abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52178190
Bij een al opgeleverd nieuwbouwhuis wil ik één van de twee deuren in de keuken dicht laten maken. Dus: koziijn eruit, ytong blokken ertussen en netjes stucen zodat de muur weer een geheel wordt.

Enig idee wat hier de kosten van zijn?
pi_52178299
1500 euro
pi_52178719
Zelf doen, laten doen, moet het dan gestuct worden en gelatexed of behang. Maakt nogal uit n.l.
pi_52178815
Voor een paar honderd euro doe je het zelf... 1500 vind ik wel wat hoog gegrepen...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:49:42 #5
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_52179056
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:42 schreef Chandler het volgende:
Voor een paar honderd euro doe je het zelf... 1500 vind ik wel wat hoog gegrepen...
mwah, als je het via de aannemer laat doen die ook het gebouwd heeft, rekent men absurde prijzen....

Had laatst een gevalletje WCD 30 cm naar onderen plaatsen, aannemer rekent zo 200 euro hoor..... (en de muur was nog niet gestuct! )
pi_52179639
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:49 schreef gateway het volgende:

[..]

mwah, als je het via de aannemer laat doen die ook het gebouwd heeft, rekent men absurde prijzen....

Had laatst een gevalletje WCD 30 cm naar onderen plaatsen, aannemer rekent zo 200 euro hoor..... (en de muur was nog niet gestuct! )
200 euro das dan toch wel voor alle wcd's mag ik hopen
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:14:24 #7
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_52179813
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:08 schreef wouter37 het volgende:

[..]

Nou nee. Ze vragen doodleuk zo 200 euro per wcd.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_52181677
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:08 schreef wouter37 het volgende:

[..]

Nee hoor, wat je af en toe aan prijzen om je heen hoort. Zelf het niet plaatsen van een niet dragend binnen muurtje of het niet plaatsen van een keuken kost som extra geld
pi_52183955
Ik denk dat het voor minder dan 200 euro moet kunnen als je het laat doen, zelf doen, en je bent voor 100 euro klaar.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 08:30:55 #10
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_52188508
-kozijn moet eruit
-muur herstellen met ytong blokken
-aansmeren muur 2 kanten
-muur 2 kanten stuccen
-voorstrijken cq isoleren
-afwerking dmv muurverf (evt op kleur) in 2 dekkende lagen
-afvoeren bouwafval

totaalprijs 1500 inc btw 19%

woensdag 8 augustus 2007 @ 08:35:35 #11
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52188554
Ytong-blokken van 60 x 40 x 7 zijn momenteel 2.99 bij de bouwmarkten. Je hebt er ongeveer 12 nodig (inclusief snijverlies). Een emmertje kant en klare lijm kost ¤ 10. Daar heb je meer dan genoeg aan. Wat veerankers en een busje purschuim kost bij elkaar iets van ¤ 15. Ik neem aan dat je al een waterpas hebt? Het afsmeren kun je zelf ook eenvoudig doen met Roodband of Fix & Finish. Je kunt hety bestaande stuukwerk daarvoor gebruiken door een lange rechte lat te gebruiken als afreilat. Een zakje Roodband en wat muurverf komen er dan nog bij.

Aan materiaal moet je dus rekenen op ongeveer¤ 120.

Kijk trouwens een sop www.xella.nl das de fabrikant van Ytong. Daar staan handige tips hoe je de blokken kunt verwerken, de aansluitingen moet maken etc.

Laten doen is waarschijnlijk veel duurder. Ik gok minimaal ¤ 250,=
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 08:44:10 #12
65960 sanger
pi_52188658
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 08:30 schreef fransbreda het volgende:
-kozijn moet eruit
-muur herstellen met ytong blokken
-aansmeren muur 2 kanten
-muur 2 kanten stuccen
-voorstrijken cq isoleren
-afwerking dmv muurverf (evt op kleur) in 2 dekkende lagen
-afvoeren bouwafval

totaalprijs 1500 inc btw 19%

Voor dat geld neemt iedere aannemer hem aan
pi_52191232
Bedankt voor de reacties.

Is een kozijn eenvoudig zelf eruit te slopen? Is van hout.

De externe klusser hoeft alleen maar de ytong blokken er tussen te zetten en lijmen en aan twee kanten netjes afstucen. Verven en rotzooi afvoeren doe ik zelf.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:54:57 #14
65960 sanger
pi_52191401
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:48 schreef Zigger het volgende:
Bedankt voor de reacties.

Is een kozijn eenvoudig zelf eruit te slopen? Is van hout.

De externe klusser hoeft alleen maar de ytong blokken er tussen te zetten en lijmen en aan twee kanten netjes afstucen. Verven en rotzooi afvoeren doe ik zelf.
Ik denk dat het kozijn eruit slopen nog het lastigste is van het hele verhaal.

Het is vrij eenvoudig. Zeker als de muren nog gestuukt moeten worden. Met een breekijzer kom je al een eind. Als het een dragende muur is moet je wel stempelen!

Je begint aan de muurkant met je breekijzer er tussen te wrikken. Op die manier breek je het voorste deel eraf. Nu kun je zien of en waar het kozijn verankerd is. De ankers kun je vervolgens doorslijpen en met het breekijzer de rest loswrikken.
pi_52191427
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:54 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik denk dat het kozijn eruit slopen nog het lastigste is van het hele verhaal.

Het is vrij eenvoudig. Zeker als de muren nog gestuukt moeten worden. Met een breekijzer kom je al een eind. Als het een dragende muur is moet je wel stempelen!

Je begint aan de muurkant met je breekijzer er tussen te wrikken. Op die manier breek je het voorste deel eraf. Nu kun je zien of en waar het kozijn verankerd is. De ankers kun je vervolgens doorslijpen en met het breekijzer de rest loswrikken.
Kozijn eerst schuin inzagen, dat breekt makkelijker weg.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:58:31 #16
65960 sanger
pi_52191490
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:55 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Kozijn eerst schuin inzagen, dat breekt makkelijker weg.
Je hebt gelijik.
pi_52195821
Net gebeld met een klusser (wit), waarvan ik weet dat hij goed kan stucen:

Kosten 375 euro - eerst wand dichten met ytong blokken, enkele dagen later dicht stucen aan 2 kanten.

Valt me dus reuze mee!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:32:21 #18
65960 sanger
pi_52195908
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:29 schreef Zigger het volgende:
Net gebeld met een klusser (wit), waarvan ik weet dat hij goed kan stucen:

Kosten 375 euro - eerst wand dichten met ytong blokken, enkele dagen later dicht stucen aan 2 kanten.

Valt me dus reuze mee!
Let erop wel op dat je minimaal drie dagen moet wachten (na laatste Ytong-blok) voordat het gestuukt mag worden
pi_52207734
Overigens is dat van die WCD geen gekke prijs hoor. Op mijn offerte stond 150 euro voor het infrezen van een stukje leiding (40cm) + infrezen van een WCD-doosje. Excl. BTW wel te verstaan.
Da gao nie nou!
pi_52211646
Als je het geen gekke prijs vindt, prima, gewoon betalen, ik vind het veel geld. Het is per wcd ongeveer 1 minuut extra werk.
pi_52212381
Ik zeg dat ik het geen gekke prijs vind omdat ik het hier ook tegenkom. Maar ik heb geen ja gezegd tegen dat stukje van de offerte omdat ik het zelf ook veel teveel geld voor zo'n werkje vond....
Maar blijkbaar doet een aannemer het toch niet veel goedkoper dan dat.
Da gao nie nou!
pi_52213047
Er is natuurlijk wel een verschil tussen iets wat tijdens de bouw anders is als standaard (Sleufje een meter doorfrezen, dozen boren moet toch, dan maar een meter lager) en iets wat gemaakt moet worden in iets wat aangepast wordt. Dat laatste is in verhouding meer werk.

Wat me doet denken aan de vraag van TS. Want meestal heb je naast een deur een lichtschakelaar, die dus midden op de muur zit als je die deur dicht maakt. Hoe ga je dat oplossen TS?
pi_52413762
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:59 schreef Marsepein het volgende:
Wat me doet denken aan de vraag van TS. Want meestal heb je naast een deur een lichtschakelaar, die dus midden op de muur zit als je die deur dicht maakt. Hoe ga je dat oplossen TS?
Ik heb nu gezien dat er aan die deur geen lichtschakelaar is, pffew.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 09:48:27 #24
65960 sanger
pi_52414967
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 08:23 schreef Zigger het volgende:

[..]

Ik heb nu gezien dat er aan die deur geen lichtschakelaar is, pffew.
Dat scheelt al een hoop. Al enig idee hoe of wat verder?
pi_57217907
De deur is inmiddels al lang dicht gemaakt, heb zelf het kozijn eruit gesloopt. Met een stapel 10 cm dikke Ytong blokken is alles dichtgemaakt. Kosten voor zwartwerker incl. materiaal: 300 euro. Dit ter info voor wie dit ooit nog zelf wil (laten) doen....

Werkzaamheden:
- Ytong blokken zagen. lijmen en plaatsen. Lijm paar dagen laten drogen.
- Dichtstucen aan beide kanten
- na aantal dagen drogen oververven (zelf gedaan)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')