mwah, als je het via de aannemer laat doen die ook het gebouwd heeft, rekent men absurde prijzen....quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:42 schreef Chandler het volgende:
Voor een paar honderd euro doe je het zelf... 1500 vind ik wel wat hoog gegrepen...
200 euro das dan toch wel voor alle wcd's mag ik hopenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:49 schreef gateway het volgende:
[..]
mwah, als je het via de aannemer laat doen die ook het gebouwd heeft, rekent men absurde prijzen....
Had laatst een gevalletje WCD 30 cm naar onderen plaatsen, aannemer rekent zo 200 euro hoor..... (en de muur was nog niet gestuct! )
Nou nee. Ze vragen doodleuk zo 200 euro per wcd.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:08 schreef wouter37 het volgende:
[..]
200 euro das dan toch wel voor alle wcd's mag ik hopen
Nee hoor, wat je af en toe aan prijzen om je heen hoort. Zelf het niet plaatsen van een niet dragend binnen muurtje of het niet plaatsen van een keuken kost som extra geldquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:08 schreef wouter37 het volgende:
[..]
200 euro das dan toch wel voor alle wcd's mag ik hopen
Voor dat geld neemt iedere aannemer hem aanquote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:30 schreef fransbreda het volgende:
-kozijn moet eruit
-muur herstellen met ytong blokken
-aansmeren muur 2 kanten
-muur 2 kanten stuccen
-voorstrijken cq isoleren
-afwerking dmv muurverf (evt op kleur) in 2 dekkende lagen
-afvoeren bouwafval
totaalprijs 1500 inc btw 19%
![]()
Ik denk dat het kozijn eruit slopen nog het lastigste is van het hele verhaal.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:48 schreef Zigger het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Is een kozijn eenvoudig zelf eruit te slopen? Is van hout.
De externe klusser hoeft alleen maar de ytong blokken er tussen te zetten en lijmen en aan twee kanten netjes afstucen. Verven en rotzooi afvoeren doe ik zelf.
Kozijn eerst schuin inzagen, dat breekt makkelijker weg.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk dat het kozijn eruit slopen nog het lastigste is van het hele verhaal.
Het is vrij eenvoudig. Zeker als de muren nog gestuukt moeten worden. Met een breekijzer kom je al een eind. Als het een dragende muur is moet je wel stempelen!
Je begint aan de muurkant met je breekijzer er tussen te wrikken. Op die manier breek je het voorste deel eraf. Nu kun je zien of en waar het kozijn verankerd is. De ankers kun je vervolgens doorslijpen en met het breekijzer de rest loswrikken.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:55 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Kozijn eerst schuin inzagen, dat breekt makkelijker weg.
Let erop wel op dat je minimaal drie dagen moet wachten (na laatste Ytong-blok) voordat het gestuukt mag wordenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:29 schreef Zigger het volgende:
Net gebeld met een klusser (wit), waarvan ik weet dat hij goed kan stucen:
Kosten 375 euro - eerst wand dichten met ytong blokken, enkele dagen later dicht stucen aan 2 kanten.
Valt me dus reuze mee!
Ik heb nu gezien dat er aan die deur geen lichtschakelaar is, pffew.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:59 schreef Marsepein het volgende:
Wat me doet denken aan de vraag van TS. Want meestal heb je naast een deur een lichtschakelaar, die dus midden op de muur zit als je die deur dicht maakt. Hoe ga je dat oplossen TS?
Dat scheelt al een hoop. Al enig idee hoe of wat verder?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 08:23 schreef Zigger het volgende:
[..]
Ik heb nu gezien dat er aan die deur geen lichtschakelaar is, pffew.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |