abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:41:47 #1
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52176790
Even een korte uitleg,

Ik heb me 22 juni, op doktors aanraden, ziekgemeld op mijn toenmalige werk. Heb naderhand vanuti het ziekenhuis het advies gekregen om ontslag te nemen en voor ander werk te kijken. Ik heb sinds 22 juni dus ook niet meer gewerkt bij mijn vorige werk.

Op 3 juli heb ik mijn ontslag genomen waardoor mijn contract dus per 3 augustus afliep (1 maand uitwerktermijn). Ik heb in overleg mijn overgebleven verlofdagen opgenomen en dit hebben hun ook zwart op wit. Hun wouden van mij echter ook een verklaring dat ik de overige dagen onbetaald verlof opnam, dit weigerde ik echter en zei dat ik de overige dagen 'gewoon' nog ziekgemeld was.

Normaal komt het loon eind van de maand, rond de 27ste. Het loon van juli kreeg ik echter vandaag pas (10 dagen te laat!), en ik krijg ook nog minder dan de helft van mijn bruto loon.

Heb mijn loonstrookje ook nog niet binnen, dus kan niet zien waarop hun loon hebben ingehouden.

Ik heb dus:
  • Ontslag gepakt per 03-07-2007 waardoor mijn contract per 03-08-2007 afliep;
  • Na 03-07-2007 mijn overige, betaalde, verlofdagen opgenomen;
  • Geen onbetaald verlof opgenomen waar hun op aandrongen;
  • De wachtdag (1 dag) na ziekmelden heb ik in juni al gehad &
  • Mijn loon 10 dagen te laat gekregen zonder melding (heb wel continu geprobeerd contact te krijgen met ze, hierop kreeg ik 1x een smsje dat het loon eersdaags zou worden overgemaakt).
  • Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      Boks-Chick dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:54:10 #2
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_52177214
    dat je het 'te laat' hebt gekregen is niet zo raar, omdat allerlei verrekeningen en afsluitingen plaatsvinden e.d. dus je laatste loon komt gebruikelijk wat later.

Voor verder: ze horen je gewoon uit te betalen tot het moment dat je contractueel in dienst bent, of je daarin nou ziek was/bent of niet. Ik zou nog even wachten tot je je strookje krijgt, en het rustig nakijken..

Verder: let je ook op dat je nog van de maanden juni en augustus wat je opgebouwd hebt aan vakantiegeld tegoed hebt?
    lolwut
    pi_52177545
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 19:54 schreef BrandX het volgende:
    dat je het 'te laat' hebt gekregen is niet zo raar, omdat allerlei verrekeningen en afsluitingen plaatsvinden e.d. dus je laatste loon komt gebruikelijk wat later.
    Klopt niet helemaal, als ze het bijtijds hebben verwerkt moest de salaris van juli al helemaal correct zijn: incl verekeningen. Als je werkgever een automatische salarisverwerkig heeft (bijvoorbeeld door een administratiekantoor) kan het zijn dat je salaris wachtende de afwikkelingen voorlasnog is opgeschort en daarna handmatig is overgemaakt. Dat verklaart de verlating, maar dat je veels te weinig hebt otvangen dat klopt dus niet. Mocht je je salspec ontvangen en je komt er niet wijs uit, kan je me een pm sturen, ik ben zelf namelijk een salarisadministrateur.
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:05:50 #4
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_52177605
    quote:
    Dat kan dus gebeuren met mijn loonstrookje van deze maand.
    quote:
    Voor verder: ze horen je gewoon uit te betalen tot het moment dat je contractueel in dienst bent, of je daarin nou ziek was/bent of niet. Ik zou nog even wachten tot je je strookje krijgt, en het rustig nakijken..
    Was ik al van plan, benieuwd wanneer die komt deze maand
    quote:
    Verder: let je ook op dat je nog van de maanden juni en augustus wat je opgebouwd hebt aan vakantiegeld tegoed hebt?
    Dat verwacht ik bij mijn loon van augustus.
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:06:36 #5
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_52177629
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 20:04 schreef Allanon666 het volgende:Mocht je je salspec ontvangen en je komt er niet wijs uit, kan je me een pm sturen, ik ben zelf namelijk een salarisadministrateur.
    Mooi!

Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_52178128
    Waarom heb je eigenlijk ontslag genomen? Je was toch ziek?
    Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
    Abusing semicolons since 1987.
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:24:13 #7
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_52178268
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 20:20 schreef rekenwonder het volgende:
    Waarom heb je eigenlijk ontslag genomen? Je was toch ziek?
    Ik heb het ontslag genomen op het moment dat ik zeker was van ander werk (wat dus enorm snel gegaan is!).
    Planning:
    -
    pi_52178393
    quote:

kan ook zo zijn dat er juist terug betaald moet worden: mijn werkgever betaald in mij het vakantiegeld van het hele lopende jaar uit (jan tot dec).. dus in juni sta je negatief qua vakantie geld.. en in december kom je op 0 uit.

ingewikkeld is het wel allemaal
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:40:16 #9
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_52178736
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 20:28 schreef winterapfel het volgende:

[..]

kan ook zo zijn dat er juist terug betaald moet worden: mijn werkgever betaald in mij het vakantiegeld van het hele lopende jaar uit (jan tot dec).. dus in juni sta je negatief qua vakantie geld.. en in december kom je op 0 uit.

ingewikkeld is het wel allemaal
    Ik bouw vanaf juni een nieuw vakantiegeld op.
    Planning:
    -
      woensdag 8 augustus 2007 @ 20:59:13 #10
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_52208931
    En nu is het weer wachten op mijn loonstrookje wat nu ook al te laat is
    Planning:
    -
      zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:28:41 #11
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_52279707
    En mijn loonstrookje is binnen...

Ik heb een salaris van 255.60 (impossible!) & alweer een wachtdaginhouding. Ik ben al vanaf juni ziek dus ik kon geen wachtdag meer hebben...
    Planning:
    -
      maandag 13 augustus 2007 @ 17:43:19 #12
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_52335509
    Huidige status is nu dat mijn oude werkgever mij volledig negeert...
    Planning:
    -
    pi_52335743
    welk bedrijf?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')