verleiding; dus zoek het niet op.
Frappant genoeg blijkt dus in spirituele zinquote:
Weheh, gebukt gaan.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 01:25 schreef Klit het volgende:
Het gevolg hiervan is dat er ontzettend veel mensen gebukt gaan onder seksuele zondes.
Eens.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 01:36 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Frappant genoeg blijkt dus in spirituele zin
Men nooit zomaar sex heeft in het voorbijgaan, je neemt nml bezit van de energie van de ander, die je dus deelt tesaam.
Dus terloopse sex bestaat niet.
Je aura heeft een deeltje energie bij zich van de ander juist door dit samensmelten, nu is sex een bijzonder item om echt intiem te zijn met een ander.
Het verdriet dat je kunt krijgen hierna is een gemis, van eigen energie bv, je verliest iets in de ander.
Ik wil niet zeggen en denk ook niet dat God het zo bedoeld heeft om perse te moeten trouwen voor je sex hebt, maar zoals het tegenwoordig gaat is ook niet gezond meer.
Respect is ver te zoeken onderling, men zwaait maar rond met den leuter en den muts..
sesam open u jij een pakkie peuken en ik neuken!
Ja zo gaat het toch?
Ik vind dat erg triest je mist hierdoor een diepgang die normaal zou moeten zijn tussen 2 mensen en dat is nu ten dode opgeschreven!
De energie met een ander raak je dus echt niet 1,2,3 kwijt die draag je mee een tijdlang..
Mensen die vreemdgaan snappen soms niet hoe de partner kan weten dat diegene vreemdging maar zo vreemd is het niet, het is zichtbaar in de aura, de energetische uitstraling van de ander.
En ook al zien we deze misschien niet meer zoals vroeger normaal was, toch voelen we die wel aan!
Ja heel bijzonder allemaal!
Hoezo?quote:
Not even gonna botherquote:Op woensdag 15 augustus 2007 01:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Weheh, gebukt gaan.
Wie is onze tegenstander, trouwens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |