Foto's maken en kijken of er een bouwvergunning is lijkt me een goed idee.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:56 schreef Rewimo het volgende:
Het lijkt me de moeite waard om uit te zoeken of er een bouwvergunning is afgegeven (als dat nodig is voor een kelder, dat weet ik niet). Maak in elk geval foto's van de situatie nu, zodat je later vergelijkingsmateriaal hebt, mocht de schade nog erger worden. Je zult moeten aantonen dat de schade veroorzaakt wordt door de werkzaamheden aan de kelder, lijkt me. Dan kun je die mensen aansprakelijk stellen.
Zoek ook uit of het op houten of betonnen palen staat. Per grondsoort kan het schelen welk materiaal paal de grond in wordt geslagen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:19 schreef Lariekoek het volgende:
Het huis staat inderdaad op palen. Navraag doen wat betreft de bouwvergunning ga ik in ieder geval nog even doen bij de gemeente.
Als hij rekening houdt met zijn buurt wel, maar als hij dit niet gedaan heeft heb je een groot probleem als je iets wil bewijzen. Maar ga nooit uit van een ander als je geld moet hebben van ze.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:17 schreef gronk het volgende:
Is het niet zo dat als iemand gaat bemalen, dat-ie dan zelf foto's neemt of moet nemen van de buurt, juist om dit soort claims uit te sluiten?
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:00 schreef simmu het volgende:
hebbie een rechtsbijstandsverzekering?
Inderdaad.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En als ie dat dan juist niet doet, kunnen anderen niet claimen. Apart verhaal.
Hoeken opmeten?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
TS moet dus sowieso zo snel mogelijk foto's nemen, en allerlei hoeken op gaan meten.
Als de voorkant van je huis sneller verzakt dan de achterkant van je huis, dan kun je dat opmeten, met een waterpas of iets chiquers. Gewoon op de vloer leggen. Dito voor deuren: als ie- aan de ene kant sneller verzakt dan de andere kant, zodat-ie niet meer in z'n sponning past, dan kun je dat ook gewoon opmeten.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:41 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Hoeken opmeten?
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
De bouw ligt zelfs nu al stil (bouwvakantie)quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:50 schreef longinus het volgende:
Gemeente in kennis stellen van de verzakking, als het goed is leggen ze dan direkt de bouw stil om het uit te zoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |